Monroe & Kent Home Reviews 

102
•
TrustScore 1.5 out of 5

1.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

As all of the 2022 reviews state below - STAY AWAY from this company. I ordered a coffee table back in January, was charged the $900+ immediately and then never received the item and have gotten zero... See more

Rated 1 out of 5 stars

worst experience! ive been waiting for a table i ordered in Octobober 2021 with expected delivery date January 2022. ive been trying to reach the company and no one has helped me track my order. They... See more

Rated 1 out of 5 stars

The worst customer service I have ever received. I ordered a Dining table and 4 chairs back in January and it is almost July… promise date was end of April. I feel like there might be a total of two p... See more

Rated 1 out of 5 stars

If I just copied and pasted Tara's review below, it would be easier! My experience has been almost EXACTLY the same. I have reached out over and over again with no response. This company is took my mo... See more

Company details

  1. Furniture Store

Written by the company

Welcome to Monroe & Kent Home, a store that focuses on many things home. We work hard to bring our customers a selection of the best in home for each life stage, style and budget. Our team closely follows emerging design trends to create personalized looks that address your unique design style. Whether online or in-store, the Monroe & Kent Home team are available to assist you with any design project, whether it be refreshing a room, or a whole home. Shop our diverse selection of living room, dining room, bedroom, office and outdoor furniture and accessorize with quality art, rugs, lighting and more. Founded in Central New Jersey, Monroe & Kent Home is a family owned and operated local business since 2017. It's #wherehomehappens.


Contact info

1.6

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

102 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.6

All reviews

(102)

0 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Will I ever get refunded??

I've never dealt with a company with such poor customer services. They have never followed up on a return I sent in November 2017..I've lost count of emails I've sent with no reply at all (most recently sent to email address concierge@monroeandkent/com) Not only is this rude, but so unprofessional not to acknowledge my emails. It quite evident that Monroe & Kent have a reputation for this...

September 12, 2018
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

We used Monroe & Kent to refurnish our…

We used Monroe & Kent to refurnish our basement remodel. I worked with Emma our designer to put together some ideas of layouts. We ended up selecting a look that I never would have thought about. We’re really enjoying having company over and using a functional and stylish basement space

July 19, 2018
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Hi Dawn,

Great to hear that you had a positive experience with our company and with Emma. We will be sure to pass on your feedback.

Please do let us know if we can be of help with any future projects!

Rated 1 out of 5 stars

Only receive 1 out of 3 items and no refund after 7 months

only received 1 out of my 3 items it has now been 6 emails/calls later and 7 months later still no refund

July 9, 2018
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Hi Mary,

Thank you for taking the time to write a review. We're disappointed to see that you have not had a positive experience with our company, I believe this relates to when Monroe & Kent was formerly a fashion store and is not a home furnishings purchase?

We have been unable to locate any emails from you, perhaps the order was placed under another name or email address?

We'd be happy to assist you if you could please email concierge@monroeandkent.com and provide further details of the order that you placed.

Many thanks!

Rated 5 out of 5 stars

Seamless experience

Seamless experience. A designer came to my home in Englewood, we reviewed fabric samples for a couch I had seen on line. Two weeks later I received the couch and it was exactly as expected.

From start to finish, the service was excellent and I'm looking forward to working with Emma my designer again when we remodel our bedroom.

July 1, 2018
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Hi Jacqueline, thank you for your kind words about Emma, we will be sure to pass these on to her. If our team can be of further assistance, please do not hesitate to reach out.

Rated 4 out of 5 stars

Emma my designer worked with me to…

Emma my designer worked with me to create a look for my family room. The consultation was very detailed and Emma put together a selection of options that fitted our style and liking.

After selecting the pieces that we wanted, Monroe & Kent contacted us to arrange delivery which was prompt and their delivery company set the pieces in place for me which was a great help. My only complaint is that everything did not ship together, I receive a couple of deliveries over a few days, but Emma did say that I could have my order held at their warehouse and delivered at the same time but I think I misunderstood her!

For the price paid, my husband and I feel this was great value for money and would shop Monroe & Kent again.

June 15, 2018
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Hi Nancy, we're pleased to hear that you had a good experience with our designer and with our firm.

