Aigle Reviews 

1,243
•
TrustScore 4 out of 5

3.9

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 4 out of 5 stars

My Parka midtown has just arrived and fulfils all the promises given, Gortex3 outer, duck down inner, strong rugged zips great length and sturdily made, came from France with DHL within 3 days and no... See more

Rated 3 out of 5 stars

My Parcour 2 ISO boots began leaking on both feet. Aigle are refusing to do anything as they are four months past the 2 year warranty. My previous pair were great and only failed because of an ac... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Ordered some gardening boots on line then saw the reviews about long delays and incorrect orders - however I needn’t have been concerned as the boots arrived in good time, in fact quicker than expect... See more

Rated 4 out of 5 stars

Purchased some Aigle wellington boots about 18 months ago and the heel has split from the boot causing mud and water to seep through when walking. I was surprised as I understood this to be a qualit... See more

Company replied

Company details

  1. Boot Store

Written by the company

Aigle vous propose sa gamme de vetements de sport et loisir : randonnée, nautisme, equitation, ski, chasse, peche, campagne, yachting.


Contact info

3.9

Great

TrustScore 4 out of 5

1K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.9

All reviews

(1,243)

437 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Positive experience

Despite so many negative reviews my experience has been excellent. I ordered a coat - was kept informed of my order. Sadly the coat did not fit/suit me - it was beautiful & the quality seemed to be excellent. I found the return process to be straightforward and have had a refund processed. It took a couple of weeks. I’d order again if I liked a product just sadly this one wasn’t for me.

March 9, 2022
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Shoe sizes are way off

Shoe sizes are way off. I ordered a UK size 8 and what arrived fit like a UK 10. Aigle customer service waved the £10 return fee after I emailed them about their sizing error. Just something to consider when ordering from the UK.

February 15, 2022
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear Jess,

We are really sorry to hear about your problem regarding the shoe size and the difficulties for the return.

Can you send us your contact details please ? Our customer service will be pleased to help you and find a proper solution.

We are really sorry for the incovenience.

Best regards;

Aigle team

Rated 4 out of 5 stars

No reply to emails

No reply to emails. I sent a simple, short inquiry email regarding a jacket I wanted to buy (and did end up buying anyway). I sent this twice over 2 weekdays. I would expect a prompt response to an email like this. I’ve had great experiences with aigle phone customer service but email seems to be lacking. I would expect better from a company such as aigle.

Update: I received an email 2 days later, still fairly vague, but I’m not going any further with it. Customer service emails should be detailed and in depth, especially when potentially spending 100s. Replies to negative reviews are definitely a good step.

Aside from iffy customer service via email, which should be quick, people on the phone are very helpful. As for the jacket I ordered it was very good quality, very happy - Aigle has always been great just don't let customer service slip :)

January 28, 2022
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear customer,

We are really sorry to hear about your problem about the customer service and the lack of response. It does not reflect the quality level we wanted to bring to customers.

Could you please give us your contacts details again ? We'll ask to one of our agent to reach you in priority.

Best regards;

Aigle team

Rated 1 out of 5 stars

Atrocious customer service

Atrocious customer service.
Order placed 16th of Jan, informed would be processed within 2 day. Postage would take 4-6 days (I had to pay for this expedited service).
4 days later order had still not been shipped, contacted aigle, no response for another 2 days.
On day 6 I was told order would be shipped soon, 2 days later still no tracking information. I emailed to cancel my order as the item was not going to arrive in time. No response.
2 days later I have received a shipping notification to say the order has been despatched and I can return it at my own cost!
I will never again purchase from Aigle, they have been deceitful regarding timescales and are making customers pay for their mistakes.

January 27, 2022
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear Miss Oley,

We are really sorry for the bad experience you faced with your order. There is a customs issue with your package, our team is working closely with DHL to solve it. We asked the return of your order, you won't have any fees to pay for it. I have already made your refund.

We'll ask to our Customer Service to reach you asap.

We are sorry for the inconvenience.

