While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Company details

  1. Furniture Store

Information provided by various external sources

Within Home was founded by journalist and home expert Alison Cork - her aim was to curate collections of elegant furniture and accessories at beautiful prices. Our motto is that everyone deserves a beautiful home.


Contact info

2.6

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

14 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 2 out of 5 stars

Unhappy ending 😥

Well where shall I start, best start on a good note I think. I ordered two armchairs from their French style collection, after searching for months for something a little different I came across within home and thought I had found just the thing. I placed my order for the "in stock" items delivery 5-10 days but heard nothing after seven days so contacted them to which I was told you will here from the delivery company . I waited and did here from the delivery company who were very helpful rang the day before delivery and on the day and were very good. I had my armchairs and they were just what we wanted in fact perfect fab quality. So I ordered the "in stock" sofa to match beginning of December so thought our room would be complete for Xmas how wrong was I . I waited ten days and nothing so I contacted them and they said the delivery people will contact me so I thought ok. Another five days past to which there was no communication what so ever. So I rang again and again and again different story each time don't really think any body really knows what is going on there . Think it was pot luck who answered the phone because you just got fobbed off I will get someone to look into it ok . I managed to speak to someone on about the 20 th December who said the item was not in stock and was coming from the manufacturer 😳 To which I was a bit shocked what happened to the in stock item that I ordered . Well I them knew it would not be here for Xmas at least so thought maybe just after end of December came and not a word I rang again and was told again it's not in stock it's coming from the manufactures to which I asked if they could give me some sort of date to which they replied no we don't know . But I will get someone else to look into it for you so fabbed off again . Half way through January how ever u got a phone call from Within Home to say that they are no longer making that sofa and you will get a refund in the next twenty eight days. To say I was upset is an understatement they took my payment immediately from my account the day I ordered that sofa two months later they inform me it's no longer available and I got to wait another month for my money back. So I am now left with two chairs and no matching sofa what a shambles of a company . And what a bad experience this as all been from making about thirty phone calls to which I only got one call back the stress of this was dreadful on thinking I was having a sofa in time for Xmas to then not having it at all in January so now left with chairs absolutely gutted . So all in all its just not worth the hassle sadly

February 1, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

One Regent Place disaster under a new name???

Alison Corks furnishings company One Regent Place left a trail of unsatisfied customers, owing money to them all. We were one of them! Look up the reviews for One Regent Place on Trust Pilot to get an idea of what this Within is about. Alison Cork has stopped trading under the previous name and launched this one. The reviews, however, seem to be along the same vain, terrible customer service, general service and quality to match. Avoid this company unless you enjoy hassle and losing money as that's where One Regent Place left off and Within has started off.

January 23, 2017
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

No customer centricity - cannot make the leap (step..) from order to delivery

There are updates down the missive.
We (partner and me) were very excited to find the range of mango wood furniture that Within Home stock (except they don't stock it, but we'll get in to that). It was just what we were looking for in terms of style and how it would fit within our home - perfect. We liked it so much that we thought "why not order a bedroom set?" - so not a cheap decision by any margin.

We thought it best to check on availability, which we did. So a bed, two bedside tables, a chest of drawers and a wardrobe - a lot of goods. Sadly, the wardrobe was not in stock it would need to be made - but everything else was IN STOCK - brilliant! We are now very excited, not least as it would be delivered within 3-5 days (we thought it might be up to 10, but I was happy to sleep on the floor for a while). What I am not happy to do is sleep on the floor for 33 nights (and counting). So a total of 24 business days and 10 other days and all we have received so far is a set of bedside tables (and they are elegant I hasten to add) but do look lost without a BED.

We have contacted the 'team' on the 'service' number and they really are quite good at handling queries with a platitude, but not actually sorting anything out. They NEVER call back with progress, despite saying they will. They say that "Yodel is at fault" and when trying to check the order on the Yodel website they say "Yodel website is down" - so we had to call them out on that one and went online to Yodel during our call it was up and running just fine; there comes a point when you just get p'd off and use a review service like this. So it turns out that Within Home have not supplied the goods yet for Yodel to collect - this is worse than the goods 'not being available' we simply don't know what is going on.

