While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 36 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers consistently praise the high quality of the products, noting the authenticity and genuine nature of the teas, which are described as fresh, fragrant, and flavorful. Many appreciate the wide variety of options available, including loose-leaf and bagged teas, and the ease of discovering new blends. People also highlight the convenience of fast shipping and the overall positive experience with their orders. However, some people were dissatisfied with the customer service, citing issues like unhelpful responses, difficulty resolving delivery problems, and a perceived dismissive attitude from representatives. There were also occasional concerns regarding order accuracy and delivery services, with some customers experiencing delays or problems with package handling.

What people talk about most

Product

Clients share positive opinions on product quality and selection. Many reviewers praise the fresh, flavorful,... See more

Quality

People report positive experiences with quality, consistently praising the amazing taste and freshness of... See more

Order

Users describe ambiguous interactions with order. While some customers report positive experiences, noting... See more

Customer service

Reviewers highlight negative aspects of customer service. Many customers express dissatisfaction, citing... See more

Delivery service

Customers had ambiguous experiences with delivery services. While some reviewers praised fast shipping times,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

First, the quality of the product. I always know I'm getting the 'best' herbal tea on the market. Second, delivery is always fast (this last delivery arrived on a Sunday). Third, I've never received a... See more

Rated 5 out of 5 stars

Excellent tea! I’ve been a customer for years and am always pleased with the quality of the tea. Camomille is a favorite! It’s better for one’s health and for the environment to have loose-leaf tea. I... See more

Rated 5 out of 5 stars

I've ordered from Adagio Teas several times over the years, and all of my experiences have been great. The tea always arrives fresh and is exactly as described on the website. Shipping times are reaso... See more

Rated 5 out of 5 stars

Wonderful tea with a wide variety of options, fast shipping, and excellent customer service. Love the loose tea option - saves on throwing away used tea bags. Highly recommend this company.


Company details

  1. Food, Beverages & Tobacco

Written by the company

Fresh tea, cool accessories and plethora of useful information. Adagio Teas is the most popular tea store online, with stellar customer service marks.


Contact info

  • 200 Murray Hill Pkwy, 07073, East Rutherford, United States

  • www.adagio.com

4.2

Great

TrustScore 4 out of 5

478 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 62% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

This is my go to website for tea

This is my go to website for loose leaf tea. The website is easy to navigate, the tea is delicious, and I get enough of it to last for months when I get enough for free shipping.

June 11, 2024
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Adagio Teas has a good reputation as a seller of fine teas!

I have been a customer of Adagio Teas for many years. They have a wide variety of excellent teas as well as an excellent customer service department. Customers may alert the company to certain allergies, and once done, the customer will receive an alert if they are about to order a tea containing that item, such a strawberries. Shipping is can take from 3 days to two weeks. The company offers a wide range of specials to build and keep their customer base. Some teas are exceptionally pricey.

April 30, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

The Best Tea

I love Adagio Teas for the variety and quality of the teas they offer. I am a tea drinker and have wide tea tastes. Adagio, surprisingly, has many of my most favorite teas and some new fresh teas that are a new experience.

Adagio is a tea community and so you can get so great ideas on different teas to try. If you are a tea lover, check out Adagio you won't be disappointed.

April 29, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

The teas on Adagio are not only unique

The teas on Adagio are not only unique, they are delicious! I am having sooo much fun trying new flavors. And I was not much of a "tea person" before I tried their teas. Consider me converted!

March 26, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Yummy

Adagio Tea is my absolute favorite place to order tea. Their selection is incredible, offering just about any tea you can imagine, plus a fun section where you can create your own blends. Even better, Adagio has introduced me to so many new teas that I’ve grown to love. Overall, they deliver an exceptional tea experience.

April 1, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

A long time customer

A long time customer, everything about this company is top notch. From the quality of their tea to their customer service, it keeps me coming back.

March 24, 2024
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Don't waste your money on the tins!

Some of the teas are quite good, but...whatever you do DO NOT BUY THE TIN. They are at twice the cost of a regular sample but with less tea and in a completely useless tin that causes the tea to spill about as you open it. The tin is completely non-functional causing the need to transfer the tea to another container or bag. I purchased a total of 6 different tins, 1 tin contained .58 oz of tea while the others contained. 75 oz. It's not surprising that it does not list anywhere how much tea there should be in a tin. At $6 each I would have expected a sample larger than or certainly not less than the amount of a regular sample. I will not ever purchase tins again.

February 29, 2024
Unprompted review
Adagio Teas logo

Reply from Adagio Teas

Hello Brandy, sorry to hear about your disappointment. We do not list the weights of the signature blends because each tin will be different, depending on the blend. Our team hand makes every custom blend and stuffs them as full as possible. Depending on the ingredients, each tin will have different weights. Hope you can understand!

