Salt Mobile Reviews 

5,738
•
TrustScore 1.5 out of 5

1.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

the internetbox they gave us and we pay and we are stuck in a contract in is broken. i wanted a replacement, so i called. the most incompetent lady on the phone tried upselling me on higher monthly pr... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

I went looking for home internet and a mobile line. I was very specific when I mentioned that I wanted the cheapest option. ​In the end, I was scammed in one of their official stores: they were... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Piece of shit of a service. The internet etc are sort of ok but try calling them. 1) you will wait for and hour 2) you will get transferred to a an Indian call center where only one in 10 peopl... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

I'm trying to cancel my home internet. I'm only cancelling because my new home will have internet, so I don't need the current contract I have. I have been a paying costumer for 3 years, no delays, no... See more

Company replied

Company details

  1. Telecommunications Service Provider
  2. also in
  3. Internet Provider
  4. Internet Service Provider

Written by the company

Salt stands for offering innovation and premium products at attractive prices in the Swiss telecommunications market. An outstanding mobile network (Connect, 2026), Switzerland’s best broadband performance (Nperf 2025) and customer-centric service ensure an outstanding experience for its business and residential subscribers. The company’s services, as well as its fixed and mobile networks, have received repeated awards: best universal provider for residential and SME customers (Bilanz, 2026), outstanding mobile hotline test (Connect 2025), very good mobile network (Chip, 2026) and winner regional fixed-network providers with "outstanding" rating (Connect, 2024). Based in Prilly (VD), Salt has two additional offices in Biel and Zurich. The company employs more than 1,000 employees and serves more than 1,800,000 postpaid mobile and over 300,000 broadband customers across Switzerland. Salt currently offers 99.9% population mobile coverage.


Contact info

1.3

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

6K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 81% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.3

All reviews

(5,738)

927 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

the worst mobile operator

September 15, 2025
Unprompted review
Salt Mobile logo

Reply from Salt Mobile

Hello Valun, thank you for your feedback. What is your opinion based on? If there is anything we can do for you, we are happy to help. Kind regards, Sarah

Rated 1 out of 5 stars

he Most Difficult Cancellation Process I Have Ever Experienced

Absolute garbage service. Salt has mastered the art of trapping you in a contract and making it a Herculean task to escape. I signed up for a simple ABo package for my daughter's smartwatch, a seemingly straightforward 14.99/month "Start Max" plan. What I got was a two-year sentence.

The overcharging for such a basic service is bad enough, but it's the cancellation process that is truly scandalous. I was not even allowed to schedule a cancellation until a mere three months before the contract's expiry. This is a transparent tactic to make you forget or miss the window.

When I finally did call to cancel, it was a test of my patience. The line dropped not once, but twice, forcing me to start over with a new agent each time. After being put on hold, transferred, and interrogated, it took me a staggering 40 minutes just to cancel a single, small contract. Forty minutes of my life wasted just to get out of their clutches.

Salt's business model seems to be built on frustration and obfuscation. They make everything easy on the way in and impossibly difficult on the way out. Avoid them at all costs unless you enjoy being held hostage by your mobile provider. This experience has been beyond infuriating.

September 9, 2025
Unprompted review
Salt Mobile logo

Reply from Salt Mobile

Hello, thank you for taking the time to share your experience with us. We’re very sorry to hear about the frustration you faced during the cancellation process and for any inconvenience caused. Our contracts are designed with fixed terms to offer fair prices and good service quality. We offer different contracts with varying durations, and ultimately it’s up to the customer to choose the option that best fits their needs.
According to the terms and conditions you agreed to, contracts can be cancelled earliest 6 months before the contract ends, which is part of the contractual agreement. I’m also sorry that you experienced longer waiting times. We do our best to keep these as short as possible and to be there for every customer. We still hope to welcome you back as a customer someday. Best regards, Sarah

Rated 1 out of 5 stars

After many years with this company i…

After many years with this company i can assure you that this is the worst mobile provider in CH. They will always try to find a way to overcharge you for whatever reason. Very sharky behavior to milk money away from their customers. Happy I left.
NOT RECOMMENDED!

