While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 60 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Customers frequently praise the staff for being helpful, professional, and pleasant to work with, often highlighting quick and courteous assistance. People generally find the payment process to be quick and efficient, and many appreciate the fast response times from support when issues arise. However, some people were dissatisfied with the service, reporting significant delays in payment processing and account reactivation. There are also concerns about customer service, with some reviewers experiencing unresponsiveness, a lack of resolution, and difficulty reaching support. A few customers also mentioned issues with payments being held for extended periods and unexpected changes to processing timelines.

What people talk about most

Customer service

People report ambiguous experiences with customer service. While some customers praise the prompt, courteous,... See more

Payment

Customers consistently note negative experiences with payment. Many reviewers report issues such as hidden... See more

Response time

Consumers find response times to be ambiguous. Many reviewers report significant delays, with some waiting... See more

Staff

Customers had positive experiences with staff. Many reviewers praised the professionalism, helpfulness, and... See more

Service

Reviewers mention ambiguous feedback about service. Many customers found the service unusable due to issues... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Setting up for receiving funds to my bank was straightforrward and quick, however, I had difficulty figuring out how to print a check...I could see the check details, it said the status was "unpaid",... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

My company is a vendor that recently received a payment from a Checkbook Inc Client. I had to reach out to support because we had a few questions. I was helped by Bianca Cayetano and she was so incred... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

The payout from the company (that sends the into to Checkbook.ioO) was delayed, but once that was sorted out, the Checkbook.io folks were very responsive and prompt with their replies to my email; and... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

GREAT communication! Bianca was SUPER NICE and VERY helpful! She always answered my questions very quickly! Couldn't have asked for better people to work with! Thanks SO MUCH to everyone! Shawn.... See more

Company replied


Company details

  1. Payment Service
  2. Business to Business Service

Written by the company

Checkbook’s all-in-one push payments platform offers everything you need to disburse payments at scale. No hassle. No percentages. No hidden fees.


Contact info

3.3

Average

TrustScore 3.5 out of 5

185 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 90% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Provided easy, responsive resolution

Provided easy, responsive solution to my inquiry. Bianca was able to answer my questions and provide me with the guidance I needed.

December 31, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hi Reamie,

My name is Eden and I'm a member of the Customer Support team. Thank you for your review. We are happy that your problem was resolved quickly and effectively.

If you have any other questions, please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io and we'll be happy to assist you again. Happy Holidays to you as well.

Kindest regards,


Eden.

Rated 5 out of 5 stars

I keyed in my banking information wrong…

I keyed in my banking information wrong and everyone here helped me get all of it straightened out. Excellent customer service. Thank you again.

December 31, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hi Sherri,

My name is Eden and I'm a member of the Customer Support team. Thank you for taking the time to write a review. We are happy that everything was resolved promptly.

If you have any other questions, please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io and we'll be happy to assist you again.

Kindest regards,


Eden.

Rated 5 out of 5 stars

Hi Thanks to Ronan

Hi, thanks to Ronan for providing me with the information I needed. It turns out I need to call my sender. Happy holidays, everyone!

December 31, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hi Amiel,

My name is Eden and I'm a member of the Customer Support team. Thank you for your review. It's great that all was resolved quickly.

If you have any other questions, please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io and we'll be happy to assist you again. Happy Holidays to you as well.

Kindest regards,


Eden.

Rated 5 out of 5 stars

Issue settled

I have had an issue for awhile about getting mileage reimbursement from my old job. I have been back and forth between checkbook and the company and not much came from it at first. Finally it got resolved and I got my money after 6 months of waiting. Rose was very helpful, patient and kind with my situation and frustrations that I had. I do appreciate it finally getting settled and that I was lucky to get people who knew what to do. Thank yall so much!

December 10, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hi Kaitlyn,

My name is Eden and I'm a member of the Customer Support team. Thank you for your great review. We are happy to hear that your issue was resolved.

If you have any other questions, please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io and we'll be happy to assist you again.

Kindest regards,


Eden.

Rated 5 out of 5 stars

Just had a great experience with Hannah…

Just had a great experience with Hannah and her colleagues assisting us with a small “glitch” that we had to overcome. All is good now, so I can truly say their assistance was greatly appreciated!

December 27, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hi Peter,

My name is Eden and I'm a member of the Customer Support team. Thank you for taking the time to write a review. We are happy to hear that everything was resolved promptly.

If you have any other questions, please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io and we'll be happy to assist you again.

Kindest regards,


Eden.

Rated 5 out of 5 stars

Prompt Service to an Inquiry

I was responded to promptly about my concerns on the steps to transfer my e-check. My Internet was spotty, so not all of the pages were loading properly, and I had to wait until the connection was better to complete the process. The ACH deposit was successful afterward.

December 17, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hi Lorri,

My name is Eden and I'm a member of the Customer Support team. Thank you for your review. We are happy to hear that all was resolved promptly.

