The Railway Touring Company Reviews 102

TrustScore 4 out of 5

3.9

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 89 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently praise the staff for their helpfulness, professionalism, and friendly demeanor, making their journeys pleasant. Many people highlight the excellent quality of the food and service, especially in premier dining, noting the delicious meals and efficient delivery. However, some customers expressed dissatisfaction with certain aspects of the service, particularly regarding food quality and temperature. A few other people also felt that the comfort of the seating could be improved, and some experienced issues with train delays or unexpected changes to their booked itineraries, including instances where steam trains were replaced.

What people talk about most

Service

Customers had ambiguous experiences with service. Many reviewers praised the attentive, friendly, and... See more

Staff

Reviewers mention positive feedback about staff. Many customers praise the staff for being knowledgeable,... See more

Holidays

People report ambiguous experiences with holidays. Many customers express satisfaction, describing enjoyable... See more

Location

Consumers find location experiences to be ambiguous. While some reviewers enjoyed having ample time to... See more

Quality

Users describe ambiguous interactions with quality. While some customers praised the comfortable, clean... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

We had a great day, thoroughly enjoyed the steam train ride with just enough time to walk around York While we went for the premier tickets, the breakfast was really great plenty of choice and hot. S... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Two little quibbles about the catering in first class: tasty "savoury of the day" (aka, sandwiches), but so tiny! Big scone (nice), but tiny pat of butter and small jam to go with. The staff were ve... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

The Cumbrian Mountain Express 23/08/2025. Catering vg indeed, quality food and prompt friendly service. This was a forced route change from the Cumbrian coast route which is no longer available due to... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Plenty of helpful stewards on board, well organised and paperwork arrived in plenty of time. Only problem on the day was a points & signal failure, which was a Network Rail problem and beyond Railway... See more

Company replied


Company details

  1. Tour Operator

Written by the company

The Railway Touring Company has a long established reputation for providing an interesting variety of UK day trips by steam train and tours in the UK, Europe and Worldwide.


Contact info

3.9

Great

TrustScore 4 out of 5

102 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 66% of negative reviews

Typically takes over 1 month to reply

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 4 out of 5 stars

Long day but good food and prompt service .

The Cumbrian Mountain Express 23/08/2025. Catering vg indeed, quality food and prompt friendly service. This was a forced route change from the Cumbrian coast route which is no longer available due to tunnel probs. Downside was the seat comfort, these need urgent reupholster due to their age, defo not comfy for almost 12 hrs, Some of the public areas esp the door vestibules need cleaning,v dusty Recommended but take a cushion maybe.

August 23, 2025
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

Thank you for taking the time to leave a review.

Your comments have been taken on board and we will discuss them with our operating company who we hire the coaching stock from.

We hope that you will not be deterred from travelling with us again.

Rated 4 out of 5 stars

Bought this for a special birthday and…

Bought this for a special birthday and anniversary. The Royal Dutchy. We paid for First Class for my son and daughter-in-law. The steam train broke down at Plymouth so diesel powered engine had to be used. Whilst this was disappointing it demonstrated the issues and problems with using steam trains on a standard rail line and the time constraints. Whilst they enjoyed the scenery, they said first class cabin was clean. What I was very disappointed with was the food. They sent me some pictures and the breakfast bap looked like it had nothing in it and I was very disappointed with the afternoon tea. This was prepacked crackers, cheese a small pork pie and a scone type thing. This was not the afternoon tea I expected them to be served ie, petite sandwiches and fancy cakes. Staff were not attentive but made a fuss of the elder persons on the train. Son and daughter in law are 40. This trip cost £588 and I do feel we could have given them something more memorable for their special occasion at this cost.

July 27, 2025
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

Thank you for your review. We are grateful for your understanding relating to the operational issues encountered with the steam locomotive.

Your comments regarding the first class provisions served by the catering company have been noted and will be considered for our future trips.

Rated 1 out of 5 stars

No trains again

Save your hard earned money and spend it elsewhere, constantly postponed or cancelled trains with no responsibility taken by this company . The worst it's ever been.

August 5, 2025
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

Thank you for taking the time to leave this review.

We have apologised for the inconvenience and as per our terms and conditions a full refund issued.

Cancelling our trains is not a decision that we make lightly, we are fully aware of the disappointment that it causes.

