While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 81 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers are really happy with the products, consistently describing them as perfect, exceptional in quality, and beautifully designed. Many appreciate the wide selection of unique items and the careful packaging that ensures products arrive in pristine condition. Reviewers also frequently praise the fast shipping and efficient delivery services. However, some people were dissatisfied with customer service, finding it difficult to reach and unresponsive to queries or issues. There were also occasional problems with delivery, such as missing access codes, unexpected customs duties, or items not being shipped as promised. A few customers also mentioned issues with product durability or discrepancies between product descriptions and the actual item.

What people talk about most

Product

Users describe positive interactions with product. Many customers are delighted with the quality and design... See more

Delivery service

Reviewers highlight ambiguous aspects of delivery service. Many customers praise fast shipping, efficient... See more

Order

Customers consistently note ambiguous experiences with order. While some reviewers found the ordering process... See more

Quality

Consumers generally express satisfaction with product quality. Many reviewers highlight the exceptional... See more

Customer service

Customers had negative experiences with customer service. Many reviewers expressed frustration with the lack... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

The pieces are perfect! They're Lego heads for Christmas. Exactly as I hoped. However, the delivery was not straightforward and I think this process needs to be changed. I opted for delivery to a loca... See more

Rated 4 out of 5 stars

An amazing selection of Nordic design (with a few other European ateliers included). The utility of the humble Finns, the understated yet stoic Swedes and the complex Danes (capable of executing bot... See more

Rated 3 out of 5 stars

It said 260 degree, but you can feel the heat coming through it at even 150 degrees, it is very pretty, very soft but not fully practical in real kitchen usage.

Rated 5 out of 5 stars

Extremely well packed in heavy duty bubble wrap. Crates, boxes, glass lamp all arrived in good condition. Customer service is also very prompt and efficient in answering any queries you may have. Pric... See more


Company details

  1. Decoration and Interior Design Store

Written by the company

Finnish Design Shop is the world’s largest online store specialized in Nordic design. Founded in 2004, we offer a wide array of design products from beloved brands such as Artek, Vitra, Muuto, Hay, Iittala, Marimekko and many more.


Contact info

3.8

Great

TrustScore 4 out of 5

1K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 64% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Excellent Service and Product!

I have recently returned from Finland and while in Helsinki I visited the Artek Store. I have been a fan of Alvar Aalto's Design for many years and saw the Limited edition Aalto Stool 60 Kontrasti while in store. Due to luggage restrictions I could not purchase and bring back to Australia with me. As a long time customer of FDS I realised they had it available for purchase and delivery so I ordered it. It arrived within 2 weeks and in perfect condition. Extremely happy and looks great in our home!

July 11, 2023
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hello James, thank you for your kind review! Have a great day there - Jenna / Finnish Design Shop

Rated 1 out of 5 stars

Worst store ever

Worst store ever. Spent $4000 including a $3500 chair which they shipped without an essential piece and then they had the gall to charge ME for the missing piece and blame for it. Horrendous and fraudulent. I look forward to seeing them go out of business

June 20, 2023
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hello Jess! Thank you for your review. I'm sorry about the missing parts. You contacted us about this matter 2,5 years after you received your order. Unfortunately after such a long time, we could no longer investigate the situation with the transport company. We ask our customer to contact us within 3 days of delivery in case the shipment received is wrong, incomplete, damaged or faulty. Our customer service will help you further regarding this matter.

Sonja/Finnish Design Shop

Rated 5 out of 5 stars

I want to compliment Finnish Design…

I want to compliment Finnish Design Shop for their customer service effort.

I ordered my items in February 2023 and only managed to check it in May 2023. I realised that the wrong items were sent to me and I reached out to FDS.

Special shoutout to Ronja - Was very helpful in making sure and she sort it in less than 24 hours.

In short, I am very impressed with the turnaround and support. This is a truly world class portal.

May 14, 2023
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hello Ryan, and thank you for your review. So glad to hear everything had been sorted out in a way you're satisfied with. Welcome back to us anytime!
Emmi//Finnish Design Shop

Rated 1 out of 5 stars

Their lack of responsibility and accountability to deliver the orders that have been paid off is unacceptable—more than 4 months of continuous communication to resolve reoccurring mistakes.I am extrem

I am extremely disappointed with Finnish Design Shop's service. I have placed two orders with them in the past four months, and none have been delivered on time or in good condition. My first order, placed in January, was delivered three months late and arrived damaged twice. Some of the products were also missing, and still waiting for them. Despite their website indicating that some products were in stock, I was notified from the first order that I needed to replace 3 lamps since, unfortunately, they were out of stock. They offered me a gift card since they informed me that this has never happened again. I decided to accept it and proceed with another order.

For my second order, which was supposed to be delivered end of April, again, all the products were indicated as available, and unfortunately, after one month and without receiving any communication, I accidentally saw in the My Previous Orders tab on my account that my order had not been processed yet.

I have reached out to their customer service team multiple times-more than 20 emails, but unfortunately, I have received no satisfactory response. After my feedback for the not available customer service line, they added the phone number in the email signatures. I have been trying to call them, but they are busy every time I get a response and will call me the next day.

