rainkiss.online Reviews 

224
•
TrustScore 3 out of 5

3.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

The poncho, Digi Forest Camo, arrived quickly and looks amazing. I really like that it's sustainable. It's very handy to carry and use when it rains, though I've currently carried it around more th... See more

Rated 1 out of 5 stars

Hi..I ordered a rainkiss poncho from their website..when it arrived it was massive so ive had to return it..I sent them several emails and didnt get a response so returned it to the warehouse in Amste... See more

Rated 5 out of 5 stars

The rain poncho has already been tested in real rainy weather, and I am very happy with the result. It is practical, comfortable, and reliable — even my teenage daughter borrows it from me when taking... See more

Rated 1 out of 5 stars

Rainkiss did not deliver two ponchos, does not answer my email request and the amount of EUR 142,20 is not being refunded. Worst customer experience ever. Update 26.07.2023: 2 weeks later still n... See more

Company replied

Company details


Contact info

3.0

Average

TrustScore 3 out of 5

224 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 5% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.0

All reviews

(224)

33 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

FABULOUS CUSTOMER SERVICE AND PRODUCTS

This is my 3rd order from Rainkiss and it's very rarely I put a review on trust pilot, but I was so impressed with Nikki in customer service that I've come on here and really surprised to see some of the negative reviews. My latest order was for the smiley poncho and bucket hat, both received within a few days. I realised before I even received them that I had ordered a S/M bucket hat in error, but as I had a bundle price, wasn't sure what to do. Nikki sent me the M/L one out immediately, before I'd even received the smaller size. It arrived the day after the first parcel and it was on complete trust that I would return the S/M one, which I have only returned yesterday a week later, due to work commitments and not being able to get to the post office. Nikki hadn't chased me about this and I am very impressed with both the products and the customer service

August 2, 2023
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Ordered in the 24th of July

Edit:
Nikki from Rainkiss sorted this out for me, there was a site error and these poncho's were out of stock in the UK, and she was inundated with emails. She quickly arranged shipment from the NL store. Thank you Nikki! Turned my experience around! I can imagine the error caused a lot of work on your end, and I appreciate your swift response.
Ordered in the 24th of July, was told shipping would be 3-5 days. Took payment, still no confirmation of shipping and no response to emails to customer service. I would hope they would be more responsive. Unsure if the item will even arrive! Disappointing.

July 31, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Ignored by customer service

I got the panda smiley rain poncho and was so disappointed to see that in all the white spots it was extremely see-through. From the pictures on the website there is no way of knowing how see-through it is and there is nothing written in the description regarding this, so it is very misleading.

I wanted to return it, but did not think was is fair that I should pay the postage fees, since I would have kept it, if the white was not see-through.

So I wrote the customer service and got completely ignored. At a loss I wrote the return email and got a response, that ignored most of my message and only gave me an address to return it to.

I still think it is unacceptable that the poncho is that see through, and that I have to pay the fee to get rid of the faulty product and get my money back.

July 17, 2023
Unprompted review
rainkiss.online logo

Reply from rainkiss.online

Hi Mai,

Our emails must be getting in your spam folder again, after your response:

"Hi Nikki,

Your mail ended up in my spam folder, but I have already sent it back, I was scared that the 14 days return period would pass while I was waiting for a reply.

I would have liked a new poncho, but I have bought another one elsewhere, unfortunately. If possible I would like to get a refund for the €13 I paid GLS for the return instead. "

We replied:

"Hi Mai,
​
I understand, don't worry.
​
Please let me know your Paypal account so I can transfer you the 13€ of your return.
​
The poncho was already refund. "

Please let us know your account so we can solve this asap!

Kind regards, Nikki

Rated 5 out of 5 stars

So pleased with this purchase!

So pleased with this purchase!
Wore it recently at a festival, where the rain was absolutely torrential & constant for two days.....this kept me totally dry!
Lots of people commented on it, and it does look great. My boyfriend is now going to buy one too.

July 15, 2023
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Lovely product - sit tight for delivery.

