While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 113 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers consistently praise the excellent quality of the products, particularly the labels, noting their professional appearance and delicate workmanship. Many people found the ordering process straightforward and appreciated the ability to review photo proofs before final production, ensuring satisfaction with their custom designs. However, some customers experienced issues with delivery services, citing delays and a lack of communication regarding shipping status. There were also occasional concerns about the labels not being as thick as expected or not matching sample finishes, leading to disappointment for a few individuals.

What people talk about most

Product

Users describe positive interactions with product. Many reviewers are delighted with the quality and... See more

Quality

Customers consistently note positive experiences with quality. Many reviewers praise the high quality of the... See more

Order

Reviewers mention positive feedback about order. Many customers appreciate the ease of the ordering process,... See more

Delivery service

Reviewers highlight ambiguous aspects of delivery service. Many customers praise the fast delivery times,... See more

Service

Customers had positive experiences with service. Reviewers consistently praise the professional, quick, and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

I ordered some woven labels for my shirts to carry the logogram I have been using for decades on all my "personalty" and I am highly satisfied of the result. I live in England but I had the lab... See more

Rated 5 out of 5 stars

This is the second time I have ordered name labels from your company because I knew I would not be disappointed, going by what I received from my first order some years ago ~ exquisite, delicat... See more

Rated 5 out of 5 stars

Dutch Label Shop website was so easy to navigate unlike others I'd visited! The staff were incredibly patient in trying to get my Colors exactly how I wanted them and getting my labels a certain size.... See more

Rated 5 out of 5 stars

Tried a few label companies. nothing compares to this one. Had to refund all of my other orders with other companies cus the quality was just not it. This is just amazing, the photo proof feature is a... See more


Company details

  1. Fabric Product Manufacturer

Written by the company

Make Your Work Stand Out with Personalized Clothing Labels. Design Your Clothing Labels in Just 5 Minutes. Labels with Your Own Logo, Text & Symbols.


Contact info

4.5

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

548 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 23% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Highly recommend

Printed cotton labels. Great result, and the customer service is amazing too! They really seem to care about delivering a product that meets your expectations. Highly recommend.

January 20, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great tags and assistance

Dutch Label Shop's customer assistance was phenomenal, they were available, helpful and very professional. It was my first time ordering labels and everything went quite smoothly. I am very happy with the print, the material and the size.
We should support smaller businesses like this one, in return, they help us build businesses too (the low moq for example).

December 11, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Double size - useless product

I designed the patches to be 35 x 70 mm, but received 70 x 140 mm. I wrote them about this issue and they just responded that I uploaded an image that was 70 x 140 mm. I know for a fact that I designed it differently on the site - what if I had uploaded a hi-res image? Would they then make A1 sized patches?

March 5, 2025
Unprompted review
Dutch Label Shop logo

Reply from Dutch Label Shop

Hi Thomas,
Regardless of the file resolution, our system allows for size adjustments once the file is uploaded. When using your original file, the detected size on our website is 12.7 x 6.4 cm. You can try this yourself by uploading the same file again. This indicates that the patch size was manually adjusted during the ordering process.

Additionally, the price of your order corresponds exactly to the size that was selected and confirmed at checkout. If you have any further questions or need assistance with future orders, please feel free to reach out.

Rated 5 out of 5 stars

Excellent!

Took just over 3 weeks to deliver to Ireland, labels are perfect - exactly what I was hoping for!

February 25, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

NO regard for poor/ late service

Update #2: I did receive my labels and they are exactly what I was looking for. I knew they would be because I did a pre-order before ordering the larger quantity. Sadly, I will not be using them again. Their response is that their factory was closed for 2 weeks, I ordered them before any banner was on their website, and if they met the timeline stated on their website I would have had my labels before they were closed. Them being closed for 2 weeks does not explain why it took about 7 weeks to get them.

Update: Now on 38 days since they took my money, no labels and they will not even give me an estimated deliver date.

DO NOT order from them if you are one a time line and don't have a few extra weeks to wait on your labels.

On their website they say printed labels 10-14 days. We are on day 23, I have not seen the labels and now their facility is closed and they won't even give me a possible delivery date. I have already paid for these labels and this delay is holding up my production.

