Struer Kommunes borgmester politianmelder borgerne i stedet for at besvare deres opkald
Struer Kommunes administration er ekstremt dårligt fungerende og præget af underkvalificerede sagsbehandlere.
Jeg har haft en sag om læsideerosion forårsaget af et kystbeskyttelsesanlæg kørende siden 2014. Sagen er nu på 12. år og er stadig ikke afsluttet. Administrationen har gentagne gange syltet behandlingen – ofte op til 10 måneder ad gangen – og har truffet afgørelser, som klageinstansen efterfølgende har hjemvist til fornyet behandling.
Trods adskillige telefonopkald er det aldrig lykkedes mig at komme i kontakt med borgmesteren. I stedet for at besvare henvendelserne valgte borgmesteren at politianmelde mig, fordi hun følte sig chikaneret af, at telefonen ringede. Det rejser et helt naturligt spørgsmål: Hvad får en borgmester egentlig sin løn for, hvis ikke at tale med borgerne og løse problemer i Kommunen?
Desværre virker det som om denne kultur præger hele administrationen. Der spildes masser af tid og skatteydernes penge, mens borgerne lades i stikken i årevis. Effektivitet og service er åbenbart en by i Rusland i Struer.
Jeg vil fraråde alle at flytte til Struer Kommune, med mindre der sker en markant kulturændring i organisationens ledelseslag.








