Banner for Beautiful.ai

Beautiful.ai Reviews 

248
•
TrustScore 3 out of 5

2.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 79 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Consumers appreciate that the platform provides useful templates and good stock images, making professional presentations fast and easy to build. Many people find the clean interface very intuitive and a wonderful time-saver for putting together engaging slide decks. Users frequently mention that the tool helps them focus entirely on their content rather than visual formatting. Some reviewers were not happy with unexpected charges and automatic annual renewals occurring without clear prior notification. Customers also experienced significant difficulties reaching support teams and getting helpful responses regarding their refund requests.

What people talk about most

User experience

Reviewers express mixed feelings about user experience, with many praising the platform as an intuitive,... See more

Subscription

People report negative experiences with subscription renewals, expressing frustration over being unexpectedly... See more

Product

Customers consistently note ambiguous experiences with product, as reviewers appreciate the great templates,... See more

Payment

Users describe negative interactions with payment, expressing frustration regarding subscription charges... See more

Customer service

Clients share ambiguous opinions on customer service, as many reviewers report frustration over ignored... See more

Reviews shaping this summary

Rated 3 out of 5 stars

I have a love-hate relationship with Beautiful AI. Yes, it makes great looking slides easily. However, it is super buggy. I can't log in on different devices because I constantly get taken back to a s... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

The overall experience was good, I just don’t need it personally. I signed up for a free trial but found it difficult to cancel in time. I was charged 144€ for an annual subscription and have requeste... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

Update: After further discussions, the support team reached out and agreed to issue a refund. I appreciate that they ultimately resolved the situation fairly. I was charged for an automatic r... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

If you are under a tight deadline and want a well designed presentation this will work. However if you need a powerful tool with custom capability this will not work.

Company replied


Company details

  1. Software Company
  2. Software Vendor
  3. Web Collaboration Platform

Written by the company

Beautiful.ai is the AI presentation maker built for professionals who need to move fast and look polished. Whether it’s a client pitch, investor deck, or internal strategy presentation, Beautiful.ai combines the speed of AI with the control of smart design tools to deliver stunning, brand-ready results in minutes, not hours. Unlike traditional slide software or lightweight PowerPoint generators, Beautiful.ai goes beyond static templates. Its Smart Slides automatically format, align, and animate your content so every deck looks consistent and professional. Built-in AI tools help you generate images, refine copy, and update visuals directly in your slides while maintaining full creative control. Beautiful.ai stands out for its AI + Smart Design, allowing you to generate entire presentations and refine them with layouts, fonts, and colors that auto-adjust for a professional finish. With the Theme Builder, you can instantly apply brand colors, fonts, and logos across all decks—perfect for teams that need design consistency. Every presentation is editable, animated, and ready to impress clients, executives, or investors. Plus, you get access to millions of stock photos, icons, and videos without leaving the editor. Beautiful.ai offers flexible plans for every stage of growth. The Pro Plan is ideal for consultants, freelancers, and individual professionals who want to create credible AI-powered presentations quickly and export them to PowerPoint, PDF, or share online. The Team Plan supports small businesses and growing teams with real-time collaboration, brand control, and consistent, professional presentations for every use case. The Enterprise Plan is made for large organizations with advanced security, admin controls, SSO, integrations, and dedicated account management for scaling across the company. Beautiful.ai is trusted by consultants and agencies who need client-ready decks fast, marketers and sales teams who want on-brand presentations without design delays, and founders or executives who need credible investor and board decks. Enterprise teams use it to standardize AI-powered storytelling across their organizations. With Beautiful.ai, presentations stop being a time sink. You can start with an AI-generated outline, refine it with Smart Slides, and deliver a board-ready or client-ready deck the same day. If you’re looking for the best AI presentation maker, a smarter PowerPoint alternative, or simply a faster way to create professional decks, Beautiful.ai is built for real work.


Contact info

2.8

Average

TrustScore 3 out of 5

248 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 73% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.8

All reviews

(248)

78 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Surprise charge

March 19, 2025
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Hi Tomas, We're sorry to hear you were not expecting a charge at the end of your trial. Please reach out to our customer success for any questions or refund requests. Thanks!

Rated 5 out of 5 stars

I forgot to turn off the subscription…

I forgot to turn off the subscription after free trial and I got charged $144 for annual subscription, thus I reachout support, expected time of response was within 2 days, I waited and didn't get anyone until 3 days. I let them know that happened, the support helped me and I got reimbursted. I was happy and thankful for their support.

The app is good though, I wanna leave a review here to let people know that they will properly reimburse any unwanted charges.

March 6, 2025
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Thank you for the feedback, Joshua!

Rated 1 out of 5 stars

I recently had the opportunity to use…

I recently had the opportunity to use Beautiful.ai, and I must say, my experience was less than satisfactory. One of the first things I noticed was their aggressive approach to obtaining payment information. This was quite off-putting and made the initial interaction with the platform uncomfortable.