I would gladly sell Within Home a weeks worth of customer engagement and business transformation consultancy - they really need it. The service team need to be honest; transparency is a wonderful thing when you are a consumer - it is the not knowing and doubt, and repeated frustration with lack of replies that gets under the customer's skin. If the service team is in the dark then you need to work your whole supply chain out. They are on Regent Street for goodness sake - come on Chief Executive (whose name I have been asked to remove) sort it out! It's embarrassing surely? You wrote "Profit Through The Post: How to Set Up and Run a Successful Mail Order Business"...

Our order is still open, but we are tipping the hour glass to see if we cancel - the stress simply isn't worth it. Another review shortly, but rather depends now whether it is 1 or higher stars, lets see if your service team actually get back to us this week as they promised to do today (but haven't as at 8:40pm)... It's a shame we are having this experience as your goods look, and from what we have seen 'are, really very smart and stylish. There are similar goods at Loaf, and we may go there instead, but would really prefer this to be resolved positively.

UPDATE 12AUG16: After several discussions and phone calls eventually being returned, Person A (of WithinHome) coordinated the delivery of our bed. I haven't unpacked and therefore not checked the contents for any damage yet, but am optimistic this may be part of the way towards the 'right approach' to customers.
"Even better if..." there was a hint of where the chest of drawers is, for it has not made appearance.... I cannot improve the star rating as consider this 'recovery' mode not 'satisfaction' mode.

UPDATE 26SEP16: The bed is constructed, it is lovely.
So, two things 1) Still no wardrobe and no chest of drawers, there has been some mix up at port (we don't know which port) with containers or some-such so that isn't arriving anytime soon - but we will be kept up to date. Further discount has been given, which goes some way to alleviating the situation. 2) Have been asked to remove names of people and the CEO from the review, so have done, why is that relevant? It's relevant because it demonstrates that reputation is important to WithinHome and do you know what I absolutely agree with that, which is why the star rating stays at 1 - it was WithinHome who asked for that to be removed. Must add a caveat, the furniture we have received is really very nice, it truly and honestly is; just the supply chain is withering to the soul. Despite this we remain optimistic...it has only been three months so far.

July 27, 2016
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Filou footstool and cushion from Within Home

I changed my colour choice after ordering and this was dealt with efficiently and the delivery was expedited as I was due to go on holiday. I was not happy with the bulkiness of the cushion and was told that this was the natural size and nothing could be done about it. I was offered and received a partial refund for this. I am very pleased with footstool itself, it can be used without a cushion. My contact dealt with the matter swiftly and helpfully.

July 6, 2016
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Consumer disaster

Ottoman ordered: 07/10/2015
Item delivered: 23/04/2016
That's just over 28 weeks by my calculations!
Item delivered was missing legs. After multiple correspondence, (never with the same person twice) I got fed up with the whole fiasco, and had them come and collect on 24th May.
On 10 June I received a cheque for refund, even though I paid with paypal!
Summary:
Some nice looking furniture, but a consumer disaster!
In my opinion, stay well clear of this company.

June 23, 2016
Unprompted review
Withinhome logo

Reply from Withinhome

Hi Leon,

Thank you for your feedback, I would like to off start by apologising for the experience you have had, the happiness of our customer is at the center of everything we do and it appears we have fallen short of expectation in this instance.

I understand the frustrations you have had and we have looked in to the reasons why this order seemed to take so much longer than similar orders of the same time. It appears the legs were lost on transit with our couriers, which is unacceptable and obviously frustrating when you have waited for an item which is made to order. We have since changed couriers and are now working with a much higher standard service.

It looks like this issue has been sorted now and you have received a refund, but I have arranged for a gift to be sent out to you to say sorry :)

If you have any other questions please don't hesitate to get in touch with our CS team who will be more than happy to assist.

Kind Regards,

Within Home x

Rated 1 out of 5 stars

Nightmare

The worst shopping experience ever. Dealing with this company is an absolute nightmare. Customer care is illusive. There is no procedure in place other than to take orders. It is effectively a call centre with nobody present to deal with any queries other than to send superficial waffling e-mails. I ordered and payed for a chaise longue early January 2016. It was delivered damaged with a leg broken off in March 2016 and returned immediately. It was agreed that it would be repaired and returned. The process was so delayed and aggravating and distressing that, couple of weeks ago with no delivery time in sight, I cancelled the order. I am still awaiting confirmation and for my money to be reimbursed with interest and compensation.

