Zippy Shell Reviews 

311
•
TrustScore 1.5 out of 5

1.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 42 reviews, most reviewers were let down by their experience overall. Customers frequently complained about severe delivery delays, extended waiting times, disorganized scheduling, and missing personal items after completing their stressful cross-country relocations. Consumers also reported receiving heavily damaged property, unexpected extra charges, hidden fees, and thoroughly unhelpful customer support when attempting to resolve pressing issues over the phone. Some reviewers were happy with the friendly staff, helpful initial guidance, and surprisingly efficient service during specific phases of the moving process. A few other people experienced timely arrivals, smooth local coordination, and truly professional assistance from designated team members along the entire journey.

What people talk about most

Service

Customers had ambiguous experiences with service, reporting severe disorganization, issues with damage... See more

Delivery service

People report negative experiences with delivery service due to severe delays, uncommunicative support, and... See more

Product

Consumers express deep dissatisfaction regarding the product, reporting packaging issues, damaged items, and... See more

Price

Clients share negative opinions on price, reporting frustration over unexpected fuel surcharges and hidden... See more

Customer service

Reviewers express profound dissatisfaction regarding customer service, highlighting extreme difficulties such... See more

Reviews shaping this summary

Rated 1 out of 5 stars

The worst experience! These are the positive words too! I booked my containers 4 and 1/2 months before I moved. Contact the sales team every week to make sure no unexpected issues ( I had used POD,... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Do not use Zippy. Unexpected charges. Several delays in moving. Poor customer service. I’ve done four cross country moves and zippy was by far the worst experience. Pod is also essentially a big meta... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

I called to try to get my package delivered. I’ve been trying for weeks and I cannot get through to a single person. Each time I get put on hold for over an hour and the line hangs up. I’ve be... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Still waiting for our things to arrive. Everyday they tell us it is being sent to the destination warehouse yet everyday I check my AirTag to see it not moved. We are sleeping on a mattress on the gro... See more

Company replied


Company details

  1. Business Services

Written by the company

Zippy Shell is a portable storage & moving company using the fast and easy Zippy Shell system.We drop off a container, you load (or let us), and we pick it up.


Contact info

1.4

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

311 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 97% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.4

All reviews

(311)

42 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Not Worth the Money

In retrospect, I should've just shipped everything via Fedex LTL and saved myself an enormous hassle and probably thousands of dollars.

This company is a mess, they bumbled just about every aspect of the entire process for a long distance move. I had to significantly change my moving plans THREE times to accommodate them messing up and nobody could clearly communicate what was going on at any point in the process. It also inexplicably took them three full weeks to get my stuff across the country.

First they messed up the container delivery day at the start location despite that being a part of the contract I signed, claiming I was missing a permit that I didn't actually need and neglected to even tell me. After talking to four people to sort that out and it was finally en route, nobody could give me any semblance of a status update or even a definite week when it would arrive. Of course they also messed up the delivery timing on the destination side and it got scheduled for two days later than I was told. Then over the course of sorting this out, they demanded an additional $500 to switch from a warehouse load to a delivery despite my having confirmed this change with a previous agent. One customer service rep basically flat out told me that their vendors are a black box and personally I find that pretty sketchy.

Honestly I'd be less annoyed if they hadn't charged me $5.5k on top of all of this but as it stands Zippy is at best a ripoff and at worst a con. The only thing nice I have to say is that the drivers (the Pack-Rat side, not even Zippy?) were friendly and professional.

February 17, 2022
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

We sincerely regret that we did not provide a seamless and stress-free moving experience, Andrew. We care deeply about our customers and want to provide the most comfortable experience possible. In light of this, A member of our Resolution Department was able to reach out and has processed some compensation due to the issues that arose. We appreciate the candid feedback as we work to improve in these areas.

