phairs.com Reviews 124

TrustScore 3 out of 5

3.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Terrible company. Ordered item on 31st January which should have been delivered few days laters. 13th February still no item. When chasing for refund the company keeps stating they will process r... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I ordered both dog food and treats online, and the whole experience was fantastic. The website was easy to use, checkout was smooth, and everything arrived quickly and in perfect condition. The qualit... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Ordered 3 meter cable (it was sold as 1mt length stating that it will be provided as continuos length, unless specified otherwise). Got 3 x 1 meter chunks of cables which is not usable. When conta... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Had a query re import tax as live in Republic of Ireland. Swift reply. I placed order on Sun. Delivered on Tue. Problem with one of lights purchased. Contacted company and again swift reply and new li... See more

Company details

Written by the company

Please note: Most of our verified customer feedback is collected on Reviews.io, where we hold an average rating of 4.7★+ from over 3,400 verified customers. Phairs delivers trusted brands and great value across home, garden, outdoor, and lifestyle products. With over 3,400 verified reviews on Reviews.io and an average rating above 4.7★, we’re committed to quality, reliability, and excellent customer service.


Contact info

3.1

Average

TrustScore 3 out of 5

124 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 90% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Terrible company.

Terrible company.
Ordered item on
31st January which should have been delivered few days laters.
13th February still no item. When chasing for refund the company keeps stating they will process refund in 5-7 business days and then a further 5-7 for my bank to process it.
Absolute shambles stay away.

January 31, 2026
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello
We are sorry to read your review and to hear that you are dissatisfied with your experience.
As this review is anonymous, we are unable to locate your order details or contact you directly to investigate the matter further. We kindly ask that you contact us through the correct customer service channel with your order number so that we can look into this for you as a priority.
Regarding refunds, once processed on our system, they can take 5–7 working days to be completed, with a further 5–7 working days depending on your bank’s processing times. Unfortunately, bank processing times are outside of our control, but we always aim to issue refunds as quickly as possible on our side.
We take all feedback seriously and would welcome the opportunity to resolve this matter properly
Kind Regards
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Complete scam and Terrible returns policy.

This shambles of a company is selling "18kg of compressed sawdust" for animal bedding and shows a pic of a nice size sealed bag, both on Ebay and Amazon. If you're lucky like I was the first time that's what you'll get. However beware cos my last delivery looks like it was kicked here and there is no bag just loose sawdust in a smashed up box not even held closed by the 'fragile' tape wrapped round it, which makes it look like a crime scene.

On request of returns due to damage (best option) I was given a returns label that required ME to pay the postage, and when I queried this was offered 'to keep it and 10% off whilst also being told what I received was 'STANDARD' !! They've already proved it wasn't standard by the first delivery so I can only assume that when they have burst bags they just scrape it off the floor and shove it in whatever box they have handy. It's currently all over my carpet and I haven't even 'opened' it.

October 25, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Highly recommended

Highly recommended

October 2, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello Andrew
Thank you for taking the time to leave us this wonderful 5 star review, We are delighted to hear that you highly recommend us.
Thank you for choosing Electrical World
Best wishes
Hannah

Rated 5 out of 5 stars

Fast delivery and top product at best…

Fast delivery and top product at best price I could find. Happy!

October 20, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello Christopher,

Thank you so much for your 5-star review! 🌟 We’re thrilled to hear you’re happy with your purchase and that you found both fast delivery and a top-quality product at a great price. Your feedback means a lot to us and motivates our team to continue providing the best service possible. We look forward to serving you again in the future!
Thank you for choosing Phairs
Best wishes
Hannah

Rated 5 out of 5 stars

Enjoyed browsing the site to find what…

Enjoyed browsing the site to find what I needed. Wide selection of products at great prices. 😁

October 9, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello

Thank you so much for your 5-star review! We’re delighted to hear you enjoyed browsing our site and found the products you needed. It’s great to know you appreciated the wide selection and our prices. We look forward to helping you with your future purchases! 😁

