Advanced Bionutritionals Reviews 

594
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 82 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Many loyal customers frequently praise the proven effectiveness of the specialized health formulations, noting remarkable and visible improvements in their overall physical well-being and daily vitality. Consumers also deeply appreciate the reliable product quality, consistent ingredients, and the long-term health benefits provided by the various supplements they take regularly. Some reviewers were not happy with the high purchase costs associated with the items and experienced zero noticeable results from certain formulas. A few other people also felt that specific dietary products completely failed to deliver expected health improvements despite prolonged and faithful daily use over several months.

What people talk about most

Product

People report high satisfaction with the health products, noting that supplements like the vision and amino... See more

Quality

Users describe positive interactions with quality, highlighting that the health formulations and... See more

Price

Customers consistently note ambiguous experiences with price, as some reviewers find the products reasonably... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Overall, products work as described. Curcumitol-Q also works well; however, be aware that like aspirin, it is a blood thinner. I was not aware until I had a flu shot that bled quite a bit (never did p... See more

Rated 4 out of 5 stars

The tablets were good, maybe too much B12 for me, but the were working. But sorry to say, will not be ordering any more until after the dispute between Canada and USA has been settled. I am a Canad... See more

Rated 4 out of 5 stars

Their Advanced Vision Formula reduces my eye strain and seems to benefit the functional aspects of my vision. I haven’t been to an Ophthalmologist to have my eyes checked since using this formula. I’v... See more

Rated 5 out of 5 stars

I've been taking this product for years now, and it has been a huge blessing. My eyes were deteriorating, I was getting astigmatism, was going to need prescription glasses. But the eye formula res... See more


Company details

  1. Vitamin and Supplements Store
  2. also in
  3. Health and Beauty Shop

Written by the company

Cutting Edge Nutraceuticals Formulated By Doctors


Contact info

4.3

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

594 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 33% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.3

All reviews

(594)

74 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

The customer service representative…

The customer service representative told me they changed the formula because they couldn’t keep up with customer demand, yeah just add some ammonia into the mixture that will stretch the product out so they can accommodate more customers that sure makes a lot of sense to me , she said it’s only a slight smell of ammonia but I don’t agree because when I sniffed the container my eyes instantly started tearing and my nose started dripping, I’ve been ordering from these people for three years and will never ever put any of their products inside my body again and you shouldn’t either because ammonia can kill us , stay away from advanced bionutritionals if you value your health and life , God Bless , I also filed a complaint with the FDA and the better business bureau this is so wrong

June 19, 2024
Unprompted review
Advanced Bionutritionals logo

Reply from Advanced Bionutritionals

Dear Mike,

Thank you for your message.

We apologize for the bad experience you had with our Advanced Aminos.

Our supplier used a different form of lysine in this batch. It is 100% safe, but unfortunately has a bad odor.

We corrected this immediately. And all future batches contain the original form of lysine without the offending odor.

We would like to issue you a full refund. Please send us the email address you ordered under so we can locate the order and send the refund to you right away.

Once we have these details, we will expedite your refund.
There is no need to send the unused bottles back. Thank you for being a valued customer. We hope you find this resolution satisfactory.

Best Regards,

Advanced Bionutritionals

Rated 1 out of 5 stars

Disgusting Ammonia Smell...will turn your stomach

I'm SO SAD. I recently ordered a six-bottle Advanced Amino Acid Formula from Advanced Bionutritionals. Excited to take the once-great product, I opened a bottle and almost vomited from the EXTREMELY STRONG AMMONIA SMELL. Being an optimist, I though it was a fluke bottle and attempted to open a second container. The stench was worse, disgusting. Not wanting to give up on the company, I called AB Customer Service (800-791-3395) to report a bad batch. When I spoke with the agent about the situation, she stated "oh we're aware of that." I asked for a shipping label to send the tainted products back, and was told "that's on the customer." Needless to say, I'm sad for the once great company. Hopefully, I'll get a refund when they get to it. I recommend that all the Advanced Amino Acid Formula bottles from Advanced Bionutritionals be recalled immediately. I'm still nauseated.

June 19, 2024
Unprompted review
Advanced Bionutritionals logo

Reply from Advanced Bionutritionals

Dear Ron,
Thank you for your message.

We apologize for the bad experience you had with our Advanced Aminos. Our supplier used a different form of lysine in this batch, which resulted in an unpleasant odor. While the product remains 100% safe and effective, we understand that this has caused you inconvenience and frustration.

We have addressed this issue immediately, and all future batches contain the original form of lysine without the offending odor.

