Darwin Homes Property Management Reviews 

1,521
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 467 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Consumers frequently mention that finding a nice home and navigating the application steps is remarkably straightforward and easy. Furthermore, returning customers often view the team members as professional, polite, and quick to respond to questions. Some reviewers were definitely not happy with the customer service, noting difficulties reaching staff and receiving timely responses. People also shared deep frustration regarding unexpected financial charges and lease renewal processes that caused unnecessary stress. Additionally, several individuals mentioned maintenance issues that were poorly handled or left completely unresolved by the visiting technicians.

What people talk about most

Staff

Customers consistently note positive experiences with staff, frequently highlighting that representatives are... See more

Customer service

Consumers find customer service to be mixed, as many reviewers praise the responsive, helpful support and... See more

Service

Clients share ambiguous opinions on service, with some reviewers praising the helpful team and fast... See more

Response time

Reviewers highlight positive aspects of response time, noting that staff members are very nice, fast,... See more

User experience

Reviewers mention positive feedback about user experience, noting that viewing homes, navigating steps, and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Chris was very knowledgeable and answered my questions regarding renewal once I got in touch with him. My only complaint, if any, is the staff that answers the number on the web. They’re helpful and p... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I like that the process is always easy. It is simple to navigate through the steps. Staff is always available to answer questions if needed in a timely manner. I enjoy working with Darwin Homes great... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

Well up until recently all was good. Rented this home for 2 yrs. Now we only wanted to sign for 6 months and although we had to wait until 2 days for response prior to signing. Since we signed it’s be... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

Just average really. Most my questions got answered but some important ones did not. I went to view the house and got no code to the lockbox and just happened to check if the house was unlocked and... See more

Company replied


Company details

  1. Property Management Company
  2. also in
  3. Real Estate Rental Agency

Information provided by various external sources

Darwin Homes Property management that works better for everyone: Owners, Residents and Vendors. Our locally based property managers and proprietary tech deliver peace of mind, transparency and responsiveness. We're evolving the property management one home at a time.


Contact info

3.7

Average

TrustScore 3.5 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 95% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.7

All reviews

(1,521)

484 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

When I moved into this house with my…

When I moved into this house with my fiance this was a beautiful house remodeled but some things wasn't done .Did not know that when you move out they would nitpick everything. So if you decide to move in there take a picture of everything. They will go under the cabinets this and that and stuff that I was never seen that I was thought they were doing is to take half of your deposit back. I cleaned that house back the way I found it kept it up for the 3 years I was there. These people charged me for anything they can charge me for. I did not own that house stuff have wear and tear and I did not mess it up. Please do your research before you rent with these people. If you do take a picture. I don't care if you take a picture of the door knob under the sink cuz they will try to take your money so you will not get it back. That's the bad experience I have for these people. Never ever again. Be careful. Do your research.

August 18, 2026
Unprompted review
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Lizzie,

We’re sorry to hear you were unhappy with your move-out experience, and we value your feedback. We understand that move-out charges can be frustrating, but charges are assessed based on the documented condition of the home and are not intended to include normal wear and tear.

- The Darwin Homes Team

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

The representative was very helpful and understanding of my current cancer health diagnosis. As well as, sympathetic to the two deaths in my family members months apart, my husband and my 96 year old mother. I am still dealing with the emotional impact of those deaths. She sympathized with what l am going through. That meant a lot to me.

August 18, 2026
Unprompted review
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Corita,

Thank you for taking the time to share your experience! We’re so glad our representative was able to provide you with understanding and compassion during such a difficult time. We truly appreciate your kind words and are grateful we could be there to support you!

- The Darwin Homes Team

Rated 5 out of 5 stars

Smooth transaction

Smooth transaction, everything was easy.Communication with amazing with lizette.

August 13, 2026
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Takasha,

Thank you for taking the time to share your experience! We’re glad everything went smoothly and that Lizette provided excellent communication throughout the process. We truly appreciate your feedback!