Best wishes,
Hannah

Rated 5 out of 5 stars

Brilliant service

Had everything I needed for my extension build

September 5, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello Joel
Thank you so much for your 5-star review! ⭐ We’re delighted to hear you found everything you needed for your extension build. It’s always our goal to provide a wide selection of quality products to help make projects run smoothly, so it’s wonderful to know we achieved that for you.
We truly appreciate your kind feedback and your support. We look forward to helping you with any future projects you have planned.
Best wishes,
Hannah

Rated 5 out of 5 stars

Brilliant service

Brilliant service - my order arrived the next morning and was beautifully packed. I found exactly what I needed within a diverse product range. Will certainly use them again.

October 8, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello Hamish
Thank you so much for your brilliant 5-star review! ⭐ We’re delighted to hear that your order arrived the next morning and that you were happy with how it was beautifully packed. It’s wonderful to know that you found exactly what you needed within our diverse product range.
We always aim to make shopping with us as quick and enjoyable as possible, and your feedback really means a lot. Thank you for taking the time to share your experience — we truly value your support and look forward to helping you again in the future.
Best wishes,
Hannah

Rated 5 out of 5 stars

Great products and great quality will…

Great products and great quality will be buying of this company again !

September 25, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello Lily
A huge thank you for your amazing 5-star review ⭐ We’re thrilled to hear you enjoyed our products and appreciated the quality. Your kind words mean so much, and we truly value customers like you. We look forward to serving you again soon and hope every experience is just as great.
Thank you for choosing Electrical World
Best wishes
Hannah

Rated 5 out of 5 stars

Fast shipping and great value and…

Fast shipping and great value and quality

September 25, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello Noah
Thank you for taking the time to leave us this wonderful 5 star review. Thank you so much for your kind words! 😊 We’re delighted to hear you’re happy with the fast shipping, value, and quality of your order. Your support means a lot to us, and we’ll keep working hard to deliver the best service possible. We look forward to serving you again soon!
Thank you for choosing Electrical World
Best wishes
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Shoddy work by their courier.

I ordered a plastic funnel from Phairs.com. I received an email from them saying that it had arrived. I have a garden, the front door is a distance from the street. I searched the immediate vicinity of my front door, and found nothing. No note was left to say it was left next door. - Which I thought would be very unlikely, as the owner is away most of the time - and I had not been left a note saying that it was there.
As I had received no note or proof of delivery from either the courier or Phairs.com, I no option other than to believe that the product had not been delivered.
Today, my next door neighbour came to my door with my package. He said he has “had the parcel for three or four days” and that it had been given to him by the Royal Mail.
In the time since then, I have made a complaint on Trust Pilot about Pharos.com. I gave them notice that I was going to do so. The fact that they had not checked my words that I had NOT been given any notice by the Royal Mail that my order was with my next door neighbour, is extremely bad practice. Because if Phairs.com had taken the time to check what I had told them, then this mess would have been cleared up days ago.
They have a big problem with their courier. They cannot expect their customers to go checking up with the courier about a missing parcel. That is not their job. They did not buy their product from the courier, they bought it from Phairs.com. It is up to them to resolve the problem. And if they do not put that right, they’re not just going to lose me, and all my family and friends as possible customers, but all those who will find out the hard way what Phairs.com is like to do business with.
I would never recommend Phairs.com to anyone. I could never have that on my conscience.

September 10, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello Dennis
We are truly sorry to hear about your experience and the frustration this delivery caused. At Phairs.com we strive to ensure every order is delivered smoothly and in a timely manner, and it is disappointing to hear this was not the case here.
We understand that not receiving proper notice of your parcel caused confusion. We work closely with our couriers to ensure delivery instructions are clear, and we regret that in this case communication fell short. We are reviewing this matter with Royal Mail to ensure it does not happen again.
We appreciate your feedback as it helps us improve our processes.
Best wishes
Hannah

Rated 5 out of 5 stars

Very please with my purchase and…

Very please with my purchase and received it promptly I would highly recommend

August 8, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello Pauline
Thank you for your kind words! We’re thrilled to hear you’re happy with your purchase and the prompt delivery. We really appreciate your recommendation and look forward to serving you again!
Thank you for choosing Phairs
Best wishes
Hannah

Rated 5 out of 5 stars

Amazing Service from Phairs – My Dog Loves Everything!

