HomeLoft Australia Reviews 126

TrustScore 3.5 out of 5

3.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

SCAM !!! purchased juicer from this site . Had repeated delays in delivered and when I did finally received my order the Juicer plug is not compatible with Australia. I have tried repeatedly to c... See more

Rated 1 out of 5 stars

HomeLoft Australia is a bizarre on-line seller. After CHECKING TRUST PILOT, they were positively reviewed. NOTHING COULD BE FURTHER FROM MY EXPERIENCE. I ordered an expensive Hans Holbein print from... See more

Rated 5 out of 5 stars

Great and easy to use website. Many wonderful products Very happy with purchase. Excellent quality utensil holder. Highly recommend Seller.

Rated 5 out of 5 stars

Customer service is fantastic with this company, which is very rare these days. Even though the item I ordered was not available anymore they were so helpful, courteous and pro active in responding to... See more

3.6

Average

TrustScore 3.5 out of 5

126 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 60% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Don't buy they employ tactics to prevent returns for faulty goods

I purchased an electric pencil sharpener for $AUD288.35. I thought I was purchasing from an Australian site. After waiting for 17 days for it to arrive it was broken and will not work. Sent photos, break is obvious, now they wish me to return it to US to obtain a refund. Will cost me $67 to post. Offered me 30% of purchase price as settlement so I can pay 70% for the inconvenience of receiving a broken item from them. They didn't see this as a bazaar idea. They have Australian office and will discard the damaged product but will accept return there. No commonsense and no customer service. Avoid them.

December 10, 2024
Unprompted review
HomeLoft Australia logo

Reply from HomeLoft Australia

Hi Gaylene,

We understand that you were not happy with the product delivered to you. We are investigating the case further and reevaluating the product in question. If a violation of the listing is found, we will proceed to de-list the product. We are sad that the product did not live up to your expectations and assure you that this will be checked thoroughly and corrective actions will be taken. I have sent an email to your registered email ID, I would request you to liaise with me over the same email thread. We do hope you will give us another chance in the near future.

Regards,
Swapnil

Rated 5 out of 5 stars

Great product, trouble-free transaction. :)

In truth, the whole experience was uneventful! Just the way I like it.. I found the goods I needed and what was delivered was exactly what was promised. The quality is high and I have the first batch nearing the bottling stage now. Shipment from the US (of course) took a little while, but was well within my expectations. Overall a great experience and a great product. :)

November 13, 2024
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

I am extremely happy with the quality…

I am extremely happy with the quality of the product. The delivery time was also quite reasonable, given that the product was coming from the USA to Australia. Tracking information was very accurate and updates were received on a regular basis.

November 8, 2024
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Found this hard-to-acquire dishwasher…

Found this hard-to-acquire dishwasher rack repair compound via Home Loft Global. Item arrived as advertised and requested. It took a while to arrive and tracking information was a little confusing but happy with the process as a whole. Would use again.

August 3, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Website pretending to be Australian

Website pretending to be Australian. Head office is inda. I’m still waiting a response regarding my cancellation. It’s been two weeks. Their phone rings out and they do not respond to emails. Avoid this website at all costs. Have put in a charge back request through my bank.

August 9, 2024
Unprompted review
HomeLoft Australia logo

Reply from HomeLoft Australia

Dear Customer,

We are unable to trace an order corresponding to this review. We also searched by the user name here but have not found an order. Could you please share the order id this corresponds to so that we can look into the matter and get back at the earliest.

Regards,
Swapnil

Rated 1 out of 5 stars

Deceptive title.

Despite the company being named AU Homeloftglobal the company is based in India - the name is deceptive with the AU which is code for Australia and therefore misleading.
Secondly, I complained about the cost of one of your electrical items being about 50% more expensive.
You state in your reply that you factor into account local supply and demand/shipping costs etc.
Why would anyone buy a heavy grill from you if they have to pay for shipping plus customs fees from India at huge expense? And what if the item has to be returned? Also do you dispatch items to Australia with the relevant plug/electrical attachments for Australian homes?
I'd love to know.
Also, your demand and supply argument is ridiculous. The market dictates the price accordingly and if you can't at least match local prices you won't be selling much.