Please let us know if we can be of further help in the future :)

Rated 5 out of 5 stars

Thankyou x

Thankyou for the on time delivery and really helpful customer care. To other people reading the bad reviews, all I have to say is, read the delivery bits on the website. There are reasons why some places do next day, it's because they are big companies that have delivery hubs worldwide. From what I can gather from M&B they are a smallish sized startup company, so it's not fair to compare one with another. Anyway, I'm happy because I knew that my delivery could take a certain amount of days, it actually arrived in 7 WORKING days which is well under the time it said.

March 14, 2018
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Paul,

Thank you for your kind words. Feed back from customers is valued and helps us to improve :) If we can be of further help, please feel free to get in touch!

Rated 1 out of 5 stars

5months (6months) and still no refund

I ordered an item in November 2017, by end of December it still had not arrived! I contacted customer service and it was something about the order being lost in the post and would I like another sent! I said no, just a simple refund! It’s now early March 2018 and still no refund. I’ve contact them every week, if not nearly every day about my refund! I had a short period via messenger where I was told the finance team were based in UK and due to time difference communication can be delayed, fair enough! But then I was told I couldn’t have it refunded back to my bank (the original payment method) and would have to be a an international money tranfer! If the finance are UK based a cheque would take days, as would putting the money straight back in my bank! I think I’ve even ripped off, and will not be seeing my £60 every again. I would not use this company, their communication is shocking and you most likely won’t receive your order. I wish I had read more reviews before ordering and wasting my hard earned cash!!!

You replied to my post 10th March, I gave you the info you requested...we are now 10days down the line and you have stopped communication. Via here, via email and via messenger. You are ignoring the issue, and now it would appear refusing to refund me. This is the worst communication I have ever had by any online retailer. You are simply ignoring me and the issue. Please refund me!

March 10, 2018
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Hi Sarah,

A member of our concierge team reached out to you a couple of weeks ago and we have not received a reply. Could you please check your junk or spam email folder to see if our reply went there?

If you have not received it, please do contact let us know - concierge@monroeandkent.com

Rated 5 out of 5 stars

Easy shopping experience and fast…

Easy shopping experience and fast delivery.

February 28, 2018
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Hi E,

Thank you for posting a review about your recent experience with Monroe & Kent, we're grateful that you took the time to share your positive feedback, particularly at a time when someone is posting multiple fake reviews.

It is through feedback from real and verified purchases like yours that customers can make an informed decision about spending their hard earned money with us.

If we can be of further help either now or in the future with your purchase, please do not hesitate to reach out - concierge@monroeandkent.com :)

Rated 4 out of 5 stars

Second time shopping

Second time shopping, easy order process and good selection. The live chat feature was helpful as I had a few questions

January 19, 2018
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Hi Kathy,

Thanks so much for sharing your feedback on your experience. If we can be of help in the future, please contact concierge@monroeandkent.com

Rated 1 out of 5 stars

Didn’t ever receive my blazer and have …

Didn’t ever receive my blazer and have no response from customer services when I email to complain.

January 18, 2018
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Hi Julie,

Thanks for posting a review. We are in receipt of your emails to customer service and our last message to you was on January 13th, did you not receive this?

In this response to you, we explained that we are aware some packages to the U.K. have taken longer than expected because U.K. customs are not clearing them as promptly as they should. We provided information for you to contact Royal Mail for assistance on this and we also offered to do this on your behalf to get an expected delivery date on the package.

We also offered you the option of a full refund as the package delivery is outside of the quoted deliver time frame.

If you could please email our team - sayhello@monroeandkent.com where they will be happy to assist further :)

Rated 1 out of 5 stars

Never received my package

Never received my package. No updated email with a tracking number. Was able to get a response to an email but it was left at “I’ll circle back around to you tomorrow with details” that was 5 days ago. Had to cancel my order through my bank account. Complete waste of my time. I can’t chase after items that I ordered online. That is not my job.

January 10, 2018
Rated 1 out of 5 stars

I never received my package..

I never received my package... and you can't reach no one. I've left numerous messages and no one has called me back.

January 9, 2018
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Hi Jenny,

Thank you for your review. We're sorry to hear that you have not received your package and that you have had difficulties reaching a team member on the phone.

