Banner for Motorpoint - Castleford

Motorpoint - Castleford Reviews 

881
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.6

Whistler Drive, Glasshoughton, WF10 5HX Castleford, West Yorkshire, GB

•

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Matt Shaw provided us with a great experience when purchasing the new car. Provided us with all the information and explained it in a clear and easy manner to follow. Never felt like we were being pu... See more

Rated 5 out of 5 stars

I bought my previous car from Motorpoint Castleford, and decided to return to them when I wanted an upgrade. I cannot fault their service, the online team sorted out everything out initially, a... See more

Rated 5 out of 5 stars

Being welcomed as we entered the site. We looked around at the huge selection of cars and felt extremely comfortable and relaxed (no pushy salespeople hovering and following us around). Once we had s... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

The staff are friendly and helpful, emails are replied to promptly and queries addressed in a professional manner. They worked with me to rectify a couple of issues on the car I had reserved before th... See more

Company replied


Company details

  1. Car Dealer
  2. also in
  3. Used Car Dealer

Written by the company

We’re here to make car buying easy and hassle-free. We offer award-winning customer service before and after you buy. Whatever you need, we’re here to help. We only sell nearly new cars - choose from 1,000s of cars, all of which come with warranty so peace of mind comes as standard. We have something to suit every budget and with our price promise you can be assured that nobody beats us on price. That’s a promise.

Sell us your car

Written by the company

99% of final valuations are paid on average
Visit our website to get a free valuation for your car

10.9% APR on all cars

Browse thousands of quality cars today.

Browse thousands of quality cars today.
Now is a great time to upgrade your car, with our new 10.9% APR. We're here to make your car buying journey easier - all our cars come with a warranty for added peace of mind, plus we're never beaten on price, so you can buy with the confidence that you're getting the best price.

Contact info

  • Whistler Drive, Glasshoughton, WF10 5HX, Castleford, West Yorkshire, United Kingdom

  • 01977 712881
Promotion box for Motorpoint - Castleford

Over 1000 new cars every week

Nobody beats us on price - that's a promise.

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

881 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.6

All reviews

(881)

5,827 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

A good deal.

Well organised, courteous and helpful, and the deal was a good one.

September 5, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Good Afternoon,

Thank you for taking the time to leave us your feedback. I'm delighted to hear that our lovely team were able to support you throughout your car buying journey and will be sure to pass your comments on to everyone involved.

Thank you again for your purchase, we hope to see you back in store again soon.

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 5 out of 5 stars

Good experience and friendly staff

Good experience and friendly staff, did what they said… respect!

September 2, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Elaine,

Thank you for taking the time to leave us a 5* review! I'm thrilled to hear that you had a positive experience with our Castleford team and will be sure to pass your lovely comments on to everyone involved.

Thank you again for your purchase, we hope to see you back in store soon!

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 5 out of 5 stars

Niall was brilliant throughout

Niall was brilliant throughout

August 31, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Kristian,

Thank you for taking the time to leave us your feedback. I'm delighted to hear that you had a positive experience with Niall and will be sure to pass your comments on to him.

Thank you again for your purchase, we hope to see you back in store again soon!

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 1 out of 5 stars

I went to motopoint Castleford to sell…

I went to motopoint Castleford to sell my car got a valuation in person but had to remove my private plate 2 days later went back to do the deal only to be told my offer has gone down by 300 this is shocking behaviour from this company as a result of this I will never buy from these again proper disappointed with their service thanks for reading yours Mr David hoare my response to your comment is how was it undisclosed when you checked and valued it 2 days before and I wasn't off with any one thanks

September 5, 2026
Unprompted review
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi David,

Thank you for taking the time to leave us your feedback. I'm very sorry to hear that you were unhappy with your final valuation on Saturday and can see that your vehicle was automatically reduced in price due to un-disclosed damage. Despite the reduction, you chose to proceed with the sale and accepted our valuation during your appointment.

Should you wish to discuss your feedback further, please do not hesitate to contact us directly. We must however re-iterate that we have a zero tolerance policy for abuse towards our team.

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 4 out of 5 stars

The salesman and the part exchange was…

The salesman and the part exchange was very good - however I think the overall cleanliness of the exterior was not sufficient and it didn't seem as though the interior had been valeted which spoilt an overall good experience especially with Matt the salesman

August 31, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Ian,

Thank you for taking the time to leave us your feedback. I'm glad to hear that your overall experience was positive, and will be sure to pass your comments on to our preparation team to enable us to improve moving forwards.

Thank you again for your business, we hope to see you back in store again soon!