As for the application itself, it fell short of my expectations. The features and functionality did not live up to the promises made in their marketing materials. I found the user interface to be unintuitive and the overall performance to be disappointing.

Moreover, I encountered significant difficulties when attempting to obtain a refund. The process was cumbersome and frustrating, adding to my dissatisfaction with the service.

In conclusion, my experience with Beautiful.ai was far from ideal. I hope they take these issues into consideration and make the necessary improvements to enhance their service.

March 9, 2025
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Hi Javier, we appreciate the feedback and will take your suggestions into consideration. Thanks!

Rated 1 out of 5 stars

I canceled early and still got billed!

I gave the app a try and quickly realized it wasn't for me. I proceeded to cancel the trial early, like Feb 9, to avoid getting billed because we know how this works. And even then, I got billed today, March 9, a big fat $212 CAD. Now, save us all back and forths, and proceed to refund.

March 9, 2025
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Hi Sara, We're sorry for the inconvenience this may have caused. We're passing this on to our customer success team so they can take care of this as soon as possible. Thanks!

Rated 1 out of 5 stars

Absolute Scam

I have tired to get in contact with the team over email and by phone.

Absolute SCAM!

"Free Trial" is false, they charge immediately. Support email either doesn't work or they ignore it. Have sent multiple requests for a refund with no reply.

Product itself doesn't have the features it promotes - better off creating a slideshow yourself

DO NOT USE!

March 3, 2025
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Hi James, we're sorry to hear that you didn't enjoy your experience with Beautiful.ai. Our support team prioritizes tickets as they receive them, and will get back to you as soon as possible. Thank you!

Rated 1 out of 5 stars

THEY TOOK 100$ FROM ME FOR NOTHING

THEY TOOK 100$ FROM ME FOR NOTHING. I NEVER USED THIS SERVICE

EDIT AFTER THEY RESPOND TO ME:

I AM STILL WAITING FOR MY MONEY AND I CONTACTED YOU ALL AND STILL I DID NOT RECEIVE MY MONEY BACK!

February 28, 2025
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Hi there - if you forgot to cancel your free trial, you may have been charged for an annual plan. Please reach out to our support team and we can help rectify this for you. Thanks!

Rated 1 out of 5 stars

Tricky free trial period...

Tricky free trial period which goes into after a sign up for pro charging you 144$ after the trial ends, normally you get a notification after the free trial to extend however in the T&S they state it will go automatically in a pro subscription or any other you will try the free trial.

Well that reply is standard reply from your company. You already have 140 euro so you dont care. Please change for the future and dont mislead people.

Ridiculous you do these things to people.

November 18, 2024
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

HI Rahied, We appreciate your feedback and will consider this as we continue to review and improve our subscription model. Thank you!

Rated 1 out of 5 stars

I'm trying to delete my account

I'm trying to delete my account, but their website says I can't delete my account because I'm part of a team, where by i have delete the team and its subscription. Again, i cancel free pro subscription but i was deducted $144 for one year activation when i have no plans of using beautiful.ai again. I have emailed their support team for refund and hope there is swift action.

February 24, 2025
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Hi Richmond, we will bump this to the top of our Customer Success team's inbox. Thanks!

Rated 1 out of 5 stars

Another subscription cash-grab.

Product was at best mediocre, and they made it as difficult as possible to find the cancel and refund option, like every single Silicon Valley startup out there who's only hope of surviving is people forgetting they ever signed up for a free trial. Charged my card without any advance warning after the free trial expired, and website offers a crude warning about doing refunds only for a year ($144), with a fee - so you might end up getting like 90% of the money back, that's if you even get it back.

February 20, 2025
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Hi Dung, We're sorry to hear you weren't satisfied with the product, and hope you'll give it another chance in the future. We appreciate your feedback regarding our refund policy and will pass that on to the team. Thanks!

Rated 1 out of 5 stars

no value, scammers

no value, plus I started cancellation earlier than probation deadline , but the system, was very nice and offered to stay as there is still plenty of time. than I thought system would remind about payment. no , they charged money for the year ! and do not return, even if I canceled within few hours after they got my money. they just getting money , no support during trial and after cancellation

February 5, 2025
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Hi Zoya, we apologize for the inconvenience our cancellation and billing policy may have caused. Please reach out to our support team at your earliest convenience to we can help to rectify this for you. Thanks!

Rated 1 out of 5 stars

Total Scam

Total Scam - avoid avoid avoid

February 5, 2025
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Hi Alan, We're sorry to hear you didn't have a positive experience in Beautiful.ai and hope you'll give us a chance again in the future.

Rated 1 out of 5 stars

Absolute SCAM

Absolute SCAM!