Rated 1 out of 5 stars

From start to finish we were all disappointed

From start to finish we were all extremely disappointed, the greeting was not very nice, we were premier class which cost us £325 per person, we were a party of four whom had booked for a special occasion, for that money we could have gone to the Ritz in London for champagne afternoon tea and Dinner!, the seats were very uncomfortable and the toilets were dirty and there was water dripping on your head.
Then they bought out the breakfast with Buck’s Fizz, well that was a laugh, the glasses were tiny, they put about half an inch of cheap cava in the glass and then some very ordinary orange juice, it tasted very cheap! The full English breakfast looked like a school dinner, nothing special at all, we were offered tea or coffee but the coffee just tasted like a cheap instant.
After which we were not offered anything else to drink until 40 mins before we eventually reached Weymouth which was over an hour later than we should have arrived.
On the way back was a joke, the steam train was broken and we all had to get off at Staines or Clapham Junction which meant we all had to get a cab home from Staines
Such a disappointing and wasted day, I think we should be offered our money back!

July 23, 2025
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

Thank you for your feedback on on our Dorset Coast Express trip.

Our team of volunteer stewards are a very friendly, welcoming bunch, so I am surprised to read your comments saying otherwise here.

Premier Class comes very highly rated by a lot of our customers who travel regularly with us so I am sorry that it did not live up to your expectations.

The seats in our Premier Class vintage British Rail Heritage First Open coaches are the upholstered armchair style seats with a soft brushed type material and thickly padded. I am sorry if you found your particular seats not to be comfortable. The coaches are undergoing gradual refurbishment and the seating will be looked at during this period.

You do not say if you reported the 'dripping' this is not something we are aware of at the office. Issues such as this should be reported to your steward/the train manager on the day so that they can be rectified/fixed, as appropriate.

The catering company have always used these little glasses for the Bucks Fizz, they look nice on the table and allow for a good mix of fizz and orange juice. It is not an unlimited refill service with the Bucks Fizz, it is just an accompaniment with your breakfast, but if you would like a refill you would just need to ask your server.

You will find many lovely photos of the Full English breakfast here on TripAdvisor and other platforms and many complimentary reviews of it. It has never been described as looking like a 'school dinner'. I am sorry if it did not live up to your personal expectations.

Your server is there for your comfort so if you require any further drinks all you need to do is ask them and they will be happy to assist you with your requirements.

We did arrive into Weymouth later than planned. Sometimes delays can happen on our day trips, just like with regular service trains, which are beyond our control. We will always get you to your destination as quickly as is safely possible if this happens and where we can we will liase with Network Rail and our operator to secure a later departure time if this occurs to balance this out. It is not always the case but we will always do our best by our customers.

Unfortunately, the steam loco 45212 did suffer a mechanical failure upon arrival into Weymouth and was therefore unable to haul our train on its return journey. Mechanical breakdowns can and do happen to all trains, not just vintage steam locomotives, and it is very unfortunate that it happened with ours on the day. We wrote to all passengers following the trip to apologise for this and to explain what happened.

An operational issue meant our train could not return into central London on the return journey so we stopped at Clapham Junction, as close as we could get, and arranged with Network Rail for your existing ticket from us to get you back into London from there at no additional cost.

We are not offering any form of refund as the trip did run and you did travel on it. We did everything we could on the day to ensure passengers were inconvenienced as little as possible by what happened.

Rated 1 out of 5 stars

Very very poor & overpriced!

Me and my girlfriend experienced on Saturday March 29th was probably the worse trip encounter we've ever come across and I'm blown away trying to understand what we've actually paid for.
I feel misinformed and completely mis-sold the whole ambiance, I'm Sorry to say.

Firstly, the pricing charged for a rundown dirty unpleasant none standard holding coach is mind blowing we came away extremely tired, disappointed, dirty, unsatisfied, I'll, frustrated, very none value for money.
I'm actually glad we didn't pay for first class coaches because from what I could see apart from members of staff being dressed more professionally and flower deco on tables it didn't look any better (those should be classed as standard seating and first class above that)

We packed light food and drinks (thank God we had a little something as would have starved) as was completely unaware that only cash was accepted as payment from the food and beverage area. The staff were calling up and down coaches asking any bacon rolls, sandwiches, soup or drinks available... For me especially for the ticket pricing standard or not some of these items should be offered on a complimentary basis... If you've not got food, drink or cash ready what are you supposed to do.?
Secondly , I had to cope the whole trip there and back with food poisoning.
Multiple trips to the toilet coach bound or platform in horrific unhygienic conditions Preston bound could only offer portaloos.
Felt mislead with the coupling of the trains I was expecting a vintage train through the whole journey not a 1966 loco then replaced with steam towards the end of the trip, this really needs to be made clear otherwise I would have been happy with just a couple of hours trip via a proper steam train locomotive.
Not a 15-hour round trip seeing multiple beat-up platform views spending a rushed 90min runaround stop in Carlisle to then head back another 8 hours in a rundown beat up uncomfortably carriage back to Euston.
We almost paid extra expenses to discontinue the journey and join a fast train from Preston to Euston but unfortunately for us we missed the train so had to persevere wasting our time, unfortunately.