This has been a recurring issue with this company, and it is frustrating to see that they cannot fulfil what they promise. Despite receiving payment, the products ordered have not been delivered per the agreed terms.

For the second order, we proceeded with replacing the non-available products, and an offer was made to me for a maximum discount of 11%. Following extensive communication, I accepted this offer. The following day, the same products were advertised online with a discount of 20%. A representative contacted me to express their apologies and explain that the customer service department is not aware of the promotions that the marketing department will offer. The representative expressed his surprise that this situation occurred again with my order, despite our prior communication regarding the maximum discount that could be provided to ensure profitability which was 11%.

Thus, their lack of responsibility and accountability is unacceptable, and I cannot recommend this company to anyone. I have spent more than 5 months communicating with them and trying to find a way to receive my orders. I still have not received my paid order.

If you are considering purchasing from Finnish Design Shop, I strongly advise against it. You will only be met with disappointment, frustration, and a waste of your time and money. So, please save yourself the trouble and find a more reliable retailer!

May 10, 2023
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Dear Elianna

thank you for your rating and feedback.

I am sorry to hear about the issues with your orders.

I wonder the comment "non available customer service line" because I can see from our phone statistics I can see you have succesfully reached our phone line (and also chat) . But I am very sorry if you have not been able to reach us, I kindly ask you to note that our opening hours are Mon–Fri 9:00 am–10:00 pm and Sat–Sun 10:00 am–6:00 pm (EET/EEST).

I will also forward your comprehensive Feedback to our product team, who are responsible for managing product delays.
All delivery times are estimates and in some cases changes in delivery dates may occur.

We are constantly making improvements on this matter. Unfortunately, reporting product delays is still not seamless. We get an estimated delivery date from the manufacturers and sometimes there are delays due to production challenges. When we receive information about a delay, this usually sends an automatic delay message to the customer, and depending on resources, we also notify them manually. Unfortunately, we don't always get information from the manufacturer about the delays that have occurred in time, and this makes it difficult to inform the customers about the delays.

The current year has been challenging for some manufacturers,due to production challenges(f.ex lack of materials) Because of this, some manufacturers have had delays in their estimated delivery dates. Unfortunately, we cannot influence the manufacturers' production processes/schedules. It is of course our responsibility to inform our customers about delays, and I am really sorry that we have not been successful in that for you.

Our biggest apologies for the issues and thank you for your patience.

Despite all the trouble, I hope you have a lovely day!

Helmi // Finnish Design Shop

Rated 1 out of 5 stars

scam company

I think Finish design shop is a scam company. They promise to deliver, but doesn't do it. My parcel is stuck in Germany, an d I don't get any explanasion
Sanne/Denmark

May 1, 2023
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hi Sanne,
thank you for your feedback! I'm so sorry to hear about a delay.

I see my colleague has just gotten back to you via email - there has been a delay with the shipping company but the parcel is now moving again and should be in delivery to you hopefully soon.

Please note our customer service is open daily (despite a few exceptions like yesterday), so in case you wish a bit quicker answer, you can always give us a call or visit our chat on our website. Otherwise we answer to you via email as soon as possible!

Apologies for the situation and inconvenience - please don't hesitate to get back to us in case there is still something else we could be able to help you with.

Have a great day!
Ronja // Finnish Design Shop

Rated 5 out of 5 stars

Highly recommend!

Amazing service and the client service is very kind and responsive. My order arrived to Belgium 🇧🇪 earlier than expected. Even if I had an issue with my Muuto side table which was probably a little bit damaged during the transport, they suggested me to get a little refund, a gift card or a new one.

I just didn’t like that they mentioned me that they often have an issue with the payment options.I had to do a bank transfer instead of using PayPal but they conforming by email that my bank transfer was done and sent my order immediately.

April 14, 2023
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hi Azra, thank you for your feedback! I'm delighted to hear you are happy with your shopping experience and I welcome you back to shop with us again in the future.

In regards to the payment, I'm not sure what has happened. There might be specific reasons why a payment is not going through and we can of course check that, but in over all we shouldn't have trouble with payment methods. But if you are having trouble getting a payment through for some reason and you wish to use card / PayPal, please contact our customer service and we are happy to take a closer look onto our payment systems.

I wish you a lovely weekend,
Sanna / Finnish Design Shop

Rated 1 out of 5 stars

Order #593488 over a week late - take some responsibility!

Order #593488 over a week late. UPDATED Apparently I should check TNT website myself for an ETA!! Shocking customer service. How about you speak to your own carrier and resolve the issues and get your customer a sensible eta as to when customs process delays will abate and how long the onward delivery is? You seem to have forgotten my contract is with you not your delivery partner. Take some responsibility!!! Now received. Defect in one of the items. Let’s see how good the after sales service is…….the reply below references an email follow up but this was only because I insisted.

April 27, 2023
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hi, thank you for your feedback.

I'm sorry to hear that your shopping experience with us did not meet your expectations this time and I apologise for the delay. As my colleague mentioned in her previous email from today, she was in contact with TNT and they confirmed delivery of your order should happen latest tomorrow.