I ordered both dog food and treats online, and the whole experience was fantastic. The website was easy to use, checkout was smooth, and everything arrived quickly and in perfect condition. The quality of both the food and the treats is top-notch—my dog absolutely loves them! She gets so excited every time I open the bag. It’s super convenient having everything delivered right to my door, and I love knowing I’m giving her something she genuinely enjoys. Will definitely be ordering again!

July 15, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hi Martina,
Thank you so much for your wonderful 5 star feedback! We’re thrilled to hear that your dog loves the food and treats, and that your experience with our website and delivery was smooth and convenient. Knowing that we’re helping you give your furry friend something she genuinely enjoys truly means a lot to us.
We can’t wait to welcome you back for your next order!
Thank you for choosing Phairs
Best wishes
Hannah

Rated 2 out of 5 stars

Used timer switch

Delivery was fine , packaging looked fine too, but the item was a used unit, paint on the outside, and signs of wear, it looked like a return, that was resold.
I sent back pics, but got the impression you didn't believe,

July 2, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello Alan

Thank you for taking the time to leave your review. We're genuinely sorry to hear that you were unhappy with the condition of your item.

We want to clarify that we did respond to your original message promptly and requested images of the item so we could fully investigate and resolve the issue. As of now, we’re still awaiting those photos, which are essential for us to move forward with either a refund or a replacement.

Please rest assured, our request for images is not about disbelief—it’s our standard process to ensure we handle each case fairly and efficiently.

We’re very happy to help resolve this for you as soon as the requested details are provided. You can email the photos directly to ourselves and our team will be ready to assist you.

Best wishes
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Ordered 3 meter cable (it was sold as…

Ordered 3 meter cable (it was sold as 1mt length stating that it will be provided as continuos length, unless specified otherwise). Got 3 x 1 meter chunks of cables which is not usable.

When contacted the customer service they asked for some photos and then stated that (even though the error is caused by them) the return shipping cost (which amount to 50% of the total of the order) is to be paid by me with no exceptions.

July 21, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello Alexander
Thank you for your feedback. We regret that your order did not meet your expectations and appreciate the opportunity to clarify the situation.
To begin, we want to firmly clarify that at no point did we state that the return shipping cost “is to be paid by you with no exceptions.” Our returns policy clearly states that if the item is faulty or not as described, Electrical World will cover the return shipping costs. This policy was communicated to you once we reviewed the photographs of the item you sent, which are essential for verifying the issue.
Although we were only contacted nearly two months after delivery, we remained committed to helping you resolve the matter. We requested photos to accurately assess the situation and then provided instructions to facilitate a return via Royal Mail’s system, including a prepaid returns label, to make the process as easy as possible.
We understand returning items can be inconvenient, and we always aim to handle such cases fairly and transparently. We apologise for any confusion and remain ready to assist you further.
Please feel free to contact us directly if you need additional support.
Thank you for giving us the opportunity to assist you.

Best Wishes
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Avoid at all costs.

Placed an order - Cancelled as they did not have the stock. Been waiting 5 weeks for the refund. Cannot/will not provide proof of the refund, despite requesting 4 times.

June 1, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello Martin

Thank you for your feedback.

We can confirm that your refund was processed and we have shared proof of this multiple times, including screenshots from our payment processor. Once a refund is issued, any remaining delay is entirely dependent on your bank or card provider.
We truly wish we could do more to assist you further, but the refund has been fully completed on our end.
If the funds have still not appeared, we strongly recommend contacting your bank directly to resolve the issue.
Best wishes
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Appalling service

Ordered three items from Phairs - two were received broken. Photographs taken and sent to customer services and refund requested. Damaged goods returned. Still waiting for a refund 3 months later.

