VistaCreate Reviews 

895
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Guys don't use this app all sorts of charges from all over the world will start appearing on your credit card after trying their free trial. I canceled it was charged and the trial period didn't end.... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I recently discovered VistaCreate. I have used Canva for a while now, but now, having discovered VistaCreate, I was pleasantly surprised by how easy it was to navigate. There are plenty of template ty... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I use VistaCreate for our Thumbnails and Cutouts. I particularly like the fonts and that they are categorised eg vintage/serif etc and the ease of maneuvering the different elements, and also being ab... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

My beginnings as a contributor in VistaCreate may not be a breeze, still, the company gathered a supportive and helpful community that guides co-contributors on their designing journey. I personally... See more

Company replied

Company details

  1. Software Company
  2. also in
  3. Graphic Designer
  4. Internet Marketing Service

Written by the company

VistaCreate is an all-in-one graphic design and content creation platform built to help businesses and creators turn ideas into visuals that get noticed. Whether you’re promoting a product, building a brand, or creating everyday marketing content, VistaCreate gives you the tools to make it happen. Choose from 200K+ professionally designed templates and 170M+ royalty-free creative assets, including photos, videos, and vectors. Generate original visuals with AI, customize designs in an intuitive editor, create and refine text, remove backgrounds and objects, and get suggestions to improve your designs. Go further with Brand Kits, animations, video editing, one-click resizing, team collaboration, and social media scheduling. Create content for digital platforms or prepare designs for print, all in one place. Formerly known as Crello, VistaCreate has been part of the Vista family since 2021, continuously expanding its creative capabilities. With a free Starter plan and advanced Pro features, great design is within everyone’s reach. Start with what you have. Finish with designs your customers notice.


Contact info

3.4

Average

TrustScore 3.5 out of 5

895 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically takes over 1 month to reply

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.4

All reviews

(895)

6 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

I have used 5 hours trying to cancel my…

I have used 5 hours trying to cancel my subscription!

It is impossible.

I have talked to Vista Create on the phone, on email and on chat.

They continue to say I MUST cancel my subscription in the APP.

Only problem is, that I cant. The only thing I can do under "subscriptions" is to upgrate it. Not cancel it.

I suspect that I can only cancel once they have redrawn the first payment - that way get money form me without my consent.

They Are scammers. They refuse to cancel the subscription on their end, not becaust they cant - off cause they can. They just wont.

Dont download the APP.

July 8, 2023
Unprompted review
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hi there! We are sorry to hear about your bad experience. We kindly inform you that it is true we cannot cancel the app subscription, it is possible only within the app, or the other way to do it is contacting App Store/Google Play directly. If you need more information please reach out to our support team at support.create@vista.com.

Rated 3 out of 5 stars

Missing orders

Items ordered never arrived. Its been the 3 rd time happening , this company used to be great .I honestly don’t know what happened!🤦🏽‍♀️🙈

September 20, 2022
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hi there! Thank you for your feedback! It seems you are talking not about VistaCreate, as we provide the digital design service only. If something happened with your print order, we are sorry for that, but please contact our sister brand VistaPrint regarding this matter https://www.vistaprint.com/customer-care/help-center/

Rated 1 out of 5 stars

Vistacreate is not a honest company.

Vista create said they had a free trial after free trial it would cost $13 a month. Free trial goes by and bam they charge my credit card $120. I don't know how as that doesn't even add up to $13 a month. I'll definitely warn others to stay away no way it's not a scam. Can't even fond where to cancel my account on the website. There billing page doesn't even come up anymore. Buyer beware there not good people.

June 5, 2023
Unprompted review
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hello! We`re sorry to hear about your bad experience. We kindly inform you that according to company’s policy, if the subscription is not canceled until the end of Free trial, the users are going to be charged. Also, you have a right to request a refund, just reach out to our Helpdesk via https://support.create.vista.com/hc/en-us/requests/new. We’ll message you privately and we’ll do everything we can to help you out!

Rated 1 out of 5 stars

Vista Create ripped Me Off On eBay.