Rated 2 out of 5 stars

Yet Another Update On Damaged Furniture Claim

I am leaving this review at 2 stars for now. Again it could go up from here. I did receive the claim results on 02/11/2022 like Zippy Shell promised so thank you Zippy Shell. They did make me an offer for the damaged furniture claim. I won't get into specific numbers right now but I will just say it was lower than what I was expecting. They have a process where you can appeal the decision in writing (email). I have done that and countered back with a higher amount along with my justification for doing so. They said a decision regarding my appeal will be made by 02/18/2022. So I will wait to give specifics on the final outcome of the claim until after I have the results of that decision. Again I am still hopeful that Zippy Shell will make this right. Stay tuned!

February 16, 2022
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

Mr. Walter,

1-800-PACK-RAT Zippy Shell apologizes for your experience. Our corporate claims department was contacted regarding your complaint. Their team advised they are currently working with you to arrive at a mutually agreeable resolution concerning this matter. If you would like to provide additional feedback or further discuss the presented offer, please contact the claims department directly at 1-888-722-9228 or by email at claims@1800packrat.com. Thank you.

Rated 2 out of 5 stars

Not a real POD, Wire cage that leaked.

I called got a POD, it arrived on time gave me 1 day to load. Easy since I had laid out the dimensions in my garage and everything was boxed and ready to go. I ensured everything was in better quality plastic bins or high quality card board boxes. Carefully boxed with plywood sheets to distribute weight and balance. I used to be a trucker. They picked it up on time and delivered it on time. Unloaded it and found a few damp boxes. but I had lined boxes with plastic to be sure. Then I discovered several plastic bins with correct fitting lids had about a inch of water in the bottoms. The wire cage pod was wrapped in heavy plastic but must have been exposed outdoors for a period or in a very leaky truck. Some serious soaking. Many boxes still to check. DO NOT USE BECAUSE OF THE OPEN WIRE PODs instead of solid containers. The unloading crew was polite and professional and on time.

February 8, 2022
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

We are truly sorry to hear about the water and any damages that occurred during the moving process, Benjamin. Would you please message us the phone number or email associated with your account? We want to investigate and reach out.

Rated 1 out of 5 stars

Part One…. Total S$&@ show

From the very moment 50% of total was drafted everything went to hell. First pod was supposed to be delivered between 8-12. Never showed. Numerous calls to zippy (with denial of the logistics company phone number they said they were calling) no call backs no nothing. That evening someone showed up (keeping in mind we now had ONE DAY) to load pod. First thing in the morning we called and cancelled second pod and got email with new quote of one pod…6 days later!!!! They come to pick our pod up (only 5)days late and with them comes a second pod (wth)!!!! Hubby shows email confirming cancellation of second pod. Nobody knows nothing about nothing. Truck took our POD and had to leave the other with assurance someone would be back for it tomorrow…. Stay tuned, to be continued

February 8, 2022
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

We sincerely apologize for the problems you encountered with the late delivery, lack of communication, and confusion with the second unit, Neva. We can confirm the unit was picked up and a member of our management team has reached out and left a voicemail and sent an email. Thank you for letting us know about your experience as we work to improve.

Rated 1 out of 5 stars

STAY FAR AWAY!!!!

When you’re moving the absolute last thing you need is a moving company who will make the move MORE difficult than it already is. My biggest regret about our cross country move is choosing zippy shell. They are extremely disorganized and dishonest. They charged us fees that we were not told about before hand, over charged us for things and then I had to spend MONTHS chasing them down, and to top it off they sent us a damaged shell to put our belongings in and assured us it would be fine and guess what? Almost the ENTIRE shell full of contents was destroyed in the move!! We paid insurance of course and here I am WAY past the deadline for them getting back to us about the claim and they’re giving me the run around and not getting back to me about it!!! TRUST ME — FIND ANOTHER COMPANY!!!!!