I feel this could have been managed much better perhaps more stop offs, longer breaks or less stops more time to enjoy final destination... Or just shorter steam train encounter experience.
Definitely the tired coaches are in immediate need of refurbishment I'm sure for £115 per ticket more can be done!
I contacted their team was expecting a common courtesy refund or at least being given the opportunity to attend another one of their experience perhaps lt, would of been different…
Unfortunately was just given a little to lame Boris apology, didn’t seem bothered.
Don’t waste your time or money.

March 29, 2025
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

Thank you for your feedback.

We are sorry you were disappointed with your experience on our Cumbrian Mountain Express trip.

All of the carriages are thoroughly cleaned after each trip so I do not know how they could be dirty as you are saying. We have not had any other complaints to this effect. Did you raise your concerns on this with your steward or our train manager on the day as they are there to help with any issues you may have as well as being there for your comfort and to share their knowledge and ensure passengers have the best possible experience on board..

The First and Premier Class carriage seats are more plush than the standard class and the tables are laid for dining with linen table cloths, crockery and cutlery and a table lamp.

We advise customers to take cash with them on their ticket letters. There is a card machine on board but the signal can be patchy when the train is on the move.

Standard Class is advertised on our website and in our brochure as a ‘seat only’ service ie no food included.

I am sorry to hear you were experiencing ‘food poisoning’ symptoms. As you did not eat anything supplied by the catering company on our train this must have happened either from your own food items or prior to you travelling. It is unfortunate that you had to experience this whilst using public toilets as we understand this is not ideal. Our on-board toilets are monitored regularly by our stewards, if there was an issue with the cleanliness we would always advise you bring it to their attention on the day so that it can be quickly rectified, rather than leaving it until after the event where nothing can be done. We cannot comment on other organisations’ toilet facilities.

Our Cumbrian Mountain Express trip is advertised on our website and in our brochure as electric haulage as far as Carnforth where the steam takes over and then steam as far as Preston on the return journey where the Class 86 electric locomotive takes over again.

When travelling behind a steam locomotive it is a more leisurely pace, we are not rushing to get to the final destination as a service train would be, it is part of the enjoyment of travelling this way. We have to factor in water stops for the loco and of course operational stops to allow faster service train traffic to pass along the way as this takes priority on the main line as I am sure you can understand. When possible, if the loco is taking on water at a platform, our stewards will let passengers know if there is the opportunity to disembark and watch it being watered and to stretch their legs.

Rated 5 out of 5 stars

The tour through th French and Italian…

The tour through the French and Italian Rivera was brilliant the bright sunshine just amplified the whole holiday. The hotel inGenoa was magnificent a couple of minutes from the station. The food was often highest quality as was the attentions of the hotel staff. The guide Psola was excellent giving local knowledge and experience. The visit to the Cinque Terre was a bit too long and if it had it have rained would have stretched everything. So two of the 5 villages would have been enough. The tour manager was excellent and patient.

March 14, 2025
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

Thank you for your five star review of our French Riviera and Italian Ligurian Coast tour.

We are so pleased you enjoyed the itinerary we put together for you.

Your comments on the hotels, meals and Cinque Terre have been noted for future tours and we will pass your kind words on to your tour manager and guide.

We hope you will travel with us again.

Rated 3 out of 5 stars

Lack of atmosphere in coach

Bought as birthday present
Trip well organised. Service aboard train was good.
Unfortunately coach was Mark 2 with sealed windows. I was looking forward to see steam going past window and hearing the locomotive.
Coach G very close to locomotive but there was no atmosphere you normally get from open windows of Mark1. You had no idea of how hard the engine was working and whistles. This is an integral part of the experience.
It might as well have been a type 47 at both ends all trip. Very disappointed

February 15, 2025
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

Thank you for your feedback.

