1000Bulbs.com Reviews 76,660

TrustScore 4.5 out of 5

4.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I was a facilities manager looking for a low voltage replacement spotlight. I was unaware of just how difficult this project would be and the staff at 1000 bulbs was awesome. Even though I was a fir... See more

Rated 5 out of 5 stars

1000 Bulbs had the LED recessed lighting conversion fixtures for our existing fixtures, so we could update our lighting from the 1990's. The conversion fixtures fit perfectly. They also have the stage... See more

Rated 5 out of 5 stars

Our under the counter cabinet lighting contained a florescent white blue color. It made everything look cold especially with stainless steel appliance & cabinet hardware accessories. After 12 years... See more

Rated 1 out of 5 stars

Their return policy is unacceptable. They do not provide return labels, and when I attempted to return the product, the shipping cost exceeded the original price of the bulbs. Based on this experi... See more

Company replied

Company details

  1. Lighting Store
  2. Furniture Store

Information provided by various external sources

1000Bulbs.com is the web's largest lighting retailer, with every light bulb, ballast, hydroponic supplies or fixture you need, all at competitive prices.


Contact info

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

77K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 87% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 3 out of 5 stars

did not give me discount and no response to request to honor it.

nice bulb, but when I checked out, the discount coupon I entered was not maintained and I did not get my discount. I called and LVM at 1000 bulbs and they did not respond or take care of the discount. Further, handling and mailing cost is too high to return if the product was unsatisfactory.

December 7, 2024
Unprompted review
1000Bulbs.com logo

Reply from 1000Bulbs.com

Thank you for taking the time to leave a review. We’re sorry to hear that the coupon code did not apply to your order. We are in the process of issuing you a refund. If you have any questions, please contact customer service at 1-800-624-4488.

Rated 5 out of 5 stars

I have a ceramic Christmas tree that…

I have a ceramic Christmas tree that was my mother’s. The bulb broke years ago and we were never able to find one til I went to your site. It’s the perfect fit and lights the whole tree, which others we tried never did.

December 11, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Easy to use

Easy to use. Fast straight forward. I am older (67) I like when there is not too many gimmicks to using web sites.

December 13, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Bulbs useless

Bulbs useless! Will contact PayPal and begin refund process. It's a $73 loss so far. Very disappointed. A few days later I received several mails using veiled attempts for me to revisit my less than positive review.

November 28, 2024
Unprompted review
1000Bulbs.com logo

Reply from 1000Bulbs.com

Thank you for taking the time to leave a review. We’re sorry to hear that you are not satisfied with your order. The standard procedure for this instance is to call in to request a return. You can fill out the RMA form online or call 1-800-624-4488 to speak with customer service.

RMA form: https://www.1000bulbs.com/rmas

Rated 4 out of 5 stars

Didn’t honor a coupon on re-order

Had what I needed. I ordered LED Christmas bulbs, but didn’t order enough. I called and the young lady said they did not have the same coupon this week as last week. I would assume since I was re-ordering that she would’ve honored the coupon from last week. That would’ve been the right thing to do in my opinion.

November 22, 2024
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look