Blue Vanilla Reviews 4,427

TrustScore 4 out of 5

3.9

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 90 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers are really happy with the products, often highlighting the quality and diverse range of styles and colors available. Many people appreciate the comfortable and stylish nature of the clothing, finding items that fit well and receive numerous compliments. The staff also receives praise for being helpful, honest, and accommodating, offering assistance and opinions when needed. However, some customers were dissatisfied with the return policy, particularly regarding having to pay for returns, even for faulty items. There were also instances where orders arrived with quality issues, such as holes, creases, or stains, and some people experienced problems with order fulfillment, including missing items or incorrect sizes.

What people talk about most

Product

Customers consistently note positive experiences with product quality and design. Many reviewers praise the... See more

Quality

Clients share positive opinions on quality, often praising the excellent quality and durability of clothing,... See more

Return policy

People report ambiguous experiences with the return policy. While some customers found the return process... See more

Order

Customers had ambiguous experiences with order. Some reviewers reported issues such as receiving incorrect... See more

Staff

Reviewers highlight positive aspects of staff. Customers consistently praise the staff for being friendly,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Great online service and quick delivery. I first came across Blue Vanilla when looking for a sequinned top for Abba Voyage. Not only did I find the perfect sequinned top but Blue Vanilla quickly beca... See more

Rated 3 out of 5 stars

I received my jumper today with a large hole in it Was unhappy to find i have to pay to return a faulty item surely this isn't correct Update I emailed them and got a prepaid Royal Mail r... See more

Rated 5 out of 5 stars

Visited Blue Vanilla in Castle Court Belfast and just loved it. They have such an array of styles and colours of dresses and they really suited my figure I have quite a large chest but the dresses I b... See more

Rated 5 out of 5 stars

Purchased a summer dress last year from Blue Vanilla and it’s one of my favourites! I regularly wear it, it washes well and you can see how much care has been taken when produced so it lasts again and... See more


Company details

  1. Clothing Store

Written by the company

Discover the cutting-edge women’s fashion at Blue Vanilla. Shop the latest clothing trends in dresses, tops, knitwear, trousers, skirts and more.


Contact info

3.9

Great

TrustScore 4 out of 5

4K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Trying to return an item

Trying to return an item - impossible - can't print returns label as nothing happens when trying to do so. Impossible to find an address, and impossible to get hold of customer services - definitely not impressed. Also the item, a long padded gilet I ordered in Medium - I am a size 8 - and this barely fitted me, and certainly wouldn't have been able to zip it up with a thick winter jumper on.

November 6, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Penny.
Thank you for taking the time to leave us a review.
As this order was placed with our third party partner Debenhams, the steps for the returns process are a little different for concession orders. This is explained in detail in our returns sections of the website, but you can always contact us if you have any questions about the process and we will be happy to help. We can see that all emails regarding this incident have been responded to in a timely manner. Please contact us again if you still have questions about this return process at contact@bluevanilla.com

Kindly,
Blue Vanilla

Rated 1 out of 5 stars

Sent in a gilet to be refunded and…

Sent in a gilet to be refunded and still had no refund. Tracking says it has been received. Have emailed and sent.messages to Facebook page and no response.

October 24, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Helen. Thank you for taking the time to leave us a review.

We already replied to your previous emails and issued a refund for this order. Please note that we kindly ask customers to allow up to 14 days from posting for their returns to be processed.
Thank you for your understanding and patience.

Kindly,
Blue Vanilla

Rated 5 out of 5 stars

What an amazing experience customer…

What an amazing experience customer service was fantastic a big shout out to the manger Sarah for her genuine advice and expertise will definitely return some lovey clothes and the help and advise was great. Would highly recommend this store and staff 😍

October 26, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Elizabeth,

Thank you so much for this awesome review! We are so happy to see that you loved your experience with us. These kind words means a lot to the team and looking forward to welcoming you soon!