Ordered on 10th July. It took one week to receive delivery today (which was within their 3-5 working day timeframe).
I was a bit angsty due to reviews here that it wasn’t going to arrive and also because the order/tracking link was coming up with nothing (even on the day it was delivered).

But all in all, it did arrive and I’m thrilled with it!! Really fab colours and design. I used it today on a hike with my kids and it covered up my backpack too so I stayed totally dry in the rain (summer in ireland!!)

Kids want their own now so I will definitely order again.

Knocked off a star because of the lack of ability to track.

July 17, 2023
Unprompted review
rainkiss.online logo

Reply from rainkiss.online

Hi Catherina,

Thanks for your review! So sorry you did not get the correct tracking link.

Luckily you got your poncho in time.

We wish you many dances under the rain!

Love, team Rainkiss

Rated 5 out of 5 stars

Stylish and great customer service!

I ordered two ponchos for a festival, they arrived in three days, well packaged. There were issues with the ponchos, but I contacted Rainkiss immediately and got an answer within a few days, offering a replacement at no fee to me.

I am very satisfied with my experience with them (Thank you Nikki!) and would definitely recommend. The ponchos are stylish and we got many compliments. They also are roomy enough to have a backpack underneath.

July 13, 2023
Unprompted review
rainkiss.online logo

Reply from rainkiss.online

Hi Marie,

Thanks for your review, it makes us so happy to see a happy costumer.

I won't hope for it to rain on your festival, but if it does.. happy to see you staying dry in your Rainkiss.

Kind regards, Nikki from Rainkiss

Rated 5 out of 5 stars

Very happy customer

So I wrote a review the other day, saying that Rainkiss had sent my friend a pair of shorts not the poncho that was ordered. Since then I am very happy to say they have contacted me and sent out the poncho. I also have one if they’re ponchos and I love it. Every time I wear it people are always asking me where I got it. Also if you are travelling to Bali, the poncho is a must.

July 11, 2023
Unprompted review
rainkiss.online logo

Reply from rainkiss.online

Hi Hilary,

Thanks for your review. how crazy that mix up at the warehouse! Happy to hear that both you and your friend can finally dance under the rain in your Rainkiss.

Stay dry! Love, Nikki from Rainkiss

Rated 1 out of 5 stars

No delivery - no refund

Rainkiss did not deliver two ponchos, does not answer my email request and the amount of EUR 142,20 is not being refunded. Worst customer experience ever.

Update 26.07.2023: 2 weeks later still no response, no ponchos, no refund. All communication has been forwarded to Nikki. In case my emails go to Rainkiss spam folder, the order number is 53421.

Update 31.07.2023: The ponchos finally arrived, without any communication.

May 3, 2023
Unprompted review
rainkiss.online logo

Reply from rainkiss.online

Hi Kerstin, We apologize for the inconvenience you've experienced with Rainkiss. To assist you further, please provide us with your email address or order number as I can not find any communication by sending it to nikki@rainkiss.com directly. We are committed to resolving this issue and ensuring your satisfaction.

Kind regards, Nikki from Rainkiss

Rated 3 out of 5 stars

They are working towards improvement

UPDATE 01/08/2023: Rainkiss responded to my emails and issued a refund advising of an administrative oversight (a week after review due to lack of resolution for 3 months attempted via customer service as per below) I have no product review as I never received the product but I am hopeful that they will do as they say they will and I will see my complementary raincoats one day.

I placed an order on 30/03/2023 which I have not received. I enquired where my order is and was told to check with my local carrier. My local carrier identified that the item had not left Europe (I'm not in Europe) and I asked Rainkiss for assistance or a refund but they seem to be ignoring my emails and have not responded.

June 14, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Oversold a design and forgot to tell me so I had to chase for a refund on not received goods.

Ordered a poncho on the 16/05/2023, it still has not arrived as of 28/05/2023 so I messaged to ask where it was. They replied saying their warehouse had miscounted stock and there were no more in that design available to send out. They have now given a refund but the fact that I had to chase a warehousing error on their end to get my refund speaks volumes about customer service!