February 4, 2022
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

Ms. Arnette,

The 1-800-Pack-Rat Zippy Shell corporate claims department was contacted regarding your complaint. Their team advised after much deliberation it was determined there was simply not enough evidence to support the damages sustained to your property were as a result of our staff’s negligence. Despite the denial of your claim, 1-800-Pack-Rat Zippy Shell apologizes for your experience. If you would like to reconsider or further discuss the Customer Satisfaction Credit option, please feel free to reach out to our claims team directly at 1-888-722-9228 or claims@1800packrat.com.

Rated 1 out of 5 stars

Zippy Shell contacted me and refunded the appropriate charges.

I first talked and booked zippy shell with Dillon. He must get paid commission, because he neglected to tell me about the fact that I would pay a month's rent on the containers, regardless of the fact that I didnt need storage... I just needed them moved from one location to another. AND, these containers are way smaller than they claim. Their calculations of a 2 bedroom house must just be furniture and no boxes... We ordered 2- 16' containers and still had to leave things behind... for a 1,000 sq ft home. Dillion told me that I would have more than the equivalent of a 26 ft truck.... but what he didnt mention or take into account is the height of these things is prob not much more than 6'. I could have rented 2 26' uhaul trucks, movers on both ends and drivers and come out cheaper. Billing has been a nightmare! From charging the wrong bank account multiple times, when I put into writing which one to use. This caused me to be charged enormous fees from my bank, because the funds were not there for the amounts they charged. Then, yesterday, they just hit my account for $500, causing it to be overdrawn and leaving me with no money to my name... to find out, it was charged in error... and standard responses of "we are working on reversing the charges" and refusing to answer whether or not it has actually been initiated. Dont use a debit card if you have a choice... Their billing department is not on top of things and they might put you in a lurch with their "error" billing practices. I am a single Mom, and also care for my elderly mother, and they took every dime I had to my name out of my bank account in error. No one at that company seems to even care. Its like $500 is nothing to them and I should just be ok with "Ma'am, you should see the funds back in your account in 5-6 business days" Oh & the "Have a great day!" at the end of the email? That was the cherry on top. Customer Service at Zippy Shell is about as good as what you will get at a McDonalds drive thru, except, thousands of dollars involved... ummm hello? seriously? Please teach your team what customer care means.

January 26, 2022
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

Amy, we are deeply sorry for the issues you experienced with billing and the added hardship this caused you. It is always our intention to give each of our customers a smooth and stress-free move, and we clearly missed the mark here. We appreciate you taking the time to speak with us to go over the charges. We can confirm that we have processed the appropriate refund on our end. Thank you for sharing your feedback with us as we work to improve our customer service and communications.

Rated 1 out of 5 stars

Update to 1 Star Review & Claims

Update to a previous 1 star review - It has been 3 months since my items were delivered over 2 weeks late with a broken TV. Claims have been unresponsive and keep pushing the date that they will get my simple claim resolved. This has been by far the worst customer service experience I’ve ever had since the day of pick up. Do not use this company.

January 18, 2022
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

We are truly sorry for your experience, Brian. Our corporate claims department advised your submission has been processed. A determination letter was issued by email and to the mailing address currently on file. If you would like to further discuss the matter, please feel free to contact the corporate 1-800-Pack Rat Zippy Shell Claims Department at 1-888-722-9228, or by emailing claims@1800packrat.com. Thank you for providing additional feedback about your experience as we are always working to make improvements for a better customer experience.

Rated 2 out of 5 stars

Charged you extra fees when delivered

When I first used Zippy Shell I thought everything was going great. I had my 1container in storage for 8 months. When it came time to deliver it went great. The movers were excellent, but a few days later I got charged $300 for stairs and piano. At the beginning I told them there was stairs and a piano and thought I was already charged for that both ways but no they charged me again $300. Just beware all the extra fees they don’t tell you about or just charge you anyways.

January 9, 2022
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

We apologize for the lack of clarity surrounding the additional fees, Freda. Thank you for taking the time to review and discuss this with our management team. We appreciate your feedback as we are working to fine-tune our communications and services.