If you have any other questions, please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io and we'll be happy to assist you again.

Kindest regards,


Eden.

Rated 1 out of 5 stars

If I had known this is the type of…

If I had known this is the type of company your are running I would stay a million miles away. I activated my account and verified my bank and sent my payment not only have you suspended my account you also never process the transaction. Getting help for you is a crazy wait time. Now my landlord is acting up because the money did not show in her account this morning. Listen to me Delete my account and all information that you have for me. I no longer wish to use your service. I give your service 0 out of 100. Your customers service is crap and your company is carp as well. I advise everybody to stay far from a company like this. Don’t trust these people with your money. I will never send my bank statement or my identification to a company like your never.

December 18, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Dear Mary Perez,

Thank you for taking the time to share your feedback here.

We also appreciate your patience while we corresponded during the verification process. It is important that we complete the verification process entirely in order to ensure Checkbook’s and your financial safety.

Ultimately you were not willing to share the documentation needed to complete the verification process, which is why your transaction was unable to process.

If you ever have any questions or if there is anything we can do for you please do not hesitate to contact Checkbook Support at support@checkbook.io and we will be here to assist you.

Warm regards,

John Corotis

Director of Customer Support at Checkbook

Rated 5 out of 5 stars

Their good with helping solve problems

Their good with helping solve problems

December 2, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hi Nicole,

My name is Eden and I'm a member of the Customer Support team. Thank you for your review. We are happy to hear that all was resolved quickly.

If you have any other questions, please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io and we'll be happy to assist you again.

Kindest regards,


Eden.

Rated 5 out of 5 stars

I was helped by Hannah De Guzman and…

I was helped by Hannah De Guzman and she did absolutely everything to help me out and took her time reaching out to me. I really appreciated the customer service.

December 5, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hi Vera,

My name is Eden and I'm a member of the Customer Support team. Thank you for your review. It was a pleasure that we were able to assist you.

If you have any other questions, please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io and we'll be happy to assist you again.

Kindest regards,


Eden.

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

Great customer service! Bianca is a superstar!

November 20, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hi there,

My name is Eden and I'm a member of the Customer Support team. Thank you for taking the time and write a review! It was a pleasure to assist you.

If you have any other questions, please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io and we'll be happy to assist you again.

Kindest regards,


Eden.

Rated 5 out of 5 stars

Great Services

November 6, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hi Alexandru,

My name is Eden and I'm a member of the Customer Support team. Thank you kindly for your review and for being a loyal customer! We appreciate that you are happy with our services as we take pride in serving our customers.

If you have any other questions, please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io and we'll be happy to assist you again.

Kindest regards,


Eden.

Rated 2 out of 5 stars

Customer Service is Nonexistent. They are disorganized.

I created an account to switch to this service from Quickbooks and tried to send out payments to my team on October 14th. Instead of the system saying they need more documentation, it allowed me to send out payments. The team messaged me saying they hadn’t received their payments. I tried to log in and it said my account was disabled. I then gave them all the information they asked for. I followed up a few days later. They asked for the same information for the second time that I had already provided. I asked them to cancel the payments so I could at least pay my team. They asked me more questions but did not give me an eta on when I could expect the account to be active again. They also didn’t cancel like I asked. I’ve asked them nearly everyday for help and they have continued to ignore my requests for cancellation and take 2-4 days to get back to me. It is now the first of November and I still have not been able to pay my team. The lack of customer service and support for this system is really concerning and frustrating.

October 14, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hello customer,

My name is John Corotis and I am the Head of Support at Checkbook. Thank you for taking the time to share your feedback.

Anytime a Checkbook account is disabled it is done so for your protection as well as Checkbook's. It is important that we verify the activity on Checkbook as legitimate. If you plan to send payments through Checkbook it is recommended to submit a limit increase request. We will request the contact information through this review so we can reach out to you to ensure everything has been handled appropriately.

If you have any questions or if we can ever do anything for you please do not hesitate to contact us at support@checkbook.io

Warm regards,

Rated 5 out of 5 stars

Couldn’t access the check they provided…

Couldn’t access the check they provided information on how to do so I got it and everything is fine thank you

October 29, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hi Johna,

My name is Eden and I'm a member of the Customer Support team. Thank you so much for your review! We're happy that your question has been answered quickly and you received your funds.

If you have any other questions, please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io and we'll be happy to assist you again.

Kindest regards,


Eden.

Rated 1 out of 5 stars

I sent $72 about 4 weeks ago to another…

I sent $72 about 4 weeks ago to another checking account. I have not received it yet. All they seem to do is make excuses. It's on hold or stuck in process or was sent to the wrong account. I am tired of the run-around. I requested a physical check, or an immediate deposit resolution. Seems like Customer Service is non-existent. I requested resolution and close my account. Scam!