We are glad you enjoyed your day with us.

We do state in our brochures and on our website that we use British Rail Heritage First MK2 open coaches. These do not have opening windows within the carriage, only in the vestibule area which are not permitted to be opened by passengers. We do hope to return to the MK1 carriages in the future which do have opening windows within the carriage.

We hope you will travel with us again in the future.

Rated 5 out of 5 stars

Great day out

Went on the Edinburgh Xmas market steam trip yesterday from York with friends. A very long day but enjoyed it immensely. We opted for the premier dining and everything was perfect. Lovely food and friendly efficient staff. Nothing to fault. There are plenty of stops along the way to pick up other passengers and water stops for the engine. It was lovely taking the trip so close to Xmas. Highly recommended

December 21, 2024
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

Thank you for your feedback on our Edinburgh Christmas Market trip.

We are glad you had a great day with us.

Your kind words will be passed on to Gravy Train Catering and our on-board team.

Edinburgh is a lovely place to spend some time, especially during the festive season.

Thank you for the recommendation.

we hope you will travel with us again.

Rated 3 out of 5 stars

We took the Christmas White Rose trip…

We took the Christmas White Rose trip from Stevenage to York. November 16th 2024
We thoroughly enjoyed the journey, views and had great company.
However, if you are expecting a first class service and meals and attention to detail you will be disappointed, especially when you are paying £395 per person. Croissant poor standard, eggs were hard and no effort to change anything. It was not silver service. When I asked for a different roll I was told " take his" it was almost like fawlty towers. As we were on the train for over 4 hours we would have expected water to be included, yet we had to pay extra. To be fair apart from some of the grumpy waiters there was a waitress who tried her best. This should not have been the exception.

November 16, 2024
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

Thank you for your feedback on our Christmas White Rose trip.

I am glad to hear you enjoyed your journey and the company on board.

I am surprised and sorry to read that you were disappointed with the food service. If this was brought to your servers attention this should have been put right for you.

Water is not generally free of charge though it may be offered as such during the hotter months. You can purchase this from the bar menu with your server.

The Gravy Train crew are known for their cheery dispositions generally but your comments have been noted and will be passed on.

We hope you will travel with us again.

Rated 5 out of 5 stars

Beautifully decorated train

Beautifully decorated train, amazing staff, great food and company. We were kept informed the whole time. Lots of surprises. Just the best birthday ever. Thank you

November 16, 2024
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

Thank you for your five star review.

We are so glad you enjoyed your day with us, celebrating your Birthday. How lovely.

Your kind words will be passed on to Gravy Train Catering and our on-board team.

We hope you will travel with us again.

Rated 1 out of 5 stars

First class travel on the Stratford Flyer

First class travel on the Stratford Flyer on Saturday, September 7th should have been a wonderful celebration of two Golden Wedding anniversaries. However, from the first chipped and cracked cup and luke warm contents to the plastic wrapped food choices this outing became a nightmare. The buffet car, where we may have found alternative choices was closed, although this was advertised as available in the brochure on the table. The buffet car choices offered in the brochure did sound more like an afternoon tea.
The staff were attentive and pleasant but the experience they were delivering was a woeful excuse for the hoped for memorable Golden wedding outing.
The experience did not seem to warrant the ticket price, as we did not feel we had “First Class” catering. I cannot help wondering how much plastic waste was generated in the train that day from all the plastic wrapped food.
I do not think that the four of us will ever want to travel with this company again.
Mrs Cheryl Osborne

September 7, 2024
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

Thank you for your feedback.

We are sorry to hear you were disappointed with your experience on our Stratford Flyer trip.

You do not say whether you raised any of the issues you mention with our team on the day. I would like to think if you had these things could have been rectified for you there and then. After the event there is nothing that can be done.

The buffet car/trolley service is open all day however it does have a closing time and this will be announced over the tannoy to let passengers know to make any final purchases. You can purchase items such as sandwiches, crisps, cakes, chocolate and hot/cold soft/alcoholic drinks from the buffet. Not an afternoon tea as such.

Your kind words will be passed on to our team. They do work very hard to make sure everyone has the best possible experience.

In First Class items are individually wrapped for hygiene purposes. All waste is disposed of responsibly by the catering company.

We hope you will decide to travel with us again.