We are aware that for some customers there have been customs delays if your order was for a factory direct product.

Please can you email customer service so that we may address this for you - sayhello@monroeandkent.com

Rated 2 out of 5 stars

Unfavorable Customer Experience

I cannot speak on the quality of the merchandise since I never received my order. It was placed on 11/24. I followed up with Monroe and Kent 20 business days later (12/26) and was informed that there had been no updates since the order was shipped. On 12/28, I was given two options: 1) allow them to reship the order from the new date with a $15 store credit or 2) request a refund. I opted for the latter and was informed it could take up to 30 days to process. On 1/9, I received an email from Monroe and Kent stating that since I paid through Paypal, I would need to dispute the charge through Paypal to get a refund. I have opened claim with Paypal but the entire experience has put me in a position to not order from Monroe and Kent again. This is was a highly unfavorable customer experience, especially when you can get seemingly similar merchandise at other vendors with ease of delivery.

January 9, 2018
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

I placed an order on 11/16/2017 and …

I placed an order on 11/16/2017 and it's now 1/8/2018 and still haven't received it. I was told it was misplaced when I emailed them on 12/5/2017 and was informed another item would be sent in ample time. I was given a tracking number which says it's in-route to NYC but it hasn't moved since 12/10/17 and now the website doesn't even exist. I'm giving it two stars because I did receive an answer back right away but I'll be disputing this. Two months and still haven't received an order is unacceptable.

**UPDATE** I emailed the company again after receiving the below response in which they said they would place a trace on the package and get back to me in 24 hours. It has now been 48 hours with no response and I have officially disputed the charge. If anyone wants me $10 credit they sent me towards a next order, I'll give it to you but beware, as I will NEVER order from this company again. I shouldn't have even given them this long to figure it out!

January 8, 2018
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Hi Meredith,

Thanks for your review. We're sorry to hear that your tracking information has not updated since 12/10.

Currently our system is down (which is why you are unable to access our website), we will reach out as soon as the site is up and we have an opportunity to review the status of your order.

If we can be of help in the interim, please send us an email to sayhello@monroeandkent.com

Rated 2 out of 5 stars

I honestly held off on writing a review …

I honestly held off on writing a review - giving the company more than six weeks to rectify mistakes. Unfortunately I'm still waiting on word of my order - I ordered two tops on November 22 - it's January 4, I have not received the merchandise that I paid for and don't know if I ever will. I contacted the company on December 15 to let them know that I hadn't received anything nor a shipment update - I thought I had given them ample time, even with their "this could take 20 days" caveat. I received an email back saying they would look into it and let me know something within the next 24 hours. Three days later, I emailed them again as I never got a response. I was then told that my shipment was lost. They offered me a $15 gift card and said they would reship my items or they could give me a refund. I should have just taken the refund - but I accepted the gift card and the reshipment. Now, here we are an additional two and a half weeks out from when they supposedly reshipped my order and I've not received a shipping update, tracking number, nothing. So I contact them, AGAIN, on Tuesday via live chat and am told that she's on the phone with the shipping company and she'll get right back with me on Tuesday with an update. No dice. So I contact them, AGAIN, first thing on Wednesday morning wondering what the update is. She's once again on the line with the shipping company and she'll have an update for me within the hour. Here we are 24 hours later, they are no longer answering my emails, the 800 number is not manned by an actual human being, and they've disabled the chat feature on the website. My next call will be to my credit card company because this is beyond ridiculous. Don't waste your time with this company - the only reason I'm giving them 2 stars instead of 1 is because Beth was polite.

January 4, 2018
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I ordered a cardigan for my wife for …

I ordered a cardigan for my wife for Christmas, I received it within 7 days and its exactly as pictured. Definitely will be shopping here for her birthday!

January 2, 2018
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Hi Joshua,

We're really happy to hear that your happy with your purchase.

The team at Monroe & Kent work hard to ensure customers are happy with their purchase and receive excellent service, so we do appreciate the positive feedback.

