Banner for DriveTime Car Sales - Henrico

DriveTime Car Sales - Henrico Reviews 27

TrustScore 4 out of 5

3.8

3300 Mechanicsville Turnpike, 23223 Richmond, VA, US


While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Deja Senatus did an exceptional job with assisting us each step of the way. She is very professional, excellent in details on our purchase, we felt comfortable to sign our final documents and was ple... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Best car buying experience I have ever had Very professionally oriented personnel Honored what was said over the phone and a very streamlined deal I would recommend anyone for drive time

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

Great customer service across the board from beginning to end. However the car I was sold has a horrible smell that can't be pinpointed to a specific location and even after a deep cleaning and detail... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Destiny Hagood was the best. She went way out of her to help us the this purchase. I definitely would recommend DriveTime to other clients and friends. Thanks again!!!

Company replied


Company details

  1. Used Car Dealer
  2. Auto Market
  3. Car Dealer
  4. Car Finance and Loan Company

About DriveTime Car Sales - Henrico

Written by the company

Finding your next car shouldn't be complicated. DriveTime makes it simple with a seamless experience that starts online and continues at our dealerships. Get approved online in as little as 30 seconds and then shop with your personalized terms on every car — all without impacting your credit.

Shop confidently knowing that you have both digital convenience and local support. Our 145+ dealerships nationwide maintain a consistent approach, where our team of experts pick up where you left off in the car-buying journey and help you find the right car that fits your needs. Drive home with peace of mind knowing that each purchase includes a 5-day return policy, 30-day/1,500-mile limited warranty, and an AutoCheck vehicle history report. DriveTime aims to transform the used car buying process into a more straightforward experience focused on transparency and putting our customers first.

Shop with confidence

Written by the company

Join the millions of approved DriveTime customers and discover how easy car buying can be. With personalized terms on every car and a 99% approval rate, you can shop thousands of cars online and find the one that's right for you.

Contact info

  • 3300 Mechanicsville Turnpike, 23223, Richmond, VA, United States

  • 18043211130
Promotion box for DriveTime Car Sales - Henrico

Discover DriveTime

Shop every car with your personalized terms!

3.8

Great

TrustScore 4 out of 5

27 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 97% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Jason made this the best car buying…

Jason made this the best car buying experience ever!

March 21, 2026
DriveTime Car Sales - Henrico logo

Reply from DriveTime Car Sales - Henrico

Hello Tammy Winston, Thanks for the awesome review! We work hard to meet your expectations, and we’re happy to hear we hit the mark for you. Come back and see us soon! Have a wonderful day!

DriveTime Customer Relations

Rated 1 out of 5 stars

My friend and I want to Drivetime on…

My friend and I want to Drivetime on January 23rd to buy a vehicle only to find out the title was in Pennsylvania, so we ended up having to put $345 down on another vehicle. we have five days to return the other vehicle but due to the state of emergency with the ice and the title still be in Pennsylvania we were not able to return the vehicle. I had made numerous phone calls to Drive Time and talk to the manage Mark ,had told me that the title still had not come in yet, and I had kept asking him about my refund that I put down on the other vehicle the manager Mark had informed me that yes I would be getting my refund back. We got back to Drive Time Feb to get into other car. I had made the phone call about 1130 in the morning and talk to another person that had worked there and told me that we had to talk to the GM about getting into the other car that we were supposed to get cause we didn’t need a down payment and I called about 230 and told them that we were on our way the lady that answered she said OK we get there and find out the GM had just left because it was his daughter‘s birthday and they said that the manager was gonna call and see if they could transfer us into our other vehicle that we were supposed to get so I looked up pissed consumers and seeing all the reviews about Drivetime I had gotten a phone number for Corporate for Drive Time. I called them and explained to them what was going on and they told me that they were gonna call in inside the Drive Time that we were at and find out what was going on , so my friend came outside she and said I don’t know what you did but they’re gonna go ahead and put us in the 2016 Chevy tracker. And then I asked her if she could take my credit card in and get my refund back. My friend came back out and said they’re not gonna give you your refund and that we were supposed to transfer from the other car into our car that we were getting, the manager came out and got very nasty with me and asked me if I had any questions I had asked her why I wasn’t getting my refund and she said because they had put it in the 2016 Chevy tracker, I’ve never given her permission to do that. I never signed any paperwork , we were unable to bring the other car back within the five days because of us having a state of emergency and I had said to her oh so you wanted us to have an accident or get killed on the way back just so we can get the car back to you within the five days and she got very smart about it and she said oh I can take you out of this car, we went above our heads and got you into this car and we got you switched over. I had a very bad experience with Drive Time. I will never go through them again after we get this car paid off so far when we get in this car the alarm keeps going off every time we put the key in it. It’s just very frustrating that when we walked into Drive Time the first time they were very unprepared my friend had to have a cosigner. I had to be the cosigner for her not having The title to the vehicle that she wanted, it was just a lot of frustration that we had to deal with and I did talk to Corporate about my refund and they told me that if I go to get my refund back then we’d have to bring the car back and our contract with Drive Time Drive would be over, Drivetime is nothing but very evil manipulate company and I do never want to do business with them again.

