BTS Cars Reviews 

125
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 97 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the staff for their remarkable helpfulness, professionalism, and friendly demeanor, making the entire car-buying process completely smooth and stress-free. Consumers highlight the exceptional customer service and efficient user experience, noting that vehicles are wonderfully prepared and staff provide clear guidance throughout every single stage. Some reviewers were not happy with minor vehicle preparation issues, noting occasional problems like worn tyres, faulty components, or missing items upon collection. People also mentioned that communication could sometimes be improved regarding appointments or paperwork to ensure a completely seamless transition.

What people talk about most

Staff

Reviewers mention positive feedback about staff, consistently describing team members as friendly,... See more

Service

Clients share positive opinions on service, frequently describing the car-buying process as quick,... See more

Product

Consumers find product satisfaction to be high, frequently mentioning that cars arrive as described and in... See more

Customer service

Users describe positive interactions with customer service, often highlighting great communication and... See more

User experience

Customers consistently note positive experiences with user experience, highlighting seamless processes and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Great customer service from Rob. The charging cable didn’t work which BTS replaced without a problem, but IMHO should have been tested pre sale. Unfortunately the boot of the car was not cleaned well... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Recently, I bought a vehicle from BTS Cars Derby and was thoroughly impressed with the entire experience. From the initial contact, the team was welcoming and made the process feel simple and stress-f... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Easiest car ive ever brought,everything was in place for when I arrived ,test drove the car bang bang bosh signed and took away ,freindly polite and very easy to do with ,only reason ive not given 5 s... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Russ is great guy, straight forward helpful and friendly. Purchased a car with extremely low mileage at price well below most other dealers listed in auto trader. Car was presented like new and was... See more

Company replied


Company details

  1. Motor Vehicle Dealer

Written by the company

Welcome to BTS Cars, your independent car dealership in Derby. We offer a wide selection of quality used vehicles, all backed by our warranty for your peace of mind. Our team is dedicated to providing exceptional customer service and competitive pricing. At BTS Cars, ‘We Go The Extra Mile’ to meet your needs and exceed your expectations. Whether you're looking for a stylish saloon, a reliable SUV, or a sporty hatchback, we have something for every taste and budget.


Contact info

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

125 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.6

All reviews

(125)

103 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely no complaints

Absolutely no complaints

October 15, 2025
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Thank you, we really appreciate that.

Simple and straight to the point, just how we like it. Delighted everything went smoothly for you.

We’d be more than happy to help again anytime.

Rated 5 out of 5 stars

Very friendly and helpful.

Very Friendly and helpful and appeared very trustworthy.

October 15, 2025
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Thank you for your kind words, we really appreciate it.

It’s great to hear that you felt comfortable and at ease throughout your visit. That kind of trust means a lot to us and is something we always aim to build with every customer.

We hope to see you again in the future.

Rated 2 out of 5 stars

Bad Servicing, Poor After Sales.

Bought a car last month, the worst experience I’ve had buying a used car to date.

The cars are advertised as being serviced to main dealer standards. No checklist/paperwork was provided to advise what had been checked / serviced.

Within a day of having the car I found several things which needed attention, which should’ve been attended to before I bought the car.

The wipers were juddering across the windscreen, so needed replacing.
The cabin filter was absolutely filthy, full of dog hair too (was told the car was free of dog smell, it was actually stinking)
The retractable tow bar was jammed in place, needed freeing and lubricating.
The rearview mirror wasn’t attached to the windscreen on one side, needed removing / cleaning / reattaching.

The car was provided with no V5 and only 1 key, this wasn’t pointed out before my long journey down to view the car.

I woke up the day after buying the car early in the morning feeling really anxious, felt like a right idiot buying a car with no V5. It’s been a right hassle sorting things with the DVLA, car had no tax for several days so couldn’t be driven.

After reaching out about some of the issues BTS agreed to credit me for some (but not all) of the issues. I gave my bank details and was advised the payment would be sent. That was weeks ago, I chased it up 5 days ago and still no sign and no response.

August 23, 2025
Unprompted review
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Hi Sean,

Thank you for your detailed feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet expectations.

Firstly, we would like to clarify that all of our vehicles are prepared and checked prior to sale, however as with any used vehicle, some items such as wiper blades or cabin filters can deteriorate quickly and are considered wear and tear items rather than faults. That said, we did take your concerns seriously and agreed to contribute towards a number of the points you raised as a gesture of goodwill.