September 9, 2025
Unprompted review
Salt Mobile logo

Reply from Salt Mobile

Hello Yuseff, thank you for your review. It is unfortunate that after so many years you have decided to end your contract with us. We deeply regret this decision, and it is also disappointing that you would not recommend us as a provider. Nevertheless, I would like to address the points you raised in your review. Additional costs are never charged without justification. Extra fees arise only due to the customer's usage in relation to their contract. These may include charges for services that are not included in the tariff, reminder fees, fees for early contract termination, or service charges, for example, for online payments. As you can see, fees can occur in various situations, but always based on the customer's usage. If only the services included in the subscription are used, invoices are paid on time, and the contract is terminated according to the agreed terms, no additional charges will be applied. Customer satisfaction is very important to us, which is why we strive to offer the best possible quality – whether in terms of our service, value for money, or network coverage. We work hard to provide our customers with the best experience. We appreciate all feedback that helps us improve, and we hope to welcome you back as a Salt customer one day.
Best regards, Sarah

Rated 1 out of 5 stars

24 months contracts and not even the best packages.

SALT gets everyone stuck with the 24 months contracts and do not even have the best Packages and services.

Have been a client but totally regret now. To terminate the contract they require full payment... that is so crazy nowadays.

Look for SWYPE or DIGITAL REPUBLIC.
Thank me later.

September 8, 2025
Unprompted review
Salt Mobile logo

Reply from Salt Mobile

Hello, thank you for your review. We are very sorry to hear that you are so dissatisfied. We offer different contracts with varying durations. Therefore, the statement that we only offer contracts with a 24-month duration is not correct. Ultimately, the decision is up to the customer to choose the offer that best suits their needs. The contract duration is clearly stated in the contract, so every customer is informed about it before signing. Kind regards, Sarah

Rated 1 out of 5 stars

Please do not use this service.

Please do not use this service.
I terminated my contract on 24 January 2025, effective 25 August 2025, because Salt is simply more expensive than other providers.

During this time, I was called 5 times by Salt salespeople, despite explicitly requesting not to be contacted again.

Now, on 3 September 2025, I discover that Salt never cancelled my contract – instead, they just removed my discount (???). The idea that I supposedly wanted to cancel only my discount but not the entire contract is a level of incompetence that leaves me in disbelief.

Do yourself a favor and do not fall into the Salt trap.

September 3, 2025
Unprompted review
Salt Mobile logo

Reply from Salt Mobile

Hello, thank you for your review. I am sorry to hear about your difficulties. Please send me the issue described here and your number via email to socialmedia@salt.ch and we will look into your issue together. Kind regards, Sarah

Rated 1 out of 5 stars

Stay Away – A Legalized Scam

I would never recommend Salt, no matter how attractive their cheap deals may look. I had been with them for several years on a very basic, low-cost plan, and things seemed fine — as long as I was extremely careful that they wouldn’t “accidentally” upgrade me.

The nightmare started when I decided to change provider. I called to inform them, and was told (unfortunately, only by phone, so no written proof) that all I had to do was set up the switch with my new provider and keep paying until the end of my contract — three months, which I was fine with.

Instead, the day my contract ended, Salt automatically upgraded me to a much more expensive deal. When I reached out, they claimed they had “never received the information” from the new provider, so they just assumed I was staying with them, and “helpfully” upgraded me.

As if that wasn’t outrageous enough, once my new provider tried again to send the confirmation, Salt slapped me with a penalty for abrupt interruption of contract. In the end, their shady system forced me to pay for more than a year extra.

This is not a company you can trust. Their entire process is designed to profit from people leaving them, with unclear communication and manipulative practices. Do yourself a favor: avoid Salt at all costs, no matter how cheap they seem.