June 12, 2016
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Beautiful furniture, but not the same colour as in photos

I just received the Arles chest of drawers. The arrival date was as communicated and the delivery service was excellent. The chest of drawers is well made and sturdy. However, the colour of the wood is slightly darker and more grey than the lovely light brown / ochre tones shown in their photographs. I am still very happy with the furniture overall and think it is better than anything else I could find, but slightly disappointed that the colour is not quite as anticipated which is what hold me back from giving 5 stars.

April 22, 2016
Unprompted review
Withinhome logo

Reply from Withinhome

Thank you for your kind words and taking the time to review. I have flagged your concerns regarding the discrepancy in the tones of the wood from the pictures and we will be keeping a close eye on this in the future.

We do offer wood and fabric samples for all of our products which are simple to request on site, we also have a London office/showroom where a lot of our items are on display and encourage customers to come and take a look and see the quality on offer.

I hope this helps with any future purchases.

Best Wishes,

Within Home x

Rated 3 out of 5 stars

Mohair blanket

I had assumed this would be entirely made of mohair, but it was 67% mohair only

October 29, 2015
Unprompted review
Withinhome logo

Reply from Withinhome

Hi Sarah,

Thanks you for pointing this out - many Mohair throws are not 100% Mohair as it can need a thicker wool to keep the fibres together and for elasticity.

In the description it does state "Made from a composite of Angora Goat wool and pure new wool" but this could be clearer on the product description so we are going to make this clearer on the page to make sure people are 100% clear of the composition and breakdown.

Best wishes,

Jonathan

Rated 3 out of 5 stars

Excellent service if items are in stock-otherwise a nightmare.

I had four separate orders. Three of them were in stock items and arrived promptly as promised in perfect condition. The forth order of three cashmere blankets was held back as one of the colours was not available. I waited weeks for them all to be in stock. Was then called to be told it would not be coming in at all and would I like an alternative colour, not a problem, had the same conversation a day later as the first person had not updated the order! a week later I called to find out where my parcel was it still had not arrived and was told that the order had STILL not been updated and the 'replacement' colour was now out of stock! I was so fed up I cancelled the order.

October 29, 2015
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Poor company even worse customer service

Ordered a cashmere throw. On 18/09/15. They were unable to deliver through warehouse problems. Cancelled order. I was promised a full refund by email.
20 phone calls later still have not received a refund, but lots of promises
Stay away from this company, customer care, they don't
BBC Watch dog and the DailyTelegraph next stop

October 29, 2015
Unprompted review
Withinhome logo

Reply from Withinhome

Dear Mr Metcalf,

Please accept our sincere apologies for the experience that you have had with this order. I can confirm that you have spoken with myself and Erika who have confirmed that the refund was missed due a stock issue and a technical glitch which has now been rectified and the refund has now been processed. We have emailed you with written confirmation.

We cannot apologise enough for your inconvenience - your experience falls well short of what we aim to deliver for our customers. We are pleased that we have had the opportunity to resolve the issue for you this morning which we hope is to your satisfaction if not in the timely fashion it should have been.

If you need any further assistance from us, please call 020 7087 2900 or email support@withinhome.com.

Best wishes,

Jonathan
WITHIN

Rated 5 out of 5 stars

Great service and lovely product

Lovely, soft cashmere wrap - very pleased. Sight delay in order due to stock but staff very helpful and rang to update on delay.

October 29, 2015
Unprompted review
Withinhome logo

Reply from Withinhome

Thanks Anne - we're so pleased that you liked the product and that customer services kept you up to speed. We'll pass on your feedback.

Rated 1 out of 5 stars

Bad service

Long lead times and product quality was not good. Really not happy with this company. Terrible returns process.

October 8, 2015
Unprompted review
Withinhome logo

Reply from Withinhome

Hi Antonia,

Apologies that we're only just replying to this - your review has only just been drawn to our attention. We are really sorry that your experience fell short of your (and our) expectations - particularly given your issues relate to both the product you received and the service you received.

We'd like to look into your order and see what happened and if there is a way for us to put these issues right - if you would be kind enough to send your order number to support@withinhome.com, we would be really grateful.

Best wishes,

Jonathan

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look