Kindly,
Blue Vanilla

Rated 5 out of 5 stars

Extremely Happy with Everything

So far I have ordered 2 dresses from Blue Vanilla. One was XL and one was One Size. They both fit exactly as described and looked just like the photo displayed. I love the fabric of both and they are both very good quality. I wasn’t sure what to expect for such discounted prices but I am very very pleased with everything. The shipping was also extremely fast. I did read some negative reviews but my experience has been nothing but extremely positive

October 27, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Sherri,

Thank you so much for this 5 star rating! We are very happy to know that you enjoyed the order and are happy with your items. Your feedback motivates us to continue providing the best service possible to all our customers.

Kindly,
Blue Vanilla

Rated 5 out of 5 stars

" Excellent Service "

Customer Care from "Blue Vanilla "was second to none. It's the first time that I have shopped with this company, and will definitely be buying from them again .
My Email's were answered very quickly, and l was more than satisfied with the outcome .
ltem purchased was a perfect fit, and of a very good quality .🙂🙂

October 29, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Anne. Thank you very much for leaving us this great review! We are very happy to know that we were able to resolve your query and that you are satisfied with your purchase :)

Kindy,
Blue Vanilla

Rated 1 out of 5 stars

Missing parcel

I have now emailed twice regarding a missing parcel and have received no response or acknowledgement of these emails! I would like the refund for my missing items please and I would appreciate some form of communication today!

October 22, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hello Katie. Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry that your package was left in an unsafe location. Upon reviewing your case, we can see that a full refund has already been issued. We apologize for this inconvenience and please contact us again at contact@bluevanilla.com if you have any concerns.

Kindly,
Blue Vanilla

Rated 1 out of 5 stars

Ordered 4 items

Ordered 4 items. Returned 2 items which were received by their warehouse 8th October. No refund to date. Very disappointed and receiving no response. Would not order online again if this is service. Customer service poor.

October 2, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Nicola. We appreciate your time for leaving us this review. We ask customers to allow up to 14 days from posting for their returns to be processed, although they are typically processed faster. Could you please contact us at contact@bluevanilla.com providing us with your order number and we will investigate further? Thank you for your patience and understanding during this matter.

Kindly,
Blue Vanilla

Rated 1 out of 5 stars

Although my track and trace states they…

Although my track and trace states they have received two of my parcels there is no sign of a refund. Very disappointed.

Update. After writing my review I received a refund on one parcel. Still no refund on my second parcel!

September 26, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Marie. We appreciate you taking the time to leave us a review. Your satisfaction is important to us, so thank you for your patience during this process.
As mentioned in our returns policy, we ask customers to allow up to 14 days from dispatch for their returns to be processed, although they are usually processed quicker than this. Unfortunately, due to the number of returns we receive, we are unable to search individual packages to confirm receipt before they are processed.
After checking your customer profile in the system, we can see that one of the orders has been refunded within the return window. If you can write to us at contact@bluevanilla.com, we can look into the other pending refund.
Kindly,
Blue Vanilla

Rated 1 out of 5 stars

Poor quality items - hole in seam!

Poor quality items. Dress had a huge rip in the seam. Returned and ordered a replacement only for the same to thing to happen again after one wear! Shockingly poor quality for the seams to come apart after one wash. I only noticed it weeks later when I came to wear again and now it is outside of the return window. I have contacted them about getting a refund but yet to hear back. Would not use again.

September 25, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Thank you for taking the time to review your recent purchase experience. We are extremely sorry that both items have these faulty issues and don't meet your expectations. We take quality issues seriously and please apologise for this tremendous incident. If you could kindly contact us again with your order number, we will look into this further to offer you a full refund.
Kindly,
Blue Vanilla

Rated 5 out of 5 stars

The customer service is excellent!

The customer service is excellent!
I order often but on this occasion my order seemed stuck somewhere! After emailing BlueVanilla the order arrived the next day,plus a code for a discount for the inconvenience caused. Can’t ask for more than that!
Thank you.

August 8, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Jan,

Thank you very much for taking the time to leave us a comment.
We are extremely happy to see that your order finally arrived and we were able to resolve the issue.
The satisfaction of our customers is one of our priorities, that is why we try to offer the best standards and customer care.
Thanks again for your time.