January 1, 2025
Unprompted review
Salt Mobile logo

Reply from Salt Mobile

Hello Giulia, thank you for your review. We’d like to take this opportunity to clarify the terms of your contract. Contracts with a 24-month duration can be cancelled with 60 days’ notice before the end of the contract. If the cancellation is submitted on time and in accordance with this notice period, you continue to benefit from the discounted rate until the end of the term. In most cases, this discount is valid for the entire 24 months. If the contract is not cancelled in time, it is automatically extended by one month. Please note that the 60-day notice period is calculated from the original contract start date. If the cancellation is received too late, the contract is extended accordingly. In your case, the cancellation was submitted after the required deadline, which led to a one-month extension. As a result, the discount expired at the end of the original 24-month period, and the standard subscription price applied from that point on. Additionally, we received a number porting request in which you indicated a desired cancellation date that did not comply with the applicable notice period. This request was submitted via the official form, where you personally specified the early termination date. Because the notice period was not observed, an early termination fee was charged in accordance with the contract terms. We understand that this situation may be disappointing, but all steps taken were based on the conditions agreed upon at the start of the contract. Ensuring timely cancellation and accurate information during the porting process is the responsibility of the contract holder. We regret your decision to terminate your contract and wish you all the best. Kind regards, Sarah

Rated 1 out of 5 stars

Don't do business with them.

I have been a subscriber for 2 years, and their service is unprofessional, they have unprofessional employees, with an inappropriate vocabulary. Everything is fake and the bill is never the same, They don't even introduce themselves as who they are. If you want to avoid problems, avoid SALT

August 25, 2025
Unprompted review
Salt Mobile logo

Reply from Salt Mobile

Hello Gabriela, thank you for your feedback. We are very sorry to hear that you are so dissatisfied with our services. Customer satisfaction is very important to us, which is why we strive to offer the best possible quality in terms of our service, value for money and network coverage. We work hard to provide our customers with the best possible experience. All our employees are trained to treat all customers with respect and professionalism. I am sorry to hear that you had a negative experience in this regard. As far as invoices are concerned, the invoice is usually only higher if services were used that are not included in the price plan. An alternative to this would be fees for late payments or other service charges. All invoices are available as PDF files in your customer account on our website or app, where you can see what the additional costs are. Only services that have been used and for which you are responsible will be charged. In any case, we are sorry that this has led you to terminate your contract. Kind regards, Sarah

Rated 1 out of 5 stars

Don't do business with them.

I have been a subscriber for 2 years, and their service is unprofessional, they have unprofessional employees, with an inappropriate vocabulary. Everything is fake and the bill is never the same, They don't even introduce themselves as who they are. If you want to avoid problems, avoid SALT

August 26, 2025
Unprompted review
Salt Mobile logo

Reply from Salt Mobile

Hello Corneliu, thank you for your feedback. We are very sorry to hear that you are so dissatisfied with our services. Customer satisfaction is very important to us, which is why we strive to offer the best possible quality in terms of our service, value for money and network coverage. We work hard to provide our customers with the best possible experience. All our employees are trained to treat all customers with respect and professionalism. I am sorry to hear that you had a negative experience in this regard. As far as invoices are concerned, the invoice is usually only higher if services were used that are not included in the price plan. An alternative to this would be fees for late payments or other service charges. All invoices are available as PDF files in your customer account on our website or app, where you can see what the additional costs are. Only services that have been used and for which you are responsible will be charged. In any case, we are sorry that this has led you to terminate your contract. Kind regards, Sarah

Rated 1 out of 5 stars

Thief's

Thief's, avoid them! They change the subscription payments and you have to pay because you subscribe always for two years. If you loose you smartwatch and you need a new e-sim bingo you pay and pay. If you are not careful the subscription will be renewed, just run if you see this company.

