Hexclad Reviews 

407
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 280 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Consumers are consistently impressed by the high quality of the kitchen equipment and state that these items perform exceptionally well during daily cooking tasks. Furthermore, people frequently highlight the outstanding customer care, noting that the support team handles warranty claims and item replacements with remarkable speed. Some reviewers were not happy with product performance, mentioning that pans eventually lost their non-stick properties or experienced issues like flaking coatings. A few other people also felt that customer support could be improved, reporting delayed responses, online registration glitches, and difficulties getting timely status updates.

What people talk about most

Customer service

Reviewers highlight positive aspects of customer service, frequently expressing satisfaction with the... See more

Product

Customers consistently note positive experiences with product, highlighting the solid build, excellent... See more

Staff

People report positive experiences with staff, frequently highlighting professional, friendly, and responsive... See more

Response time

Clients share positive opinions on response time, frequently highlighting prompt assistance, professional... See more

Service

Customers had positive experiences with service, frequently highlighting exceptional assistance and fast... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

I have purchased a great many things from Hexclad. The quality of there products is first class. I did purchase some pans and lids and after pans had lost there non stick I contact them about replaci... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I had an issue with a new pot which, after using it, left a mark that I couldn’t remove. I contacted HexClad and sent them a photo, and they immediately agreed to replace it. The replacement was d... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

we've had our pan about 3 years now, and we use it few times a week. the black surface on the pan has started to come off- i did struggle to find the email on the website so i had to ask google. i ema... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I've been very happy with my HexClad cookware, and their customer service exceeded my expectations. I had an issue with one of the pans in my 7-piece set, and they honored the warranty without any... See more

Company replied


Company details

  1. Kitchen Supply Store
  2. also in
  3. Countertop Store

Written by the company

The world's first stainless steel, non-stick pans inside and out. HexClad is built with the highest quality materials and designed to last a lifetime.


Contact info

4.5

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

407 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.5

All reviews

(407)

283 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Just excellent

Excellent customer service. Quick response, fast decision, and replacement delivered without delay. This level of support is exactly why HexClad is worth the price. Highly recommended.

May 31, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

We're delighted to hear that you had such a positive experience with both our products and our customer support. Providing quick responses, efficient resolutions, and a smooth replacement process is exactly what we strive for, so it's wonderful to know we met your expectations.

Your recommendation means the world to us, and we're honored that you feel HexClad is worth the investment. Thank you for choosing HexClad!

HexClad Support.

Rated 5 out of 5 stars

Good customer support

I've had a Hexclad set for 3 years, and one of my pans started to lose it's coating.

Contacted support and the issue was resolved extremely fast. Very impressed!

May 26, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

We're delighted to hear that you've been enjoying your HexClad cookware for the past three years. While we're sorry that one of your pans developed an issue, it's great to know that our customer support team was able to resolve it quickly and leave you impressed.

Your satisfaction is our top priority, and we're grateful for your continued trust in HexClad. Thank you for choosing us, and we wish you many more years of happy cooking!

HexClad Support.

Rated 5 out of 5 stars

Excellent product and service

The product is excellent and the customer service has been superb. I cannot fault my experience with HexClad.

May 26, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

We're thrilled to hear that you're enjoying your HexClad product and that our customer service exceeded your expectations. Knowing that you had such a positive experience means a great deal to us.

Thank you for your trust and support. We truly appreciate you choosing HexClad, and we look forward to being part of your kitchen for many years to come!

HexClad Support.

Rated 5 out of 5 stars

Excellent Customer Service

Jericho was very understanding, kind, and helpful with solving the issue with my pan. The issue was resolved very quickly and I couldn’t be happier.

May 20, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

We're delighted to hear that Jericho was able to assist you with kindness, understanding, and efficiency. Providing exceptional customer service and resolving issues as quickly as possible is what we strive for, so it's fantastic to know we met your expectations.

We'll be sure to share your kind words with Jericho. Thank you for choosing HexClad we truly appreciate your support!

HexClad Support.