Rated 5 out of 5 stars

Traditional values, quality and care left us feeling very special and made this journey unforgettable ❤️

I cannot express how appreciative myself husband and mother felt in terms of the care, quality and friendliness of the staff. The journey was amazing, the scenery was breathtaking, the food was exquisite and the service first class. The genuine integrity and pride of the staff in performing a job that they loved, shone through throughout the journey and made us feel very special

August 3, 2024
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

Thank you for such a lovely review, often this site is only used to criticise so we really appreciate you taking the time to leave such a positive and true reflection of travelling with us.

Your comments will be shared with everyone involved who all work incredibly hard to make it all possible, both front of house and behind the scenes.

We hope to welcome on you onboard again in the future.

Rated 2 out of 5 stars

Booked not worth the moneyThe Premier dining on a trip…

Booked The Premier dining on a trip from Manchester, via Cumbria to Carlise and back over the Ribblehead viaduct via Settle. The journey is beautiful unlike our seating and carriage. We paid in excess of £600 and was very disappointed with the upholstery and general cleanliness of the carriage. It takes more than a white tablecloth and headrest cloth to make a carriage fit for premier dining. Breakfast was very good, unlike the roast beef dinner on return, which was extremely poor for what this trip cost. Do yourself a favour and book with another company who use carriages fit for premier dining, I have been on several of these kinds of trips and the carriage and seats on this one are far inferior to my other trips. The reply i have received states, that their is a slight difference in the carriages that are used, that is rubbish. The interior of the carriage we travelled in bares no resemblance to the picture of the beautifully upholstered carriage on the website. Premier should be a much better experience than what we received. The customer services for the company are not good, not just concerning my complaint, there are lots of other reviews stating the same. As I suggested to the customer service agent, show pictures of both types of carriage, then customers can see the difference.

August 24, 2024
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

Thank you for your review, we apologise that the tour did not meet your expectations.

As explained we are currently using an alternative rake of carriages to those used in the past, this is a temporary arrangement and whilst the carriages are newer in era they are not that dissimilar to those advertised. We have received many complimentary comments from our customers who have travelled recently, many of whom have travelled with us previously and for many years.

Your expectations maybe based on other excursions provided by other companies who offer a different product to ours.

We have noted your comments and all points raised have been taken on board.

Rated 2 out of 5 stars

CUSTOMER SERVICE???

I have just been upset from two members of staff, I had requested through BOOKING link about the Western Isles tour to ask more about itinary, as wanted as a surprise for partner asked for phone call in the morning, I was contacted at 1pm, then told she could not help even though clicked on link did not know journey. I just asked if long journeys 9 or 10 hrs she said some are long but not able to answer, asked difference to 1sst class from pullman , could not answer. She passed to her colleague at 1.10pm, I said could not speak for long could she perhaps give information or call back. Was told YOU CAN CALL US. I have travelled Flyscotsman pullman class and never ever been spoken to like this by a Annabel. totally unacceptable as wanted to book this trip once I had more details. CUSTOMER SERVICE - NONE. The link clearly said price and tripto Western isles. I do not understand. Especially looking to pay nearly 5,000 I expect a lot better service than this.

August 20, 2024
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

We have looked into your comments at length and all of your communications have been reviewed, and as all calls are recorded your telephone call has been listened to. Firstly we apologise if the contact caused you upset in anyway, the team members involved were stunned by your abrupt approach to them during the call.

You emailed our office via the website at 21.55 asking us to call you in the morning, due to the volume of emails your email was picked up at 12.12 when we replied asking if it was still convenient to call you, you replied at 13.07 and then we called at 13.08.

During the telephone call you were vague as to which tour you was interested in and referenced an advert which we wouldn't know specifically which one you had seen. We run numerous tours each year, which include holiday tours and day trips. Both differ significantly from each other.

Despite your approach both members of staff spoke to you politely and with respect, offering to send you brochures and guide you to where you could find more information online to aid you.

The link you mention was only visible to you and not the team here, and you were not very precise on which tour/holiday you was interested in.

If you are still interested in the Western Isles tour, now we are aware it is that particular tour we will be in a better position to answer any questions you might have.

Rated 1 out of 5 stars

The suggestion in my last review was…

The suggestion in my last review was that we had an 'enjoyable day' was a case of making the very best of a marred situation...the Cumbrian Coastline is beautiful & manners dictate one says "thank you"for a service, however below parr or expectations it must have been.

To have been 'escorted' off a train could only have occurred at a stop. An escort would not have 'led' the walk but fully escorted the trio. The whole experience was marred by back office mis administration & this is undeniable.