May 29, 2023
Unprompted review
rainkiss.online logo

Reply from rainkiss.online

Dear Lucy,

We apologize for the inconvenience caused by the warehousing error that led to the unavailability of the poncho design you ordered. We take full responsibility for the oversight and appreciate your feedback on our customer service.

We have issued a refund for your order. If you have any further concerns or need assistance, please don't hesitate to reach out to us. We value your feedback and will work to prevent such errors in the future.

Thank you for bringing this to our attention, and we hope to serve you better in the future.

Best regards, team Rainkiss

Rated 3 out of 5 stars

I really wanted to love this and have…

I really wanted to love this and have fantasised about buying this expensive poncho for years. Finally got it and don’t get me wrong — I love the recycling aspect and the waterproofing will be useful . But this doesn’t look like the photos because it is as wrinkled as a walnut. Very very wrinkled. Wonder how they got it to look so good in the photos?

Thanks for the reply- I will try your suggestions. I did try an iron with steam on low- with a towel on top. Then I turned up the heat with the steam and towel but could not get the wrinkles out. It will keep me dry though so that’s what counts. I will try hanging it in the bathroom.

April 14, 2023
Unprompted review
rainkiss.online logo

Reply from rainkiss.online

Hi Mary,

Thank you for your recent review of our Rainkiss Poncho. We apologize for any inconvenience caused by the wrinkles in your poncho.

To help you resolve this issue, we recommend hanging your poncho in a bathroom while you take a hot shower. The steam from the shower should help to naturally release the wrinkles from the fabric. Additionally, you can also try using a steamer on a low heat setting to remove any stubborn wrinkles.

If you require any further assistance with this issue, please do not hesitate to contact our support team at support@rainkiss.com We are committed to providing our customers with the highest level of satisfaction and will do our best to ensure that you are completely happy with your purchase.

Thank you for choosing Rainkiss and we hope to have the opportunity to serve you again in the future.

Best regards, Nikki

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service and product

Excellent customer service from Nikki who quickly resolved my return issue. Absolutely love the poncho I kept, thank you very much! I shall be purchasing again!

December 25, 2022
Unprompted review
rainkiss.online logo

Reply from rainkiss.online

Thank you so much Isobel,

So happy to hear you love your Rainkiss, this made my day!

Kind regards, Nikki
Costumer service Rainkiss

Rated 4 out of 5 stars

Worth the wait

It took a month to receive my orden in Spain but I think I will enjoy my poncho for a long time. I love the pattern and I the way it can be kept in its own pocket.

January 6, 2023
Unprompted review
rainkiss.online logo

Reply from rainkiss.online

Dear Muna,

Thanks for your order and thanks for reaching out.

We are indeed very sorry it took so long! Happy to hear it did arrive to you now.

Kind regards, Costumer Service Rainkiss

Rated 5 out of 5 stars

Great poncho !

I bought one of theirs great ponchos as a gift for a birthday. No regret, it's perfect.
There was a shipment problem that made me buy another one so I could have it on time. But the customer service was very nice and did the refund quickly with no discussion (thanks to Nikki ;-).

October 30, 2022
Unprompted review
rainkiss.online logo

Reply from rainkiss.online

Hi François,

I am s sorry, I really want to help you but I did not see any email of you coming in?!!

If you can respond to my request to "find reviewer" or drop your email address here I will be able to see your order and fix this for you.

Kind regards, Nikki

We are so sorry to see this. We would love to solve this for you. Could you please directly reach out to nikki@rainkiss.com and we make sure you get your poncho or refund.

Kind regards, Nikki

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

Great customer service, I have had my Rainkiss for over a year now. I'm a support worker so I'm out in all weather and this is one of the best purchases I've been gifted. My poncho sprung a leak and I emailed customer service to find out if I could waterproof it,Nikki was absolutely fantastic,a couple of emails and she was sending me a new poncho out. No fuss,no hassles. Amazing as I wasn't looking for a replacement.

December 29, 2022
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

It's HUGE even with my coat underneath

It's HUGE even with my coat underneath. I am 5'7" and 155 lbs this could fit someone twice my size. It is long and for full coverage needs is good, but it's too big to be practical. The extra material will wrap around my legs when wet.