We have processed your refund as of June 21, 2024, in the amount of $199.50 plus a $19.95 shipping fee. This credit should be available and visible to you on your VISA card ending in *5244.

Again, we sincerely apologize for the inconvenience and greatly appreciate your feedback. We hope you find this resolution satisfactory.



Best Regards,

Advanced Bionutritionals

Rated 1 out of 5 stars

I'm glad to see that there are others…

I'm glad to see that there are others who have had issues with this company. I have had issues with them, as well, that are almost surreal.

I ordered 3 bottles of Advanced Bionutritionals on May 21, 2024 for a total of $115.40 (including taxes and fees} on their website. As I was about to complete the order, a screen popped up offering an additional 6 bottles for $171.09 (again including taxes and fees}, I may be older, (hence my search for memory solutions), but the offer gave the impression that the total package of 9 bottles would be $171.09. I placed the order. About an hour later, I checked my bank's website to see if the transaction had been completed, only to discover that I had been charged for 2 transactions- one for $115.40 and one for $171.09, totaling $286.49 withdrawn from my bank account. Fearing a scam, I called Advanced Bionutritionals customer service and spoke to a young lady. Under the company's return policy, I would have 30 days to return the product for a full refund. I asked if she could just cancel the order, and she explained that it had already gone out. She instructed me to wait until my "orders" arrived, write "Return To Sender" on the outside and return it by postal service. Instead, I went ahead and paid $10.80 for shipping to the address on the label just to make sure I would have a tracking number for the shipment.

A few days later, after hearing nothing from Advanced Bionutritionals, I contacted them for an update. I had the displeasure of speaking with Mike, who asked where I returned to order. I explained it was sent to Advanced Bionutritionals in Wind Gap, PA, exactly how it was printed on the shipping label. Mike said they do not have a facility in Wind Gap, PA and he would have Lou contact me for additional help. It's been over a week and I've never heard from Lou. In the meantime, I have contacted and spoken to the Postmaster for Wind Gap, PA and he did confirm that the package was delivered and received at that location. Where it is now is unfortunately is anybody's guess.

I have also received a generic survey from the president of the company, but never replied to my terse report.

It appears that Advanced Bionutritionals may have a quality product but is represented by poorly trained customer service representatives who plainly lie to customers like your typical scammer-type website "organization" that you read about often do.

I am at a loss as to what to do next except to caution others to avoid Advanced Bionutritionals.
Wayne Walker

May 21, 2024
Unprompted review
Advanced Bionutritionals logo

Reply from Advanced Bionutritionals

Dear Wayne,

Thank you for contacting Advanced Bionutritionals and sharing the details of your recent experience. We sincerely apologize for any inconvenience we may have caused. Our team has reviewed your order and noticed that you accepted our post-checkout upsell offer, which contributed to the additional charge and bottles being added to your order. This is standard and offered to our customers at checkout to take advantage of additional bottles at a discounted rate.

We understand how this may have been confusing or unexpected, and we apologize for any frustration this may have caused. Our team also received your NPS feedback regarding this matter and contacted you on June 13th to inform you of the resolution.

A full refund was issued for both orders on June 13th, in the amounts of $171.09 and $115.40. This credit should be available and visible to you on your original method of payment.

To offer our customers faster shipping, we recently expanded our warehouse locations to include a facility in Wind Gap, PA. Additionally, we have hired more customer service agents to support our recent growth. Leadership has addressed this training opportunity and provided coaching and feedback to the new hire and proper team to ensure this does not happen again.

For future reference, if a package is being handled as a refusal, you may return it to the address of the warehouse on the box. If the package is opened, please return it to our standard returns address:

Advanced Bionutritionals
P.O. Box 8051
Norcross, GA 30091-8051

Thank you for your understanding and patience. If you have any further questions or concerns, please do not hesitate to reach out.

Best Regards,

Advanced Bionutritionals




Rated 5 out of 5 stars

Advanced Bionutritionals website programing help?

Been researching the Advanced Amino formula to correct some of my issues. Seems the company lacks the customer service side of business. The upsales at the end of order makes them look scandalous. Taking the better offer and getting charged for both? Seems a simple line of code would cancel initial order when selecting the next offer. That would save everyone a bunch of stress.
Just my opinion, I could be wrong? My other concern is the customer ordering 12 bottles for the whole family and now blocked from purchasing because of possible resale? Think about it, that's just insane. Or am I wrong? I'm still placing an order but now know what to look for although it could be easily fixed making the company appear more trustworthy.

May 13, 2024
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Buyer beware of the "up-sales" upon checking out…

I changed the rating because I followed the representatives instructions and returned the unopened packaged to the post office. After receiving it, they refunded my money and I will now order again but will be more careful about the annoying up-sales.

