Della Reviews 

796
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 408 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the truly excellent overall quality of the products, noting that the cooling units operate quietly, transition smoothly, and cool spaces rapidly. Many people also emphasize that the dedicated support team goes above and beyond, offering prompt, courteous, and knowledgeable assistance during setup and troubleshooting. Some reviewers were not happy with significant difficulties when trying to reach customer service representatives through phone calls and unreliable online chat systems. A few consumers additionally experienced quite frustrating situations regarding strict warranty policies, unexpected equipment failures, and noticeably delayed replacement parts.

What people talk about most

Product

Customers reported high satisfaction, highlighting that the product cools down rooms quickly and operates... See more

Customer service

Users describe positive interactions with customer service, noting that support agents are very attentive,... See more

Staff

Consumers find staff to be positive, highlighting representatives who are knowledgeable, patient, and quick... See more

Quality

Clients share positive opinions on quality, highlighting that the units are quiet, efficient, and perform... See more

Service

People report positive experiences with service, often highlighting fast shipping, quick issue resolution,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Equipment design is impressive. Little details like wire lables, access cover fit and tape and putty are great. Installation kit details and policy to honor warrantee if used with DYI is perfect.... See more

Rated 5 out of 5 stars

This Della 14k portable is such an upgrade from my Toshiba unit that was just a few years old. You can tell it's solid right of the box. It's much quieter and runs smoothly, no jarring sound when the... See more

Rated 5 out of 5 stars

It's a pleasure working with Della, especially Lizzie. I have purchased a couple of units from Della, and Lizzie did not hesitate to help us out immediately when an unexpected problem occurred with on... See more

Rated 5 out of 5 stars

Order arrived on time and in perfect condition. Price was very good and purchasing was easy. The freight company that delivered was AB Freight. The driver Gemile was excellent. Very professional and k... See more


Company details

  1. Air Conditioning Store
  2. also in
  3. Air Conditioning System Supplier
  4. Furniture Store
  5. Heating Equipment Supplier
  6. Home Improvement Store
  7. Pump Supplier

About Della

Written by the company

DELLA creates reliable, energy-efficient home comfort solutions, including mini-split systems, window ACs, portable ACs, pool heat pumps, and more.

We’re here to help you find the right comfort solution for your space, backed by 24/7 customer support, a minimum 1-year warranty, and Lifetime Warranty coverage available on eligible DELLA mini-split systems. Shop DELLA online today and bring dependable comfort home.

Visit Della Store

Our Commitment to Comfort

Written by the company

At DELLA, we design heating and cooling systems to keep your home comfortable through changing seasons. Our solutions combine dependable performance, energy efficiency, and user-friendly features to help make everyday comfort simpler. Whether you’re cooling a bedroom, heating a garage, or managing comfort throughout your home, DELLA is designed to fit the way you live.

Mini Split Lifetime Warranty

Lifetime parts coverage for added peace of mind.

Register your DELLA mini-split within 100 days of purchase to receive complimentary lifetime parts coverage, helping protect you from the cost of covered replacement parts for years to come.

Contact info

Promotion box for Della

Efficient Comfort, Lower Bills

Save money with quiet, high-efficiency cooling and heating.

4.5

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

796 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 94% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.5

All reviews

(796)

410 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

HVAC business owner

I have an HVAC company and usually buy Della off of Amazon. However, I found it to be easier to order from the Della website. Very fast shipping and we've always been satisfied with the products that we get from them.

August 12, 2026
Rated 5 out of 5 stars

Went so well I had to get two!

I know have two of their mini splits. One on the addition of my house after a not so old LG (3 years old) broke and a multi zone unit on my metal building. They are whisper quiet and work amazingly. The installation was easy, delivery was quick and when I ran into a issue with one of my
Inside air handlers they made it right quick! Highly recommend.

August 13, 2026
Rated 5 out of 5 stars

I wanted to purchase my third Della…

I wanted to purchase my third Della mini split. The first time I called I thought I had made my choice. When I called back to order I spoke with Elizabeth in customer service. After sharing with her what and where it was going and the temperature of our area. We had agreed that another unit would serve me better. I chose a 18000 BTU Ultra Heat Mini split. She walked me through the purchasing process and using Shop Pay with the purchase. My unit arrived within a few days. When installing this unit I noticed design changes from the other two that I’ve installed. These changes made it easier to install. I recommend Della to anyone who is interested in a Mini split.

August 21, 2026
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Good, but maybe get a larger size…

The unit arrived without damage or missing parts. The instructions were clear and easy to follow. I used the rental kit, but could never get the vacuum down to 500. I rechecked all line set connections and everything was to spec and seated well. My space is 384 sq ft and insulated and I bought the 12000 btu unit. However, being in Texas, I should have spent a few $ more and gone with the 18k btu unit. While the unit works, it cannot keep the shop at 74 all day, even when running it 24/7.