Rated 1 out of 5 stars

Horrible and misleading - damaged TV and endless claims process

This is a follow-up review.
Last time I mentioned that Zippy shell damaged our brand new TV and Zippy shell asked me to file a claim. I filed a claim on October 21st, 2021. But I have not heard anything back from Zippy shell yet. When I called them today to get an update (12/30) their rep mentioned that it could upto 4+ months to get an update from their claims department. We have been without a TV for 3+ months now waiting on them to respond back regarding our claim. It's a barely used TV and we paid $1850. They also damaged our counter chairs but I have not filed a claim for this thinking it would be useless.

As I mentioned before, please stay away from this company as they will delay your delivery by weeks, damage your belongings and drag the claims process for months for one single item and not even give you an update unless you follow-up. I would give a negative review to this company if possible.

December 30, 2021
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

We are very sorry to hear that you are still waiting to hear back on your claim, LG. We have reached out to the Claims Department and they will be looking into the situation. You should hear from someone in 10-14 business days at the latest.

Rated 1 out of 5 stars

This complaint is about ZIPPY HELL FOR…

This complaint is about ZIPPY (S)HELL FOR DECEPTIVE PRACTICES. They estimated I would need TWO Shells for my move from Aurora Colorado to Waukegan, Illinois I had a SMALL 3 bedroom house, no appliances, no extra vehicles, just regular household goods, not even three beds. This was going to cost $5,000. end to end . door to door with two helpers on each end. I am disabled and have a disabled son too. Moving day came and they showed up and started packing ( the packing guys were great ) but it became very clear that two shells weren't going to do it. so they had me call for another one which was almost another $2000.00 !!!!!! but they had me over a barrel so what could I do. I had to get out of my place and I had a closing date in Illinois so I said ok. VERBALLY . I did ask WHY it was so expensive and I got a lot of double peak about loading and trucks and administrative costs etc that sounded like BS to me but again, I had to get out. Next day the movers showed up and they needed ANOTHER shell, so they called and I was told this shell was over $2600.00!! I asked WHY and was told that they truck their goods 3 at a time and my fourth shell wouldnt fit on their trucks. I asked them if they had their own trucks and I never got a straight answer I said this was their logistical issue not mine and it should be in their initial pricing to incorporate logistical issues trucking and administrative costs in the cost of doing business! The man got very ugly with me and said ' take it or leave it honey". I was NOT in a position to "leave it honey". That was Nov 22. It is now Dec 28th and I am sitting in an empty house. Im sleeping on an air mattress. i have a fused spine and I can barely walk now. Zippy Shell has been Paid $4211.00 and am told that it will be an additional $10,000 to have my goods delivered to me. All my goods aren't even here. I call Zippy Shell and get different answers every day. Yesterday I called and was told Id have ALL my shells here today. Today I called and was told one of my shells is still in DENVER!! on Dec 22, they charged my credit card $99. without my knowledge! This business is a scam. They lie, cheat, scam everyone they can.I despair of every seeing my belongings again.I don't know where to turn.
Thanks to others for the complaint forms to USDOT BBB, etc.
CAN ANYONE SAY CLASS ACTION SUIT?

December 28, 2021
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

Gwen, we are terribly sorry to hear about all the difficulty you had during your move. It certainly is never our intent to cause any added hardships for our customers and we apologize that your move did not go smoothly. We can confirm that a member of our team has reached out to go over the situation and is working to resolve this matter as soon as possible.

Rated 3 out of 5 stars

I will be Fair….

I will be fair. After reading some of these reviews, my experience was similar. The gas charges $189.00 and $49.00 charge which I have yet to understand what it was for and came as the trailer that housed the POD was picked up. The crew that packed the POD, excellent job!!! Learned a lot from them on how to pack. My things arrive just fine and no damage though nearly 25 days after pick up. I credit the packers. What will keep me from using Zippy again is the sales department. Dillion, you need to be more up front especially possible extra charges. Also, when they say 10-14 days to warehouse, that does not include weekend days. That was not explained. Some may say you need to read the fine print. I say just cover that in our initial conversation because no one reads the fine print. That alone will steer me from using Zippy in the future unless they are the only option. Warehouse to final destination was great. Alex, you did a great job and easy to work with.

