Purewell Timber Reviews 

23
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 4 out of 5 stars

I ordered a 12ftx6ft shed supply of fitted by purewell timber buildings I was over the moon when it arrived on the 21\5\26 two guys turned up at 1 .10pm and really got stuck in they're all finished... See more

Rated 1 out of 5 stars

I've given up with this company! I purchased a premium shed from Purewell, paying extra for preservative treatment and installation. Unfortunately, the shed leaked badly making it unusable. Aft... See more

Rated 4 out of 5 stars

Overall very pleased with the shed. Good quality fixings and felt supplied along with a very sturdy base. Only one key though. Easy to assemble with mostly clear instructions other than for the gable... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I bought a Powershed from Purewell Timber last year and the staff were extremely helpful and very knowledgeable. On their recommendation I purchased a 10x8 Power Apex building and it arrived within tw... See more

Company replied

Company details

  1. Garden Building Supplier

Written by the company

Purewell Timber Buildings was established in 1994. We are a supplier of Fast Delivery Modular sheds; we also supply Garden Log Cabins, standard Apex and Pent Shiplap sheds, Summerhouses, Garden Chalets, Octagonal & Corner Summerhouses. We offer supply only & supply and install. We have a Display site you can come and visit at SO41 0LA. Most of our fast delivery range is UK wide delivery (Mainland). We hope you enjoy browsing our website any questions just give us a call on 01590 644477 as we are here to help. We also except telephone orders. Kind Regards Stephen Mulley (MD)


Contact info

3.3

Average

TrustScore 3.5 out of 5

23 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.3

All reviews

(23)

3 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 4 out of 5 stars

Very good 12ftx6ft very happy

I ordered a 12ftx6ft shed supply of fitted by purewell timber buildings I was over the moon when it arrived on the 21\5\26 two guys turned up at 1 .10pm and really got stuck in they're all finished by 3.45pm a really good job thank you guys that's the third shed I have had from purewell timber buildings in 6 years I have now got three magnificent sheds to hide away from the wifey lol thanks to all the staff at purewell timber buildings highly recommended for garden sheds pot in the shed summer houses you weren't regret it if you get one from there

May 21, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Appalling.

I've given up with this company!
I purchased a premium shed from Purewell, paying extra for preservative treatment and installation. Unfortunately, the shed leaked badly making it unusable.
After many phone calls, unanswered messages, and even sending photos of the damage by email, someone eventually came out to have a look and agreed that the 2 ends of the shed had clearly not been treated at all. During that visit it was also discovered that the roof itself was leaking, despite the shed being less than a year old. After more phone calls (and a missed appointment with no phone call to apologise) they came and finally treated the 2 ends of the shed.
I spoke directly to one of the owners, who given all the inconvenience they had caused eventually agreed to replace the roof with EPDM at cost price. After 2 months of chasing to arrange the work, a date was finally booked on 29th April. I waited in for them to arrive and removed the tarpaulin I had over the shed to protect it. I phoned them in the afternoon on their Lymington number to see when they were coming, as usual nobody answered, I left a message. Since then I have heard absolutely nothing at all from them!
I can't really recall ever having had such poor customer service from a company!
I would strongly recommend giving this company a very wide berth, they seem unable to keep their word and are incapable of answering or using the phone.
Do yourself a favour and buy elsewhere.

April 29, 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

LOG CABIN…

We had a log cabin delivered and installed everything was made easy with ordering and picking the cabin and installation was really good and done quick very happy

October 1, 2025
Unprompted review
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hi Sarah
Thank you for your kind review, we are so pleased you happy with your Log cabin and the service we strive to provide.

Kind Regards
Purewell Timber Buildings.

Rated 2 out of 5 stars

Extremely disappointing

We bought a shed three years ago and they erected it, but we now have a leaking roof so the quality of the felt is very poor and badly applied. The company were very uninterested apart from trying to get a huge amount of money for repairs that should not be needed after such a short time. Extremely disappointing.
Felt roofs should last years longer and the shed is damp in other areas so the expensive sheds are of poor quality. Be very wary.
If they can put a higher quality roof on now, why is it not offered up front?