August 10, 2026
Rated 5 out of 5 stars

Ruby G

Ruby G. provided outstanding customer service throughout the entire process of getting my Della mini-split issues resolved. She was very responsive, professional, patient, and genuinely helpful from start to finish.

She kept me informed, answered my questions clearly, and worked with me until we reached a resolution. It is refreshing to work with someone who follows through and makes sure the customer is taken care of. I really appreciate Ruby’s help and the effort she put into making this right.

Thank you, Ruby, for doing such a wonderful job!

August 19, 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I use Della exclusively on multiple homes

I have been using Della on all my homes. I have multiple properties and an off grid cabin that I have their units on. I did every one myself and it’s so simple and very reliable. I recommend them to all my friends

August 19, 2026
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

I believe it wasn't Della fault

I believe it wasn't Della fault. I scheduled the delivery on a certain date took off work. The company they used called me left a message to call to schedule. There phone didn't work. Never answered. Had to call the main office in Alabama to get a person. The Jacksonville fl office lied and acted stupid. The said they had spoke to for delivery the next day. Lie! I had to take off another day of work lost two days of pay. The main office in Alabama was called again they said the company in Jax sent me a text where I could track the shipment arrival. No they didn't. Said it would be delivered between 5 and 6 pm. Actually showed up at 2 pm. The shipping company sucked!

August 6, 2026
Rated 4 out of 5 stars

Not the worst but could improve

Overall, not the worst, but still had a few issues.

I was able to find products mostly easily. I accidentally bought one incorrect unit, and i called customer service and had a great experience. They advised me that they would try to cancel the order so i could re order.

The order ended up shipping, and i noticed that the unit after a day was marked return to sender. The indoor unit was returned but the outdoor unit got delivered.

I worked with Della to get that solved and they said they would provide me a new shipping label. With that, the Customer Service personnel on my second call, got everything i was saying incorrect and it seemed like my situation confused her. The third person understood but made it seem like the mis-delivery was my fault and that i would be responsible for returning it, but she would be doing me a favor by asking for a label.

Overall, Customer Service frustrated me a little bit, but the product so far have been decent.

August 20, 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I think Della is looking in the correct…

I think Della is looking in the correct direction. When it comes to HVAC heat pump systems. They're targeting the right people, the homeowner. People with enough mechanical ability to do things themselves and not have to rely on the high prices of hvac companies for installation work. I have installed several systems at this point from other manufacturers and the Della kit was as straightforward as you would hope for. Pricing was good, the shipping was reasonable, I haven't had to use customer support yet but time will tell.

August 5, 2026
Rated 5 out of 5 stars

Communication is excellent

Communication is excellent. Products are shipped next day on every order except AC unit which was shipped 4th business day during peak season. Have to say was impressed with everything received and how it was packaged. Overall easy install and mini split works great.

August 4, 2026
Rated 2 out of 5 stars

Rental kit insufficient

The order was fine and so was the product. My issue was with the rental kit. Reference the email chain I sent to customer support regarding the lack of vacuum pump oil and misleading instructions. There was no corrective action taken on your part.

August 4, 2026
Della logo

Reply from Della

We sincerely apologize for the frustration and inconvenience you experienced with the rental kit. We’re truly sorry that the rental kit and the instructions did not meet your expectations.

Regarding your concerns about the vacuum pump oil and the instructions, we did send an instruction afterward to provide clearer guidance. If the vacuum pump oil was missing from your kit, we would have been more than happy to assist and take an action.

Your feedback is very important to us, and we will take it seriously as we continue to improve our rental kits, instructions, and customer support process.

We truly appreciate you bringing this to our attention and apologize again for the experience.

Rated 3 out of 5 stars

Many Issues with Shipping and Communications

Ordering process when reasonably well although I didn't care for the "Shop" app interaction. Things went south after ordering. Our package got "lost" and could not be found after 6 days. Working with Della Support, our order was reshipped. Next day our original order showed up completely unannounced with no tracking or message. This was a large order so that evening I did an inventory to only to discover I was missing two items. I contacted Support and was told the missing items would be sent out ASAP. After no communications for 2 business days, I contacted Support and was told items were shipped via UPS. I had to request a tracking number (scheduled delivery today - 15 days after original order was placed).
I can honestly say Della Support was very helpful and I felt they were genuinely concerned about my issues. Fernando was particularly helpful. Much appreciated on our end.
We are in the process of installation so I have no idea how the products functional but I'm confident Della Support would work with us to address any concerns.