December 23, 2021
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

Hi Michael, we apologize for the issues you had with the process. We would love to investigate this further. Can you please provide the phone number associated with your account? We can be reached at 888-947-7974 or by email at movinghelpdesk@zippyshell.com.

Rated 1 out of 5 stars

Expect poor service and late arrivals

WA - PA My experience was not one I wish to remember. The initial sales representative I spoke with said she would be available for contact throughout the process if needed and after I signed the contract I never heard from her again meanwhile I never even received a confirmation email. The pod was picked up a day late. The pod arrived late even though I was given a confirmation of delivery meanwhile it hadn't even arrived at the facility yet. Once I was able to get a true confirmation it still came a day late. On top of all of this there were additional charges for gas costs which I was aware of but the insurance coverage was not included until the end and I ended up paying way more than was explained to me. Overall very dissatisfied and a 6% refund on $5,000+ move after countless calls and missing our things for almost two extra weeks and no attempted reach out from the company. I do not plan to use this company in the future. Also the frame of the pod was smashed in a couple of places damaging some our items.

December 19, 2021
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

Michael, we are truly sorry for the delays, the poor customer service, and the damages you experienced during your recent move. This is not the type of experience that we work hard to provide our customers, and we sincerely regret that we missed the opportunity to give you a smooth and stress-free move. If you would contact a customer service representative at 1-800-722-5728 or movinghelp@1800packrat.com, they can send you a form to get the claims process started on your damaged items.

Rated 1 out of 5 stars

WOW im in shock

WOW im in shock, this company of none professional to take responsibilities of your goods
DO NOT USE THEM.
they charge from NC - HTX (total)$2500 per container
1st- $99 dollars per month insurance.
2nd-$199 a month the use of the container.
3rd-gas chargest travel base on mileage at the MOST expensive rate in america.
to top it off they took close to 3 month for my furniture delivery to arrive while my BILLS cost were rising to exceed $11,000 for 4 containers use.

I made a claims where 2 end glass top where crack completely in the middle. My Christmas decoration bag was completly wet and damage. My christmas tree - lights- door decoration- and other small light fixture were completly damage.(large bag)
I made a complet damage report and THIS company states they dont take responsibilties to such damages but yet charge over $99 dollars per container. please READ this the so call small inprints.
"CUSTOMER PROTECTION/ DUTY TO INSURE ADDENDUM TO CUSTOMER MOVING AGREEMENT"...in other words unless its been in a natural disaster they wont pay for your received furniture damages.

December 8, 2021
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

We sincerely apologize for the delays you experienced and any damages that occurred during your move, Alex. We can confirm our Claims Department has thoroughly reviewed the account. For more information on the case, you can call 888-947-7974 and ask to speak with our Claims Department.

Rated 1 out of 5 stars

Do NOT Use This Company

I am writing this as I sit in my completely empty house on the floor. I wish I had read all of these reviews before I chose to give this nightmare of a company money.

Start of move: Showed up in NYC 5 hours after the driver told me he would. My stuff was in a storage unit so I spent all day sitting there. Loaded the truck and then WHOOPS — they didn't have a lock on them (the contract stipulates they would have one). I'm told they will lock it when they get back to the storage unit, send me a picture, and mail the key to my new address in Denver.

No call, no photos, no key. I reach out asking what's going on and they tell me they locked the shell and TAPED A KEY TO THE SHELL.... Ummmm, ok? How is that not the same as it being unlocked? They don't have an answer to this.

Have it all in writing, so very curious to see what (if anything) I have left (if my stuff actually shows up).

Fast forward 17 days. I tell ZippyShell I can have my stuff delivered Wednesday as a first choice, Tuesday as a second choice. At this point, I'm in Denver and awaiting my stuff. Get an email back from ZippyShell saying my stuff is arriving on Thursday. Um, ok, not what we discussed but I can make it work.