Regarding the V5 and key, these details are always available to be discussed prior to purchase, and we apologise if this was not clearly communicated on the day. We understand this may have caused inconvenience and appreciate your patience whilst resolving matters with the DVLA.

In relation to the agreed contribution, this has not been ignored and we are currently reviewing this internally. We apologise if there has been a delay in communication and will ensure this is followed up and resolved as soon as possible.

We always aim to provide a high level of service both before and after sale, and we are sorry this has not been your experience on this occasion.

Kind regards,
BTS Cars Team

Rated 5 out of 5 stars

A company that can be trusted

Great experience! The staff was indeed friendly, honest, and helpful. Highly recommend BTS CARS!

August 8, 2025
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Thank you for such a strong vote of confidence, we really appreciate it.

It means a lot to be described that way, as building trust is at the heart of everything we do at BTS Cars. We’re glad you had a positive experience with the team.

Thank you again for the recommendation, and we’d be delighted to welcome you back anytime.

Rated 5 out of 5 stars

Low APR, car as described if not better

Low APR, lower than main dealer! The car was prepped and ready. I applied for finance and got accepted in two minutes, signed the papers digitally in another two minutes and off I went…this was the quickest car purchase ever … smooth hassle free and super efficient. The car is extremely good and as described. (Even better tbf it was like new)

July 24, 2025
Unprompted review
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Thank you for such a detailed review, we really appreciate you sharing your experience.

We’re especially pleased to hear how quickly everything came together for you and that the whole process felt smooth and efficient. It’s great to know the car lived up to expectations and was ready exactly as it should be.

Enjoy your new car and thank you again for choosing BTS Cars.

Rated 5 out of 5 stars

Highly recommend

I had an exceptional experience with BTS Cars! Finding a quality used car can be daunting, but their team made the entire process smooth and transparent. The car I purchased was exactly as described, and the pricing was very fair.
What truly sets them apart, however, is their after-sales team. They were absolutely brilliant. I had a few questions after the purchase, and their responsiveness and willingness to help were outstanding. It's rare to find a company that maintains such a high level of customer care even after the sale is complete. I highly recommend BTS Cars for anyone looking for a trustworthy place to buy a second-hand car.

July 8, 2025
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Thank you for such a thoughtful and detailed review, it genuinely means a lot to us.

We’re really pleased to hear that everything felt clear and straightforward throughout, and even more so that you felt supported after you had already taken the car home. That ongoing care is something we put a lot of importance on.

It’s great to know the car met your expectations and that the overall experience left a strong impression. We truly appreciate your recommendation and your trust in BTS Cars.

Rated 5 out of 5 stars

Brilliant experience

Brilliant experience! The whole process was quick and hassle-free, with clear communication throughout. The car was immaculately prepared as well! Like a new car!

August 7, 2025
Unprompted review
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Thank you for your kind words, we really appreciate it.

We’re glad everything came together smoothly and that the communication made things easy along the way. It’s especially nice to hear the car made such a strong impression when you saw it.

Enjoy your new car and thank you for choosing BTS Cars.

Rated 5 out of 5 stars

The car was exactly as described + they…

The car was exactly as described + they were completely honest on the phone….even down to the last scratch. No surprises .. just a straightforward and trustworthy team. Highly highly recommend!👍👍

August 11, 2025
Unprompted review
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Really appreciate you taking the time to leave this and for choosing BTS Cars. We always aim to be upfront about every car, so it is great to hear everything matched what you were told before you arrived. That trust is everything when buying a car. Enjoy it and all the best 🚗

Rated 5 out of 5 stars

Hats off to the aftersales

Very happy with how they handled things after I bought the car. No stress, no excuses – just action

August 1, 2025
Unprompted review
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Really appreciate this, thank you for choosing BTS Cars. Great to hear the aftersales team delivered when it mattered, that side is just as important to us as helping you buy the car in the first place. Glad it was handled properly and without hassle. Always here if you need anything 🚗

Rated 5 out of 5 stars

Returning customer

Good company to deal with.
After I bought the car, they still answered my questions and were always polite. That gave me peace of mind.
That's why I used them already for few purchases along the years

August 9, 2025
Unprompted review
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Means a lot to have you come back to BTS Cars again, thank you for your continued trust. Keeping things clear and being there even after you have bought the car is something we take seriously, not just the sale itself. Always here when you need us and we look forward to helping you again 🚗

Rated 5 out of 5 stars

Best Dealer in Derby!!