After reading their Collagen Plus in Dr. Frank Shallenberger's newsletter, I wanted to give it a try. He highly recommended the company and this particular product. I went online to buy the product and after ordering a 3 month supply, and attempting to check out, an up-sale popped up with a better offer, if more product was ordered. Then another popped up with more incentive. I decided to order the one for 6 months of the product, thinking that would cancel the 3mo. supply but instead, I found out a few days later, by looking at my credit card online, that it was in addition to the 3 mo. supply, therefore it would be 9mo. of supply. To me, this seems underhanded. I called the company and spoke with a nice young man who said that he had other complaints about this same thing. He said that the only way I could fix the problem is to refuse the shipment when it comes and then try to order the amount that I want and avoid the "up-sales". I despise "up-sales" because I believe they are tricking you into more that you want. I will refuse the product when it comes, return it and try again, but it has really colored my impression of this company.
Buyer beware of the "up-sales" upon checking out.

March 10, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Deceiving shipping information on website

I purchased product from Netherlands and was allowed to complete and pay for the order when selected shipping country Netherlands.
Next day received an email from costumer service advanced bionutritionals with the message “we do not ship orders to Netherlands.
Very disappointing

February 28, 2024
Unprompted review
Advanced Bionutritionals logo

Reply from Advanced Bionutritionals

Dear Alexandra,

Thank you for contacting Advanced Bionutritionals and sharing the details of your recent experience. Please accept our sincerest apologies for any inconvenience this may have caused you. We understand how frustrating it can be to encounter such limitations.

Regrettably, international shipping regulations and logistical challenges sometimes prevent us from delivering to certain regions. While we continuously explore opportunities and make efforts to expand our reach, we are unable to ship directly to your location currently but hope to expand soon.

We certainly value your interest in our products and the trust you've placed in us by considering our services. Rest assured, you have not been charged for this purchase and any pending authorization will be released to your account within 24 hours.

In the meantime, please don't hesitate to reach out if you have any questions or if there's anything else we can assist you with. You can contact us via email at feedback@advancedbionutritionals.com. Emails are answered in the order as received. We ask customers to allow at least 24 hours for a response. We are also available by phone at 800-613-5721, Monday-Friday 8am-8:45PM EST. Once again, we apologize for any inconvenience this may have caused and thank you for your understanding.

Best regards,

Advanced Bionutritionals

Rated 2 out of 5 stars

They list products on their website

They list products on their website, that they have no intention of delivering; they do not communicate this lack of product availability ! So the customer waits and waits and waits for delivery without knowing the products aren’t available, even though they have charged your credit card !

February 23, 2024
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Order Failures

My initial order was lost. The customer service rep reissued the order providing Reference # 3111199. After 6 days the reissued order had not been shipped and the Customer service rep could not determine why. I cancelled my order and requested a refund. Cancellation number 310616 was provided and I was told to allow 3-5 days for processing .
Update: Full refund received 12/31/23

November 29, 2023
Unprompted review
Advanced Bionutritionals logo

Reply from Advanced Bionutritionals

Dear Timothy,

Thank you for contacting Advanced Bionutritionals regarding your recent purchase of Advanced Memory Formula. Our team has reviewed your account and confirmed the original order, 5072305 placed on 11/30/2023 shows delivered on 12/4/2023 but did not arrive as expected. We understand the anticipation and excitement that comes with receiving your order and sincerely apologize for any inconvenience and disappointment this may have caused.

As you’ve acknowledged, our team has issued a full refund back to your original method of payment on 12/31/23. Additionally, we would like to send a bottle of Advanced Memory Formula to you, at no charge for the inconvenience. We noticed that you tried this product briefly in the past and it is certainly worth trying again. A member of our management team will be reaching out to you directly, to confirm your delivery address to ensure that it arrives without any issues.

We thank you for the opportunity to resolve this matter and we hope you find this resolution satisfactory. If you have any additional questions or concerns, please do not hesitate to contact us at 800-613-5721. Our team is available Monday-Friday 8am-8:45pm EST and will be happy to assist you.

Best Regards,

Advanced Bionutritionals


Rated 1 out of 5 stars

They DO NOT honor their refund policy!

They can honor their refund policy! I ordered a product from them back in August. I'm still trying to get my refund! DO NOT TRUST THIS COMPANY!!!

September 11, 2023
Unprompted review
Advanced Bionutritionals logo

Reply from Advanced Bionutritionals

Dear David,

Thank you for contacting Advanced Bionutritionals and sharing your recent experience. We understand the importance of hassle free returns and sincerely apologize for any inconvenience or frustration this may have caused.