June 1, 2024
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

We have discussed the situation with you at length and offered you a full apology for the administration oversight.

Our on board team on the day did their very best to resolve the matter as quickly as possible for you.

Publicly, we apologise for the seating error made to your seperate bookings and of course the disappointed this caused.

Rated 1 out of 5 stars

Less than open and honest

I am writing this review to express our deep disappointment with this company - largely for their duplicity. My wife booked a train journey with this company: The Mancunian (Manchester to Holyhead for 25th May 2024). She did this 6 months ago (Dec 23), as a Christmas gift to us both. Yesterday, with just 2.5 weeks notice, we were informed that the trip is being cancelled due to "ongoing very lengthy and complexed dispute between our operator, West Coast Railways and the Office of Rail and Road". Obviously, we completely understand that things like this can, and do happen, and they may well be outside of their control but, given that they themselves describe this as an 'ongoing very lengthy dispute" we feel we should have been alerted to this possibility much sooner and given the opportunity to book a suitable alternative. As it is, we have been offered the same trip in September - which isn't suitable for us. An alternative trip - we did ask to be transferred to the Edinburgh Flyer on 18th May but that was sold out! Now, we are left with just one option - a refund which isn't the outcome we would have preferred.
We have actually used this company before and have previously been very satisfied. However, on this occasion we feel they have been less than professional. It seems to us that, at best, they were hoping the situation would change in time but, if it didn't, they would still have our money in the hope we would transfer to the date in September or purchase an alternative trip. Sadly because we live in mid Lincolnshire, there isn't an available/suitable alternative - all the alternatives involve significant travel and overnight stays in hotels.

May 7, 2024
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

Thank you for your review.

At the time you placed your booking with us we had every confidence that the Mancunian tour planned for May 2024 would go ahead as advertised.

Due to the situations in our communications with you and despite our efforts to operate the tour as planned we were unable to secure suitable alternatives carriages, as soon as we knew we had not option to we advised all passengers promptly. The cancellation was not an easy decision for many reasons, one being that the tour was originally planned in memory of a loyal and longstanding member of the steam crew fraternity, as well as a funding raising event for a well known charity.

We believe our explanation was open and transparent.

Due to the cancellation all passengers were entitled to a full refund, many of which were very understanding of the situation and supported the process.

Rated 1 out of 5 stars

WARNING ! Check the Terms & Conditions before you book - NO REFUNDS!

I write this post as a warning to anyone considering a day trip with The Railway Touring Company. Last October, my daughter and I eagerly anticipated a journey on the iconic Flying Scotsman. However, our dream trip turned into a nightmare when the train was involved in a collision just days before our scheduled departure.

As it was unclear from the week commencing 2nd October whether the Flying Scotsman would be running due to the investigation of the crash it was involved in, my daughter, who suffers from PTSD, became increasingly anxious and upset. Taking her condition into consideration, I promptly informed The Railway Touring Company that we would need to cancel our trip.

Despite the uncertainty surrounding the train's operation, The Railway Touring Company adamantly refused to provide a refund, citing their inflexible terms and conditions.

Repeated appeals for compassion and understanding were met with indifference, leaving us, as pensioners, out of pocket by over £530. Even the intervention of my Member of Parliament has proved futile.

Here are the critical points to note about The Railway Touring Company's terms before you book:-

1. They reserve the right to substitute the booked
locomotive without offering refunds, potentially
dashing your hopes of fully enjoying the
experience you have paid for..
2. They may use a diesel engine instead of a steam
one, again without issuing refunds.
3. Illness does not qualify for a refund, regardless of
circumstance.
My advice to prospective travellers:

Scrutinise the terms and conditions meticulously before committing to a booking.
If the uncertainty and no-refund policy are unsettling, consider visiting the National Railway Museum in York instead—a fantastic alternative for train enthusiasts and its FREE!

Don't let the allure of steam trains blind you to the risks. Make an informed decision before booking with The Railway Touring Company.

October 7, 2023
Unprompted review
The Railway Touring Company logo

Reply from The Railway Touring Company

We have received and responded to numerous communication exchanges regarding your situation.

As we have explained your decision to cancel your booking was not based on factual information and the tour mentioned ran as planned.

Due to our terms and conditions, agreed to at the of booking and explained to you at the time of your cancellation, do state that no refunds are available unless cancellation by ourselves. As a gesture of goodwill we held your funds in credit, allowing you to travel with us again at a time convenient for you.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look