Highlights of the Netherlands

Highlights of the Netherlands Reviews

A product’s star rating is calculated as the average of all its reviews.


Leger Holidays logo

Sold by Leger Holidays

www.leger.co.uk

•

9.6K Reviews

4.6

The information on this page is based solely on product reviews written by customers of Leger Holidays via Trustpilot.


Here’s what people highlighted

Quality

4.1

17 ratings

Value for money

3.9

17 ratings


Product details

A delightful holiday to Holland, taking in the charms of Amsterdam, The Hague, Volendam and Enkhuizen!
  • Brand: Leger

All reviews


Rated 5 out of 5 stars

Very interesting trip with lots of interesting sites to visit. Would have liked a whole day in The Hague. Otherwise very satisfied.

Quality: 4
Value for money: 4
Leger Holidays logo

Reply from Leger Holidays

Dear Mrs McGeever,

Thank you for taking the time to leave us such a wonderful 5-star review following your Highlights of the Netherlands holiday.

We’re delighted to hear that you found the trip very interesting and enjoyed the variety of sites included in the itinerary. We also appreciate your sug
gestion regarding having a full day in The Hague, and we’ll be sure to pass your feedback on to the relevant team for consideration.

It’s lovely to hear that you were otherwise very satisfied with your holiday, and we hope to welcome you on another Leger adventure in the future.

Kind regards,

Customer Relations (SB)

Rated 5 out of 5 stars

Apart from the seats on the bus of Luxiana I done think the trip was any different from Shearings Silver service....our age group never used the screens ...

Quality: 5
Value for money: 1
Leger Holidays logo

Reply from Leger Holidays

Dear Mrs Toon,

Thank you for your feedback regarding the Highlights of the Netherlands tour.

We’re sorry to hear that you did not feel the Luxuria coach offered a significant difference from the Shearings Silver service, particularly regarding the seating and onboard screens. Your comments have be
en noted and will be shared with the relevant team for consideration.

Thank you for taking the time to share your experience with us.

Warm regards,

Customer Relations SB

Rated 4 out of 5 stars

Good value for money. Enjoyable. Friendly driver courier.

Quality: 4
Value for money: 4
Leger Holidays logo

Reply from Leger Holidays

Thank you for your positive 4-star review of Highlights of the Netherlands!
We’re glad you found the trip good value and enjoyable, and we’ll be sure to pass on your kind words to your driver and courier. We look forward to welcoming you on another holiday soon!

Warm regards,
Customer Relations Tea
m

Rated 2 out of 5 stars

I had two trips with Leger before, that were okay, not bad, but this trip was disappionted. Firstly, the coach technically wrong that hold we waited 2 and half hours in the coach. The next day the driver just dropped us to the city center in Delft, althought the third day made the trip to visit the Delft town. Hower it was a plan to visit 6 places and we end up only visit 4 places, it was waste our times really. Two of the drivers both of them name James, only drivers and not tour guide, we have not received good tour services. The hotel, the cleaner leaved my cothes on the floor, the bath floor was not clean leave dirty mark on the floor after the second nights. No body told us to hand the drink bill to the reception before leave as we did not order any drinks.

Quality: 2
Value for money: 2
Leger Holidays logo

Reply from Leger Holidays

thank you for your detailed feedback.
We're sorry to hear that your trip to the Netherlands did not meet your expectations. We apologize for the technical issues with the coach and the changes to the itinerary that resulted in missed visits. We also regret to read that the tour services and hotel c
leanliness were not up to standard that we expect this will be investigated via our team. Your comments are valuable to us, and we will address these issues to improve our services. We hope to have the opportunity to provide you with a better experience in the future
Kind regards
Leger customer relations

Rated 5 out of 5 stars

I had avery pleasant holiday

Quality: 5
Value for money: 5
Leger Holidays logo

Reply from Leger Holidays

Thank you so much for taking the time to leave us a five-star review
We are absolutely delighted to hear that you had such a positive experience with us. Thank you again for choosing us for your holiday. We hope to welcome you back on another adventure very soon.
Kind regards,
Leger Customer Relat
ions

Rated 5 out of 5 stars

The crew - Nana and Leah - were an absolute joy to spend time with. Very helpful, friendly and funny! This was our first time using Leger and will be looking to book on another tour in the future.