- The Darwin Homes Team

Rated 5 out of 5 stars

Trish has always been incredibly…

Trish has always been incredibly helpful and professional, and as a real estate agent, I have complete confidence referring my clients to her and Darwin Homes. I know my clients are in great hands when Trish is involved, and we’ve successfully navigated and overcome some of the most challenging situations together

August 12, 2026
Unprompted review
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Byron,

Thank you for taking the time to share your experience! We’re glad to hear that Trish has consistently been helpful and professional and that you have confidence referring your clients to her and Darwin Homes. We truly appreciate your continued trust and feedback!

- The Darwin Homes Team

Rated 5 out of 5 stars

Highly recommend!

Trish was an absolute ray of sunshine! She truly listened to my needs, was extremely responsive, and made the entire experience so smooth. I’m so thankful for her help!

July 13, 2026
Unprompted review
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Stephanie,

Thank you for taking the time to share your experience! We’re glad Trish was able to listen to your needs, provide responsive service, and make the experience so smooth. We truly appreciate your kind words and feedback!

- The Darwin Homes Team

Rated 5 out of 5 stars

I absolutely loved being helped by Trish!

I absolutely loved being helped by Trish! She made the experience great with her kindness and exceptional customer service . What a great employee you have! She deserves the recognition.

August 14, 2026
Unprompted review
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Amber,

Thank you for taking the time to share your experience! We’re glad Trish was able to provide such kind and exceptional service and make your experience a great one. We truly appreciate your recognition of her and your feedback!

- The Darwin Homes Team

Rated 5 out of 5 stars

THEY TOOK CARE OF MY REQUEST QUICKLY…

THEY TOOK CARE OF MY REQUEST QUICKLY AND THE GUY WHO DID THE WORK YESTERDAY WAS FRIENDLY AND DID HIS JOB WELL ,CUSTOMER SERVICE WITH DARWIN HOMES WAS GREAT AND IT WENT SMOTTHLY .

August 13, 2026
Unprompted review
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi David,

Thank you for taking the time to share your experience! We’re glad we were able to take care of your request quickly and that the service went smoothly from start to finish. We truly appreciate your feedback!

- The Darwin Homes Team

Rated 5 out of 5 stars

From the start Ashlee was a big help

From the start Ashlee was a big help. She explained the process and what the underwriters needed in layman’s terms.

August 14, 2026
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Ruth,

Thank you so much for sharing your experience! We’re glad to hear Ashlee was able to make the process easier by clearly explaining everything and helping you understand what was needed from the underwriting team. We’ll be sure to share your kind words with her!

- The Darwin Homes Team

Rated 4 out of 5 stars

Wonderful very helpful

The commutation, patients and profession that Miss Lizette provided was what made the experience great!

Thank you 😊

August 12, 2026
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Hope,

Thank you for the wonderful review! We’re so glad to hear Lizette’s communication, patience, and professionalism made your experience a great one. We’ll be sure to pass along your kind words!

- The Darwin Homes Team

Rated 5 out of 5 stars

Great people

August 13, 2026
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Martha,

Thank you for the kind words! We’re so glad you had a great experience with our team. We really appreciate you taking the time to share your feedback!

- The Darwin Homes Team

Rated 5 out of 5 stars

Great communication

Great communication. Easy instructions. Fast response.

August 13, 2026
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Natasha,

Thank you for the great review! We’re glad to hear our communication and instructions made the process easy and that our team was able to respond quickly. We really appreciate your feedback!

- The Darwin Homes Team

Rated 1 out of 5 stars

Steer Clear

The communication is absolutely terrible. Imposssible to get in contact with a real person let alone a leasing agent. They sent us multiple messages about the same things we already did because they don’t communicate on their end. TERRIBLE!!!!

August 5, 2026
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Macey,

We’re sorry to hear about your experience with communication. We understand how frustrating it can be to receive repeated requests or have difficulty reaching someone directly.

We’d appreciate the opportunity to look into this. Please contact us at (833) 327-9461 or residents@darwinhomes.com so we can assist you.

Thank you for bringing this to our attention.

- The Darwin Homes Team

Rated 5 out of 5 stars

Quick and responsive to questions along…

Quick and responsive to questions along the way

August 12, 2026
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Jeremy,

Thank you for taking the time to share your experience! We’re glad to hear our team was quick and responsive to your questions throughout the process. We really appreciate the positive feedback!

