Tree Shop Limited Reviews 41

TrustScore 3.5 out of 5

3.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

I ordered 2 oak trees advertised as 1.5m to 1.8m tall. What arrived was 25 much smaller oak trees. I have no understanding how 25 small slow growing trees is similar or equivalent to 2 large tree... See more

Rated 5 out of 5 stars

I am making a new garden and ordered hedging in the form of 160 bareroot hawthorn in September 2021. I made a quick phone call in November, and a charming lady explained that because of weather condi... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Our company has bought a mixture of trees and their tree guards and stakes over a number of years numbering in the hundreds. Never let us down yet. Competitive prices, easy to order. No problem to con... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I have been very pleased with the service provided having ordered Sitka Spruce from the Tree Shop Ltd. The staff have always been polite and emails regularly kept me up to date respecting the order... See more

Company replied

Company details

  1. Tree Service
  2. Garden

Written by the company

Tree Shop Ltd specialize in producing, from both its own and other specialist nurseries. an extensive range of native broadleaved, conifer woodland trees, shrubs, hedging plants, arboretum, parkland and garden trees along with a comprehensive range of tree guards and accessories. We cater for all sizes of woodland, hedging and landscaping schemes nationwide, combined with the highest levels of customer care and reliability of service.


Contact info

  • Harts Barn, Monmouth Road, GL17 0QD, Gloucester, United Kingdom

  • tree-shop.co.uk

3.4

Average

TrustScore 3.5 out of 5

41 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Placed an order two weeks ago

Placed an order two weeks ago, no contact at all, can’t get hold of them by phone, email or call back service

Just want a refund now, very bad service

Got a refund after 6 weeks with no apology

January 27, 2022
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Dear Glenn, we are sorry that we were unable to fulfill your order, and that you had difficulty contacting us. We had a busy time during the spring, and we apologise that your order slipped through the net and that the order had to be refunded. We are working on improving our systems and processes because we want to look after all customers to a high standard.

Rated 2 out of 5 stars

Poor service

Having placed an order in August I was informed there would be a delay. That was ok but then the delay was extended and I was informed that I would be provided an update within 2-3 weeks. Two months later I needed to follow up and my delivery is now expected at the end of January. Hopefully the trees will be better than the customer service.

January 11, 2022
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Dear Abdul,

Thank you for your review, although we are disappointed that you gave us two stars.

We will check with the delivery team about your order, with the aim of having it delivered to you as soon as possible.

The challenge with bareroot trees is that they are only available in the planting season.

Rated 4 out of 5 stars

Healthy even shaped standard

Arrived a little later then hoped when ordered but I wasn’t disappointed on arrival. Really happy with the quality. Well packaged. Healthy even shaped standard. Would order from them again.

December 6, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Hi Sarah,

We're glad that you're happy with your tree. Thank you for the review, we look forward to hearing from you when you're looking to buy trees again.

Rated 5 out of 5 stars

A New Experience

This was my first experience of the Tree Shop I liked looking at all of the trees available on line it was very well set out easy to order and to get the prices I ordered three trees which was acknowledged by an email which also told me the delivery date I was kept updated the trees have arrived safely and look to be in perfect condition I will definitely use the tree shop again
Royston Salt

December 3, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Brilliant! Thank you for the fantastic review. We look forward to helping you with your next order with Tree Shop.

Rated 5 out of 5 stars

Excellent Customer Service

I ordered a tree in October waiting for it to come in stock. I received a phone call and an email stating The Tree Shop would be in touch when it was in stock. As soon as stock arrived I received an email saying it would be dispatched and delivered that week. The tree arrived, well wrapped and on the date stated. Very good customer service and excellent communication regarding the tree ordered. Will use The Tree Shop again.

November 30, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

We are glad you are happy with our customer service. Hopefully your tree is growing well. If you'd like, you can send us a photo of your tree as we would love to see how it's growing to mail@tree-shop.co.uk

With your permission, we would also like to share this on our social media pages (personal information about you doesn't need to be mentioned for the post, as we follow data protection guidelines).

Rated 5 out of 5 stars

Great logs!

Ordered some firewood. Really good price, quality ash logs that burn well, not damp and good size. I received notification as to which day they would arrive and I was notified by phone as they left the business premises for delivery. Couldn’t ask for more.

November 4, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Hi Carolyn,

Many thanks for your fantastic review. We're delighted that you're pleased with your firewood logs, and have hopefully enjoyed a warm fire over Christmas and the new year.

If you'd like to buy any more firewood logs from us, we'd be happy to help.

Rated 5 out of 5 stars

Vegan Logs Perhaps?

Happy with the firewood. The logs were wooden and obviously cut from a tree, what's not to like? Delivered as I asked, no complaints. The logs burn well, giving, flames, glowing embers and little smoke. I suppose they could be individually wrapped with bows, vegan friendly too, but not for me. I would reorder. Steve

October 5, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Hi Steve,

Many thanks for the great review. We're glad that you enjoyed our 100% naturally seasoned organic firewood.

We look forward to helping you with your next firewood order.

Rated 5 out of 5 stars

Ordered a small monkey puzzle tree as a…

Ordered a small monkey puzzle tree as a gift. I received regular updates from the initial purchase , to delivery and afterwards. The tree was wrapped securely and with care. On opening the package was a perfectly healthy and happy tree. Myself and the person who received my gift, were delighted at the quality. I would definitely buy from this company again. Thank you!

July 21, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Dear Rachael, thank you for your fantastic review! We're delighted that you're happy with your Monkey Puzzle tree. We look forward to helping you with future tree orders.