Quality: 5
Value for money: 5
Leger Holidays logo

Reply from Leger Holidays

It sounds like you had a fantastic experience on the "Highlights of the Netherlands" tour! Nana and Leah seem to have made a great impression with their helpfulness, friendliness, and sense of humor.

It's wonderful to hear that your first experience with Leger was so positive that you're already c
onsidering booking another tour in the future.

Thank you for your wonderful feedback Helen, we look forward to welcoming you back on tour again soon.

Kind regards

Leger Customer Relations Team (TT)

Rated 5 out of 5 stars

Lovely week with querky towns visited. A busy week but most enjoyable. Hotel was nice, although they struggled to deal with evening meals with the overall number of guests they had in.

Quality: 5
Value for money: 5
Leger Holidays logo

Reply from Leger Holidays

Thank you for sharing your experience from the "Highlights of the Netherlands" tour. We’re delighted to hear that you had an enjoyable week exploring the quirky towns, and that it was a busy yet fulfilling experience.

It’s great to know that you found the hotel nice, although we’re sorry to hear th
at they faced challenges in managing evening meals due to the number of guests. We will pass this feedback on to the hotel to help them improve their service during peak times.

We hope the memories of this lovely week stay with you, and we look forward to welcoming you on another adventure soon!

Kind regards,

Leger Customer Relations Team (TT)

Rated 3 out of 5 stars

We chose not to visit Amsterdam, as we had been there before, and the purpose was to relax and visit locally. This was not a popular option on our part with the drivers, as we were asked about going, and stated that we would not be going definitely. Tuesday`s evening meal was offered, and we arranged to be in the restaurant at 7.15 as told by Reception, this was changed to 7.30, we waited about threequarters of an hour, in a half empty restaurant for our first course. We then waited about 50 minutes for the second course, and the dessert turned up much later. There was no explanation. The Chef was seen chatting to the drivers later in the evening, and was obviously justifying his late serving. This had to be paid for at the full price even though several guests protested, but they capitulated by the time we left the hotel. Thereafter, we ate out in the local town, which was a much cheaper option. We also did not wish to go on the Optional trip to Scheveningen and Delft, choosing instead to visit the nearby town again and enjoy the facilities there. The hotel room was very basic, with not much in the way of hanging facilities, no air conditioning, and was very hot, with the windows open the all night heavy traffic was very noisy. One couple complained and was given a different room with better facilities. Silly of us to think "well, you only get what you pay for"

Quality: 3
Value for money: 3
Leger Holidays logo

Reply from Leger Holidays

Dear Vereth,

Thank you for taking the time to leave your review.

I regret to hear that certain aspects of your recent holiday did not meet your expectations.

Your feedback is important to us, and we will ensure that it is shared with our internal teams for a thorough review of our services. Ide
ntifying areas where we can make improvements is crucial, and we appreciate you bringing these concerns to our attention.

Many thanks,
Leger Customer Relations

Rated 1 out of 5 stars

Too long travelling on the coach to get there. Hotel as too far away from the sights. Extra 4 hours per day travel. Leger staff were not proactive when my wife had to go to hospital for an emergency operation.

Leger Holidays logo

Reply from Leger Holidays

Thank you for sharing your feedback about your recent tour of the Highlights of the Netherlands with Leger. We sincerely apologise for any inconvenience or discomfort you experienced during your journey.

We understand that extended periods of travel on the coach can be tiring, and we regret if this
aspect of the tour was not adequately communicated or managed. We strive to balance travel time with the opportunity to explore and enjoy the destinations, and we will take your comments into consideration for future tour planning.

We're sorry to hear that the hotel's location was not convenient for accessing the sights, resulting in additional travel time. We aim to select accommodations that offer proximity to key attractions to enhance our guests' overall experience, and we apologize if this fell short of your expectations on this occasion.