I recently bought a Cupra Formentor from this dealership, and I can honestly say the whole experience was flawless from start to finish. For a 3-year-old car, it was in *immaculate condition* clearly well looked after and prepped to a very high standard.
The *salesman was exceptional* friendly, professional, and most importantly, not pushy at all. He took his time to show us around the vehicle, explained all the features in detail while demonstrating them, and then left my wife and me to look over the car at our own pace. It made us feel completely comfortable and in control of the process.
We loved the car and decided to go ahead. The finance process was surprisingly quick and smooth approved within 20 minutes! To top it off, we were able to drive away the same day, which was a brilliant bonus.
Around six weeks later, we had a small issue with a sensor. I contacted the aftersales team, and they couldn’t have been more helpful. They got us booked into a local garage within 24 hours and even offered us a courtesy car to keep things hassle-free. The issue was resolved quickly, and we were back on the road with zero stress.
This experience has completely restored my trust in used car dealerships. From the point of sale to the aftercare, they’ve been absolutely brilliant. They have a great selection of cars and a team that truly knows what they’re doing.

I wouldn’t hesitate to return for my next car even if they have to source it for me. Highly recommended! Thank you again to the whole team.

July 2, 2025
Unprompted review
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Amazing to read this, thank you for taking the time to share it. Great choice with the Cupra Formentor, and even better to hear it lived up to expectations from day one.

Really pleased the whole journey felt right for you, from having the space to look around properly, to getting everything sorted quickly on the finance side and driving away the same day. That is exactly how we want people to feel when buying a car from us.

Also appreciate you mentioning the aftersales side, getting you back on the road quickly matters just as much to us as the sale itself.

Enjoy the car and we will be ready when it is time for the next one 🚗

Rated 5 out of 5 stars

Bought 2 from them in 2 years

Bought 2 from them in 2 years. Can't fault the service. After-sales service is outstanding. They are extremely helpful. They were even happy to help me with things that should have been my job to do. I wish the other dealerships were like BTS..

August 2, 2025
Unprompted review
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Thank you, that really means a lot to us.

Coming back a second time says more than anything we could write, and we truly appreciate the trust you’ve placed in us over the years. It’s great to know our support didn’t stop once everything was completed.

We’re always here if you need anything at all, and we’ll be more than happy to help again in the future.

Rated 5 out of 5 stars

Excellant customer services the vehicle…

Excellant customer services the vehicle was just as described, can't fault them at all.

August 1, 2025
Unprompted review
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Thank you, we really appreciate your feedback.

It’s great to know everything matched up just as it should and that the overall experience left nothing to fault. That’s exactly what we aim for with every car we prepare.

We hope you enjoy your new car and we’d be happy to help again anytime.

Rated 1 out of 5 stars

Dealt with Rob the sales…

Dealt with the sales manager, nice as pie when selling me the £15,000 vehicle but problems with car from the start. I now know why they push the warranty wise cover for an extra £400, it's because I feel they knowing sell faulty vehicles. The car has an automatic transmission fault, phoned up twice to discuss this with Rob, was just told to claim on the warranty cover. I wasn't sure about that as I might have made a fraudulent claim as the car had the fault at point of sale. I sent a recorded letter rejecting the car after receiving legal advice, still no response off BTS cars. After 4 weeks got it into the main Kia dealers for a diagnostic check, the car needs a complete new automatic transmission. I'm out of pocket at the moment by about £450 for additional costs of taxis to get to and from work, avoid this dealership at all costs. In the very unlikely event that BTS cars want to contact me about this matter please do so by letter.

August 13, 2025
Unprompted review
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Hi Mark,

We are sorry to hear that you feel this way about your recent purchase.

At the time of sale, you were given an extended test drive and confirmed you were happy with the vehicle before taking delivery. If the car had shown a fault during that time, we believe you would not have proceeded with the purchase.

When you raised concerns, we advised you to have the car diagnosed by a garage and to provide us with a written report of any faults so we could address the issue. To date, we have not received any diagnostic report from you or from any garage just your account of the problem.

To add further to this you were offered the chance to purchase a 12 month warranty to which you happily agreed at time of purchase. To imply that we knowingly sell faulty vehicles is simply not true. Every car goes through a vigorous pre-check by our onsite technicians along with a fresh service.

We have also not received any recorded letter from you, and no member of our staff has signed for such correspondence. We remain committed to assisting you, but requesting to deal with the matter solely by letter is only delaying the process and the potential repair of your vehicle.