Vista Create ripped Me Off On eBay.
I tried to cancel. Two agents could not find my account to cancel. They told me to reset my password with my email. I received no reset password link.
and they charged me $120.00 on my credit card.
STAY AWAY FROM THIS COMPANY.
They are rip off artists.
I opened a case against Vista Create with my credit card company.
This is not the first time I had a problem. Vista Print
for business cards is the same thing. They find a way to keep charging you.

Rip Off --------- Stay Away ------ Crooks

May 3, 2023
Unprompted review
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hello, Brian! We apologize for any inconvenience it caused you. Please contact our care team via https://support.create.vista.com/hc/en-us/requests/new. We’ll message you privately and we’ll do everything we can to resolve the matter💚

Rated 1 out of 5 stars

Buyer beware, do not expect a refund for anything

I had a membership for about a month, and had downloaded a couple of still images early in the membership. A week and a half ago, the service stopped letting me download any assets. I worked through all of the online troubleshooting, with no resolution. I contacted support and let them know of the issue. They responded a few days later to ask me to send links to the projects I could not download (which was all of them). A few days after that, I emailed to ask for a status update because my project needed to be completed. After not receiving a response for another two business days (and a week after the issue began), I requested a refund since I would need to go purchase another platform to complete my project on time. I received notice today that VistaCreate would not provide any refund because I had downloaded a couple of images early on in my membership. Be sure your pay close attention to the fine print. They accept no responsibility if you have any problems with their website or service.

May 3, 2023
Unprompted review
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hi Robert! We apologize for any inconvenience it caused you.
Your case is being under investigation and we will contact you by email as soon as we have any updates. Thank you for understanding💛

Rated 5 out of 5 stars

This is my favorite app

This is my favorite app! It is so simple and you can create beautiful templates for any occasion!

April 11, 2022
Unprompted review
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

We are grateful to get such feedback from our dear customers. We will keep it up!

Rated 1 out of 5 stars

I have been waiting 2 weeks to fix a…

I have been waiting 2 weeks to fix a bug and they have no idea how much longer, software not working properly yet, i would avoid it.

April 2, 2023
Unprompted review
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hi Jon! We are sorry for any inconvenience caused. We have contacted you via email regarding the solution with your design. Please check your inbox. We are deeply sorry for keeping you waiting for so long💚

Rated 5 out of 5 stars

Video Help

Easy to use. Allows video editing

March 13, 2023
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

We appreciate your feedback. Thank you for using VistaCreate💛

Rated 1 out of 5 stars

No one answers emails to cancel…

No one answers emails to cancel subscription.

February 25, 2023
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hi Eve! We have successfully processed your refund request and the sum has been sent to your account. We also sent you a follow-up email. We hope that your further experience with VistaCreate will only be positive💚

Rated 1 out of 5 stars

I attempted to receive a refund from an…

I attempted to receive a refund from an auto charge for an annual account. I was told that I had used the service after the auto charge. I did not use the account and I did not receive confirmation of receipts stating what specifically I specifically used. Since confirming I did not use it, i have heard nothing. If no further correspondance is heard, will need to contact bank to have this money returned.

March 16, 2023
Unprompted review
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hello, Ineke! Per our refund and cancellation policy, users can request a refund within the 14-day period after their subscription has been renewed. Could you please contact our Helpdesk via https://support.create.vista.com/hc/en-us/requests/new. We’ll message you privately and we’ll do everything we can to resolve the matter.

Rated 1 out of 5 stars

I cancelled this service before it…

I cancelled this service before it started & I was still charged. I would like a full refund added back to my card asap

March 10, 2023
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hello Steven! Per our refund and cancellation policy, users can request a refund within the 14-day period after their subscription has been renewed. We have successfully processed your refund request and the sum has been sent to your account. We hope that your further experience with VistaCreate will only be positive.

Rated 1 out of 5 stars

I was charged $120 annual subscription without notice. Vista

I attempted to receive a refund from an auto charge for an annual account. I was told that I had used the service after the auto charge. To my knowledge I did not and I did not receive confirmation of receipts stating what specifically I specifically used. A case of roping people into an annual charge the dishonest way.

March 16, 2023
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hello there! Per our refund and cancellation policy, users can request a refund within the 14-day period after their subscription has been renewed. We have successfully processed your refund request and the sum has been sent to your account. We hope that your further experience with VistaCreate will only be positive.