It is now that Thursday - the day my stuff is supposed to arrive. I take off work to get this done. I call ZippyShell at 11AM asking for a time window. Zippy shell informs me the driver will call today one hour before delivery. I call again at 3PM. Same response. This time they let me know they're open and delivering until 8PM. OK...not reassuring.

I took the day off work to move my stuff and now it's coming at 8PM? Whatever, I guess.

It's now 8PM. Call ZippyShell Corporate again — CLOSED. No delivery. No call. No communication whatsoever. No mover. No stuff.

Sitting in an empty house with no bed, no couch, and nowhere to go unless I spend money on a hotel.

First thing tomorrow — filing a complaint with the Better Business Bureau, filing a complaint with Federal Motor Carrier Safety Administration (FMCSA), and reaching out to my credit card company to see what my options are.

Predatory companies like this get away with this BS because not enough people take these steps and call them out. This company literally shouldn't be in business.

Oh, yeah, they also added a $200 fuel surcharge onto my bill magically when the second payment was made, despite having at least 3 reps tell me the number quoted was the final number.

Don't give this company your money.

December 3, 2021
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

We are so sorry to hear about the delays and the hardships this caused you, Ross. We sincerely regret that we were unable to give you a smooth and stress-free move. We can confirm that our Resolution Team has reached out and confirmed a delivery date for you. Again, we apologize for the poor experience and we hope that the rest of your move goes smoothly.

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely terrible

Absolutely terrible. We’re in the market for a house and due to going 3 miles ( THREE miles further ) zippy shell - Nathan specifically says instead of 3 business days we get TWO HOURS to remove our belongings. How in the world can we do that when you don’t tell us what time the container will arrive to have movers. Absolutely terrible customer service. Asked for his manager and he said he’s the top I can’t talk to anyone else.

November 29, 2021
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

Karen, we are sorry to hear about the experience, and thank you for reaching out. Please provide your order number and the best contact number. We will ask a team member to investigate and follow up directly with you.

Rated 1 out of 5 stars

Holy hell

Holy hell, I wish I'd seen these reviews before I booked them. Moving from Sacramento California to Billings MT. My experience on the front end was great. They were flexible about moving up my moving day. The truck showed up in a timely manner, and the 2 loaders were awesome!! However, they were a local moving company, not zippy shell. THANK YOU, YOLO TRANSFER. That was October 18th. On the 19th I was charged (without my consent) $189 for 'storage', even though my contact says specifically'NO STORAGE, SHIP ASAP' When I called to mention my contract explicitly says NO STORAGE, she directed me to read the 'fine print'. Rude, aggressive people, ended up hanging up. I received a text on the 22nd that my container had shipped.

So now it is October 27, my belongings arrived in Billings on the 25th. I've now been charged the full agreed upon price ($3470) and a surprise 'fuel surcharge' I knew was not told about. I call daily and email for a delivery date. Nothing yet. I can see from the previous reviews, I have to get more involved...

By the way, file a complaint with the US Department of Transportation, and make sure you report them for DECEPTIVE BUSINESS PRACTICES and whatever else you can think of:

US DEPARTMENT OF TRANSPORTATION,
FEDERAL MOTOR CARRIER SAFETY ADMINISTRATION, Protect Your Move, The Household Goods Program

October 28, 2021
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

Thank you for taking the time to give us a detailed account of the problems you encountered during your move. We are truly sorry for the billing issues and the frustration this caused you. Our Resolution Team has reached out to go over the charges and issued the appropriate compensation.

Rated 1 out of 5 stars

This company is a predatory scam

Absolutely do not use this company. Every aspect of it is terrible--especially their customer service (looking at you, Phillip, Adrianna, Amanda, and David). The sales rep misrepresented our arrival date, they lost our unit (shipped it to the wrong city), lied about it outright, and over a week later I am in an empty apartment with no sign of any progress. Customer service reps have hung up on me when I asked questions about arrival dates, refunds etc. I may never see my stuff again.