Rated 5 out of 5 stars

Nice plant

Easy ordering, confirmation and communication. Very nice tree delivered well packed.

July 8, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Hi Hugh, we are delighted to receive your review. Thank you very much! We are very pleased that you are happy with your tree and the service that we offer. If we can help you with anything in the future, please let us know.

Rated 5 out of 5 stars

The tree came in perfect order

The tree came in perfect order, healthy and strong. Very happy with the service

July 8, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Hi Gail, we are delighted to receive your review. Thank you very much! We are very pleased that you are happy with your tree and the service that we offer. If we can help you with anything in the future, please let us know.

Rated 5 out of 5 stars

I received my Luquid Amber tree a lille…

I received my Luquid Amber tree a litte late however this was put down to my post code!! It was well packaged, a little to well as several of the upper branches were very slightly damaged and starting to wither a bit, however overall I was really pleased with the tree, the extra time taken to deliver ment that the soil in the pot was truly dried out but it seems to be doing well now that it has been in the ground for a few weeks, time will tell.

July 7, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Hi Ian, we are pleased you are happy with your Liquid Amber tree. Thank you very much for your review! We hope that your tree is doing well now. If we can help you with anything in the future please let us know.

Rated 5 out of 5 stars

Great service!

Thank you - our Dawn Redwood arrived when promised and in excellent condition - now it is up to us to look after it!

July 6, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Hi Pippa, we are delighted to receive your review. Thank you very much! We are very pleased that you are happy with your Dawn Redwood and the service that we offer. If we can help you with anything in the future, please let us know.

Rated 5 out of 5 stars

Good service.

My James Grieves apple tree arrived ontime, well packed and in good condition.
There was a slight delay that was communicated to me with apologies.
I can honestly say that my experience had been very good.

May 28, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Dear Peter, thank you very much for your review. We hope that you like your tree!

If we can help you with any tree orders in the future we'd be happy to help.

Rated 3 out of 5 stars

Firewood

Ordered firewood which arrived promptly, but with no confirmation of delivery time/date. Fortunately as it was lockdown I was at home. Some of the logs were quite damp and most of them were too thick for my fireplace so needed cutting. length was OK at around 9 inches. A friend tried some in a log burner and they were fine due to the higher temperature. Wasn't intending to order from Tree Shop again but they contacted me to say they knew service hadn't been good and said they'd put things in place to ensure logs weren't damp or oversized in future so I'll probably give them another go.

May 13, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Dear Paul, thank you very much for your review. We have recently received confirmation from Woodsure that our logs meet the standards of the Ready To Burn requirements.

We'd be delighted to help you with any log orders in the coming winter.

Rated 1 out of 5 stars

Poor all round

No communication after my order - after several weeks I tried to contact the seller but no response. I eventually received my bare - root trees in mid - April. Some were already in leaf and wilted and they were smaller than the sizes I'd ordered.

May 11, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Dear Sally, we're very sorry to read your review. Hopefully you have now planted your trees and they are flourishing. On our website we show height ranges for trees, because trees are living plants and every tree varies in height.

We are working hard to improve the quality of our service for all our customers, and we have taken on additional team members so we can respond to all customer queries promptly.

Please contact our head of customer service Lorraine by her email lorgan@tree-shop.co.uk if you have any questions. Please don't hesitate to contact Lorraine if we can help you any further.

Rated 1 out of 5 stars

KEEP WELL CLEAR SCAM SERVICE

KEEP WELL CLEAR SCAM SERVICE

I ordered on the 21st of February, I have emailed several times and left messages on there landline, and still waiting for a response and delivery. Crap customer service going though my bank to get refunded.
Don’t waste your money and time.

April 15, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Dear Mr Randall,

We're very sorry to read your review. Having investigated your order we wholeheartedly apologise for the problems you have experienced.

During the lockdown period we were overwhelmed with orders. This led to delays in responding to emails and telephone messages.

Having discussed your order with our head of customer service she explained that your order was dispatched on the 17th March, but unfortunately it was lost by our delivery company DX. We provided a full refund on the 15th April.

We disagree with your comment that we are a scam service, and we hope that you'll understand that the problems arose due to being overwhelmed with orders during lockdown when everybody wanted to buy trees.

We are working hard to improve our customer service for everyone who orders from Tree Shop.

Rated 1 out of 5 stars

Plants received 6 weeks after ordering

Plants received 6 weeks after ordering; from eigth plants only received three, plants are smaller than in the description; and bad customer service. Not recommended.

April 9, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Dear John,

We're very sorry to read your review, and that you haven't received your full order. If you would kindly email Lorraine, our head of customer service at lorgan@tree-shop.co.uk she will answer your questions and help complete your order.

When you email Lorraine please confirm your full contact details so we can identify your order.

Rated 1 out of 5 stars

Very shabby service and customer…

Very shabby service and customer communication.
Order accepted then no communication until chased when replied unable to fulfil the order they had happily accepted

March 22, 2021
Unprompted review
Tree Shop Limited logo

Reply from Tree Shop Limited

Dear James,

We're very sorry to read your review. During the lockdown period we were overwhelmed with orders which led to us selling out some trees and delays in responding to customer emails and telephone calls.

Having investigated your order, our head of customer service confirmed that we sold out the trees that you had ordered and that your order was cancelled on the same day.

We have put in place processes to improve our customer communication and taken on more employees to look after customers and their orders.

If you have any more questions, please contact our head of customer service Lorraine at lorgan@tree-shop.co.uk

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look