To avoid these issues I first ordered only 30 labels to make sure the feel and quality were what I wanted. There were small problems with them adjusting the folding but not a big deal, that's why I did the small order first. After talking with a representative I was confident that they understood. I ordered a second order, this time 2,000 labels. I opted for the photo proof which I'm glad I did because they had made the SAME adjustments that I had already spoke with them about. After going back and forth and finally feeling that it was taken care I approved the design. I was told that opting for the photo proof added a couple of days.... it took 8 days to get the photo proof.

When I reached out, I spoke with Don, he explained that their facility was closed and that my order was sitting in the middle of production. I apologized to him because this was not going to be a friendly conversation and asked if I could speak to someone above him who had some authority to help me. He told me he gave me all the information as to why they could not get me my labels. When I asked for someone else again, he said that no one was available because the facility was closed.

I was excited to include their labels on my clothing line but now it's costing me money. Terrible, if I could give them no stars I would

January 27, 2025
Unprompted review
Dutch Label Shop logo

Reply from Dutch Label Shop

Hi Em, we sincerely apologize for the inconvenience and frustration you've experienced with your order. We understand how important timely deliveries are, especially for your production schedule.

Our facility was temporarily closed for two weeks, and we did display a banner on our website to inform customers about possible delays. However, we regret if this was not clear or if it was missed. We completely understand your concerns and are sorry for any miscommunication regarding your order status.
I couldn't find your order number as your name isn't displaying, but feel free to give us your email address or order number so we can investigate this further.

Rated 1 out of 5 stars

Late order and disappointing customer service

I ordered from the Dutch Label Shop as the lead time is clearly advertised as 10-14 days.
It has been 18 days and our order still has not been shipped. We tried to reach out to customer service as this is highly problematic on our end that the labels are late. They keep telling us that the order "will be shipped at some point this week" but cannot confirm a shipping date nor apologise for the inconvenience created by the delay. Very disappointing. I regret ordering from the Dutch Label Shop....

To address your response:
I feel compelled to address the tone and content of your reply. Our order is now scheduled to arrive on Saturday, 21st December—well past the 10-14 day lead time you advertised. By the time it arrives, it will have been 22 days. Unfortunately, none of our team members will be available to receive the parcel on a Saturday (office is closed) and due to its proximity to the holiday period.
This delay has caused us to miss our entire production delivery, significantly affecting our pre-holiday commitments. The lack of clear communication and inability to provide a firm shipping date has only compounded the issue.
It is particularly disheartening to be told what is "fair" under these circumstances. A partial refund (not even 50%) does not come close to compensating for the financial and operational disruption this delay has caused.
I hope your team can take this feedback constructively and improve both communication and customer service processes in the future.
Kind regards,
Pauline

December 17, 2024
Unprompted review
Dutch Label Shop logo

Reply from Dutch Label Shop

Hi Pauline,

We sincerely apologize for the delay in shipping your order. Unfortunately, we have been experiencing unexpected shipping delays, which we understand can be frustrating.
Your order has been sent out and should be delivered tomorrow.

I can see that your order has now been shipped and is expected to be delivered tomorrow. Additionally, a partial refund has already been processed as a gesture of goodwill. However, we kindly request understanding and cooperation, as threatening a chargeback is neither fair nor constructive.

Rated 3 out of 5 stars

Might have been scammed a bit

The labels I recieved were beautifully made however I feel like I got a bit cheated. I ordered 50 ironed on labels and 200 transfer labels. I only got 36 out of the 50 which was more expensive but I can understand mistakes happen, but I feel a bit cheated as they gave me 214 extra transfer labels which were a lot cheaper.

I can understand if there was a mix up but this feels a bit too conveniently planned and a huge burden on me as both label were for different products so I can’t use the 14 extra transfer labels.

The labels are beautiful though and the company are very responsive for help so I would definitely consider using them again but this is just a review for anyone who might need labels last minute to maybe avoid or plan far in advance as I am quite stressed at the moment 😅😅

November 25, 2024
Unprompted review
Dutch Label Shop logo

Reply from Dutch Label Shop

Hi Hannah, we're sorry to hear you received the wrong quantity. If you haven't already, please contact our customer service team, and we'll gladly arrange to send you the missing labels!