Best regards;

Aigle team

Rated 2 out of 5 stars

Bought a pair of Aigle Parcours 2 ISO…

Bought a pair of Aigle Parcours 2 ISO boots on recommendation. These were to replace two pairs of Hunter boots as the rubber on both pairs of the Hunter's split within three months.
First impressions of the Aigle boots werethat they were quite comfortable and good for walking on flat surfaces. However, I soon discovered they were not very good for walking in muddy fields with just a hint of uneven ground, as the rubber is very flexible and offers very little support around the ankle. I realise these will never replace proper hiking boots, but being they are boots for muddy and wet conditions, they should be much better in that sort of terrain.

January 27, 2022
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear Chris Jaron,

We are really sorry for the quality flaw you experienced with your boots.
First of all, we thank you for this valuable feedback which contributes to the improvement of our products.
At Aigle, sustainability is at the heart of our commitment and our quality team is mobilized to understand and solve the problems encountered by our customers.
You can contact our customer service at contact@aigle.com or by phone +44 (0) 20 7660 1576 (Monday to Saturday, 8am to 6pm). Our team will be happy to help you and find a solution.

Thank you !

Aigle team

Rated 1 out of 5 stars

Poor quality from what is supposed to be a premium product

I purchased my first pair of Aigle wellingtons almost 4 years ago but after under 2 years they started to split on the top and leaked. I took them back to Mole country store who in fairness took the boots back and replaced with a new pair sending the originals back to Aigle. I thought i had been unlucky or perhaps i hadn't stored properly so with the replacement pair i made sure they were not stored in a hot place, monthly i washed them after muddy walks and then sprayed with an Agile conditioning spray. Naturally in the summer they weren't worn. I have put them on again now and to my utter amazement there is a small tear again on the upper side of the foot where the pattern changes. This time the boots are 2 years and 3 months old and naturally i don't have the replacement receipt so Mole have declined to do anything about it (which you can understand). My wife had a similar problem with hers (also replaced) but the latest pair which have the neoprene lining seem to be wearing better. I must confess that these boots are not the premium product you would expect, indeed the £20 pair I purchased for my children continue without issue.

January 2, 2022
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear Paul Bundock,

We are really sorry for the quality problem you faced. Have you reach our Customer Service ? If not, can you send us your contact details at contact@aigle.com ? An agent will reach you asap to find a solution with you.

Best regards;

Aigle team

Rated 1 out of 5 stars

Aigle Venise Boots - Colour comes off

Aigle Venise Botillion Womens Wellington Boots:

Purchased these boots which have a beautiful colour but be warned, the colour comes off quite easily to reveal a white rubber underside because these boots have an unstable cosmetic colour coating not appropriate for Wellinton Boots and not fit for purpose. After wearing only once we noticed scuffs and marks which look awful. Aigle customer care said they are unable to advise or help us. Great! We have 5 pairs of Aigle Boots and shoes and never had any problems like this. Thanks Aigle, you can no longer count on our loyalty - very disappointing.

December 30, 2021
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear M. Tribe,

We are really sorry for the bad experience you had with your boots.

Our customer service is going to reach you to find a solution.

Thank you !

Aigle Team

Rated 1 out of 5 stars

Boots bought only 3 months ago

Boots bought only 3 months ago. Now leaking through the sole.
No one picking the phone up at customer service.
Poor

December 21, 2021
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear Mr Humphreys,

We are really sorry for the quality issue you faced with your boots. Can you send us your contact details at contact@aigle.com or reach our customer service at +44 (0) 20 7660 1576

Thank you !

Antoine

Rated 1 out of 5 stars

Avoid like the plague.

Avoid like the plague.
Ten days after ordering an expensive Christmas present they cancelled my order. What am I supposed to do now. When I ordered the item was in stock.
But you have cancelled the order and I have ordered boots from Ariat via amazon now. You clearly have a problem. Read the other reviews.

December 15, 2021
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear Jonathan,

We are really sorry for the bad experience you had with your order.

Can you please send us your contact details ? Our customer service will reach you asap.

Thank you !