December 13, 2022
Unprompted review
rainkiss.online logo

Reply from rainkiss.online

Thanks for your review.

Sorry you did not love it!
We do make ponchos and they are naturally oversized so they can fit over your back pack or coat or simply over your shirt and still keep you dry.
Our owner is actually 5’3 and she designed Rainkiss to be oversized, it’s a matter of preference / taste but functionally it needs to be oversized to fit every body type and outfit.

Kind regards, team Rainkiss

Rated 2 out of 5 stars

Cute, but impratical

This poncho was advertised to me multiple times, I was drawn to the practical aspect of it. Ladies on their bikes in the rain. Thats me! Due to my new job, about 30 minutes by bike away from my home, I decided; okay, 80,- is a lot of money, but if it keeps me dry and comfortable, sure. Of course I didnt expect to be 100% dry when it rains, but at least 60%, right? The poncho came quickly (I think it was during late summer that I ordered) and stayed in its package for a while. Until the last couple of weeks. Whenever it rained I thought 'great! This is what I bought my poncho for.' But each time I was dissapointed by the way I arrived at my job. No matter how I put the poncho on, it has a huge flaw! No matter how I put it on, it rides up and all the water it catches lands on my pants. Which results each time in wet jeans, socks and shoes when I arrive at work. In that way its exactly the same at a 5,- poncho, unfortunately. If you buy this project for cycling I would advise you to buy some rain pants elsewhere and a good raincoat. If you go to festivals this is very nice to wear. But its up to you if you want an 80,- poncho on a festival.

September 27, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I LOVE the RAINKISS poncho

I LOVE the RAINKISS poncho - arrived very quickly to Canada. I'm a plus size woman and it truly fits ALL sizes. I am able to wear it over my winter coat as well! The only problem I have is the hood is too big - haven't figured out how to make it smaller. 🙃

May 21, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Not waterproof

Looks beautiful...bought for a beach wedding in case of rain. However after the wedding when it was worn it is absolutely useless. I paid nearly 60 00 and expected something that would work. I have probably only worn it 10 times and water is coming in on the arms. Just got home wet cold and miserable. My cheap alternative from decathalon has lasted years and cost less than 10.00. don't know if it's a bad batch of fabric.

Following my complaint I received a second one and this is clearly made from a different fabric which appears more robust. It hasn;t rained at the right times in manchester for me to tell what the waterproofing is like.

March 2, 2022
Unprompted review
rainkiss.online logo

Reply from rainkiss.online

Hi,

Sorry to hear that your Rainkiss did not keep you dry, unfortunately it sounds like your poncho did not come correct through the sealing process.

We are very sorry for the inconvenience and would love to send you a new poncho as soon as possible. Could you please reach out to nikki@rainkiss.online so I can locate your order and send it to you right away.


Kind regards, Nikki from Rainkiss

Rated 1 out of 5 stars

And after all

And after all: another annoying detail. I ordered two raincoats, one blue one that costs 55, 00 Euro with a discount and a green that costs 65, 00 Euro. I kept the blue one and sent the green one back and they charged me the green one. Plus ten euros to sent the coat back to Amsterdam. I really have to say: worst customer service ever. And even I like the style, I would never order another one.

January 6, 2022
Unprompted review
rainkiss.online logo

Reply from rainkiss.online

Dear NK,
Sorry about that however, you ordered our 'Bundle Up Offer', which offers 20% off the second poncho. You returned one poncho so unfortunately the bundle deal is no longer valid and you are refunded the value of the discounted poncho. This is standard and my apologies this wasn't clear for you. If we didn't operate this way, every customer could order two ponchos, simply return one and receive free shipping and a discount on a single poncho... We offer free shipping but not free returns, and also state this in our shipping policy. I am sorry this experience wasn't what you expected however we are simply following our standard procedure on how we accept and refund returns. Please contact us at nikki@rainkiss.online and we will be happy to find a solution for the return costs you paid.
Look forward to hearing from you and resolving this.

Kind regards, Nikki
Costumer Service Rainkiss

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look