October 14, 2024
Unprompted review
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Thank you for your feedback, and we’re sorry to hear about the issues you’ve experienced with your shed roof. As mentioned on our website, the roofing felt comes with a manufacturer’s guarantee of one year. Since your shed was purchased and erected over three years ago, the original felt is unfortunately outside of this warranty period.

We understand your frustration, and as an option, we have offered at a very competitive price our upgraded EPDM roofing solution, which comes with a 20-year manufacturer guarantee. This is a more durable, long-lasting product designed to provide superior protection. We’re committed to finding a solution that meets your needs and would be happy to discuss further.

Best regards,
The Purewell Timber Buildings Team

Rated 5 out of 5 stars

They gave me good advice about an…

They gave me good advice about an appropriate shed that was within my budget.
The shed was erected very well and I am delighted with it and the company.

October 20, 2023
Unprompted review
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hello
Thank you for taking the time to review your 12x8 Shed purchase. So glad you are pleased with your purchase and the service we strive to provide.

Kind Regards
Purewell Timber Buildings.

Rated 5 out of 5 stars

Couldn’t recommend this company enough

Couldn’t recommend this company enough. When finding smaller unknown businesses online it’s a worry to order but these gutted were amazing from start to finish!

August 31, 2023
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hi Laura
Thank you for reviewing your shed purchase. So clad you are pleased with the service we strive to provide.

Kind Regards
Purewell Timber Buildings

Rated 5 out of 5 stars

This is the second time we have used…

This is the second time we have used Purewell Timber. The quality of the products are first class and the guys who deliver and build were fantastic. Highest recommendation.

September 14, 2023
Unprompted review
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hello
Thank you for taking the time to review for building purchases and t6he service we strive to provide. Feel free to contact anytime for future advice on maintenance etc.
Kind Regards
Purewell Timber Buildings.

Rated 5 out of 5 stars

Great products from a fantastic company

I purchase all of my log cabins and sheds from Stephen at Purewell. Speedy delivery as always and the quality of the buildings is far superior than other companies I have used in the past, king friendly staff and a great product! Thanks purewell

September 1, 2023
Unprompted review
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hi
Thank you for reviewing your building purchases from us and am looking forward to continuing business with you.

Kind Regards
Purewell Timber Buildings.

Rated 4 out of 5 stars

Good value shed, some imperfections

Overall very pleased with the shed. Good quality fixings and felt supplied along with a very sturdy base. Only one key though. Easy to assemble with mostly clear instructions other than for the gable ends. Just had one panel which had been poorly built/finished which caused issues during assembly - the framing was twisted due to a nail not having been driven in true, which meant it wouldn't butt up against the other panel. Of course it was the final one I needed to fit so it required partial disassembly to place the warp where it wouldn't impact the overall trueness of the shed.

August 14, 2023
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hi
Thank you for taking the time to review your shed purchase. I am sorry to hear you had a twist in one of the gable panels but managed to rectify it. If you think it is not up to standard please call us and we can get a replacement sent out. Regarding only one key we have spoken to the factory before on this issue but the locks supplied on this range are only supplied with one. Please do not hesitate to contact us in future for any advice etc.

Kind Regards
Purewell Timber Buildings.

Rated 5 out of 5 stars

Chuffed with my new shed!

So pleased with my Power pent shed purchased through Purewell! I went for a 8x6 pent with double door and timber base kit. As soon as I bought it i had an email with delivery details and was kept informed the whole time, super easy. Assembly was also easy thanks to the provided instructions and the videos you can find on YouTube. The final product not only looks great but feels strong, robust and built to last!

September 14, 2023
Unprompted review
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hi Nick
So glad you are pleased with your new shed purchase and the service we strive to provide. Please feel free to contact us in the future if you need any advice on re treating your shed etc.