January 22, 2026
Unprompted review
DriveTime Car Sales - Henrico logo

Reply from DriveTime Car Sales - Henrico

Thank you for reaching out regarding your experience with DriveTime. We would be happy to address any concerns you may have. Please send us a DM or give our Customer Relations Department a call at (888) 290-0148, so that we can help resolve this. Thank you for reaching out regarding your experience with DriveTime. We would be happy to address any concerns you may have. Please send us a DM or give our Customer Relations Department a call at (888) 290-0148, so that we can help resolve this.

Rated 5 out of 5 stars

Destiny Hagood was the best

Destiny Hagood was the best. She went way out of her to help us the this purchase. I definitely would recommend DriveTime to other clients and friends. Thanks again!!!

September 5, 2025
Unprompted review
DriveTime Car Sales - Henrico logo

Reply from DriveTime Car Sales - Henrico

We appreciate the 5-star rating you submitted, Mitchell Wynne. It's our goal to provide high-quality customer service while creating a personalized car-buying experience for every customer. So, we're happy to hear that this was reflected during your recent visit and that Destiny Hagood was able to create that for you!

Thank you,

DriveTime Customer Relations

Rated 4 out of 5 stars

Issues after finalizing… but Jason was great!!!!…

Jason was great at helping us through the process of getting a car. I wasn’t too happy about my options but Jason made me happy about it. The only thing that made me disappointed was the port to my vehicle DOES NOT WORK!!! I tried two different cords and nothing. I cannot utilize my Apple Car Play. Also as I ran the AC I s giving the previous owner was a smoker. Overall my experience was good and I would recommend anyone to go the DriveTime.

June 20, 2025
Unprompted review
DriveTime Car Sales - Henrico logo

Reply from DriveTime Car Sales - Henrico

We are grateful to have you as a valued DriveTime customer Nicole. We are thrilled to know that our sales team was able to create a personalized buying experience for you and help you find your desired vehicle. Thank You for the 5 star and choosing to take this journey with us!

Best regards,

DriveTime Customer Relations

Rated 1 out of 5 stars

I have had my car for 5 months and the…

I have had my car for 5 months and the engine locked. The car had oil in it and I had gotten an oil change. It is due now for another oil change and before I could even do that the engine locked. I called them and they are worthless I am without a car the Kia dealership has my car and don’t know how long it will take to get repaired. I would not recommend Drive Time to anyone I am so upset because they are not doing anything to help me for a car that they probably knew had trouble. This place sucks!!!! I guess I am suppose to walk a 1 hour 30 minutes to work.

June 9, 2025
Unprompted review
DriveTime Car Sales - Henrico logo

Reply from DriveTime Car Sales - Henrico

Thank you for leaving your review, Pamela White. We understand that mechanical concerns are never ideal. All our vehicles go through our inspection process which is backed by a Limited Warranty for mechanical failures within the first 30-days/1,500-miles. We also offer a 5-day Vehicle Return Policy, that allows our customers the opportunity to inspect and get comfortable with their purchase. If you have additional questions, please send us a DM or call our Customer Relations Department at (888) 290-0148.

Rated 5 out of 5 stars

My sales person was knowledgeable and…

My sales person was knowledgeable and very welcoming!! Overall, the best experience buying a car!!!

February 7, 2025
DriveTime Car Sales - Henrico logo

Reply from DriveTime Car Sales - Henrico

Thank you for sharing your feedback with us, Lewis Griffin.

We're thrilled to know you had a positive buying experience while at out Henrico DriveTime.

We appreciate you submitting a review!

Thank you,
DriveTime Customer Relations

Rated 5 out of 5 stars

Best car buying experience I have ever…

Best car buying experience I have ever had
Very professionally oriented personnel
Honored what was said over the phone and a very streamlined deal I would recommend anyone for drive time

February 1, 2025
DriveTime Car Sales - Henrico logo

Reply from DriveTime Car Sales - Henrico

We appreciate the 5-star rating you provided and you sharing your buying experience with us! We love hearing that our customers feel satisfied with their DriveTime experience. We make every effort to provide high-quality customer service while creating a personalized car-buying experience for every customer. We are so happy to hear that the Henrico dealership accomplished that during your visit!
Thank you,
DriveTime Customer Relations

Rated 5 out of 5 stars

Very helpful very pleasant and answered…

Very helpful very pleasant and answered all my questions have to get in the right vehicle

October 25, 2024
DriveTime Car Sales - Henrico logo

Reply from DriveTime Car Sales - Henrico

We appreciate the 5-star rating you submitted, Linda. It's our goal to provide high-quality customer service while creating a personalized car-buying experience for every customer. So, we're happy to hear that this was reflected during your recent visit and that [Employee Name/Location Name] was able to create that for you!