Rated 1 out of 5 stars

MISLEADING PRICING STRUCTURE

My intention was to sign up for a monthly subscription which i believed to be £10.00 per month (as advertised on the website. There is no option to cancel the free trail whilst the trail is in progress. I then get charged £144.00!!!!!! Little did I know, I had been charged for a yearly subscription instead! To add to this, i received absolutely no warning email about this charge!

No where on the trail options does it state a £144.00 charge! I have now been told my refund is subject to approval for something i didn't authorise. I can see many customers have had this problem from reading the reviews.

I have no choice but to believe this website is manipulating customers so they can charge extortionate amounts that are not authorised and make it incredibly difficult to get a refund! DO NOT USE!!!

March 15, 2023
Unprompted review
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hello Charlotte! We are sorry for any inconvenience caused. Per our refund and cancellation policy, users can request a refund within the 14-day period after their subscription has been renewed. We have successfully processed your refund request and the sum has been sent to your account. We hope that your further experience with VistaCreate will only be positive.

Rated 1 out of 5 stars

I do not want this account

I do not want this account. It doesn't suit my needs. And canceling subscription seems to be impossible.

March 15, 2023
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hello there! Please note that you have a mobile subscription, therefore it can be managed from the user's side only. We have already emailed you the instructions on how to cancel it in Google Play. We hope it will help you out!

Rated 1 out of 5 stars

Used the free trial for a school…

Used the free trial for a school project and was not reminded that the trial was coming to an end. Without warning was then charged the £144 annual pro subscription. As a student this sum of money is detrimental to me. As a website that markets templates for social media posts and TikToks (aimed at student age people) this method of subscription payment is, as I can see from other reviews, putting many young people unfairly out of pocket and should be resolved.

March 13, 2023
Unprompted review
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hello Charlotte! We`re sorry to hear about your bad experience. It’s our goal to make sure every customer receives the best possible service. Could you please write more detailed feedback to our Helpdesk via https://support.create.vista.com/hc/en-us/requests/new. We’ll message you privately and we’ll do everything we can to resolve the matter.

Rated 1 out of 5 stars

It was not my intent to sign up for the…

It was not my intent to sign up for the $120 annual subscription. I follow-up email before the charge was made would've been beneficial. I would have signed up for the monthly option.

February 28, 2023
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hi Travis! We are sorry for any inconvenience caused. Per our refund and cancellation policy, users can request a refund within the 14-day period after their subscription has been renewed. We have successfully processed your refund request and the sum has been sent to your account. We hope that your further experience with VistaCreate will only be positive.

Rated 1 out of 5 stars

I cancelled my account (or so I…

I cancelled my account (or so I thought) during the free trial and was still billed for a full year! unacceptable!

February 27, 2023
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hello Kara! We are sorry for any inconvenience caused. Per our refund and cancellation policy, users can request a refund within the 14-day period after their subscription has been renewed. We have successfully processed your refund request and the sum has been sent to your account. We hope that your further experience with VistaCreate will only be positive.

Rated 3 out of 5 stars

Instagram import doesn’t work with my…

Instagram import doesn’t work with my business account.

March 9, 2023
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hello there, thank you for your feedback! Could you please write more details regarding Instagram connected with your account to our Helpdesk via https://support.create.vista.com/hc/en-us/requests/new. We’ll message you privately and we’ll do everything we can to resolve the matter.

Rated 1 out of 5 stars

I did not want it after trial

I did not want it after trial. Could not cancel. Ended up paying for one month, now canceled.

March 8, 2023
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hello there, thank you for your feedback! Please note that you have a mobile subscription, therefore it can be managed from the user's side only. We have already emailed you the instructions on how to cancel it in Google Play. We hope it will help you out!

Rated 1 out of 5 stars

They wont refund me 😑

February 22, 2023
VistaCreate logo

Reply from VistaCreate

Hello there! We are sorry for any inconvenience caused. Per our refund and cancellation policy, users can request a refund within the 14-day period after their subscription has been renewed. We have successfully processed your refund request and the sum has been sent to your account. We hope that your further experience with VistaCreate will only be positive.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look