Sutherland Estates Reviews 

6
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Company details


Contact info

3.7

Average

TrustScore 3.5 out of 5

6 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.7

All reviews

(6)

3 reviews in the last 12 months

Write a review

We perform checks on reviews

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Great and efficient team. Highly recommend

Great and efficient team.
Ana Melo is very friendly and professional, making the viewing process smooth and enjoyable showed the house around. I really liked the house and am looking forward to completing the process . It will be an ideal home for my son as he starts his local nursery.

August 5, 2026
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

New home in West Ealing

I recently moved into a room in a shared house, which was let by Sutherland Estates. Ana Mello from Sutherland was very helpful at each stage, and made the process very straightforward.

July 13, 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I had a very disappointing experience…

ChatGPT

Log in

You said:
Best way to leave review I had a very disappointing experience with this estate agent. The agent refused to wait even a couple of minutes for our viewing and shouted down the phone, claiming she had waited an hour when we were only about 20 minutes late. The customer service was appalling, and it felt like they had no interest in earning our business. I would not use this agency again and would not recommend them to others. Also claiming i was 40 mins late i was scheduled for 2.45pm and inform team i would be 20mins late and arriving 3.10pm saying they would not wait around anymore, with the replies claiming i was 45mins late. I would like i confirm i have a time line on I recently had a very disappointing experience with this estate agent, Anna. I had a viewing scheduled for 2:45 PM, and I informed the team in advance that I would be approximately 20 minutes late, arriving around 3:10 PM. Despite this, the agent refused to wait even a couple of minutes, and when I called, she spoke very rudely and shouted down the phone, claiming she had waited for an hour — which was completely untrue.

Their responses afterward were equally unprofessional, with messages claiming I was 45 minutes late, despite clear evidence from my call and message timeline showing otherwise. The overall attitude was dismissive and unhelpful, showing no interest in customer service or earning our business.

Based on this experience, I would not recommend this agency to others and would not use their services again.

November 7, 2025
Unprompted review
Sutherland Estates logo

Reply from Sutherland Estates

Dear Stephanie,

Thank you for sharing your feedback. I’m genuinely sorry to hear that you were disappointed with your experience, as we always aim to provide professional and respectful service to everyone we meet.

I’d like to clarify what happened to provide some context. Your viewing was scheduled for 14:45. At 14:22, you informed us that you were running approximately 20 minutes late, which meant you were expected to arrive by around 15:05. At 15:05, our agent called but received no answer. At 15:07, you returned the call and explained that you hadn’t taken into account the travel time on the bus and the walk afterward you mentioned that you were still four bus stops away and then had a further seven-minute walk.

By that time, the agent had already waited an additional 20 minutes beyond the appointment slot and unfortunately could not wait longer without running late for other scheduled clients. We always do our best to be flexible and accommodating, and on this occasion, we genuinely tried to do so by waiting as long as possible. We also offered to reschedule your appointment for Thursday or Friday at a time convenient for you, but you declined this offer.

We understand that travel delays can happen, and we’re sorry this situation led to frustration. However, we believe we acted fairly and professionally given the circumstances. We wish you all the best with your property search and hope you find a home you love.

Kind regards,
Sutherland Estates

Rated 5 out of 5 stars

Super excellent service

Rami showed me around a flat at Hawkins House in Ealing Broadway. He did a brilliant job explaining everything to me and answering my many questions. He was flexible, changing the time of the appointment to suit my schedule and all his communications were spot on message. He was extremely courteous, knowledgeable and trustworthy - a great asset to Sutherland Estates.

August 26, 2022
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look