Please please please do not use this company! They are a predatory, fraudulent scam that should be shut down.

October 24, 2021
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

Connor, we are truly sorry for the delays and the poor customer service you received throughout the process. A member from our Resolution Team has reached out and is working to get this resolved as soon as possible. Thank you for sharing your recent experience. Your feedback is valuable as we work to improve our services.

Rated 1 out of 5 stars

PLEASE READ

PLEASE READ
I generally leave only good reviews but our experience was so bad that I’m hoping this will save someone from a horrible experience. Zippy will likely respond after this that "They are so sorry to hear about this and they are working to get better" but they must have a robot putting that on every review. Why is it on every review? (I gave them so many chances to make it right)

Zippy Shell and Pack Rat are the same company and they are convincing and friendly when you sign up. Don't be fooled. My "good friend" that signed me up couldn't be reached once the problems started.
1. They told me over and over that one pod would be enough. I panicked and got 2 containers. It still wasn’t enough on moving day. I had to leave Texas with some of our stuff in storage.
2. The containers showed up on time but once the house was sold, Zippy/Pack Rat didn’t pick up the containers when they said they would. The first pod was picked up but they left the second one for days. The new owners of our house had our pod in their driveway for days after moving in. We called Zippy repeatedly and got the same line over and over - “the truck broke down” and they had no idea when our pod would be picked up. I finally found the number for the driver who told us he would put us on the schedule and pick up the pod the next day. Why did I have to track down a driver to get on the schedule?
3. Once we bought our house, the real problems started. They promised a date of delivery that never happened. Day after day I called 3 or 4 times a day and the person on the phone would assure me that they deliver until 9 pm so I needed to be patient. Then the routine would start again the next day. I tried to get a manager but managers are never available. The "customer service" person would promise to call back but never did. In fact, they never called me during the WEEKS they had all of my belongings and I had an empty house. I called them every time. They said the problem was that a forklift had broken down. I said "I've been to your warehouse and they have 2 forklifts" and the rep had no come back for that. I finally drove out to the facility. The man who manages the facility outside of Raleigh said he would schedule our delivery the next week. He was the only person who told the truth. The scheduled delivery and pickup happened just like he said. So this one person in the company is the reason I can live with giving 1 star rather than zero.

October 19, 2021
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

Mike, we are so sorry for the poor experience you had during your move. It is always our intention to provide each of our customers with a stress-free move and the highest quality of service, and we regret that we did not succeed in your case. A member of our Resolution Team has reached out and processed compensation for the issues. Thank you for your candid feedback.

Rated 1 out of 5 stars

Avoid at all cost

I hired them on a cross country move from California to North Carolina. I would have rather moved everything myself then drive my uhual of a cliff without getting reimbursed then to deal with this company again. WORST and most stressful move of my life, and I am in the military so I move every 3 years. Customer service is horrible they are great when you call to hire them but after that good luck getting in contact with them. We locked on a day for them to pick my stuff up and they did not show up until 3 days later. I was on the phone on hold for 4 hours trying to get a hold of someone there. When I finally reached them they did not have answers for me and said call back Monday. This was just the beginning to that horrible experience. When you call for updates or to ask a question they’re only response is I don’t know we hire third party companies . I found myself doing their job and having to call all these third party companies and they used a different company for every part of the move. The company they used to pack my things did a horrible job and tried to tell me I needed to pay them more money if I wanted them to pack everything. This company is the horrible. Do yourself a favor and find any other company.

October 8, 2021
Unprompted review
Zippy Shell logo

Reply from Zippy Shell

We are truly sorry for the delays and the poor customer service you received during your recent move, Steven. A member of our Resolution Team has reached out and we can confirm that compensation for the issues has processed. Thank you for letting us know about the problems you encountered during your experience. Your feedback is helpful as we work to improve.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look