October 5, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hi Edward,

My name is Eden and I'm a member of the Customer Support team. I have looked into this and I see that our team has been working on this diligently and in a timely manner. Currently, we are waiting for a couple of documents from you so we can process this payment. Please get back to us, you are welcome to address it to me. Once we receive the documents, I'll make sure to process this quickly.

If you have any other questions, please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io and we'll be happy to assist you again.

Kindest regards,


Eden.

Rated 5 out of 5 stars

Missing payment found.

I could not find a payment that supposedly went to my account. The number that I could see at the the time did not look familiar, infact I had a comply different number. I kept going back and forth with Hannah who informed me I was the person who could see the account number through the app. I finally figured out how to get the account number and bank. Anyway, long story short, the deposit was there and the account was correct. I had to apologize due to my own error. Thank you for your support.

October 21, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hi Cheryl,

My name is Eden and I'm a member of the Customer Support team. Thank you kindly for your review! It's great that your issue was resolved by our team quickly and efficiently.

If you have any other questions, please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io and we'll be happy to assist you again.

Kindest regards,


Eden.

Rated 1 out of 5 stars

Slower payments than an old school check

I received a payment from a vendor via Checkbook.io. 7 days later and I am still waiting for the payment to hit my account. A paper check would have been faster and more convenient. I could have just used my bank's app to deposit the check and the funds would have been credited to my account in seconds. Checkbook.io is more of a problem than a solution.

October 15, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hello David,

My name is John Corotis and I am the Head of Support at Checkbook. Thank you for taking the time to share your feedback.

I see your payment credited to your bank account earlier today, which means you will see your funds in your bank account by tomorrow. The other payment option your payment sender made available was to have a check mailed. Before you chose to deposit your payment via ACH we show the date you should see your funds (by October 16, 2024) and it is also shown on your payment recipient page located in your payment email.

Ultimately payment senders have control over the payment options used. ACH will take 4 business days, but there are instant payment options available as well.

If you have any questions or if we can ever do anything for you please do not hesitate to contact us at support@checkbook.io

Warm regards,

Rated 1 out of 5 stars

Horrible customer service and errors in the system

Horrible customer service. My funds were never deposited into my bank account and I've tried to contact the support team for help and no one is helping me figure out what happened and now I'm being ignored. The fact that you can't even call to speak to someone directly on the phone already is a huge red flag. Hopefully my situation gets resolved and I receive my money but as of right now, I am not impressed at all with this service.

September 23, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hello Peter,

We appreciate you sharing this review. We strive to provide an exceptional payment processing experience. We apologize for the delay that occurred here. f we can do anything for you or if you have any questions please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io

Warm regards,

Genna T.

Rated 1 out of 5 stars

There is no one you can talk to, customer service sucks

I have an account with checkbook.io, I run a property management company and send the owners their monthly rent payment through checkbook, but the recipients haven't received their money. It has been 3 days that I have been trying to contact customer service and no one has been able to help me out, there is no customer service phone number I can call. Everything is through the chat room and no one has replied to me for 3 days, I have people calling me and canceling my service. I am losing business.

September 20, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hello Arnold,

We appreciate you sharing this review. We strive to provide an exceptional payment processing experience. We apologize for the delay that occurred here. f we can do anything for you or if you have any questions please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io

Warm regards,

Genna T.

Rated 1 out of 5 stars

I am a current customer of Checkbook…

I am a current customer of Checkbook io.My company is HG Property Management. I have emailed Checkbook io support team on an issue where money was pulled from my account but was not deposited to the recipient. neither I or the recipient have the money. Yet the money was removed. I emailed "support" on August 20, 2024. Received an email on 8/21/2024. Stating a team member would get back to me. Another email stating the Backend team is looking into it. Another email (8.21) stating backend team will send a refund. 9.3.2024 still nothing. The inability to talk to anyone over the phone or even correspond in a timely manner is very frustrating. Especially with a large amount of money involved.
I am writing this out for all to know and especially for Checkbook io to step up and get this resolved ASAP. I don't know how a company of this size and working with alot of peoples money does not have a phone number directly to a customer service agent. The one phone number they have tells you to email the support group.
9/6/2024 and still nothing.
I
Best,
Clay

August 19, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hello Clay,

We appreciate you sharing this review. We strive to provide an exceptional payment processing experience. There was an error that showed we had refund your payment when we had not. We apologize for the delay that occurred here. Your payment has been refunded. If we can do anything for you or if you have any questions please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io

Warm regards,

John C.

Rated 5 out of 5 stars

helped me out!

June 14, 2024
Unprompted review
Checkbook logo

Reply from Checkbook

Hi there,

My name is Eden and I'm a member of the Customer Support team. Thank you kindly for your review! It's great that your issue was resolved by our team.

If you have any other questions, please do not hesitate to reach out to us at support@checkbook.io and we'll be happy to assist you again.

Kindest regards,


Eden.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look