Bjorgk Reviews 3,330

TrustScore 4 out of 5

3.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 76 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently highlight the exceptional comfort of the footwear, often describing it as walking on a cloud and beneficial for various foot conditions like arthritis, plantar fasciitis, and lymphedema. Many appreciate the quality and durability, with some owning pairs for years, and the wide range of colors and styles available. The ordering process is generally seen as easy, and many are happy with their purchases, often buying multiple pairs for themselves and family. However, some people were dissatisfied with the product itself, noting issues like the material shrinking in the sun, an uncomfortable fit for flip-flops, or the large brand name inside the sandal. There were also concerns about delivery times, with some experiencing longer waits than expected, and a few reported issues with orders not arriving or difficulties with customer service regarding missing items or exchanges.

What people talk about most

Product

Clients share ambiguous opinions on product. Many customers praise the comfort and pain relief provided by... See more

Quality

Customers consistently note positive experiences with quality, particularly praising the comfort and feel of... See more

Order

Customers had ambiguous experiences with order. While some found the ordering process easy and received their... See more

Delivery service

Users describe ambiguous interactions with delivery services. While some customers report quick arrivals,... See more

Website

Reviewers highlight ambiguous aspects of the website. Some customers found it easy to order and received... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

I recommended these sliders to my sister, she has fibromyalgia and one of her symptoms is painful feet. I have a pair and find them very comfortable. Unfortunately, they were too wide for her and I ha... See more

Rated 4 out of 5 stars

This is not the first time I am getting this footwear. I am familiar with it and very happy with it. Better communication this time around would have given it 5 stars. I bought 6 pairs, 3 came firs... See more

Rated 4 out of 5 stars

Great products. Very comfortable footwear. Have bought twice before as gifts also. Delivery was a bit longer than anticipated but arrived safely.

Rated 4 out of 5 stars

Mixed reviews to be honest. I have ordered sliders twice before and although the order experience is good i have to say Unfortunately I am not overly thrilled with this order. Sliders are great!! Flip... See more


Company details

  1. Foot Care
  2. Boot Store
  3. Clothing Store
  4. Fashion Accessories Store
  5. Shoe Store
  6. Youth Clothing Store

Written by the company

Discover our Nordic clothing and accessories. Find our 2 best-sellers: Nordic socks and Cloud Sliders. Choose Bjorgk for a colourful, modern and comfortable look!


Contact info

3.8

Great

TrustScore 4 out of 5

3K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service and great service

Excellent service and great service. I ordered the wrong size in error and the Customer support team couldn’t have been more helpful. They provided a returns label and despatched the correct size without receiving the pair returned to ensure I had the correct pair in time for Christmas. My daughter loves the slippers and would have no hesitation in recommending the product as well as the Company itself

December 23, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

New shoes…

These are my forth pair they r so comfortable taken them on all my holidays as they so light really reasonable prices

November 25, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

AWFUL COMPANY PART2

So I posted as bjorgk have not sent me my order, customer service is awful, so yesterday my tracking showed delivered, only it's not my parcel, I spoke to royal mail who have said I've been given wrong tracking, so no parcel christmas is ruined well done bjorgk and I'm being ignored my bjorgk I emailed hours ago so I stand by my review

December 20, 2024
Unprompted review
Bjorgk logo

Reply from Bjorgk

Hello Claire,

We are deeply sorry for the inconvenience you’ve experienced, and we understand how frustrating this situation must be. It sounds like there’s been a mistake with the tracking, and we sincerely apologize for the confusion and for any lack of communication on our part.

Thank you for sharing your feedback, and we’ll look into this further.

Warm Regards,
Bjorgk Team

Rated 1 out of 5 stars

Absolute Scam

Has not shipped, no communication from company. Won’t refund. DO NOT BUY

Edit to update: the company has replied (see below) without acknowledging that I have been chasing an update since Monday 16th (it is Friday 20th), I have had no shipping confirmation, and no acknowledgment of my request to cancel the order and refund the charge. Have now had to send another email that i am sure will go unanswered.

Additionally, reached out via direct message on Instagram twice and that went ignored.

December 19, 2024
Unprompted review
Bjorgk logo

Reply from Bjorgk

Hello there,

We sincerely apologize for the delay in processing your order. We understand your frustration, and we want to assure you that this is not typical of our service.

Due to high demand, some orders have been delayed, but please know that we are actively working to fulfill all orders as quickly as possible. We also want to emphasize that we do offer refunds when necessary, and we will process yours promptly if your order has not yet shipped.

Please contact us directly with your order details so we can resolve this immediately. We take your concerns seriously and are committed to providing you with a solution.

Thank you for your patience.

Warm Regards,
Bjorgk Team

Rated 2 out of 5 stars

They've absolutely changed quality

They've absolutely changed from the ones I bought two years ago and not for the better. They feel more plasticy, thinner and much less bouncy. The price sure hasn't changed. Disappointing.

December 19, 2024
Unprompted review
Bjorgk logo

Reply from Bjorgk

Hello Alli,

Thank you for your feedback. We take concerns like yours very seriously, as maintaining quality and consistency is a top priority for us.

