Vanilla Mart Reviews 2,007

TrustScore 5 out of 5

4.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Easy to use website. Great choices of vanilla pods with excellent information to guide me through my choices. The pods arrived on time and well packaged in an airtight bag. The wonderful, str... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Best vanilla ever. Don't buy your Vanilla pods from a supermarket, you'll pay more for those dried up twigs. For juicy, fragrant pods of Madagascan Vanilla bursting with seeds and flavour buy from V... See more

Rated 5 out of 5 stars

Very fast delivery far cheaper than supermarkets ( £4.50) for 2 ouch. Quality of pods are superb best of all they are sealed in foil will keep for a while. Superior to vanilla paste 😋 They are deli... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I occasionally make the delicious Carrot Cake by Lorraine Pascale and found that using vanilla from pods gives the best taste. Worth getting great ingredients when going to the effort of baking. I don... See more

Company details

  1. Grocery Store

Information provided by various external sources

Fine Vanilla Products from Vanilla Mart. Shop for Vanilla Seeds, Vanilla Pods, Vanilla Beans and Vanilla Extract


Contact info

4.8

Excellent

TrustScore 5 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Great choice and gorgeous vanilla pods

Great choice of products on the website and reasonable prices. Good quick delivery - products are in great shape :)

July 26, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

Hi Ana, thank you so much for your 5 star review. We are glad to hear that you think we provide a great choice of products and you find our prices reasonable and the products you have received have been in great shape. we really value your feedback and your ongoing custom. Thanks again!

Rated 5 out of 5 stars

Excellent product

Excellent product. Fast and reliable service. I heartily recommend this company.

July 24, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

Hi Andre, thank you so much for your 5 star review. We are so glad you think that our products are excellent and that you are happy with the service you received. We really appreciate your feedback and your custom, thanks again!

Rated 5 out of 5 stars

Good price and quality

Good price and quality with quick delivery.

July 23, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

Thank you so much for your 5 star review. We are so happy to hear you are think the products are a good quality and that we provide them at a good price. we really appreciate your positive feedback, thanks again!

Rated 5 out of 5 stars

Reliable supplier

Easy procedure, quick delivery, excellent quality according to request.

July 19, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

Hi Janko, thank you so much for your 5 star review. We really happy to hear you think are products are an excellent quality and that you received them quickly. We really appreciate your positive feedback and your custom.

Rated 5 out of 5 stars

Good quality product

Good quality product, excellent prices and fast delivery

July 17, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

Hi Andrew, thank you so much for 5 star review. We are so happy to hear you think the products are a good quality at an excellent price. We really appreciate your custom and your positive review. Thanks again.

Rated 5 out of 5 stars

Great company

Easy ordering,fast delivery,great prices,will order from this company again

July 17, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

Thank you so much for 5 star review. We are so happy to hear you think the products are a great price price and you found ordering from us easy. We really appreciate your custom and your positive review. Thanks again.

Rated 1 out of 5 stars

Ugandan Vanilla - DO NOT PURCHASE

I keep on receiving emails about Ugandan Vanilla. I have written to the company expressing concern about promoting Ugandan Vanilla from a country where the Uganda President, Yoweri Museveni, has signed a bill criminalizing same sex conduct, including potentially the death penalty for those convicted of “aggravated homosexuality,” into law. The Anti-Homosexuality Act of 2023 violates multiple fundamental rights guaranteed under Uganda’s constitution and breaks commitments made by the government as a signatory to a number of international human rights agreements. How then can a company purchase Ugandan products and sell them to UK nationals when they know what the government in Uganda is doing. LGBT bakers deserve better and deserve a voice. It has now been over two weeks since I wrote to Vanilla Mart expressing this concern and they have not even bothered to reply. I can only assume that they think silence is the best way forward for profit. Shame on you Vanilla Mart! There are plenty of other Vanillas to purchase!!