Adrien

Rated 1 out of 5 stars

Online stock consistently wrong and cancelled orders - avoid

I ordered some boots over a month before Christmas as a gift and 11 days later received an order cancelled email. Turns out they didn't have stock after all. Aigle told me what they did have stock for, so I ordered a different pair and 11 days later, another order cancelled email (even though I'd called them in the meantime to confirm they definitely were in stock). Do not believe their online stock - products that are shown as in stock are not, and you won't know if they are out of stock until you get a dreaded 'order cancelled' email out of the blue. Never again.

**[Re. your reply, I have spoken to your Customer Service numerous times, and they know no more than I do in terms of what's in stock. Pointless].**

December 13, 2021
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear Andy,

We are really sorry for the bad experience you had with your order.

Can you please send us your contact details ? Our customer service will reach you asap.

Thank you !

Adrien

Rated 4 out of 5 stars

Purchased some Aigle wellington boots…

Purchased some Aigle wellington boots about 18 months ago and the heel has split from the boot causing mud and water to seep through when walking. I was surprised as I understood this to be a quality product and they are certainly not cheap but clearly not fit for purpose.

I have re-visited my review as I found post sales to be very helpful with the issue I had raised.

December 6, 2021
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear customer,

We are really sorry for the quality problem you faced. Can you send us your contact details at contact@aigle.com or call our CS at +44 (0) 20 7660 1576 ?

We are sorry for the inconvenience.

Aigle team

Rated 1 out of 5 stars

No response from Customer Services

Bought the Parcours 2 ISO. After a month the left boot started leaking. I rang customer service who said I needed to email. Have emailed customer services three times and had no response. I have also completed the online contact form on the Aigle website. - still nothing. Getting very annoyed as I want either a replacement or a refund.

Update - after posting on here I was contacted by Aigle. I sent another email to which there was again no response. I rang Customer Services and the lady was very helpful. I sent my email with photos again and was promptly asked if I’d like a replacement or refund. The refund was issued the next day after emailing my bank details.

November 24, 2021
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear Paula,

We are really sorry for the bad experience you had with our customer service regarding the quality of your boots.

Can you send us again your contact details please ? Our customer service will reach you asap to find and close your case.

Thank you !

Antoine

Rated 5 out of 5 stars

Best Boot Purchase I've Ever Made

I've had my Juliette Aigle boots for over 2 years now and they are still going strong. I wear them in all conditions, including in snow. I've even shoveled snow with them and they appear to tolerate-30C temperatures well. I don't do anything to maintain them - I simply kick them off when I get home. I realize I probably shouldn't wear them in the winter/snow but I can't resist because they are so comfortable and warm. They are the only boots I have ever bought that did not give me blisters for the first few times wearing them. I've spent more on Timberland winter boots that destroyed my feet. I absolutely love my Aigles and recommend them to everyone.

November 15, 2021
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Aigle Wellies

I am saddened to see poor experiences of an Aigle welly when mine have been so good. Yes, they were expensive but as I live in an area where getting snowed in is not unusual and as I was pregnant at the time of purchase the shopkeeper strongly recommended these to stop me slipping on the hills. The baby is now twenty-six years old, the wellies are still going strong with the distinct possibility that they will be mentioned in my will! Maybe that is why the quality has changed, there is no money to be made if you can inherit a serviceable pair of wellies!

November 12, 2021
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Awful service

Awful service, I ordered wellies at £150 they are to small so I have been trying to send them back for a refund. The DHL returns label they provide you does not work as it’s being sent out the country it will not allow you to schedule a pick up location. I have sent so many emails and made phones calls to which I keep getting promised I will get a solution but I never do. There is nothing wrong with the product I just need my money back, it’s against customer rights as it clearly states on the website it’s an easy returns policy but it is not! If I knew the wellies was coming from Europe I would never of ordered them from the main Aigle website and would of just ordered them from another online site. Terrible, do not ever purchase from these! I will be taking legal action to get my refund.

November 11, 2021
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear Mel,

We are very sorry for the experience you faced with your order and return.