Rated 1 out of 5 stars

Misleading “Non‑Toxic” Claims

Misleading “Non‑Toxic” Claims, Censorship in Their Facebook Group, and Zero Accountability
I purchased HexClad cookware specifically because the company marketed it as “non‑toxic” and implied it was free from harmful PFAS chemicals. Only later did I learn that the cookware I bought does contain PTFE, the same fluoropolymer used in Teflon — a fact that directly contradicts the safety claims that influenced my purchase.
This isn’t just my interpretation. HexClad recently settled a $2.5 million class‑action lawsuit over misleading “PFAS‑free” advertising. That alone should have prompted the company to be transparent with customers, but instead it feels like they’re trying to bury the issue.
When I attempted to ask other customers about their experiences in HexClad’s official Facebook group, my posts were repeatedly denied by the admin. No explanation, no support, no acknowledgment — just silence. The fact that they won’t even allow polite questions about chemical safety or returns is a huge red flag and only reinforces the sense that the company is actively trying to suppress legitimate concerns.
For a brand that built its reputation on “honesty,” “innovation,” and “premium quality,” this experience has been incredibly disappointing. Between the misleading marketing, the lawsuit, the lack of transparency, and the censorship in their own community, I can’t recommend HexClad to anyone who cares about truthful product claims or customer support.
I’ve reached out to HexClad directly requesting a return based on the deceptive advertising. I hope they choose to do the right thing, but so far the experience has not inspired confidence.

December 25, 2025
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your experience has left you feeling disappointed.

We understand your concerns regarding our product claims and appreciate you bringing them to our attention. We strive to provide accurate information about our cookware and value open, honest communication with our customers.

We're also sorry to hear about your experience with our Facebook community. Your feedback regarding this has been noted, as we always aim to create a positive and respectful environment for our customers.

We understand that you've already contacted our support team regarding your request. Please be assured that your case is being reviewed, and our team will work with you directly to provide the appropriate assistance.

We appreciate your feedback, as it helps us continue improving both our products and the customer experience.

HexClad Support.

Rated 5 out of 5 stars

Hexclad a pleasure to deal with

I felt Hexclad gave me the best experience, they went above and beyond for me…
Thank you to Amr Atef who dealt with me,
Love your products and would definitely recommend them.

May 19, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

We're thrilled to hear that you had such a positive experience with HexClad and that our team went above and beyond to assist you. We'll be sure to share your kind words with Amr Atef he'll be delighted to know he made such a positive impact.

It's also fantastic to hear that you love your HexClad products and would recommend them to others. Your trust and support mean the world to us.

Thank you for choosing HexClad!

HexClad Support.

Rated 1 out of 5 stars

Lifetime warranty is worthless. Be warned.

Bought a pan. Pan coating has flaked off. Hexclad agree it has a manufacturing defect. Hexclad refuse to honour the “lifetime warranty” because I bought it from Amazon. Silly me! Naughty Hexclad!

Update in response to Hexclad 08/07/26. Make your own mind up. I quote from Hexclad Customer Support: "While your order was indeed sold by Amazon EU S.à r.l., UK Branch, please note that purchasing directly from Amazon does not automatically mean the purchase was made from HexClad. For warranty claims to be processed by us, the item must be purchased from our authorized Amazon account, Brand Access LLC. Since this order was not placed through our authorized seller account, we unfortunately cannot process the warranty claim directly."

May 19, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must be.

We sincerely apologize for any disappointment regarding your warranty claim. Our Lifetime Warranty applies to purchases made through authorized retailers, and we'd like the opportunity to review your case further to ensure you have received the correct information.

If you haven't already, please contact our customer support team with your order details, and we'll be happy to take another look at your situation and see how we can best assist you.

We appreciate your feedback and the opportunity to improve your experience.

The HexClad Team

Rated 5 out of 5 stars

Excellent product and customer service

The pans have been excellent for years, one has slight chipping developing on the side and with the lifetime warranty they have just replaced this in a quick, easy, efficient and friendly process. Very impressed by the customer service and the product, would highly recommend!