"Free Trial" is false, they charge immediately. Support email either doesn't work or they ignore it. Have sent multiple requests for a refund with no reply.

Product itself doesn't have the features it promotes - better off creating a slideshow yourself

DO NOT USE!

January 21, 2025
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Hi Drew, We're sorry to hear you didn't have a pleasant experience in Beautiful.ai but would like to make it right. We've sent a note to our customer success team for them to get back to you as soon as possible. Thanks!

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

Great customer service, and a decent product to be honest

January 23, 2025
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Hi Suhail, thank you so much for the positive feedback, we love to hear it!

Rated 1 out of 5 stars

STILL NO CONTACT

We wrote 2 reviews in December last year and have been waiting for someone to get back to us after they replied back to us.

The first reply from Beautiful.ai was, "Hi there, we apologize for the inconvenience that getting locked out of your account may have caused. We will have someone on the team reach out to take care of this as soon as possible. Thanks!"

The second reply was, "Hi there, we apologize that you weren't able to log in to your account to cancel in time. We will have someone on the team reach out to take care of this as soon as possible. Thanks!"

Since the 17th December 2024, as expected, we have not heard back from them.
We have also tried to call them 3 times and left messages.

All the recent positive reviews look fake going by their comments.

WE WILL CONTINUE TO UPDATE THE REVIEWS UNTIL WE HAVE BEEN CONTATCED DIRECTLY FOR A REFUND.

I cant believe Beautiful.ai is still trading and hasn't been shut down for fraud yet.

REPLY TO beautiful.ai below..... (dated 9th Jan 25)
Reply from Beautiful.ai

9 minutes ago
Hello, our records show you were refunded and emailed about the refund on November 26th, 2024. Can you please confirm the email address associated with your account? Thanks.

This is False. We never received a refund. the dates are all wrong too.

January 9, 2025
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Hello, our records show you were refunded and emailed about the refund on November 26th, 2024. Can you please provide the email address or ticket number associated with your account so we can confirm? Let us know and we'd be happy to help. Thanks!

Rated 5 out of 5 stars

I was deeply worried about Beautful.ai…

I was deeply worried about Beautful.ai when I read the reviews, but I have had a really good experience and wanted to set the record straight for customers in th future. So long as you are within the refund policy rights for customers. the team at Beautiful.ai do provide refunds if you have decided not to use the service long term. but you must read their policies before trying out the tool and seeing if it works for you for what you're trying to achieve with presentations. \

December 8, 2024
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Hi Geraldine, Thank you for your feedback. We're so happy to hear you've had a great experience!

Rated 5 out of 5 stars

A real game-changer for me.

I never liked doing presentations with PowerPoint. Usually I gave it to someone external to do it for me.
Beautiful.ai is a real game-changer for me. The presentations are to the point & my audience is constantly impressed.

My recommendation: Don´t listen to sb. who is not impressed by any YouTube video. Just give it a try. Yes, not everything is perfect, but that is minor. Are you perfect?

Tipp for German speaking: At the end of a promt write: "Write in German language".

Note: This is NOT a fake evaluation!

December 3, 2024
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

We're glad you made the switch to Beautiful.ai!

Rated 5 out of 5 stars

Very easy to use and beautiful presentations

Love it, although I would like to see more templates. Been using beautifull ai for over 1,5 years now, the templates remain the same as it seems.

October 8, 2024
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

We're excited to release more templates in 2025, thank you for your feedback!

Rated 5 out of 5 stars

Beautiful impactful visuals

Beautiful impactful visuals created in a short time. Samples and templates are excellent. Adding removing elements automatically and automatically re-arranging those for optimum visual impact is excellent. Best of all, when exporting to PowerPoint can't be avoided, creates beautiful high def exports.

December 2, 2024
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

We're honored to be your collaborative partner in presentation design!

Rated 1 out of 5 stars

Total Scam AVOID!!!

Please don't fall for this trap—it's a scam. When you sign up and enter your payment card details, you won't be able to log into your account again, and you won't be able to cancel the free trial. After that, they will take collect all your money from your mastercard Even I cancel my MasterCard because of this scam app,

November 17, 2024
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Hi Ahmed, we're sorry you weren't able to log in to your account to cancel. We will take a look at your account and get this resolved as soon as possible. Thanks!

Rated 1 out of 5 stars

Took money After Cancelling Cannot get ahold of customer service

Cannot get ahold of customer service, I was charged after cancelling, I need a refund, theres no phone number to contact and they took money they shouldnt have that I needed for my sons meds. Ridiculous!!!!

November 17, 2024
Unprompted review
Beautiful.ai logo

Reply from Beautiful.ai

Hi Tracey, we apologize for the inconvenience this may have caused. We are forwarding this to our customer success team so they can get this resolved as soon as possible. Thanks!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look