Can you give us again your contact details please ? We'll investigate and escalate this to find you a solution. In the same time, we'll able to refund you in anticipation.

We are very sorry for the inconvenience.

Best regards;

Aigle team

Rated 1 out of 5 stars

Expensive Boot, Shocking Quality

Walking my dog for an hour a day over grassland through winter warranted a decent pair of wellies Took the plunge buying Aigle at £160.00 which I thought meant top end product made with quality materials. In doing so I expected a decent life expectancy from them. A little over 2 years and like others have stated splits and cracking has occurred and they have become as much use as a chocolate fireguard. They were always stored dry, always cleaned and treat like the price tag deserved.

So that is a family of wellington wearers that will not be buying Aigle again.

The old 15 year old cheap as chips Dunlops have come out that have been abused with everything imaginable and still show zero signs of issue

November 2, 2021
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear M. Worthington,

We thank you for taking the time to give us your feedback on your Aigle boots.
In order to better understand the situation you are facing, we invite you to contact us by e-mail at mail to: contact@aigle.com or by phone at +44 (0) 335 5617 4915
Our team will be happy to assist you and review you case.
We look forward to hearing from you and wish you an excellent day.

Best regards;

Aigle team

Rated 5 out of 5 stars

Aigle coat surprise!

I ordered and tried an Aigle coat that didn't fit, so I sent it back. The next day, I could not find my keys and despite searching everywhere, they remained lost. A few days later a call from Aigle: My keys had been found in the coat that I returned! In no time, Aigle sent them back to me. Great service, thanks Aigle!!!

October 25, 2021
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Very Poor Customer Service

Love my coats - what a pity that I can't seem to get my refund for the coats that were too big.
Despite confirmation email - no sign of the refund on my credit card.
No one takes your calls at the enquiry line - you simply get kicked off after waiting ages.
No one replies to your emails.
Customer service is very poor!

October 7, 2021
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear Euan,

We are really sorry for the bad experience you have regarding the refund of your order. We'll check with our financial department because we can see that the refund has been made on 08/24.

We'll get back to you soon.

Best regards;

Aigle team

Rated 1 out of 5 stars

Ordered wellies in winter (in a sale)…

Ordered wellies in winter (in a sale) to wear for the summer months wish i hadn't bothered i started wearing them in beginning of may by the middle of june the soles had worn right through and started leaking i contacted company and they couldnt even take the time to respond these shoes are a total waste of money and the quailty is very poor as is there service do yourself a favor and go to LE CHEMEAU dont waste you time and money here

July 27, 2021
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear Mrs Stoner,

We thank you for taking the time to give us your feedback on your Aigle experience.
In order to better understand the situation you are facing, we invite you to contact us by e-mail at mailto: contact@aigle.com or by phone at +44 (0) 20 7660 1576.
Our team will be happy to assist you and review you case.
We look forward to hearing from you and wish you an excellent day.

Best regards;

Aigle team

Rated 1 out of 5 stars

Kid's rubber boots

I bought a pair of rubber boots for my kid. The boots are too slippery which is not safety for a kid to wear.
My kid flew down on the floor 5 times when she is wearing it in the first day. When I message the customer service of Aigle, the CS asked me to walk correctly and not walk on the wet floor.
Completely dumbfounded with Aigle customer service. What ? I need to walk correctly/properly when wearing Aigle raining boots ??? I don’t know how to response to Aigle customer service. Please advice how should the parent instruct the kid to walk in a correct way. I just want my kid to be safe and not getting wet in rainy day. How I should do on this.

July 23, 2021
Unprompted review
Aigle logo

Reply from Aigle

Dear Venus Liu,

We thank you for taking the time to give us your feedback on your Aigle experience.
In order to better understand the situation you are facing, we invite you to contact us by e-mail at mailto: contact@aigle.com or by phone at +44 (0) 20 7660 1576.
Our team will be happy to assist you and review you case.
We look forward to hearing from you and wish you an excellent day.

Best regards;

Aigle team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look