May 13, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

We're delighted to hear that you've enjoyed your HexClad pans for years and that our Lifetime Warranty made the replacement process quick, easy, and hassle-free. Providing high-quality cookware backed by exceptional customer service is exactly what we strive for.

Your recommendation means a great deal to us. Thank you for choosing HexClad, and we look forward to being part of your kitchen for many years to come!

HexClad Support.

Rated 5 out of 5 stars

Great Customer Service

I had to send warranty information and Jericho, customer service agent, was prompt to reply to my submission. Very professional and answered all my questions. Thanks Jericho!

May 6, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

We're delighted to hear that you had a great experience with our warranty process. It's fantastic to know that Jericho provided prompt, professional support and was able to answer all of your questions.

We'll be sure to share your kind words with Jericho they'll be thrilled to hear your feedback. Thank you for choosing HexClad and for your continued support!

HexClad Support.

Rated 5 out of 5 stars

Wow!!

Wow!!! Customer service was amazing. You got yourself a true happy customer here and I look forward to purchasing more products from Hexclad. I appreciate the quick response and excellent customer service. Bravo!!!

May 6, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

We're absolutely thrilled to hear about your experience with our customer service. Knowing that we were able to provide a quick response and excellent support truly means the world to us.

We're honored to have you as a happy customer and can't wait to serve you again when you're ready to add more HexClad products to your kitchen. Thank you for your trust and support!

HexClad Support.

Rated 5 out of 5 stars

Quick

Quick, simple & informative

May 5, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

We're delighted to hear that you found your experience with HexClad quick, simple, and informative. Providing efficient service and clear communication is something we strive for every day.

Thank you for choosing HexClad. We truly appreciate your support and look forward to serving you again!


HexClad Support.

Rated 5 out of 5 stars

Mix up in order but was promptly resolved

There was a mix up on my order between what I ordered and what was shipped. I submitted a ticket through the support site and the response was timely. I communicated with Mikhael who helped me resolve the issue. I provided the requested information and the issue was promptly resolved.

April 9, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

Hello,

Thank you for sharing your experience and we are sorry to hear about the mix up with your order. Really glad Mikhael was able to get everything sorted out quickly and smoothly for you. We will make sure he sees your kind words!

If you ever need anything, we are always here: https://hexclad.com/pages/contact-us

Rated 5 out of 5 stars

Michael was a great help

Michael was a great help! Very quick and efficient.

April 20, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

Hello,

Thank you so much, really glad to hear it! Michael will be thrilled to see your kind words and we will make sure he does. Quick and efficient is exactly what we aim for every time!

If you ever need anything, we are always here: https://hexclad.com/pages/contact-us

Happy cooking!

Rated 5 out of 5 stars

Outstanding products and truly…

Outstanding products and truly exceptional customer service.

I own the full HexClad set, and every single piece has been absolutely faultless. The quality is genuinely top-tier, and it’s clear a lot of thought has gone into the design and performance of their cookware.

I did have a minor issue with one saucepan after a couple of years of use, but this is where HexClad really stood out. I contacted their team, shared a photo and a short video, and they handled it immediately. No hassle, no pushback " they arranged a replacement within 3–5 days and didn’t even ask for the original item back.

That level of service is rare. It turned what could have been a negative experience into a completely positive one.

This was clearly a one-off, and the way they dealt with it just reinforced my confidence in the brand. 10 out of 10 " a great product backed by a great company.

April 17, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

Hello,

Thank you so much for this wonderful review! Really glad the full set has been faultless and that our team was able to sort out the saucepan issue so quickly and without any hassle.

A 10 out of 10 from someone who owns the full set, that honestly does not get better than that. We truly appreciate your trust and loyalty!

If you ever need anything, we are always here: https://hexclad.com/pages/contact-us

Happy cooking!