Our records indicate that we successfully processed a refund for you in the amount of $49.95 on November 1, 2023 for an order that originated on August 9, 2023. Please be mindful of our 90 day return policy. We are always willing to process a refund for any order received within that time frame. As a courtesy to you, we honored your return as a one time accommodation even though it was outside of our return window.

If there are any other pending orders in question or that you would like to return, our team will be happy to assist you. We can review your order history to determine if the purchase date is in alignment with our return policy.

Please do not hesitate to contact us directly at 1-800-613-5721 if further assistance is needed. We are available Monday-Friday 8am-9pm EST to assist you.

Best Regards,

Advanced Bionutritionals



Rated 2 out of 5 stars

Quality problem - Lumpy Powder

Quality problem - Lumpy powder with last jar I opened. Powder was hard packed and I had to use a knife to break the powder up into clumps.

This is the fifth jar I have used. Unique experience thus far. Have photo of bottom of jar with lot number, and photo of lumpy powder.

October 19, 2023
Unprompted review
Advanced Bionutritionals logo

Reply from Advanced Bionutritionals

Dear Bill,

Thank you for reaching out regarding your order of Perfect Amino Powder. Although the issue has been resolved through another channel, we wanted to formally follow up with you on this post as well. We pride ourselves on offering quality service and products and we are sorry to hear that your most recent experience did not meet those standards.

Our records indicate that our team has issued a resend order at no charge to you for the impacted items. Please note storage and humidity may cause the product to lump occasionally. Shaking the product prior to use may help the powder to settle. Additionally, we would like to extend a 20% discount that may be applied to your next order for the inconvenience. To take advantage of this offer please reference your original order number. The discount will be noted there.

If you have any further questions or concerns, please don't hesitate to reach out to us directly. Our team is available at 800-613-5721 , Monday-Friday, 8am-8:45 EST to assist you. Your satisfaction is of the utmost importance to us, and we're here to ensure that your experience with Advanced Bionutritionals remains positive and satisfactory.

Best Regards,

Advanced Bionutritionals

Rated 5 out of 5 stars

We bought these for my mom who is 84…

We bought these for my mom who is 84 she had failed a dementia test my dad got me to order them for her she has been on them for 2 months she took me by surprise last week, she always use to buy my two daughters makeup wipes and write their names on them and sweets she stopped doing that over two years ago when i popped into to see my parents she gave me 2 packs of make up wipes and sweets for the girls she has started cooking again if this has took two months i cannot wait to see what 4 months is going to bring i am blown away by the difference i highly recommend them

October 3, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Awful experience recieved a discount…

Awful experience recieved a discount code 7 times over a period of 1 month spent hours trying to place an order only to discover the code was invalid and the customer service was rude and very unhelpful to me, never again would I be put through that tortuous experience !!!!

July 3, 2023
Unprompted review
Advanced Bionutritionals logo

Reply from Advanced Bionutritionals

Dear Stephen,

Thank you for contacting Advanced Bionutritionals and sharing the details of your recent experience. We sincerely apologize for any inconvenience this may have caused and would love the opportunity to make this right. If possible, can you please provide more information regarding the offer code you were attempting to use and its origin? We will be happy to review and offer an accommodation for the inconvenience. We hope to hear back from you soon.

Best Regards,

Advanced Bionutritionals

Rated 1 out of 5 stars

This company has serious issues

This company has serious issues! When my husband made a supplement order of 12 bottles we all take in larger quantities, they flagged his account as a potential re-seller and cancelled the order. When we contacted customer service to let them know that we are not selling any product, they could not do anything about it, but promised to contact a supervisor. In addition we left voice messages about this issue with but nobody ever returned a call. For several weeks now, we have been completely unable to talk to anybody who can resolve this for us. They continue to block us from buying anything…

May 15, 2023
Unprompted review
Advanced Bionutritionals logo

Reply from Advanced Bionutritionals

Dear Ingrid,

Thank you for contacting Advanced Bionutritionals and sharing the details of your recent experience. We pride ourselves on offering exceptional customer service and we are sorry to hear that your recent experience was less than satisfactory.

Our top priority is the security of our customers. Orders are flagged automatically for review based on certain activities or patterns that may deviate from your usual account behavior. This process is in place as a precautionary measure to ensure the safety of our customers accounts.

However, it is never our intent to cause frustration to our loyal customers and we are always willing to take a deeper dive into your account to determine what caused the flag and whether or not we can lift it.