Furthermore, the response from VanillaMart below falls short of what is expected of a professionally operated organisation. If you take the stance of the farmers have no control over the government then you do endorse the regime. Memories are short however if you look back at apartheid and South Africa it was the South Africans themselves that endorsed the sanctions of the South African Government at the time. Simply put unless you do something nothing changes. Small steps by many people will and can change the world despite this this company stocking Ugandan products knowing full well that LGBT people in Uganda are being persecuted for their sexuality and giving unknowing LGBT people and supporters abroad the opportunity to endorse the Ugandan Government and their draconian LGBT laws.

Vote with your £££ and choose another product. VanillaMart - remove all Ugandan products from sale….please!!

July 6, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

Hi Charles, by making Ugandan vanilla pods available for purchase, we are supporting individual farmers in Uganda earn an honest livelihood. This is not an endorsement of the actions of the government, of whom the farmers do not have an influence over.

Rated 5 out of 5 stars

delicious vanilla

Very good selestion of product, fast and easy transaction

June 20, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

Thank you so much for your positive review. We are so glad you found the service fast and easy and that you think the selection we provide is very good. Thanks again for your review.

Rated 5 out of 5 stars

Efficient delivery & good quality…

Efficient delivery & good quality product

June 20, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

Thank you so much for your positive review. We are so happy to hear you was happy with the delivery and the products you received were good quality. We hope you continue to enjoy them!

Rated 4 out of 5 stars

Delivery was on time just a little…

Delivery was on time just a little disappointed about the best before date 21/06/2024 I have other products that I purchased ages ago with better dates just to say it was vanilla paste

June 20, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

Hi Jane, thank you for your feedback. All our products have a best before date of around a year, please note this is not a use by date and can be used after the date given and can last a lot longer if stored correctly.

Rated 5 out of 5 stars

I used the sugar on my muffins instead…

I used the sugar on my muffins instead of demarara sugar and it was awesome. Thank you.

May 31, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

Hi Suzie, thank you so much for your review. We love to hear when our customers are trying new things with our products and even more so when it is awesome! We hope you continue to try new things with our products!

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

Great customer service. I decided that I wanted to exchange the product I purchased as it was incorrect for the purpose i purchased for. The advisor was friendly, listened, advised and assisted me.

June 5, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

Thank you so much for your positive review. We are so glad that you were happy with the customer service you received and hope you enjoyed your product!

Rated 5 out of 5 stars

Great quality vanilla pods

Very prompt free delivery and great product at a competitive price. Will buy again.

June 4, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

Hi Lyn, thank you so much for your positive review. We are so glad to hear that you thought the product was great and that it was delivery promptly. Thanks again for the 5 stars!

Rated 5 out of 5 stars

Good communication

May 24, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

Hi Kate, thank you so much for your positive review. We are so glad you were happy with the customer service you received and hope we can continue to support you with future purchases!

Rated 1 out of 5 stars

Followed the storage instructions as…

Followed the storage instructions as provided by the company, but the pods got mouldy within a week

May 16, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

We're sorry you had a bad experience with your vanilla. When an issue occurs we welcome the opportunity to resolve this to customer satisfaction. Unfortunately you did not get in contact prior to leaving a review here so we cannot resolve this matter with a positive outcome.

Rated 1 out of 5 stars

Rotten

I received rotten, vanilla beans I had to throw them out.

May 23, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

We're sorry you had a bad experience with your vanilla. When an issue occurs we welcome the opportunity to resolve this to customer satisfaction. Unfortunately you did not get in contact prior to leaving a review here so we cannot resolve this matter with a positive outcome.

Rated 1 out of 5 stars

I sent you an email about my purchase…

I sent you an email about my purchase and have never received a reply. Something isn't right, and it may not be your fault, but I would have liked the courtesy of a reply.

May 16, 2023
Vanilla Mart logo

Reply from Vanilla Mart

We are sorry that you didn't receive a reply to your email. We have recently upgraded some technology and unfortunately your email was flagged as spam due to oversea domain. I have flagged this with my colleagues who will get in contact very shortly to resolve your issue.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look