Rated 4 out of 5 stars

First order - a glitch but rectified quickly

First order with adagio (order number 119094 placed 8Mar24 if someone from adagio is reading this). Ordered some teas and a set of 3 yellow tea storage tins but only one tin sent which give a good impression on my first ever order with them. I can find no email or direct way to contact them on the website

Edit - found email on FB page and have been promptly contacted by Uk customer services who will look into it so hoping for a speedy resolution UPDATE 18Mar24, missing tins sent so all resolved.

March 11, 2024
Unprompted review
Adagio Teas logo

Reply from Adagio Teas

Hello Richard! Sorry to hear about this. Looks like you placed an order on our UK website. Our UK team had reached out to you already, please look for an email from contact@adagio.com (or UK Customer Service email address). They're awaiting your reply.

Rated 1 out of 5 stars

I have enjoyed Adagio teas for a few…

I have enjoyed Adagio teas for a few years with no problems. Until this last order. It has been 5 weeks since I ordered and no sign of my rea. I called customer service who told me 2 weeks ago that they would ask for a report from shipper. I contacted a week later and was told they would contact me when they have news. I have asked for a refund and no answer back. I have sent off another email today. Wonder what will happen?

March 4, 2024
Unprompted review
Adagio Teas logo

Reply from Adagio Teas

Hello Susan, thank you for your recent order! We sincerely apologize for the delay from the carrier. They had just opened a new hub and are seeing some logistics issues. We have been emailing them daily for an update. As promised, if your package is not delivered we will gladly issue a refund or a replacement package. We have responded to every email received, so we hope you see them- we do get your responses as well. We do not offer phone service, so we're glad you found us via email. Hope your order arrives soon and will gladly keep you updated.

Rated 5 out of 5 stars

Using Adagio.com has enabled me to try…

Using Adagio.com has enabled me to try so many different teas that I had no idea even existed!
They sell sample sizes which allows you to discover which teas tickle your fancy, and they are healthy sized samples.
You will find the teas you expect and teas that will set your taste buds all aglow! Go browse and treat yourself.

February 28, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I have tried over 100 of their teas

I have tried over 100 of their teas. They offer inexpensive (yet generously sized) samples of all of their tea varieties. They provide clear descriptions of all of the ingredients in each tea, and seek to educate people about the origins of the tea and the lives of the farmers. Even if I didn't care for a particular tea I tried, I could still tell that it was of high quality (and just not "my thing"). Adagio has a loyalty club that recognizes people who contribute to the community and who are frequent buyers. If you use their website, they'll connect you with "Masters", which are more refined, elevated teas. There are a few that you need to try if you love tea -- check out the Da Hong Pao ("big red robe") Wuyi rock oolong.

March 2, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great tea supplier

There is an extensive assortment, the prices are reasonable, the website is easy to navigate, and the tea is excellent! I have been buying from Adagio for years and never had a problem. Highly recommended!

March 1, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

My All Time Favorite Store

I've been ordering from Adagio for years and I've never had a problem. My orders have always had what I ordered in them, nothing has arrived broken, nothing has taken too long to arrive, and the quality is always top-tier. I will be purchasing from them for forever, I feel.

November 15, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Worst customer experience ever…

Have been a loyal customer for many years, absolutely loved their teas, advertised it to my friends and family, gave out samples and swore by their quality and brand. I have never had any issues with my orders and until I did… I never knew they had such horrible customer service and offer no help with order issues, should they arise.

I have set my default address that I’ve ordered to multiple times, and this order was no different ordering some tea and some gifts for family on Christmas. I get a notification that the teas are delivered but I have nothing in the package room so I go and check on my order…. Only to find out that it was sent to an address I haven’t lived at for 4 years… I am sure that I responsible enough to check where I ship my orders, ESPECIALLY on holidays.

I contacted adagio, only to be met with very unhelpful options to contact the people who live at the old address to send the product back for refund or spend $20 for UPS worker to come and pick up the product from the old address (which ultimately means that if the people who currently live there are whiling to help out with the process I’ll get my refund and if they’re not, I’m basically losing $70 I already spent plus the additional $20 that I’m paying to have the product refunded)

After voicing my concerns about losing money and asking for alternative solutions, I was met with passive aggressive responses that eventually led to Adagio telling me they will not help me any further and will go ahead and close my account.

I strongly believe that it is the fault of the website since I had no intention of changing the address. Even if the mistake was made by a customer (which was not the case here) the customer service rep should assist with resolving the issue, not send rude emails and threaten to close the account.

I have never encountered such unhelpful, unpleasant customer service at any company.

I will no longer be a customer, and warn others about what feels like a scam at this point, since I’ve read this happen to others on here before.

