Syncvo Reviews 47

TrustScore 2.5 out of 5

2.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Syncvo.com, run by Reza Taky, is a scam operation. They take money from clients but never pay participants or even their own employees. The business model is simply to collect money without ho... See more

Rated 5 out of 5 stars

I was Offered a Market Research Project regarding my next Purchase of a Vehicle… from The Above Company. I have to say it was very very interesting , all went smoothly and for sure I would P... See more

Rated 1 out of 5 stars

I've done a consultation for them in Summer 2023 for which I never got paid. The CEO of the organization called me personally to explain te reason which at the time seemed sincere but I believe this w... See more

Rated 1 out of 5 stars

I completed a study on my chemotherapy treatment 2 months ago and still have yet to be paid. The representative was originally responsive to my email concerns, but now they no longer respond to them.... See more

Company details

Written by the company

Public message from Founder: I want to acknowledge the concerns raised in some of the reviews on this page. Syncvo experienced a period of rapid growth that exceeded the company’s operational capacity. As a result, service quality declined, and in some cases this led to delayed payments and unmet expectations for clients, suppliers, and respondents. These issues were real, and responsibility for them rests with me as the founder. The decision was made to cease operations rather than continue in a way that would further impact those involved. Syncvo is no longer operational. While the company has closed, accountability has not been abandoned. I am addressing outstanding matters personally and on a long-term basis, and I will be reaching out directly where possible to work toward resolution. This statement is not intended to dispute individual experiences, but to acknowledge them openly and provide clarity on the company’s status. For any matters relating to Syncvo, please contact: rezataky@gmail.com Reza Taky - Founder & Ex-Managing Director


Contact info

2.6

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

47 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

PayPal study was fine

I have participated with them in my PayPal study. Everything went well but the interview was much longer than they described earlier.

September 6, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Not paid for a vulnerable subject matter in research

I completed a study on my chemotherapy treatment 2 months ago and still have yet to be paid. The representative was originally responsive to my email concerns, but now they no longer respond to them. I feel used for having provided information on such a vulnerable subject. I have taken up a formal complaint with MRS and Resolver, and hope that this sorts the issue out. But I would not recommend this company to anyone.

October 4, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Took part in online survey with the…

Took part in online survey with the incentive of an Amazon voucher, unfortunately after being told I would be receiving this I’m still waiting on it, I’m now being ignored and I think it’s very unfair to waste peoples time and not pay out, would never do another one for this company

November 2, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Unfortunately I have had a similar…

Unfortunately I have had a similar experience to those who have reviewed here before. The project team at the company are great and I would work with them anytime but the company is not paying its bills and I have had several promises of payment none of which materialised. Avoid, or insist on prepayment.
UPDATE: I have finally been paid (in January) so I hope the company is in a better place now and I wish them well.

November 30, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Same as most people here, likely a sham business

Same as most people here failure to pay the agreed fee, they contacted me to participate in a paid 1-hour research interview which was completed and actually took much more time, due to considerable research required and was highly valuable professional advice. Syncvo failed to pay the fee. Payment was never received, even after multiple emails and telephone conversations, where assured the delay was due to technical reasons, payment did not materialise. Now they are completely uncontactable. We will be taking legal action.

June 8, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Complete scam - never paid and ghosted me

Complete scam. They contacted me to participate in a paid 1-hour interview for a wellness practitioner study for a $250 fee. According to the interviewer, the client was a large and well-known supplement company. The interview lasted longer than 1 hour and was quite in-depth. Payment never arrived. When I followed up, I was told by Danhill Licmo that "...we just have an issue on our bank blocking all our outbound payment. As of now, we are resolving the issue and we are yet to hear from the accounts when it will be sorted. I will be giving you an update again on the status most likely next week. Rest assured that you will be paid for your participation, our team is working on it." I never heard from him again and never received payment, despite reaching out several times.

August 9, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Helpful

Jess was great in navigating me through the process.

November 14, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

This is a scam company

This is a scam company. Outstanding payment over 5 months, and I have sent them more than 10 emails to recover the payment. A lot of excuses and empty promises. To date, no payment received! I have reported it to actionfraud uk after seeking legal advice.

Avoid doing any work for this company at all costs!

June 2, 2023
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Mixed feelings

Mixed feelings! I understand they’re a startup.. Hopeful they’ll sail through. Wished process could be faster. I’ll stick around for another few research and see how it goes.

November 2, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Scam or Poorly Run Business

I was contacted via LinkedIn to participate in a research survey. I completed the session which lasted about 2 hours. I was promised compensation via Amazon voucher or bank transfer. I was uncomfortable giving financial information and requested an Amazon voucher. A month later they informed me they could only do a bank transfer and when I responded I would prefer the originally agreed upon arrangement I was ghosted. It seems like they are either a scam or a poorly run business.

August 17, 2023
Unprompted review
Syncvo logo

Reply from Syncvo

Dear Micael,

Thank you for taking the time to share your feedback with us. We're truly sorry to hear about your experience, and we sincerely apologize for any inconvenience you faced during your participation in our research survey.

We take your concerns seriously and would like to address them. First and foremost, we want to clarify that we value the trust and comfort of our participants. Your preference for an Amazon voucher was noted, and it's regrettable that we couldn't fulfill that initially due to unforeseen circumstances. We understand that you were disappointed with the change, and we apologize for any inconvenience it may have caused.

Regarding the ghosting issue, we acknowledge that our communication could have been handled better, and we take full responsibility for any lapses in our response. This does not meet our usual standards of customer service, and we are committed to improving in this area.

We would like to make this right and ensure you receive your compensation as originally agreed upon. Please reach out to our support team at support@syncvo.com with the ticket reference "TRP6733" in the subject line, and we will work to resolve this issue promptly. Your satisfaction is important to us, and we appreciate the opportunity to make amends.

Once again, we apologize for the inconvenience you've experienced, and we appreciate your feedback. Your input helps us improve our services, and we hope to have the opportunity to address your concerns and regain your trust.

Syncvo

Rated 5 out of 5 stars

Authentic research company

Professional company and great experience. They have committed to pay the incentive in 22 days and paid us on time. I have referred three colleagues and got referral incentive as well. Very satisfied!

September 21, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

This is a sham company that is run by…

This is a sham company that is run by dishonest people. Outstanding payment for 6+ months as at Nov-23. All staff have stopped replying to their emails and no update on when the funds would be received. Avoid doing work for, or with this company!

Despite their reply to this posting, I followed their instructions and have still heard nothing, more than 1 month later (Dec-23)!! THIS IS A SHAM AND SCAM COMPANY AND SHOULD BE AVOIDED!!

June 1, 2023
Unprompted review
Syncvo logo

Reply from Syncvo

Dear Chris,

We are deeply concerned to hear about the issues you've experienced with our company, and we sincerely apologize for any inconvenience you've faced regarding outstanding payments.

Your feedback is important to us, and we take this matter very seriously. We understand the frustration you must be feeling, and we want to assure you that we are committed to addressing this issue promptly.

To expedite the resolution of your outstanding payment, we have created a dedicated support ticket for your case. The reference for this ticket is "TRP6734." Please send an email to support@syncvo.com with the reference "TRP6734" in the subject line, and our team will prioritize your case and provide you with a clear update on the status of your payment.

We understand that your experience with us has been disappointing, and we are committed to making this right. Your satisfaction is important to us, and we genuinely appreciate your patience as we work to resolve this matter.

Once again, we apologize for any inconvenience you've experienced, and we hope to have the opportunity to address your concerns and regain your trust.

Syncvo

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look