August 4, 2026
Della logo

Reply from Della

Thank you for sharing your experience, and we sincerely apologize for the inconvenience and confusion caused by the shipping delays and missing items. We’re glad our Support team was able to assist and address your concerns.

We truly appreciate your patience and kind words. We hope your installation goes smoothly and that you’re happy with your Della products. If you need any assistance along the way, our Support team will be happy to help.

Rated 2 out of 5 stars

Customer service itself is fantastic, BUT!!!

Customer service itself is fantastic. They respond to chat/email messages in less than 10 minutes. Getting parts has been impossible so far. First i bought 3 units that are all just over a year old with lifetime parts warranty. All 3 units have worked perfectly in the Florida heat, until... 3 weeks ago my bedroom AC stopped working. After some research and diagnostic work i determined it was an outdoor PCB failure. I started a chat with Della on their site. After some discussions and additional diagnostics my diagnosis was confirmed. They checked inventory and said that the PCB was available and said it would ship out in 48 hours. That was over 3 weeks ago. I have contacted them numerous times and they always respond super fast. Each time they apologized and said they would follow up. I have received USPS tracking numbers twice so far but the item never ships, just says that a shipping label has been created but USPS never actually receives the item. I have been told that they would check with a supervisor about alternative solutions, but nothing on that so far. I have asked why part has not shipped if it is confirmed that it is available but that question never gets answered. Last message says they have not heard back from warehouse since Friday and "Please be patient". Over 3 weeks of no AC in my bedroom shows I have been plenty patient so far. I believe customer service has good intentions but something is going on in the warehouse and they are not following through with their promises.

August 16, 2026
Unprompted review
Della logo

Reply from Della

We sincerely apologize for the frustration and inconvenience you have experienced while waiting for the replacement PCB. We truly appreciate your patience and also appreciate your kind words about our customer service team.
We are especially sorry that the USPS tracking numbers provided did not show any acceptance scans, meaning the package was not actually received by USPS as expected.
We will arrange to have the replacement PCB shipped from another warehouse as soon as possible.
Thank you again for your understanding and for bringing this situation to our attention. We will do our best to get the replacement part to you as quickly as possible and hope to restore your confidence in our products and service.

Rated 5 out of 5 stars

Your product is good and your…

Your product is good and your communication is also good.
May be you can have contract with some service provider to have these split units installed. That way you can have a complete service. I still have not found a person to install the unit. If you as a company did this service may be it will be more reasonable.

August 3, 2026
Rated 1 out of 5 stars

We bought a new tiny house

We bought a new tiny house. All appliances and the a/c unit (Della) came included in the one price we paid. Nothing was sold separately. The compressor in the a/c unit went out within the first year. We contacted the company and the compressor was replaced (not quickly, but replaced nonetheless). Now in a unit that was manufactured in 2023, the inside unit is leaking coolant. The local HVAC company came out and both wrote a report and made a video. Both the HVAC company and the builder of the tiny house assure me that it is under warranty. After 3 months of not being able to use the tiny house with no air conditioning, Della tells us that the warranty doesn't belong to us. Instead it belongs to the building company (Phoenix Building Solutions) and they will not help us. We bought the tiny house as a unit and not piece by piece. This is the single worst experience with customer service that I have had in my 71 years. How is it that the warranty doesn't go to the buyer of the unit THAT COMES WITH THE HOUSE??? I am more than furious. We are a non-profit and the guest cottage is used for donors and volunteers. But Della makes no exceptions to this insane rule. They know it is under warranty because it was manufactured in 2023! This is mid-2026. Just buyer beware!!! The unit has broken twice in 3 years and they will not honor the warranty.

August 13, 2026
Unprompted review
Della logo

Reply from Della

Dear customer,

We sincerely apologize for the frustration and inconvenience this situation has caused you. We would like to clarify our warranty policy. According to our warranty terms, the warranty is provided to the original purchaser of the product and is not transferable to another person or subsequent owner.
If the AC unit is determined to have a manufacturing defect or another issue covered under our warranty, we absolutely want to honor the warranty and provide the appropriate replacement or repair solution. In this case, the AC unit was originally purchased by Phoenix Building Solutions, the builder of the tiny house, we kindly ask that you have Phoenix Building Solutions contact us directly to submit the warranty claim. Once they contact us, we will be happy to work with them and review the HVAC technician’s report, video, and any other diagnostic information you have provided to determine the appropriate warranty solution.
We understand that you purchased the tiny house as a complete unit, and we are not questioning that. The issue is simply that, under our warranty policy, the warranty claim must be handled by the original purchaser listed in our records.
We truly regret the inconvenience you have experienced and hope we can get this issue resolved as quickly as possible.
Thank you for your understanding.

Best regards, Della

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look