August 24, 2025
Unprompted review
Salt Mobile logo

Reply from Salt Mobile

Hello Martin, we regret that you are so dissatisfied. It is correct that there is a charge for replacing a SIM card. Regarding the renewal of your contract, you can either renew it with a new offer three months before the end of the contract or terminate it at the end of the contract period by observing the notice period. If neither of these actions is taken, the contract will be automatically extended by one month and the original notice period will continue to apply. This has been agreed in the contract. Kind regards, Sarah

Rated 1 out of 5 stars

When customer experience has a bad…

When customer experience has a bad taste !!! Stepped into the salt store at Bahnhofstrasse for a subscription that needed to be active on September 1 before I move to Zurich . The shop manager was my first contact - the response was easy don’t worry - saw the person typing in the wrong activation date - kindly made him the remark - the response was don’t worry even asked for a speedy activation- when I received the confirmation 15 min it said activation on September 16 ! Wrote them immediately the response was what are you taking about !! Went to the shop the day after to see how we could find a solution - response we are working on it - 48 h later still no solution . Moral of the story thw contract was made in less then 5 min but they can’t guarantee any correct service neither admitting the mistake they made !

August 18, 2025
Unprompted review
Salt Mobile logo

Reply from Salt Mobile

Hello, thank you for your review. We are sorry to hear about your negative experience. Customer satisfaction is our priority and it was definitely not our intention to upset you. Please send us the issue described here and your customer number via email to socialmedia@salt.ch and we will be happy to look into it. Kind regards, Sarah

Rated 1 out of 5 stars

Cheaters and thieves

Cheaters and thieves. My mother purchased a sim for 1 month while she was in Switzerland. After that they kept her subscription alive, and when they asked her for money she wrote to cancel the subscription. However, they kept it alive for months at exorbitant prices, and now they say she owes almost 1000 CHF even though she used their service for just two weeks in total.

They should be ashamed of themselves.

August 17, 2025
Unprompted review
Salt Mobile logo

Reply from Salt Mobile

Hello Mattan, Thank you for your feedback. Even if your mother's contract did not have a minimum contract term, the contract must be terminated in good time in accordance with the notice period. For contracts without a minimum contract term, this is 30 days. Termination is necessary in any case, and if this is not done, the contract will be automatically extended. This is part of the agreed contract terms that were sent to your mother and which she accepted when she signed the contract. It should also be mentioned that your mother signed two contracts and no invoice was paid for them. Despite this, we helped your mum out by cancelling a large amount of reminder and blocking fees. She was therefore only billed for the invoices for which there was usage and one month for the notice period. We really tried our best to help her. If you have any further questions, our customer service team will be happy to help. Greetings, Sarah

Rated 1 out of 5 stars

Worst provider, Salt internet.

Don't go there...in n around lake leman the salt internet is so bad that you can't even watch 10 seconds of streaming, a shame n when you call'em, they tell you that actually it looks like nothing can be done the antenna is full in my area...which is Lausanne, Montreux, vevey n all around...this is postmobile with salt as provider...run away from that crap n save ur self some time. Bye the way i did the same test with my work phone n the speed is just 10 times better...uncredible..

August 12, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Negative payment experience

The fastest way to reach Salt service is writing reviews in Trustpilot, therefore I write here in hope that one day there will be an improvement in their services and CX. I doubt it, but lets see.
This time I discovered that they make it difficult for you to pay the monthly bill when its about to pay on time and very easy after they charge you 30 CHF late fee + additional instant payment fee. Nice for your profits Salt but surely not customer friendly!

August 13, 2025
Unprompted review
Salt Mobile logo

Reply from Salt Mobile

Hello Viktor, thank you for your feedback. We offer our customers various payment options. Therefore, we cannot understand your statement that we make it difficult for customers to pay on time. You will receive the invoice at the beginning of the month, either by email, e-bill or post, depending on the delivery method you have chosen, and it is payable by the 28th of the same month. This gives every customer enough time to pay their invoice on time.
Reminder fees are only charged if the due date of an invoice has not been met and the invoice has either been paid late or not at all. Before these costs are charged, every customer is informed of the overdue amount free of charge via SMS. If payment is still not made, reminder fees will be charged. It is the responsibility of the account holder to pay their invoices on time. As far as I can see, you have not been charged for a reminder this month and only received a free SMS reminder. In recent years, Salt has continuously developed its digital services – in particular the MySalt app and online payment options – in order to best meet the expectations and needs of its customers. The introduction of these features has led to a significant increase in immediate payments via the Salt customer portal. This has resulted in a noticeable increase in technical effort and associated costs. In order to cover these additional costs and continue to invest in the quality and availability of our digital services, a fee of CHF 0.95 per transaction will be charged.
This fee applies exclusively to instant payments made via the customer portal, e.g. ‘My Account’. Of course, free payment alternatives will continue to be available to you. You can find more information at https://www.salt.ch/en/mobile/bill-payment. Best regards, Sarah

