Daves Doors UK (David C) Reviews 

209
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 40 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Many consumers generally appreciate the fast delivery service and find that ordered items arrive on time or even earlier than expected. People also mention that the products are well packaged, look great upon arrival, and feature lovely designs. However, some customers also noted frustrating issues with long delivery delays and poor communication from the support team. Several buyers experienced problems with product quality, including damaged items, missing parts, and manufacturing defects upon opening. Additionally, some people struggled to get timely responses or helpful support when they tried to resolve problems.

What people talk about most

Product

Reviewers mention ambiguous feedback about product quality, as while many consumers highlight well-made,... See more

Quality

Customers had ambiguous experiences with quality, as many reviewers praised the solid wood, lovely design,... See more

Delivery service

Users describe satisfaction with the delivery service, often highlighting quick arrival times and... See more

Order

Reviewers highlight ambiguous aspects of order experiences, noting that while some products finally arrived... See more

Response time

People report disappointment regarding the delayed response time and poor communication from the company.... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Your website is easy to navigate and find products that you need. It would be nice to have more options on hardware before going to the checkout page. Your composit and glazing options are limit... See more

Rated 4 out of 5 stars

Very impressed by delivery time and quality of workmanship on delivered product. Although detailed description could be better to avoid negative reviews !!! Especially for customers with no knowledge... See more

Rated 4 out of 5 stars

speedy service, kept informed. However... I only had a few hours notice of delivery. The e-mail came through on a tuesday afternoon, about a 7.30 - 10.30 am delivery slot the next day and I didn't hav... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

Door took weeks to arrive. Comms were poor, no updates given unless chased several times. Don’t order if you need anytime soon.


Company details

  1. Thrift Store
  2. Psychoneurological Specialized Clinic

Written by the company

I do not pay trustpilot the £7K p.a. fee to edit the reviews on this profile. We are a very small independent with over 36'000 previous customers over 18 years of trading. If you have an issue with an order please contact us directly. We have no affiliation with trustpilot and therefore may not see your details or requests posted to this page. All the Best!


Contact info

3.4

Average

TrustScore 3.5 out of 5

209 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 47% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.4

All reviews

(209)

41 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 4 out of 5 stars

Website seems decent enough

Website seems decent enough. Can't read the menu properly because the background is transparent but isn't a major problem. Site doesn't lag at all and you seem to have all the information needed to make an informed decision.

March 31, 2023
Unprompted review
Daves Doors UK (David C) logo

Reply from Daves Doors UK (David C)

Thanks Michael, hopefully our updated website is now clearer to navigate. All the best!

Rated 4 out of 5 stars

Easy to use website!

I have taken a look at Dave’s doors and website as I have been looking to purchase a door for my new property. Some websites have been so difficult to use when looking for composite doors but I have found this one clear and easy to navigate! Thank you

March 27, 2023
Unprompted review
Daves Doors UK (David C) logo

Reply from Daves Doors UK (David C)

Glad we could help Zoe, all the best!

Rated 4 out of 5 stars

Good Doors!

Good Doors, a nice selection. They are smooth and nice all round.

December 29, 2022
Unprompted review
Daves Doors UK (David C) logo

Reply from Daves Doors UK (David C)

Thanks for the kind words Michael, happy new year!

Rated 4 out of 5 stars

The door looks great not the cheapest…

The door looks great not the cheapest on the market but well worth the money the fitters from Apollo Daybrook Arnold were great

December 21, 2022
Daves Doors UK (David C) logo

Reply from Daves Doors UK (David C)

Thanks for the positive review Wendy!

Rated 4 out of 5 stars

I bought this some time ago - cannot recall exactly when - and it’s…

I bought this some time ago and it’s doing well. It looks very good and, thanks to the skill of the carpenter I used, it hangs well too. My only concern was the glass insert as, although I was informed this could be changed on the Chat, it proved very challenging for my carpenter who really struggled to remove it so he could insert one I wanted. But he did it and it looks fine.