December 17, 2023
Unprompted review
Adagio Teas logo

Reply from Adagio Teas

Hello Maria,

We regret that your recent shipment was dispatched not as intended, but assure you that we played no part in the error. Our order processing is completely automated, with no person on our team entering or managing your address details. The address that you see on the order confirmation page is the one that appears on the shipping label.

To avoid the error of unintentionally selecting an old address, we strongly recommend removing these from your address book in My Account > Shipping.

We had emailed you all the options that we offer to solve this problem, we're sorry you were not satisfied with any of them. We're doing our best to assist!

Rated 5 out of 5 stars

Adagio Teas are THE BEST!

Adagio tea blends are fresh, delicious and beautiful! The website is easy to navigate, their prices & shipping costs are reasonable and the selection is AHHHMAZING! They give you little extras when you order and everything is packaged in appealing tins and pouches. Just received my 3rd order and couldn't be more pleased.

December 8, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Absolutely the WORST

Absolutely the WORST customer service I have ever had in my entire life. And I've been in customer service for a decade. Unresponsive, rude, and severely unhelpful to the point where I feel legitimately scammed. I've been a loyal customer for 3 straight years. I've needed customer service twice. The first time they forgot to send something in my order. It took 4 emails to get them to send it. At one point I was told to "look around outside, sometimes things fall out of the box" ....the sealed box that they mail stuff in. Stuff just...sometimes falls out of???? That is a red flag on its own. Then, last year for Black Friday I purchased the Velocotea kettle for $100. One of the buttons never worked. Which, fine all the others did so no big deal. Then about a month ago I was cleaning it as per the instructions because it had been sitting for a few months whilst it was too hot for large pots of tea. Except the cleaning agent that supposedly was designed to go with the machine (sold separately of course) did nothing and either broke the kettle or the kettle broke at the same time from something else but whatever the mechanism that's in it that's responsible for turning it off, stopped. And it was just...on, for days. Thank god the house didn't catch on fire or anything. But after that none of the buttons lit up so it was impossible to tell if it was on and so it boiled to a crisp a second time. It then ceased working entirley. At this point I emailed the company and was told to "Dropbox them a video of it working" which is ridiculous. Because, you know, NOTHING HAPPENS WHEN YOU TOUCH ANY OF THE BUTTONS. But I did as I was asked. That was over a week ago now. And no further communications from them have been received. Don't buy from them. I only did as long as I did because they had good black Friday deals. But they use plastic tea sachets and have awful customer service. So not worth it. Save your money.

Update: 12/10/23
I'm laughing so hard at the customer service rep that responded to my review. That's the most communication I've had from the company in a month and it's still awful. Most companies would look into the case at this point, not constantly lie and throw the ball in my court. I've sent two more followups and still nothing. Absolute garbage.
Update 12/11
RET00282788
Here's my case number
Update 12/16
After much back and forth I have received store credit for the cost of the tea maker. :)

December 6, 2023
Unprompted review
Adagio Teas logo

Reply from Adagio Teas

Please kindly search your inbox for our communications. We answer all emails daily, weekends included.

Without knowing your name and email address, it is difficult for us to review your case. However, no emails have arrived concerning our velociTEA tea maker, so it does not appear that your recent communications are reaching us. Please double-check our email address. Happy to help!

Rated 5 out of 5 stars

First experience with adagio teas

It was my first experience with loose tea and I’m glad it was the prices are affordable and the teas are really high quality with great variety of flavors and types

November 15, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Abysmal customer service

Abysmal customer service. Don't bother gift wrapping your item. They'll put it in this hideous green box that says "tea for you" on the outside of it, defeating the whole purpose of gift wrapping. When I complained about this and asked for a refund on the wrapping, they defended the wrapping paper as "handsome" and refused to help.

December 5, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Nice teas. Lots of choice but good tools for finding preferences

I have had 9 different teas + a sample pack with a bunch of others from Adagio Teas. I'm a fruit tea person mostly but started drinking green teas for caffeine. I wanted something that was easy/pleasant to drink like a fruit tea and have been very satisfied with Adagio Teas.

I think Adagio makes nice quality tasty tea. They have a lot of choice, which is a bit tough if you are like me and easily overwhelmed, but the sample packs are useful and efficient for navigating that. Having out what I like (using the samplers), I find reordering easy and convenient.

I like the citron + citrus mint green teas and their jasmine teas. I also enjoy the fruit teas, although the ones in the pack I got (Orchard Herbals I think) taste pretty much the same :). Some of the green teas from the sample pack were a bit bitter or grassy, but the pack helped me figure out which ones work for me so I recommend it nonetheless.

The custom tea blends are fun. I got one as a gift and like it, but there are a lot so I don't know how I would pick one myself. There is a filtering function to search through custom blends but again a lot of choice and tough to sort through IMO.

(I've been drinking Adagio teas regularly for 2 years so the date I chose is arbitrary.)

November 1, 2023
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look