Rated 1 out of 5 stars

8 years of loyalty and i had to pay early termination

I was a loyal Salt customer for over 8 years.
Last year, I had to leave Switzerland involuntarily because my residence permit expired. I immediately contacted Salt to ask if I could freeze or downgrade my subscription while abroad, but no real solution was offered.
As a result, I paid CHF 29.95 every month for almost a year without using the service at all. Now, despite this, Salt still asked me to either pay until my contract ends or pay an early termination fee — even after providing proof I had left the country.

I find it deeply disappointing that long-standing customers are treated this way. This experience has convinced me not to return to Salt in the future, and I cannot recommend them to friends or colleagues.

August 12, 2025
Unprompted review
Salt Mobile logo

Reply from Salt Mobile

Hello Ersin, thank you for your feedback. We understand your frustration. The decision to move (even if it was not a deliberate decision) constitutes a unilateral decision in contractual terms, which means that the continuation of the contract can unfortunately no longer be guaranteed and fees are therefore incurred. These fees were agreed in the contract. Nevertheless, we have tried to help you by reducing the fee by half. We are sorry that you would not recommend us to others after such a long period of customer loyalty. We still hope to welcome you back as a Salt customer one day. Best regards, Sarah

Rated 1 out of 5 stars

Bad service, and tricky to get out.

They simply play tricks when you want to get out of their contract. it is taking me 5 months to get out even after my contract has run out. They make you take loops and hoops in their technicalities. Very bad customer service, will not recommend it to anyone.

August 4, 2025
Unprompted review
Salt Mobile logo

Reply from Salt Mobile

Hello, thank you for your review. We regret that you are dissatisfied. Nevertheless, it is important to us to mention that we do not make it difficult to cancel your contract under any circumstances. We are sorry that you got this impression. The cancellation conditions that were contractually agreed upon at the beginning apply to cancellations. You have a cancellation period that must be observed and which is counted from the day on which the contract became active. Therefore, only the cancellation conditions that were agreed upon with you at the beginning apply. Greetings, Sarah

Rated 1 out of 5 stars

Good price but..

Good price but the coverage is really average across the country. Support is non-existent and tries everything they can to string you along.

They'll do everything they can to lure you in. If you get in i hope you'll have no issues or it's gonna be really tiring to deal with them.

Go to a Salt Store if needed and speak about your problems in front of the potential clients. That's what i had to do to solve my issue because by phone they would mock you if they could.

July 7, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Don't move from Sunrise to Salt

The seller proposed to me to move from Sunrise to Salt with a package internet, mobile and fix phone.
He pretended that I will save more than 100 CHF per month. At the end I pay more than with Sunrise. This is an arnaque

July 20, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I would give 0 stars if I could.


I would give 0 stars if I could.

Terrible customer service. Instead of listening to your concerns and requests, the staff seems trained only to push sales. A Salt representative gave me an offer over the phone, only for me to later find out that the product she described was not what I actually received.

It’s extremely tedious to reach a competent agent who can genuinely help. I’ve wasted hours trying to explain my situation—only to catch them contradicting themselves or giving misleading information.

I strongly request that a higher-level representative contact me to resolve this issue.

Don’t fall for their lucrative offers. It’s not worth your time, money and sanity.

July 1, 2025
Unprompted review
Salt Mobile logo

Reply from Salt Mobile

Hello Layla, thank you for your review. I am sorry that you are dissatisfied with our service and that you had such an experience. This certainly does not reflect the values we strive for. Please send me your number and more information about your concern via email to socialmedia@salt.ch and we will be happy to look into it and help you. Greetings, Sarah

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look