January 10, 2022
Daves Doors UK (David C) logo

Reply from Daves Doors UK (David C)

Hi Margery, thanks for your positive review and we are glad hear your door is still looking good some years later. All the best!

Rated 5 out of 5 stars

Good service

November 10, 2022
Daves Doors UK (David C) logo

Reply from Daves Doors UK (David C)

Hi Ekhtiyar, thanks for your positive review! All the best with your project!

Rated 1 out of 5 stars

Bad correspondence and rubbish delivery…

Bad correspondence and rubbish delivery that was out soursed to another company. Door turned up 3 months late and when i approached the online help service they refused a refund. Plus sude was the door did tuen up and was not to bad on the quality side. Although It was 5mm to large on all four sides for the frame that was supplied.

December 6, 2022
Daves Doors UK (David C) logo

Reply from Daves Doors UK (David C)

Hi Laurie, sorry to hear you are not happy with our service. Was this order placed during covid19? We have suffered some heavy supply and manufacturing delays during this period while we wait on other countries to recover and catch up in the industry. We are happy however to hear you were happy with the quality of your door! All external doors are supplied with an installation allowance so that the door can be 'fitted' to the opening and achieve a quality, snug fit into the frame. All the best!

Rated 1 out of 5 stars

You refused to respond to my problem…

You refused to respond to my problem with the door. Clearly, your data is inaccurate.

December 5, 2022
Daves Doors UK (David C) logo

Reply from Daves Doors UK (David C)

Hi Richard, Sorry to see your 1 star review. The last order information we can find from a Richard Hearn is from 2015. Have you had a problem with a recent order? If so please get in touch with us and we can look into it for you. Thanks

Rated 3 out of 5 stars

The quality of the door was great but…

The quality of the door was great but your communication was poor I had to chase for a delivery date 3 times at no point did you volunteer a date on your own

November 22, 2022
Daves Doors UK (David C) logo

Reply from Daves Doors UK (David C)

Hi David. We're sorry to hear you were not happy with our service, and that your review is only 3 stars. Our records show you were sent a Confirmation, Processing, Delivery Date and Dispatch email (23rd November 2022 13:24, 22nd November 2022 11:18 ,21st November 2022 17:57, 13th November 2022 11:01) we were not aware you were not receiving this information unfortunately, and can only assume these emails made their way in to your junk folder? Please be sure to keep an eye on this if placing any future orders, all the best!

Rated 5 out of 5 stars

Excellent Service and fast delivery

I ordered a back door in the style of a stable door with door frame and arrived within a week, all in all an excellent service

November 17, 2022
Daves Doors UK (David C) logo

Reply from Daves Doors UK (David C)

Hi Craig, Thanks for your 5 star review! All the best!

Rated 1 out of 5 stars

I would never use them again.

I ordered an external oak door in September 2021 and my carpenter fitted it. The door warps in the summer which leaves a gap at the top and contracts in the winter. It is not solid oak and is only a thin amount of oak covering whatever they fill it with. When I rang up to complain they said it must be the way it was fitted and there was nothing they could do about it. I would never use them again.

May 5, 2022
Daves Doors UK (David C) logo

Reply from Daves Doors UK (David C)

Hi Mr Stephen Katz, sorry to hear you are not happy with your door. Our records show your order was placed 12/9/2018. Can we ask why you have left this 4 years before leaving a review?
It sounds that you have purchased an engineered oak door which are manufactured to prevent any shrinkage or warping like you would expect from a traditional door. These doors are not 'filled' but are solid timber throughout, manufacutured in a way as to prevent the described issues you describe, so this certainly doesn't sound like this product is performing correctly or as intended. As long as a full barrier seal is applied to seal it from any moisture uptake the doors structure will be stable and stay flat.
If you would like to get in touch with us directly with your details we can certainly take a look into this for you. Thanks!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look