Regarding your wife's emergency operation due to her falling off a curb, we deeply regret any distress or inconvenience this caused during your holiday. Our utmost concern is the well-being and safety of our guests, and we apologise if our response did not meet your expectations. I can see from our records that you were promptly contacted when your wife was on her way to hospital and that our staff kept in touch throughout. I do apologise that you felt we could have been more proactive. If you wish to speak to us regarding this please call us on 01709 830333

Your feedback is invaluable to us as we continually strive to improve our services and offerings. We appreciate your understanding and hope to have the opportunity to welcome you back for a more satisfying experience in the future.

Warm regards,

Leger Customer Relations (CH)

Rated 5 out of 5 stars

I enjoyed the places we visited but the length of coach journeys was in excess and with road works it was horrible The coach drivers were great

Quality: 4
Value for money: 4
Rated 3 out of 5 stars

Leger's organisation regarding their main Leger coach is first class, as always, but on this occasion badly let down by the 'cattletruck' mini bus from home pick-up to the feeder coach. Return journey was horrendous as the change of driver from Bridgwater did not turn up and we had a long wait for another driver. Rather ruins the holiday experience as some of the passengers had travelled a long way and being very elderly were justifiably exhausted. This has unfortunately rather deterred me from booking another holiday with Leger.

Quality: 3
Value for money: 3
Rated 5 out of 5 stars

Very enjoyable holiday, apart from the rain! Mell and Georgie the drivers/guides did a really good job, aways very helpful

Quality: 5
Value for money: 5
Rated 4 out of 5 stars

Excellent couriers/drivers, Dean and Lawrence. Hotel very good but long way from Amsterdam. Would have preferred one nearer even if more expensive so less time spent travelling and more time sight seeing. Perhaps that could be clarified in brochure. Did not enjoy Scheveningen, more time in The Hague and Delft, which were very enjoyable, would have been better. Will use Leger again.

Quality: 4
Value for money: 4
Rated 3 out of 5 stars

Very enjoyable holiday. My personnel grip would be to much time stuck in traffic instead of viewing towns and cities. Traffic around Amsterdam and Utrecht the worst.

Quality: 4
Value for money: 4
Rated 4 out of 5 stars

Lovely trip but hotel was too far from Amsterdam. Every trip out meant travelling for quite a while, in heavy traffic. However, the hotel was comfortable and friendly. The coach was also very comfortable and the drivers made it very special.

Quality: 4
Value for money: 5
Rated 4 out of 5 stars

Hotel to far out ment more travel Hotel staff rude and unhelpful Drivers were wonderful nothing too much trouble Coach's really comfortable

Quality: 5
Value for money: 5
Rated 3 out of 5 stars

Drivers Dean and Laurence best ever. Hotel very good. Canal trip (not the one recommended by the drivers) half the cost of the Ledger one very good. Food in Amsterdam good but dirty andyou took your life in your hands due to maniacal cyclists none of whom seemed to know what their bell was for or obeyed lights and the constant smell of cannabis.We would not go back. Hague a lovely city would have liked more time there and missed out horrible Schevengen what on earth made you include it. Delft was lovely. All in all glad we went but would not do a coach trip to Holland again as scenery boring and too much time on the coach due to the nightmare traffic.

Quality: 3
Value for money: 3
Rated 5 out of 5 stars

The highlights of the Netherlands is a wonderful place to visit highly recommend visiting. We were there on the 29/5/2023 to 2/6/2023 the weather was not to bad we had one sunny warm day and the other days were cooler and no rain. The places we visited were very picturesque and beautiful scenery, I have never seen so many bicycles you had to look out for them all the time because the people that were on them were so fast and wouldn’t stop at all when they came to a crossing or anything so you have to have your wits about you at all times. Leger is a great choice for a tour of Europe the coaches are very comfortable and the drivers are very knowledgeable and very friendly and helpful, we had two great drivers and they were very safe and looked after their passengers well.

Quality: 5
Value for money: 5