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 5 out of 5 stars

The salesman was very patient

The salesman was very patient, we sat in lots of cars and talked through the plus points of all the cars. He explained in detail all the options for payments and any extras I might want.
I was pleased to purchase my new car with them

August 31, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Martin,

Thank you for taking the time to contact us in regards to your recent purchase. I'm delighted to hear that you had a positive experience in store and will be sure to pass your comments on to everyone involved.

Thank you again for your support, we hope to see you back in store again soon.

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 5 out of 5 stars

No pressure when looking round

No pressure when looking round
Happy to help and great communication every step.
Picked up car next day

August 31, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Ellen,

Thank you for taking the time to leave us a 5* review! I'm so glad to hear that you enjoyed our hassle free car buying environment and felt supported by our team throughout your journey.

Thank you again for your purchase, we hope to see you back in store soon!

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 3 out of 5 stars

Great sales staff

Great sales staff
Car preparation poor

August 31, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Clive,

Thank you for taking the time to leave us your feedback. I'm glad to hear that you felt looked after by our in store team and will be sure to pass your comments along to the relevant departments. If you have any additional comments you wish to share, please do not hesitate to contact me directly.

Thank you again for your purchase, we hope to see you back in store soon!

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 1 out of 5 stars

Poor service and mechanical fault on car

Bought a car end of July but has a problem with gearbox/clutch transmission mount?
Was told to go though spectrum insurance was sent to 2 garages one said needed new gearbox other said transmission mount was sheered off.
Got the transmission mount fixed but still has a clunking noise when Changing gear lifting clutch up whist driving? Puma st
Not much help at motorpoint endless calls trying to get though passed to spectrum fed up of been on phones to garages aswel
Motorpoint sold me a car with a fault
Also still waiting for V5 document after 6 weeks as salesman entered wrong postcode on online form
Very disappointed with service
Stressful time after getting car 😢

August 31, 2026
Unprompted review
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Graham,

Thank you for taking the time to leave us your feedback based on the vehicle you recently purchased from our Sheffield store. I appreciate your concerns and understand that our Castleford team are currently supporting you with a resolution.

If you have any additional concerns you wish to discuss, please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 1 out of 5 stars

Stolen belongings after poor review

I bought my first car from Motorpoint. Before collecting the car, they promised they would make is as perfect as possible, such as removing the stains from the back seats, clean the indicator lights.

When we picked it up, the stains were still there and the indicator lights hadn’t been touched. We were then told that the valet manager had refused to sort them out. I was really taken aback because the things they had promised were easy jobs, but I still went ahead and took the car because I hadn’t bought it for its cleanliness. Once I was home, we noticed they had also left rubbish in the car from the previous owner, such as sweet packets and crumbs, suggesting the cleaning team did nothing. Promises had been made and I was extremely disappointed.

After I left a poor review, they asked for the car back to give it another clean and, what felt like, an attempt to fix their review. I had bought brand-new mats and learner plates for the car, but when we collected it again, both the mats and learner plates were missing.

I contacted Wendy multiple times about this and received no response, so I eventually had to ring. Her response was, “Well, I haven’t had an email.” I asked her to contact the team who cleaned the car because the mats and plates were brand new, clearly belonged to me and had been bought elsewhere. It has now been over a week and I still haven’t heard anything back.

Honestly, I think it is disgusting, and because it happened after I left a poor review, it felt targeted. I have now had to go out and buy more learner plates and mats. They had also stuck stickers onto my car, which I then had to take elsewhere to be cleaned just to get them off.

This was my first experience of buying a car and should have been exciting, but instead I was left disappointed, ignored and out of pocket. Absolutely disgusting customer service

August 30, 2026
Unprompted review
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Francesca,

Thank you for taking the time to leave us your feedback. I'm very sorry to hear of the concerns you have raised and can assure you that Motorpoint have taken the time to investigate your complaint in its entirety. We pride ourselves on our customer service here at Motorpoint and i'm genuinely disappointed to learn that you feel we have let you down on this occasion.

After a thorough internal review i can confirm that your vehicle arrived at our Castleford store without any learner plates on the exterior. Honesty is one of our core values as a business and i would like to take this opportunity to re-assure you that our team would never steal from a customers vehicle, nor would Motorpoint allow this to happen.
Unfortunately As your concerns were raised over a month after your re-clean, Motorpoint would not look to contribute towards any replacement items on this occasion.

If you have any additional concerns or wish to discuss your complaint in more detail, please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 1 out of 5 stars

The store sold my sister a dodgy car

The store sold my sister a dodgy car, didn’t fulfil their legal obligations to repair a car that was faulty when sold. They do whatever they can to say it’s not covered by warranty and force you to investigate and repair problems on your own expense, and fob you off with any excuse.

Shocking service, would never ever use again.