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service!Mikhael…

Great customer service!Mikhael responded quickly and handled my issue with the pot very efficiently. The replacement is already on the way. Really impressed with how smooth the whole process was. Thank you! I will keep buying from Hexclad i got so impressed i placed order for another saucepan n oven gloves right away..loving it ❤️

April 12, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

Hello,

Thank you so much, really glad to hear Mikhael took such good care of you! Quick, efficient and your replacement already on the way, that is exactly what we aim for. We will make sure he sees your kind words!

And placing a new order right away, that is the best thing we could hear! Really glad you are loving everything so much.

If you ever need anything, we are always here: https://hexclad.com/pages/contact-us

Rated 5 out of 5 stars

Five Star Customer Service!

I reached out to Hexclad's customer support for a warranty replacement of my hybrid 14"pan. When I reached out to Hexclad, Mikhael was the person who handled my issue. I can't believe how responsive he was! This day and age its unheard of. I am so appreciative of his timely response, professionalism and dedication to amazing customer service! I would hire Mikhael in a heartbeat! Thank you so much for helping me with my warranty replacement. All the best!

April 9, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

Hello,

Thank you so much for this wonderful review! Mikhael will be absolutely thrilled to read this and we will make sure he does. Responsive, professional and dedicated, sounds like he truly went above and beyond for you and that is exactly the standard we hold ourselves to.

Really glad your warranty replacement was handled so smoothly and we hope your new 14" pan serves you brilliantly!

If you ever need anything, we are always here: https://hexclad.com/pages/contact-us

Rated 5 out of 5 stars

Excellent Customer Service

I love all of my Hexclad cookware and have never had any problems with it. Recently a lid broke and shattered and even though lids are not under a lifetime warranty they were so kind and are replacing it. This is a company that really stands behind it's products and I will continue to be a loyal customer.

April 8, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

Hello,

Thank you so much for your kind words and continued loyalty — it truly means everything to us! We're so sorry to hear about your lid, but we're really glad we were able to help take care of that for you.

At HexClad, we genuinely care about our customers and want to make sure every experience with us is a positive one. Reviews like yours remind us exactly why we do what we do!

If you ever need anything at all, we're always here: 👉 https://hexclad.com/pages/contact-us

Happy cooking!

Rated 5 out of 5 stars

Hexclad customer service

I got immediate response and very good interaction and my query was resolved quickly

April 1, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

Thank you so much for your feedback! We’re thrilled to hear that you received an immediate response and that your query was resolved quickly with a positive experience.

For best long-term performance, we recommend cooking on low to medium heat, cleaning with mild soap and a soft sponge, and re-seasoning as needed by heating a thin layer of oil for 2–4 minutes, then letting it cool and wiping off the excess.

We truly appreciate your support. If you ever need anything in the future, please don’t hesitate to reach out to us at https://hexclad.com/pages/contact

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

Great customer service
Response to my query received within 1 hour
Can’t ask for more
Thankyou team

March 30, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

Hello,

Thank you so much for your kind words! We’re thrilled to hear that you received a quick response and had a great experience with our customer service team.

For best long-term performance, we recommend cooking on low to medium heat, cleaning with mild soap and a soft sponge, and re-seasoning as needed by heating a thin layer of oil for 2–4 minutes, then letting it cool and wiping off the excess.

We truly appreciate your support. If you ever need anything in the future, please don’t hesitate to reach out to us at https://hexclad.com/pages/contact

Rated 5 out of 5 stars

I am very impressed with how easy and…

I am very impressed with how easy and quickly my claim was handled. It was all sorted in just a few hours.
My emails were answered efficiently and politely. Excellent customer service

March 25, 2026
Unprompted review
Hexclad logo

Reply from Hexclad

Thank you so much for your kind words! We’re thrilled to hear that your claim was handled quickly and that the process was smooth and easy for you.

It’s great to know our team was able to respond efficiently and provide the support you needed. For best long-term performance, we recommend cooking on low to medium heat, cleaning with mild soap and a soft sponge, and re-seasoning as needed by heating a thin layer of oil for 2–4 minutes, then letting it cool and wiping off the excess.

We truly appreciate your support. If you ever need anything in the future, please don’t hesitate to reach out to us at https://hexclad.com/pages/contact

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look