February 23, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello Mrs B
Thank you for taking the time to leave a review
We really want to help and make things right. However, when negative reviews are left without any details, it’s very difficult for us to do so. Please share your information with us — we’re here to listen and support you.
Your feedback matters, and we want to work with you to resolve any issues.
Best wishes
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Awful company, poor customer service

I ordered my dog food on 2 June and was advised of a 5 day delivery period. On 9 June I contacted the company as the food had not arrived. I was advised it would be with me in a couple of days. Nothing received on 12th June so I emailed yet again (now running very low on dog food). I received an email response the following day (littered with spelling mistakes) advising my dog food was out of stock and would I like to order something else! I called and spoke with a customer service advisor who clearly couldn’t care less. Dreadful experience with this company. I won’t use again.

June 13, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello Sharron
Thank you for sharing your experience. We are truly sorry for the delays and inconvenience caused, especially when it comes to something as important as your pet’s food.
Please know that your concerns have been taken seriously, and we are actively working to improve our stock management and communication processes to prevent this happening again. We understand how frustrating it must have been, and we regret that we let you down.
Your feedback is invaluable to us, and we hope you might consider giving us another chance in the future to provide the service you deserve.
Warm regards,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

Avoid

Placed an order which didn't arrive as stated. So I requested a replacement. This didn't arrive and when I chased it I was assured it would be dispatched that day and I would receive a tracking number. I didn't receive a tracking number and when I chased it again was told it was out of stock. Requested my money back.
Obviously staff either lie or or their stock systems are rubbish.

June 12, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hi Jackie,
Thank you for your feedback — we're truly sorry for the inconvenience and frustration caused.
We regret that your order didn’t arrive as expected and that the replacement process did not go as smoothly as it should have. At the time your replacement was being arranged, the item unfortunately went out of stock, and we apologise for not communicating this sooner.
We’ve since processed your full refund as requested, and we’re reviewing this situation internally to ensure better coordination between our dispatch and stock systems.
Thank you again for your patience, and we're sorry again that we let you down on this occasion.

Kind regards,
Hannah

Rated 1 out of 5 stars

3 month delivery delay and consistent lies about it

The customer service from this company is incredibly disappointing. I bought a planter from them that took 3 months to arrive. Every time I asked for a delivery update I was told the same thing ‘It’s on its way, it will just be a few days’ It was clearly out of stock and awaiting a new shipment from the factory. My request to cancel the order and refund me was completely ignored. A company that repeatedly lies to its customers can’t be trusted.

March 11, 2025
Unprompted review
phairs.com logo

Reply from phairs.com

Hello Emma
Thank you for your feedback, and please accept our sincere apologies for the delay in responding to your review.

We are truly sorry for the frustration caused by the delay and the repeated lack of clarity during your wait. We fully understand how disappointing it must have been to receive updates that didn’t meet your expectations or reflect the reality of the situation. You were absolutely right to expect better communication and transparency from us.

We appreciate your patience throughout and are glad that your order has now been dispatched. While we regret that it took this long, please know your feedback is being taken seriously and has already prompted a review of how we manage backorders and customer updates.

If there's anything else we can do to make this right or assist you further, our team is here to help. We’d like to thank you again for sticking with us through this and hope we can restore your confidence in the future.

Kind regards,
Hannah

Rated 2 out of 5 stars

Misleading descriptions

I found the website when browsing for 10mm cable. I cane across this site which seemed great, quick delivery and well priced.

They had a listing for 10m of 10mm twin and earth, in the listing it states "this product will be supplied in one length up to 100m unless otherwise requested" I thought great, I need 20m so I'll order two and I'll get it in one length. Delivery came and I find two separate lengths.

The customer contact options are terrible, no number to call so I contacted via live chat. Which itself isn't live and had to wait several hours for a response. Only be to be quoted that the listing states 10m and I should have ordered under a 20m listing, which they don't have.

I pointed out several times there add states the above, but the "customer service" continues to state it's wrong.

I doubt I'll order from them again sadly and warn anyone else to steer clear

May 21, 2025
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look