We would love the opportunity to make this right. Please provide more information in order for us to locate your customer profile. You may post a previous order number here or email us at feedback@advancedbionutritionals.com and subject your email Trust Pilot follow up. A member of management will respond with any additional findings and next steps.

Thank you for your patience and again, we truly apologize for the inconvenience. We look forward to hearing from you soon.

Best Regards,

Advanced Bionutritionals

Rated 1 out of 5 stars

Extremely unprofessional handling and…

Extremely unprofessional handling and processing of orders. 1st, no order confirmation; 2nd, no tracking information until after the shipment was delivered; 3rd, no update of any kind; 4th, no reply to inquiry within the promised 24 hour time frame.

June 17, 2023
Unprompted review
Advanced Bionutritionals logo

Reply from Advanced Bionutritionals

Dear Charles,

Thank you for contacting us regarding your order. We pride ourselves on offering exceptional customer service and making your online shopping experience a pleasant one. Our team attempts to keep you informed every step of the way from purchase to delivery and we are sorry to hear that we missed the opportunity to do so.

We have reviewed your account and email records. The team confirmed that the order confirmation was sent the same day the order was placed on 06/17/2023 and the shipping confirmation was sent the following day. Both notifications show as delivered successfully. However, we have noticed occasionally with our Gmail account users that the notifications may go to Spam or are filed based on your folder settings and view preferences. We sincerely apologize for any inconvenience this may have caused.

If you happen to consider us again in the future, our team will be happy to ensure that your confirmation is received successfully and that you have all the necessary information to follow your order. Again, we sincerely apologize for any inconvenience this may have caused.

Best Regards,

Advanced Bionutritionals

Rated 1 out of 5 stars

I order 1 bottle and after checking my…

I order 1 bottle and after checking my CC they charged me for three called within 1 hour they said it's impossible to cancel . Rep said I could mail it back at my expense however after reading their reviews that looks like a very lengthy process a big hassle.

June 29, 2023
Unprompted review
Advanced Bionutritionals logo

Reply from Advanced Bionutritionals

Dear Mitchell,

Thank you for contacting Advanced Bionutritionals and sharing the details of your recent experience. We are reaching out to address the discrepancy in the quantity charged for your recent purchase. Upon review, our team confirmed that you accepted a post checkout offer to receive 2 additional units at a discounted price. These post checkout offers are extended to all of our customers after the initial order is completed. Customers always have the option to accept or decline the offer.

Please accept our sincerest apologies for any confusion or inconvenience this may have caused you. As a one-time accommodation, we have issued a refund to your account for the 2 additional items linked to the offer. Please allow 3-5 business days for the refund to be issued back to your original method of payment in the amount of $90.21.

For your convenience, we also offer a 90-day money back guarantee and hassle-free returns. We just wanted to make you aware that the option is available to you and all of our customers.

We hope you find this resolution satisfactory. If you have any additional questions or concerns, please reach out to us at 800-613-5721. Our team is available Monday-Friday 8am-8:45pm EST.

Best Regards,

Advanced Bionutritionals

Rated 3 out of 5 stars

This company is got some issues! Don’t waste your money on the eye vitamins

Don’t waste your money on the eye vitamins they’re expensive and they don’t work. I placed an order that was in a large order because they had a sale and because my order was more than $500 they denied my order and accused me of purchasing to resell their product.! These people don’t know anything about me and here they are accusing me of wanting to resell their average product I wouldn’t sell this to anybody ! Furthermore, when they did cancel my product, they don’t even bother to tell you they just presume you’re up to no good! Bye! Advance Buttheads!

June 23, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great energy support

Was always exhausted; took two naps a day. After taking the Ubiquinol formula my energy has returned. I usually wake up at 4am workout then I used to take a 2hr nap. After 2 weeks of taking this I rarely nap and feel energized all day and have completed projects for my wife that have been sitting around for years. I highly recommend this product.

June 1, 2023
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Perfect Amino Tabs not coated! They are fairly large and can get stuck in your throat when swallowing. They are dry roughly coated tablets. Can they please correct this in quality control?

Advancedbionutritionals...
Perfect Amino Tabs are not coated! They are fairly large and can get stuck in your throat when swallowing.
It happened to me!
They are dry roughly coated tablets. Can they please correct this in quality control?
Thank you.
C.V.

May 16, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Their 90-day money back guarantee is a…

Their 90-day money back guarantee is a scam. It took them almost two months for the product to arrive to my home. When I returned it well within the 90 days of receiving it they refused to refund. They said she shipped the item more than 90 days ago. The product doens't work. That's why I returend it. Unregulated industry. This company is a scam to me.

May 15, 2022
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look