Kindly,
Blue Vanilla

Rated 1 out of 5 stars

Bad shopping experience

I placed an order with Blue Vanilla on Line for a Blazer, matching trousers and a V Neck Water Colour Top. I received the trousers, which were absoloutely huge, without the Blazer and was told the Blazer was out of stock. The V Neck Top arrived in the most appaling condition, red marks all over the top and a rather distinctive smell. I returned both items and had to pay for the postage to return. If this is the quality of their merchandise I will not be shopping with them again.

July 30, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Corrine,
Please accept our sincerest apologies for receiving the Water Colour V Neck Top in that condition. This is hugely disappointing as we always strive to package our orders with due care, attention and to the highest standards that all customers expect from us.
A refund was processed for all items and we also offered a discount code for your inconvenience.
If you need further assistance, please contact us at contact@bluevanilla.com and we will be happy to help.
Kindly,
Blue Vanilla

Rated 1 out of 5 stars

Needed to send something back got in…

Needed to send something back got in contact with blue vanilla still waiting on a reply, normally get good service but not on this occasion.

July 24, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Emma,

Thank you for taking the time to leave us feedback, we greatly appreciate this. If you could please get in touch with us regarding this, via contact@bluevanilla.com and our customer service team will be more than happy to look into this matter.

Kindly,
Blue Vanilla 💙

Rated 1 out of 5 stars

Bad customer service

Bad customer service. Returned two items, not only have I had to pay postage when both items ordered were the same size, arrived, one tiny and the other huge! Dodgy sizing. Anyway, paid for postage, tracked my return, they've had it back 8 days. I have emailed twice to ask when my refund will be and no response whatsoever. Once I get my refund, I shall not be ordering from again. Zero customer service and weird clothing sizes.

Your reply was a lie.

July 8, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Emma,

Thank for taking the time to leave us a review.
Checking our inbox, we can see that a refund has already been processed and only one email was sent but this was replied in the same day.
Please contact us at contact@bluevanilla.com if you have any further questions or you need assistance with your order.

Kindly,
Blue Vanilla

Rated 1 out of 5 stars

BAD SERVICE

Over the years I have found some great buys from blue Vanilla but my recent order of £140 for 5 items and sending 3 back for poor quality have found they are charging me £2.25 return post I feel like sending it all back now bloody check to charge rather then deduct from payment already received from me for crap, will not be buying from them ever again.

June 20, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Jane,

Thank you for contacting us. We are very sorry to see that you are not completely happy with your purchase and the items received. This is tremendously disappointing as we strive to reach the highest standards possible in terms of quality.

We changed our return policy last February. However, as you have received your items in that condition, if you can kindly contact us at contact@bluevanilla.com again providing the order number and we will refund the return service fee and provide some kind of compensation for the inconvenience.

Kindly,
Blue Vanilla

Rated 1 out of 5 stars

Shocking

Shocking

I placed an order … returned it and I’m yet waiting on my refund 14 days later…royal mail confirmed it was delivered back with you. Communication is appalling, no one answers emails… please can someone process my refund or I will be contacting trading standards.

June 5, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Thank you for leaving us a review.

We are sorry to hear that your refund has not yet been processed. We ask customers to allow up to 14 days from posting for their returns to be processed, although they are typically processed faster. Unfortunately, due to the number of returns we receive, we are unable to search for individual packages to confirm receipt before they are processed.

To further assist you with this incident, could you please email us at contact@bluevanilla.com providing us with the order number and tracking?

Kindly,
Blue Vanilla

Rated 1 out of 5 stars

No refund …

Ordered a dress in two different sizes via the Matalan website without realising that they would need to be returned direct to BV. Returned two weeks ago and can see they have been delivered but I have not received any correspondence from them to acknowledge receipt let alone my refund of nearly £80.
Won’t be ordering again from them

May 25, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Nicola,

Thank you for tacking the time to leave us this review.

Please apologize for this delay in processing your refund. We always ask the customers to wait up 14 days for processing the refunds, although usually they are processed quicker than this.

We are happy to advise a refund has finally been processed. You will receive a separate email confirming the details of your refund. Once a refund has been processed it can take 3-5 working days for the funds to clear into your account, depending on your card issuers terms and conditions.

If you need any further assistance, please contact us on contact@bluevanilla.com and we will happy to help you.