Kind Regards
Purewell Timber Buildings

Rated 5 out of 5 stars

Long Lasting shed

Hi, Just wanted to say what great quality shed you sell. I bought a Regency Apex 13 years ago and it's still going strong. I give it a coat of treatment once a year and have only recently had to replace the felt. When I need another I shall definitely come back to you, but I don't think it will be anytime soon as this one is still in good nick.
Tony

September 2, 2023
Unprompted review
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hello
Really pleased you are happy with your shed purchase Regency are very good quality sheds. If you carry on treating your building once a year you will get many more years of service from it. Just to make you aware that next time you go to re felt your shed we now offer EPDM Rubber Roofing upgrade that will last the life of your building. Call us any time for a quote.

Kind Regards
Purewell Timber Buildings.

Rated 5 out of 5 stars

A company you can rely on

Excellent quality and value that's why we made a second purchase splendid customer service and
delivery drivers pleasant and helpful

July 26, 2023
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hello
Thank you for your kind review. So glad you are pleased with your purchase from our website. Feel free to call anytime in the future for advice etc.
kind regards
Purewell Timber Buildings

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service

Excellent service, would recommend

July 26, 2023
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hi
Thank you for your kind review for your purchase of a 6x3 Bike Store. So glad you are pleased with the service we strive to provide.

Kind Regards
Purewell Timber Buildings.

Rated 5 out of 5 stars

Customer service

After delivery there was a couple of bits missing, contacted them straight away and was sorted straight away. Customer service is excellent.

July 26, 2023
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hello
Thank you for taking the time to review your purchase. I am sorry to hear you were a couple of pieces missing but am glad to hear this was rectified quickly. Please do not hesitate to contact us for any future advice etc.

Kind Regards
Purewell Timber Buildings.

Rated 5 out of 5 stars

Good quality …

Good quality shed and an exceptional service from Purewell
Many thanks

July 17, 2023
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hi
Thank you for your great review, so glad you are pleased with your purchase and the service we strive to provide.
Kind Regards
Purewell Timber Buildings.

Rated 5 out of 5 stars

Great quality 8x8 shed/greehouse

Great quality 8x8 shed/greehouse. Two people Managed to erect and felt in two days. It arrived on time and securely on a pallet.

July 26, 2023
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hello Diane Price-Hunt
Thank you for taking the time to review your potting purchase. So pleased to hear you are happy with your purchase. Any help in the future please do not hesitate to contact us.
Kind Regards
Purewell Timber Buildings.

Rated 3 out of 5 stars

Great delivery as promised but…

Great delivery as promised but disapointed with design and roof felt quality.
Roof felt too thin, so many pieces that it was difficult to erect.
Two piece floor, four piece roof, two piece sides and front.

July 26, 2023
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hi
Thank you for taking the time to review your purchase. I will pass on your comments to the factory about there modular system of garden shed. If there is anything else we can help you with please do not hesitate to contact us.
Kind Regards
Purewell Timber Buildings.

Rated 5 out of 5 stars

All around excellent service

Good price, prompt shipment and excellent instruction.
Communication was also excellent.

July 26, 2023
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hello Isobel
Thank you for taking the time to review your garden building purchase. We are so glad you are pleased with your new building and the service we strive to provide.
Kind regards
Purewell Timber Buildings

Rated 3 out of 5 stars

A curate's egg

The service is excellent - quick and efficient. The shed itself is, simply, basic and the security it offers is effectively non-existent

July 26, 2023
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hi
Thank you for taking the time to review your Power Overlap Pent Shed purchase. I am very pleased that you are happy with the service we strive to provide and I have passed on your comments about the shed security to the manufactures as they are always looking for ways to improve there product.

Kind Regards
Purewell Timber Buildings

Rated 5 out of 5 stars

Highly Recommended

Great communication after placing the order, quick delivery, helpful delivery driver and high quality shed - highly recommended.

July 26, 2023
Purewell Timber logo

Reply from Purewell Timber

Hi
Thank you for reviewing your shed purchase. So glad you are pleased with the service we strive to provide.
Kind regards
Purewell Timber Buildings.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look