Rated 1 out of 5 stars

spacing was off.

we did not like the spacing on the labels, despite the money back guarantee, I'd have to send the labels back at my expense so they can remake, however they stated that it looked fine despite the spacing be completely off.
We also ordered hang tags, the hole was overlapping the design which was uploaded differently, beyond the flimsy stock. Its not worth the energy or time to send back. Any print company either refunds or remakes without hassle. They also did not respond within 24 hours, I had to reach out again to get their attention. Not good customer service, hard pass.

November 8, 2024
Unprompted review
Dutch Label Shop logo

Reply from Dutch Label Shop

Hi there, unfortunately, we couldn’t locate your order since you chose not to provide additional details. If there was an error with your labels, we’d be happy to make it right. Our typical response time is 24 hours, though it can extend to 48 hours during busy periods. The end of the year tends to be a particularly hectic time for all businesses. Thank you for your understanding!

Rated 1 out of 5 stars

Wrong everything. twice!

I ordered twice. Both orders came back with wrong designs or wrong quantity. Then they completely ignore you when you ask them to fix it. Dont let the cheap price fool you. They're terrible to work with.

November 4, 2024
Unprompted review
Dutch Label Shop logo

Reply from Dutch Label Shop

Hi, thank you for your feedback. We’re sorry to hear about the issues you encountered with your orders, as providing a smooth experience is very important to us.

We’d like to clarify that we did, in fact, reproduced your order to ensure you received the correct design. Additionally, our team responded to your inquiries as promptly as possible to address your concerns. We’re committed to providing the best service possible, and we’re sorry if this wasn’t reflected in your experience.

Rated 1 out of 5 stars

Would NOT order from this company

Would NOT order from this company.
The labels are not fit for purpose at all. They sent wrong txt colour which l did not order. When l asked to see my original order I’ve been ignored.
Look out for the fact that there is no room on the side by the symbol to make a neat turn over sewn edge.
Use Cotton Trends labels Much better all round

October 14, 2024
Unprompted review
Dutch Label Shop logo

Reply from Dutch Label Shop

Hi Angie, we’re sorry to hear that your experience didn’t meet your expectations. To clarify, we did see that the sparkling gold text color was selected at the time of your order, and we provided a reproduction free of charge to ensure you were satisfied with the final result.

Regarding the label layout, we strive to provide design previews that help customers visualize the finished product, including room for a sewn edge. We appreciate your feedback on this aspect and will take it into account for future improvements.

Rated 5 out of 5 stars

So glad I found Dutch Label Shop

So glad I found Dutch Label Shop. They produced new labels for me, and when I received them, they were the same as the picture I was sent, as a preview. Couldn't have been any happier!

During the design process, I actually felt like I was there, at Dutch Label Shop. The interaction, between myself and my design-contact, felt very reassuring and comfortable, even though it was all "on-line".

And delivery was excellent. Couldn't wait to use my new labels, on my custom umbrellas and parasols.

September 16, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Dutch Label

My go to labels company. Absolutely love the services they provide and was so easy to reach out to them for help and when ordering my labels. Quality of the labels itself is Superb.❤️

July 19, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Amazing!

Dutch Label Shop is such a wonderful company to work with in every way. Their products are beautiful, their prices are great, and their customer service is unbeatable. I have no need to ever look further for labels.

June 18, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great Product

Great communication, turn-around time, and a good quality product. I ordered a test print which was duly photographed and emailed and accepted, prior to commencing production.

June 13, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Elated and Happy

It is with utmost Joy and sincerity I write this review because for sometime way back in 2020 I was searching for a company that did Labels but couldn’t find in my country and I believe strongly in quality and so I searched and I found Dutch Label Shop and I was in process of rebranding recently and I never know where I would get labels and so I remembered that I had already used Dutch Label I had received the labels and they were quality and I will be ordering from time to time because I am exceptionally satisfied of what I received and I recommend to everyone

May 29, 2024
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look