- The Darwin Homes Team

Rated 5 out of 5 stars

Thank you so much

Thank you so much

August 11, 2026
Unprompted review
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Alaysha,

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re glad we could help!

- The Darwin Homes Team

Rated 5 out of 5 stars

Great customer

Great customer, thank you for the help.

August 11, 2026
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Jessica,

Thank you for the kind feedback! We’re glad you had a positive experience and that our team was able to help. We appreciate you taking the time to leave a review.

- The Darwin Homes Team

Rated 5 out of 5 stars

AMAZING EXPERIENCE!

Trish was AMAZING!! So helpful and kind!!

August 10, 2026
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Damaris,

Thank you for the wonderful feedback! We’ll be sure to pass your kind words along to Trish; she will be thrilled.

- The Darwin Homes Team

Rated 4 out of 5 stars

Smooth transition

Smooth transition

August 6, 2026
Unprompted review
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Leo's Fitness,

Thank you for taking the time to share your experience! We're glad to hear the process went smoothly and appreciate you choosing Darwin Homes.

- The Darwin Homes Team

Rated 1 out of 5 stars

Im done and I haven't even moved in.

They scheduled my move in date on a Monday, then charged me to change it to Saturday. Who moves on a Monday? We were told $3600 to move in, a few days before move in they told us it would be another $2100, Mind you didnt see this nowhere on the initial lease agreement.Im already done with this company and I haven't even moved in yet! The only reason I give it 1 star is because its the only way I can leave a review.

August 7, 2026
Unprompted review
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Gus,

We're sorry to hear that your experience has left you feeling this way, especially before you've even had the opportunity to move into your home. We take concerns about the move-in process and charges very seriously, and we want to make sure everything was communicated and handled appropriately. We’re escalating your feedback to our leadership team for a full review of the circumstances and the charges involved. If that review identifies any discrepancies or issues with how this was handled, a member of our team will reach out to you directly to discuss them.

Thank you for bringing this to our attention and giving us the opportunity to take a closer look.
___________________________________

Update:

Hi Gus,

As promised, we reviewed the details surrounding your move-in and the concerns you raised. We confirmed that the $3,600 payment you made was for your security deposit, as required under the terms of your conditional approval, and was separate from the other move-in costs outlined in your lease and move-in communications.

We also confirmed that the $25 lease amendment fee was the only additional charge associated with changing your lease start date. All other move-in costs would have been due regardless of whether your move-in date remained August 10 or was changed to August 8.

Based on our review, we did not find an error in how the charges were applied. We understand there may have been some confusion regarding the total move-in costs, and we appreciate you giving us the opportunity to look into your concerns.

- The Darwin Homes Team

Rated 1 out of 5 stars

If I could give negative stars I would

If I could give negative stars I would. I don’t even know where to start from the leaking roof they wanted to cheap out on to fix to the $5 they are giving back from the deposit on top of trying to get more money from me. Customer service SUCKS, “management” yeah good luck ever getting ahold of them. DO NOT RENT FROM THESE PEOPLE. it’s barely a company and just a call center. What a nightmare and a life lesson. And the only response I’ll get out of this from them is “thank you for your feedback” “we’re sorry about your experience” or we’re sorry hear about your experience”.

But watch nothing will get done about it to help the customer.

August 5, 2026
Unprompted review
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Lawson,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your experience with Darwin Homes did not meet your expectations.

We understand your frustration regarding your security deposit. We reviewed your move-out documentation, including the inspection photos and Security Deposit Accounting, and found that the deductions were supported by the documented condition of the home at move-out. Based on those documented deductions, the remaining refundable balance was $5.79.

We recognize this was not the outcome you were hoping for, and we appreciate you taking the time to share your experience.

- The Darwin Homes Team

Rated 5 out of 5 stars

Wonderful

Wonderful, clear and easy! Thanks so much ❤️😊❤️😊

August 5, 2026
Unprompted review
Darwin Homes Property Management logo

Reply from Darwin Homes Property Management

Hi Gilberto,

Thank you so much for taking the time to share your experience! We're thrilled to hear this and truly appreciate your kind words. We are grateful you chose Darwin Homes.

- The Darwin Homes Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look