We would like to resolve this quickly for you. Please provide us with the garage’s written report as soon as possible so we can take the necessary next steps.

Kind regards

Rob
Sales Manager
Bts Cars

Rated 2 out of 5 stars

Bought a car from BTS cars of derby and…

Bought a car from BTS cars of derby and the car was everything I wanted. However a few weeks later it started vibrating from the front end. Contacted them about the problem and yes they sorted it...six months later and only 3k miles later it started again. So I contacted them and they wasn't willing to help. Took the car to Tesla and it's going to cost 1k in repairs so I asked for help dealing with it. I even asked if they would contribute as I had done 3k miles. Then I had no response from them. I wouldn't deal with them again as customer service is shocking.

May 9, 2025
Unprompted review
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Hi Robert,
Thank you for your feedback, and we’re really pleased to hear the car initially met your expectations.

We’re sorry to hear about the issue you’ve experienced more recently. As you mentioned, when the concern was first raised, we did step in and resolve this for you. However, as this latest issue has occurred several months later and after additional mileage, it falls outside of the original responsibility period.

That said, we’re disappointed to hear you felt we were unwilling to help, as this is never our intention. We always aim to support our customers where possible, even outside of warranty, and we would have been happy to review the situation further had we been given the opportunity to assess the vehicle or discuss the repair in more detail.

Customer service is very important to us, so we do take your comments seriously and will use this as an opportunity to improve our communication going forward.

Kind regards
BTS CARS

Rated 5 out of 5 stars

Had a great experience buying my car…

Had a great experience buying my car from BTS Cars. Very helpful staff and my beautifully valeted car was ready to collect within a few days. Thank you

July 2, 2025
Unprompted review
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Thank you for taking the time to leave us a review, we really appreciate it.

We’re glad everything was ready for you when you needed it and that the handover felt smooth. It’s always important to us that the car is presented just right before collection.

Enjoy your new car and thank you again for choosing BTS Cars.

Rated 5 out of 5 stars

Very great service

July 5, 2025
Unprompted review
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Thank you, we really appreciate it.

Short and simple, but it means a lot to the team. Glad we could make it a positive experience for you.

We’d be happy to help again anytime.

Rated 5 out of 5 stars

Fresh MOT+fresh Service. Highly recommended

I had an amazing experience with this dealership! The team was professional, honest, and genuinely cared about customer satisfaction. The car was fully inspected, serviced, and came with a fresh MOT. They even provided a pre-check sheet for full transparency. The entire process was smooth, with no pressure or hidden fees. I highly recommend them to anyone looking for a trustworthy dealership. Will definitely return in the future! ⭐⭐⭐⭐⭐

June 30, 2025
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Thank you for such a detailed review, we really appreciate you taking the time.

It’s great to know the preparation and the way everything was presented gave you that confidence, especially having everything clearly laid out from the start. That openness is something we always aim to keep consistent.

We truly value your recommendation and look forward to welcoming you back again in the future.

Rated 5 out of 5 stars

Great service vehicle was exactly as…

Great service vehicle was exactly as described and the cheapest in the market lots of EV vehicles to choose from and they even have their own mechanics on site couldn’t recommend bts cars more great finance rates and easy to work with got me in my new car in less than a day

June 28, 2025
Unprompted review
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Thank you for your review, we really appreciate you sharing this.

We’re glad everything came together quickly for you and that you were happy with both the car and the overall value. It’s also great to hear the range available and having everything on site made things easier.

Enjoy your new car and thank you again for choosing BTS Cars.

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely delighted with my purchase

Absolutely delighted with my purchase! I found the cheapest Tesla in the UK here, and the deal was unbeatable. They offered the lowest APR on finance with no hidden fees, making the process smooth and stress-free. On top of that, they had the best price on an extended warranty, giving me extra peace of mind. The car was fully checked, serviced, and came with a fresh MOT. Highly recommend this dealership for anyone looking for a great deal on a Tesla! ⭐⭐⭐⭐⭐

June 28, 2025
Unprompted review
BTS Cars logo

Reply from BTS Cars

Thank you for such an amazing review, we really appreciate you taking the time to share it.

We’re especially pleased to hear how everything came together for you, from securing a great deal to the way the process felt smooth and straightforward. It’s great to know the added extras gave you that extra peace of mind as well.

Enjoy your Tesla and thank you again for choosing BTS Cars, it means a lot to the whole team.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look