Kind regards,
Blue Vanilla

Rated 5 out of 5 stars

Fabulous experience

Myself and my mother visited your shop yesterday in the Metro Centre, Gateshead, for the second time. I have to say that the service is second to none, nothing was too much for any of your staff. Both times they asked if we needed help and then left us alone to browse. Since Debenhams shut in the Metro Centre we have struggled to find a shop that we like and to be honest we were spoilt in Blue Vanilla for choice, myself taking in 9 dresses - it wasn't if it fit - but what we wanted most from the lovely selection. The sales assistant took some of the dresses from us to hang in the changing rooms to give us an opportunity to find more.

The first visit we were helped by Jess H in the changing rooms - asked us if we needed help or could get any other sizes - to save us going back out agaIn. I have to say my mother's 3 dresses were outstanding and she looked like she was going to a wedding. Myself I only purchased 2 for my holidays, but they were gorgeous, we can tell Blue Vanilla is going to be one of those shops that we visit again and again and are spoilt for choice.

However discounting the clothes, you have the best Assistants helping out around the shop, if I had been younger I would have loved to work there, nothing is too much bother, so friendly and helpful. Customers always find the time to moan and complain when something goes wrong, however rarely do they give compliments - I can honestly say everything is perfect in the shop, from the set out, to the merchandise, and especially the Assistants.

I had to return to the shop that same day as I somehow lost my car keys, the assistant confirmed she had nothing handed in and help me go through my large handbag as I was shaking so much. She suggested in the carrier bag holding the clothes and they they were. She calmed me down, and wished us a good holiday together. Fantastic customer service.

Blue Vanilla - now our favourite shop to visit.

Please make sure these thanks and compliments get handed down - they were definitely well deserved.

Wendy Bateman & Ellen Thompson

June 6, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Wendy & Ellen,

Thank you so much for this lovely review!

We are really happy to see that you liked our products, the shopping experience was great and our staff helped you with this incident.

We will make sure to pass this feedback to our colleges and we will looking forward to see you soon at our Vanilla Metrocentre store!

King regards,
Blue Vanilla

Rated 1 out of 5 stars

Do not order from Blue Vanilla

Do not order from Blue Vanilla, this company has taken my money from an order I have placed, the courier Evri have said my order has been delivered but I haven't received anything you cannot get any response from Blue Vanilla no phone number to call and they do not respond to emails either. AVOID ORDERING FROM THEM. I have had to contact my bank to recover my money

June 3, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Wendy,

Thank you for writing us.

We are really sorry to see that your order has not been delivered and is lost in transit.

Looking at our inbox, we can see that we have responded to this incident and your emails in a timely way and a full refund has been processed for the missing parcel. If you have any doubts, please contact us on contact@bluevanilla.com and we will happy to assist you.

Kind regards,
Blue Vanilla

Rated 1 out of 5 stars

Purchased a blue top with large silver…

Purchased a blue top with large silver and gold flowers on the front on washing it by hand the gold is washing off in huge amounts , can't wear it as the glitter is all over the top now

April 26, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Ann,

Thank you for taking the time to leave us a review.

We are very sorry that this situation has occurred with your item and that you are not completely satisfied. We always try to achieve the highest possible standards with our products.

Could you please message us at contact@bluevanilla.com with your order number to investigate this and discuss a possible replacement, full refund or credit note for this faulty item?

King regards,
Blue Vanilla

Rated 1 out of 5 stars

Avoid!

Used to love BV. Charging to send out is fine, but charging again to return items without notifying customers is dishonesty. Plus any money saved with a voucher code is also deducted! For example, I spent £12.49 and after the deductions ended up with a £8.50 refund. Do you think I'll go for that for that each time I want to try/buy something? Never. Again.

April 16, 2024
Unprompted review
Blue Vanilla logo

Reply from Blue Vanilla

Hi Ayesha,
Thank you for your review.

We are sorry for any inconvenience caused. We have implemented a new returns policy since February. This is explained and updated on our returns page section. Please contact us at contact@bluevanilla.com for further assistance and we will be happy to assist you.

Kindly,
Blue Vanilla

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look