We can assure you that our products are made with high-quality materials and undergo strict quality checks. However, we understand your disappointment and want to investigate this further. It’s possible that there may have been a change in production or a batch issue.

Please reach out to us directly with your order details so we can look into this and make things right. Your trust means a lot to us, and we’re committed to addressing any concerns promptly.

Warm Regards,

Rated 1 out of 5 stars

Cheap bad product

Order took ages to arrive, as they are made and dispatched from Asia.
Packaging was very bad as are the cloud Slippers, made from cheap plastic that squeaked and make loud “Flatulance” like noises when walking.
The fleece lining on one slipper was not sewn properly and is open at the toe end.
The fleece on both slippers is not attached to the toe end of the slipper and when taking them off this fleece turns inside out, making rewear difficult.
The fleece is backed by plastic lining and therefore sweats when worn
These are not premium products.
Don’t Buy them

December 2, 2024
Unprompted review
Bjorgk logo

Reply from Bjorgk

Hello there,

We sincerely apologize for your negative experience and understand your disappointment. We strive to provide high-quality products and exceptional service, and we regret that we did not meet your expectations this time.

While our products are made in Asia to ensure we maintain top quality and affordability, we take your concerns about the slippers' material and packaging seriously. We’ll be looking into the issues you raised regarding the fleece lining, noise, and overall construction to prevent future occurrences. This is certainly not the experience we aim to provide.

We’d like to make this right for you. Please contact our customer support team with your order details so we can assist you with a return, exchange, or refund.

We appreciate your feedback as it helps us improve, and we hope to have the opportunity to restore your trust in our brand.

Warm Regards,
Bjorgk Team

Rated 1 out of 5 stars

I thought these slippers were shipped…

I thought these slippers were shipped from the UK as they had a UK address. They were however shipped from China. I ordered them on 27th November and they have only arrived today. Both parcels have been opened and they do not contain my free gifts as promised. Very disappointed and not worth the money without the freebies. I would recommend avoiding and buying a UK slipper. They are also smaller than they are supposed to be. Not sure the second pair will fit a family member I have bought them for.

December 16, 2024
Unprompted review
Bjorgk logo

Reply from Bjorgk

Hello Patricia,


Here’s a thoughtful response addressing the concerns:

We sincerely apologize for the frustration caused by your recent experience. While our company is based in the UK, our manufacturing is handled in Asia to maintain the quality and craftsmanship we promise. Rest assured, our slippers meet the highest standards, regardless of their origin.

Regarding your free gift, we regret the inconvenience. Due to stock issues, we had to ship the slippers separately to minimize delays. Your free gift will follow in a separate parcel, and we’ll ensure it reaches you as quickly as possible.

We’re sorry to hear about the sizing issue. If the slippers don’t fit as expected, please reach out to our team so we can assist you with an exchange or a solution that works for you.

Your feedback is valuable, and we’re committed to making improvements to enhance your experience in the future. Thank you for your understanding, and we hope to resolve this to your satisfaction.

Warm Regards,
Bjorgk Team

Rated 1 out of 5 stars

Avoid buying from the

I bought or I shall really say I tried to buy 2 pairs of slippers from them. They promised 7-12 working days delivery in the UK. That’s a joke!

So, they take your money and most likely you’ll never see a product or refund.

I ordered products and paid for them around mid november. They took my money and - as I remeber - didn’t get any confirmation emails. Ok, I thought, it would come. And it wouldn’t. After the 7 working days passed, I wrote them using their contact form on their web page. But I didn’t have any order number or anything so, I couldn’t hope for any sort of response. And I was right, I didn’t get anything.

Maybe because of that message or maybe not, 5 more days later, at 1st of Dec, I got the official your order has been processed letter. And that was the moment when I realised, they’ve just blocked the money on my card, but the merchant never really requested that. So it took for them almost 3 calendar weeks to actually start working on my order!

I thought, well, at last, I’d have what I ordered. But it’s never that simple. They ship products from mainland China. i think, that is not big deal lot of companies does that. However the UK Customs most likely will ask for some money innorswr to get the package delivered. It would be very nice from them to show it on their web page: UK customers, you need to pay the customs as well.

According to the order tracker it took another 11 days for them to transfer my package from their warehouse in mainland China to the origin airport in China! And it’s been sitting there now. It’s no chance that can get that package this year.

So if you plan to do some last minute shopping, try someone else, not Bjorgk!

November 14, 2024
Unprompted review
Bjorgk logo

Reply from Bjorgk

Hello Krisztian,

We sincerely apologize for the delay in your order and the frustration this has caused. Due to overwhelming support during this period, we experienced unexpected stock issues, which unfortunately delayed some orders. However, we’re happy to inform you that all pending orders, including yours, have now been shipped.

Regarding your concern about customs fees, we want to clarify that none of our customers have ever reported paying additional customs fees for their orders. Rest assured, you won’t need to pay anything extra to receive your package.

We also acknowledge your concern about the timeline. While our standard delivery timeframe is 6-12 business days, international logistics can occasionally face delays due to factors beyond our control. We understand how disappointing this can be, especially when you're eagerly awaiting your purchase.