Manager and customer service team are probably just following the poor instructions from head office but they have no clue about the laws and the obligations they should follow.

Avoid buying unless you are 100% confident the car has no problems.

Make sure you never buy as a cash buyer, and use car finance so you’ve got someone on your side to deal with them.

Only positive is that the price was ok.

---

Edit: it's hardly surprising Kayley can't find the order details, it explains why she's not responding to our emails or refunding my sister the money she's owed.

Only interested when it's a public review, brilliant, it's a bit too late for that. Sorry.

January 5, 2026
Unprompted review
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Liam,

Thank you for taking the time to leave us your feedback.

I'm very sorry to hear that you have had a negative experience with us and would of course be happy to investigate this further. Unfortunately, I am unable to locate any order details using the information provided, however if you are able to contact us directly I will endeavour to review your concerns as a matter of urgency.

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 5 out of 5 stars

I was assisted by Marcin.

I was assisted by Marcin.. all questions answered, explain properly about finance options. Very approachaeble. Everthing is done quickly. And U really like the car. All in all 10 out of 10.

August 20, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Good afternoon,

Thank you for taking the time to contact us in regards to your recent purchase. I'm delighted to hear that Marcin was able to support you throughout your car buying journey and cant wait to share your comments with him.

Thank you for your purchase, we hope to see you back in store again soon!

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 5 out of 5 stars

Excellent customer service

Excellent customer service

August 17, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Tony,

Thank you for taking the time to leave us your feedback. I'm delighted to hear that you had such a positive experience with us and would be happy to share your comments with everyone involved.

Thank you again for your purchase, we hope to see you back in store again soon.

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 5 out of 5 stars

I went to look for a first car for…

I went to look for a first car for myself , I have the salesman my budget and he found the car I was looking for. Ordered there and then.
Fast and easy transaction without the pressure of being sold extra products 👍👍👍

August 16, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Mark,

Thank you for taking the time to leave us a positive review.

We're so pleased to hear you found the car you were looking for within your budget. It's wonderful that you had a fast, easy, and pressure-free transaction!

Thank you again for your purchase, we hope to see you back in store soon!

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 5 out of 5 stars

Great experience

Great experience, wasn't hassled. I knew what i was coming for.
The salesman was helpful
Service was A+
Price very good

July 31, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Mags,

Thank you for taking the time to leave us a 5* review! I'm so glad to hear that you had a positive experience in store and cant wait to share your comments with our lovely team.

Thank you again for your purchase, we hope to see you back in store again soon!

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 5 out of 5 stars

First class experience!

Being welcomed as we entered the site. We looked around at the huge selection of cars and felt extremely comfortable and relaxed (no pushy salespeople hovering and following us around).
Once we had seen a suitable car we spoke with Kareem Pilgrim who was professional, polite and courteous. Nothing was too much trouble.

August 10, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi John,

Thank you for taking the time to leave us your feedback. I'm so glad to hear that you enjoyed our hassle free car buying environment and will be sure to pass your lovely feedback onto Kareem.

Thank you again for your business, we hope to see you back in store again soon!

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 5 out of 5 stars

Great service

Great service. Car was immaculate when we returned to collect.

August 14, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Betty,

Thank you for taking the time to leave us your feedback. I'm delighted to hear that you were happy with the condition of your new vehicle.

Thank you for your purchase, we hope to see you back in store again soon!

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 5 out of 5 stars

Very helpful and informative

Very helpful and informative

August 14, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Andy,

Thank you for taking the time to contact us in regards to your recent purchase. I'm glad to hear that our lovely team were able to help make the process easy for you.

Thank you again for your business, we hope to see you back in store soon!

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 5 out of 5 stars

Buying car from Motorpoint Castleford

Experience of buying the car from
Motor point was smooth and professional.
Marcin dealt with us brilliantly and kept us informed of everything and everything we had to do.
Great service. Thank you.

August 8, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Gareth,

Thank you for taking the time to leave us a 5* review! I'm so glad to hear that Marcin looked after you so well and will be sure to pass your lovely comments on to him.

Thank you again for your purchase, we hope to see you back in store again soon.

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

Rated 5 out of 5 stars

they where great and easy to deal with

they where great and easy to deal with, I was very inprest with Josh Abell not to pushy and helped me a lot.

August 12, 2026
Motorpoint - Castleford logo

Reply from Motorpoint - Castleford

Hi Stephen,

Thank you for taking the time to leave us your review. I'm thrilled to hear that Josh was able to support you throughout your car buying journey and help to make the process as easy as possible!

Thank you again for your purchase, we hope to see you back in store again soon!

Kind Regards,
Kayley Ainsworth
Customer Service Manager

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look