If we can be of further help, please do not hesitate to get in touch - sayhello@monroeandkent.com

Rated 1 out of 5 stars

I didn't receive my items or a refund I …

I didn't receive my items or a refund I am very unhappy and never order from them again! I contacted the company again they the items cleared on 12/10 To Miami it's January 2 more than 20 and still no item. I can't believe two shipments disappeared the worst company ever and no ever answer the order side or customer service! The original order was placed in November and its January I Believe that's more than 20 DAYS !

December 29, 2017
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Hi Tiffany,

Thank you for your review.

We have researched your order and we see that you placed your order on November 16th and your order shipped on 21st November. On December 6th you contacted customer service to say that you had not received your order and we traced the order and saw that the tracking information had not updated. We responded and informed you that we would reship your order as a courtesy and file a claim with USPS for the missing packages.

On December 9th we sent you tracking information for the replacement order.

As of December 12th your order showed that it had arrived in Miami for customs clearance. In the interim, you contacted us requesting a refund and subsequently opened a PayPal dispute which means that we are now out two lots of product and the money! We at no point have said that your second order is missing, in fact, we encourage you to check your tracking information because it clearly shows the replacement order has been updating.

We are sorry that you are not happy. We make it very clear on our website that if you order products that ship factory direct, they can take up to 20 business days to deliver. This was also restated in your order confirmation email.

We outlined above that we are aware of your original order date and as mentioned, we reshipped your order. The 20 business days for delivery still stands as this is a replacement shipment.

If you order products that are not shipped factory direct, you will receive them within 7 days from ordering.

Our customer service team has been very responsive to you, both via Live Chat, Facebook and email. We're sad that you chose to state that we have not been.

We're happy to answer any further questions that you may have, so please feel free to contact customer service via email - sayhello@monroeandkent.com

Rated 1 out of 5 stars

Shocking supply service

Shocking supply service. Awesome customer service.
However, if you are in the habit of shopping online to talk to some lovely customer service people to help track down your missing goods, you'll love M+K. You'll get lots of opportunity.
If, like me, you buy an item, and assume it will arrive, you may want to look elsewhere.
UPDATE: M+K have processed another order. Guess what? Nothing arrived. No shipping info, no order, and now customer service is going mute. AVOID AVOID AVOID - I can't say this strongly enough.

December 28, 2017
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Hi Chris,

We appreciate you taking time to write a review. We have reviewed the order and see that one of our colleagues has worked with you today to arrange for a replacement package to be shipped.

Please let us know if you have any further questions - sayhello@monroeandkent.com

Rated 1 out of 5 stars

Shocking service

Shocking service. Item never arrived, one response via email to find the item but no further email. No response via phone, no follow up to voice message.
Eventually after weeks of trying to speak to someone, spoke to someone on live chat who said she had refunded me. I hadn't received the refund. Got an email to say it would take over a week to be refunded. It's been over that time and still no refund.
No live chat option. No option to speak via phone and no email service.
I'll be taking further action.

December 28, 2017
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Hi Catherine,

We're sorry to hear that you are unhappy with the service that you have received from our company. Our customer service is available 10 am to 6 pm Eastern Standard Time. We see from your order that you are based in the United Kingdom, therefore we may have not been open when you tried contacting us by telephone or live chat. Similarly, if our telephone lines or live chat service is engaged assisting other callers, you will be directed to voicemail or the live chat option will not be available to select.

We do provide email support and we see that you have emailed in concerning your refund. Our offices have been closed from Christmas Eve until today to celebrate the holidays, so we apologize that you have not had a response as fast as you would have hoped.

We see that you spoke with one of our team members and we can confirm that a refund request was submitted. Typically they are processed by finance within 3-5 business days, however they can take up to 30 days as mentioned on our website under Returns, Exchanges and Refunds which can be found here: https://www.monroeandkent.com/pages/returns-refunds-exchanges.

A member of the team will be following up with you to discuss your concerns within one business day.

Thank you for taking the time to provide your feedback.

Rated 4 out of 5 stars

I had a great experience shopping on …

I had a great experience shopping on this site! Super easy!!

December 24, 2017
Unprompted review
Monroe & Kent Home logo

Reply from Monroe & Kent Home

Hi Stacey,

Thanks so much for the review, we hope you love the top when you receive it. We're here to assist if you have further questions - sayhello@monroeandkent.com

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look