August 24, 2024
Unprompted review
HomeLoft Australia logo

Reply from HomeLoft Australia

Dear Customer,

I want to let you know that the price on our website involves various factors like demand and supply, customs charges, quality, etc., which is why our price differs from other local vendors.

Regards,
Swapnil

Rated 3 out of 5 stars

Items arrived safely and promptly

August 20, 2024
Unprompted review
HomeLoft Australia logo

Reply from HomeLoft Australia

Dear Customer,

We are unable to trace an order corresponding to this review. We also searched by the user name here but have not found an order. Could you please share the order id this corresponds to so that we can look into the matter and get back at the earliest.

Regards,
Swapnil

Rated 1 out of 5 stars

Both email and number did not work…

Both email and number did not work still waiting for my product

August 6, 2024
Unprompted review
HomeLoft Australia logo

Reply from HomeLoft Australia

Dear Customer,

We are unable to trace an order corresponding to this review. We also searched by the user name here but have not found an order. Could you please share the order id this corresponds to so that we can look into the matter and get back at the earliest.

Regards,
Swapnil

Rated 1 out of 5 stars

Poor customer service and refund policy

I ordered an electric stapler from the Australian website, there was no power requirements on the description. I was disappointed when it arrived 3weeks later that the stapler was not compatible with Australian power ie the stapler is 110v not 220/240v which is European/Australian. I immediately emailed requesting the correct model for Australia or a refund. No reply for 2weeks. I then rang and was promptly send an email offering a 15%refund. With no mention of they would cover the cost of return. I find this to be poor customer service and a breath of Australian Consumer Law, which states that they need to refund 100% if the product is not suitable. I will be reporting them. Be careful what you buy from them.

June 3, 2024
Unprompted review
HomeLoft Australia logo

Reply from HomeLoft Australia

Dear Customer,

We confirm that we have processed your refund. It typically takes 1 week to process refunds. However, your case got delayed because of unfortunate circumstances. We acknowledge the issue at our end but do confirm that corrective actions have been taken to ensure that all refunds are processed in 1 week. We have sent an email to your registered email ID with a resolution, please reply to that email if you need any further assistance. We hope you will give us another chance in the near future.

Regards,
Swapnil

Rated 1 out of 5 stars

Offered a 40% discount but charged full…

Offered a 40% discount but charged full price. Email, phone number and physical address (Parnell, Auckland) all failed to get any response. Only on day three waiting for advice of shipping but believe I've been scammed.

May 21, 2024
Unprompted review
HomeLoft Australia logo

Reply from HomeLoft Australia

Dear Customer,

We are unable to trace an order corresponding to this review. We also searched by the user name here but have not found an order. Could you please share the order id this corresponds to so that we can look into the matter and get back at the earliest.

Regards,
Swapnil

Rated 1 out of 5 stars

No goods and poor response

Over a month since order and no good received. All quiet on email request.
I would not recommend any purchases from this business.
Regards Jim

20/05/24 - and the saga continues..
After 7-8 emails I was advised on the 6th May I could wait a further 2 weeks for my order or gain a refund.
On the 7th May I was advised product unavailable and order will be cancelled with refund 3-5 days.
Paid $79.46 and got a refund of $77.15.
Awesome experience..

April 2, 2024
Unprompted review
HomeLoft Australia logo

Reply from HomeLoft Australia

Dear Customer,

We understand that you were not happy with the service. We have proceeded to carry out a full refund. We are investigating the case further and reevaluating the product in question. If a violation of the listing is found, we will proceed to de-list the product. We are sad that the product did not live up to your expectations and assure you that this will be checked thoroughly and corrective actions will be taken. We have sent an email to your registered email ID, I would request you to liaise with us over the same email thread. We do hope you will give us another chance in the near future.

Regards,
Swapnil

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look