If you’d like, please reach out to us directly with your order details so we can provide you with the latest updates and ensure everything is resolved to your satisfaction. Your trust means everything to us, and we’re committed to improving your experience.

Thank you for your patience and understanding.

Warm Regards,
Bjorgk Team

Rated 4 out of 5 stars

I absolutely love these slippers

I absolutely love these slippers. Exactly what I wanted - soft and fluffy for indoors and yet suitable for me to go outside to put the washing out! The only downside was the two week wait for them to arrive. I (naively didn't realise they were coming from China).

November 30, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great communication during order…

Great communication during order process with speedy delivery, however I returned my slippers due to size being a little smaller than a standard size 6. Return process very efficient with refund very quick to be arranged.

October 24, 2024
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Product never arrived

Product finally arrived , love my slippers and customer service was very helpful in the end

November 18, 2024
Unprompted review
Bjorgk logo

Reply from Bjorgk

Hello Sally,

We sincerely apologize for the delayed response and any inconvenience this may have caused. We are currently experiencing a high volume of emails, but we truly value your patience.

Upon reviewing your order, we can confirm that it was delivered on November 30, 2024, via Yodel UK. Our customer service team has also reached out to you to provide further details about the delivery.

If you still have any concerns or require additional assistance, please don’t hesitate to contact us. We are here to help and ensure your satisfaction.

Thank you for your understanding.

Warm Regards,
Bjorgk Team

Rated 1 out of 5 stars

Be careful wearing the slip on slippers…

Be careful wearing the slip on slippers on indoor wooden floors. The grip makes me stop midway last week when I was carrying a glass of water and I fell. Glass broke and my face landed on it. Lost 1 pint of blood ambulance came. In A&E for 7 hours. Wound glued. Didn’t know why until today when in a hurry I stop again and almost tumble.

November 25, 2024
Unprompted review
Bjorgk logo

Reply from Bjorgk

Hi Dori,

Thank you for bringing this to our attention. We’re sorry to hear about the incident you experienced. Safety is important to us, and we will be reviewing the design and grip of the slippers to address any potential issues, particularly on indoor wooden floors.

We value your feedback, as it helps us improve our products. If you have any additional details to share or questions, feel free to reach out to us.

Warm Regards,
Bjorgk Team

Rated 5 out of 5 stars

Cosy slippers

I bought 4 pairs of the slippers and they are great, I have CRPS in my feet so can’t wear normal shoes, I’ve been looking for cosy slippers I can wear outside in the winter and these are perfect. So comfortable and keep my feet warm.

November 18, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Really nice shoes very lightweight

Really nice shoes very lightweight. Bought for a holiday they are ideal for the beach or poolside areas. Perforations allow them to dry off quickly. I also like that they are fully adjustable and a custom fit is therefore easily attainable. I can definitely recommend them.

November 8, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Very comfortable slippers

Snug, lightweight, slip on, can wear outside, flexible comfortable slippers. Tick from me. They look a bit clumsy but that doesn't worry me at all, it was comfort I was after.

November 1, 2024
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Ordered 2 pairs slipper and 1 pair…

Ordered 2 pairs slipper and 1 pair sliders when they were 3 for 2. Orange slippers are a teeny bit longer than the green which are a little too short but will be kept as spare. Slippers are really cosy and actually foot shaped so my slightly wide feet do actually fit. Yes they are a bit hard bit that just means they are supportive unlike nasty memory foam. Sliders are a well sized and good for pottering about in

November 20, 2024
Unprompted review
Bjorgk logo

Reply from Bjorgk

Hello Helen,

Thank you for sharing your experience with our slippers and sliders! We're glad to hear that you find them cosy and supportive, and that they fit your feet comfortably. We appreciate your understanding about the slight size difference and your positive note about keeping them as spares.

Your detailed feedback on the design and comfort of our products, including their supportive nature, is very helpful and encourages us to keep improving. If you need further assistance or have any questions, please don’t hesitate to reach out.

Thank you for your support and for choosing our products!

Warm Regards,
Bjorgk Team

Rated 4 out of 5 stars

Love the slides and sandals

Love the slides and sandals. Have helped my plantar fasciitis enormously. I purchased some of the slippers but unfortunately they come up smaller and have a hard trim around the back of the foot area so unless your feet fit perfectly or are a bit smaller they were uncomfortable. Shame as they looked lush. But I love the slides and sandals do ill stick woth those. Exchanged the slippers for more slides lol and they came quickly. Very happy with the service.

November 18, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Very poor service and still waiting for…

Very poor service and still waiting for my ordered items after two weeks
Is this a scam company?

November 16, 2024
Unprompted review
Bjorgk logo

Reply from Bjorgk

Hello Anna-lise,

Thank you for your feedback. We’d like to clarify that, as stated on our website, shipping typically takes 7-12 business days. Upon reviewing your order, we’ve confirmed that it has already arrived in your country of destination, as we advised in our previous email response.

We kindly ask you to allow the remaining time for delivery. If you need further updates or assistance, feel free to reply to our email, and we’ll be happy to assist you.

Warm Regards,
Team Bjorgk

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look