Thank you,

DriveTime Customer Relations

Rated 5 out of 5 stars

Deja Senatus did an exceptional job…

Deja Senatus did an exceptional job with assisting us each step of the way. She is very professional, excellent in details on our purchase, we felt comfortable to sign our final documents and was pleased to have Deja guide us we highly recommend her to everyone we know. Great job Deja

October 5, 2024
DriveTime Car Sales - Henrico logo

Reply from DriveTime Car Sales - Henrico

Thank you for sharing your feedback with us, James Gresham.
We're thrilled to know you had a positive buying experience with Deja at our Henrico DriveTime.

We appreciate you submitting a review!

Thank you,
DriveTime Customer Relations

Rated 1 out of 5 stars

The check engine light came the day…

The check engine light came the day after I purchased on July 25 after previously waiting 2 weeks for it to get serviced when I originally wanted wanted to purchased which was July 11 no one reached out during the process I had to call to get updates and no one is assisting to get a replacement or rental while I get vehicle serviced

July 26, 2024
DriveTime Car Sales - Henrico logo

Reply from DriveTime Car Sales - Henrico

Thank you for leaving your review, Dechelle. We understand that mechanical concerns are never ideal. All our vehicles go through our inspection process which is backed by a Limited Warranty for mechanical failures within the first 30-days/1,500-miles. We also offer a 5-day Vehicle Return Policy, that allows our customers the opportunity to inspect and get comfortable with their purchase. If you have additional questions, please call our Customer Relations Department at (888) 290-0148.

Rated 5 out of 5 stars

The employees

The employees were friendly, knowledgeable and a pleasure to work with I could not be happier. This is the second car I have purchased and both experiences were amazing

June 5, 2024
Rated 2 out of 5 stars

DISAPPOINTED with how this purchase ended!

I test drove the vehicle and it was DIRTY & SMELLY! It drove well and we decided to move forward with the purchase. It was late on a Saturday and I had to come back on that following Monday to complete paperwork and pay the rest of my down payment. I was called at 10:30 AM to tell me that everything was approved and that I could come in to complete everything. I informed the sales rep that I would be in at 3:00PM. When I got there it took a while to complete everything and I had a to be out of there by 4:00 PM for a class. I ended up leaving at 4:15 PM and it was pouring raining. I FULLY EXPECTED the car to have at least been cleaned as we were ALL aware that I was purchasing this vehicle and we spoke at 10:30 AM. I came in 4 1/2 hrs LATER to the SAME FILTHY SMELLY MESS!! I cleaned all the surfaces with medical grade cleansing wipes and the amount of dirt on them was appalling! What makes it even more upsetting is that I had just spent well OVER $ 30,000 to purchase this vehicle (NOT including interest) & I couldn't even get a FULL TANK OF GAS (only a 1/2 tank)!! COME ON DO BETTER!

June 3, 2024
DriveTime Car Sales - Henrico logo

Reply from DriveTime Car Sales - Henrico

Thank you for sharing your experience with us. We do our best to ensure all vehicle are clean and ready for sale. Please DM us or contact our Customer Relations team at (888) 290-0148, and a team member will be glad to assist.

Rated 3 out of 5 stars

Mixed feelings...

Great customer service across the board from beginning to end. However the car I was sold has a horrible smell that can't be pinpointed to a specific location and even after a deep cleaning and detailing service the smell still is lingering. The air cabin filter was also completely clogged with dirt and dust and was not changed. Vehicle looks well/clean but the smell is off putting making the purchase unsatisfactory.

August 24, 2023
Unprompted review
DriveTime Car Sales - Henrico logo

Reply from DriveTime Car Sales - Henrico

We are thrilled to hear that you experienced a positive car-buying experience. We do our best to ensure all vehicles are clean and ready for sale, and we apologize if that was not your experience. We also offer a 5-day Vehicle Return Policy that allows our customers the opportunity to inspect and get comfortable with their purchase. We aim to provide our customers with the best experience possible! We are happy to see you are working with our team to find a resolution. If you have additional questions or concerns, don't hesitate to reach back out.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look