I wish you a lovely day,
Sanna / Finnish Design Shop

Rated 1 out of 5 stars

Goods not received, no refund issued

Sad experience.
I have waited for my order for more than three months. Have not received either my order or a refund. Now the company refuses to accept the chargeback from the credit card issuer stating that "We don't issue refunds from charge backs as if we do this, we'll need to pay extra for this."
Stay away.

April 11, 2023
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hello Alex

thank you for your feedback!
I am sorry to hear about the issue with the order. I see the order has returned back to us and been handled as return, we can refund it back to your card after the chargeback is closed- thank you.

Apologies for the situation and thank you for your patience.

Helmi// Finnish Design Shop

Rated 5 out of 5 stars

Fast delivery, super service.

I ordered to Poland. Fast delivery, super service.

February 26, 2023
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hello Ilona, thank you for your kind review! Have a great day there - Jenna / Finnish Design Shop

Rated 1 out of 5 stars

Terrible refund/exchange process

Ordered an Ariake paperwood table, things went smoothly until it sadly arrived damaged.
I have sent pictures of the exterior packaging and damaged table and requested an exchange. The customer service is terrible, non responsive and acting as if it’s the customers responsibility when an item arrives broken. It should be exchanged and then Finnish design shop can undertake its investigation in its own time. Out of pocket €1000 and stuck living with a huge box with a damaged table inside. Bad service, terrible refund/exchange process. Recommend to use any other site!!

Update - Still waiting for exchange 1 month on, item was shipped back via UPS which was good, but the slow process continues

February 1, 2023
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hello Richard

thank you for your feedback.
I am very sorry to hear the table arrived damaged and the process has not been smooth. My biggest apologies for this!
Our After sales team will get back to your email as soon as possible and organize the pickup + replacement.

Thank you for your patience!
Helmi // Finnish Design Shop

Rated 5 out of 5 stars

Ferm Living kona bench

My Ferm Living bench arrived quickly and the packaging was of high quality. Will definitely buy again from them.

December 2, 2022
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hi Alessandro!
Thank you for your feedback. I'm happy to know you like the bench. Welcome back shopping online soon.

Sonja/Finnish Design Shop

Rated 1 out of 5 stars

Payed for nothing

I ordered (the 21 of November) some towels and when I checked out I got a message that the order couldn’t go through. I therefore ordered the towels from another website . Later I got an order confirmation and the money was taken from my account. I wrote to costumer service and they confirmed that there was a problem with the website. They cancelled the order but I still haven’t got my money refunded. A week ago they wrote me (after I asked) and said that the refund would be in my account in a few days. I will never shop here again.

November 20, 2022
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hi, thank you for your feedback! I'm sorry to hear that your shopping experience with us did not meet your expectations this time.

I noticed my colleague has answered to your email earlier today and explained the situation.

Hopefully, we will still have another opportunity to serve you again later with your design purchases!

Despite the situation, I wish you a happy new year 2023!

Best Regards,
Sanna / Finnish Design Shop

Rated 5 out of 5 stars

Fast process

Fast process, fast delivery, good offers, nice selection

January 1, 2023
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hello

thank you for the rating!
We are happy to hear.
Hopefully you enjoy the design products ordered for a long time.

Wishing you great new year 2023!
Helmi // Finnish Design Shop

Rated 2 out of 5 stars

Really disappointed with the majority…

Really disappointed with the majority of the process ordering with Finnish Design Shop.

Ordered 2 chairs and a light on 27th November and all was well they shipped on 2nd December. No communication from the logistics company apparently the light was delivered on December 10th but nothing here and no communication on this until December 31st, two chairs were delivered on December 29th.

I understand the delays with UK mail at the moment but I think it’s a joke that I had to chase this and still have not received my full order 1 month later.

The customer support have been helpful but now I have to wait for the delivery company to investigate where my light is. Really not happy with this, just send me a new one considering I have been waiting over 1 month and it has apparently been delivered to a random person.

December 31, 2022
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hello Russel


Thank you for your rating and feedback.

I'm sorry to hear about the situation and delay.
I understand the situation is unpleasant. I see my colleague is monitoring this with GLS and she will get back to you as soon as she gets their response. If the parcel is not located, a replacement order will be sent.

Despite the situation,Wishing you a lovely day!
Helmi // Finnish Design Shop

Rated 1 out of 5 stars

Avoid at all costs - Ripped off!

Placed an order with item marked as "in stock and shipped within 1 working days"
Two months later it was shipped.
Wouldn’t have been a problem had they told me that upfront.

And worse, on top of that they manage to insufficiently package a very large and fragile item so of course it arrived broken. I received one email asking for photos of their internal packaging and one further email with a demand that I arrange the shipping back to Finland - they promised to send a label which didn’t arrive, and I have emailed repeatedly stating that the damage isn’t my fault and so they need to arrange a courier collection. I also pointed out that in this day and age of climate change is it wise to ship a broken pot across the world so they can throw it away, seeing as they have my photos of a smashed pot and I am
more than happy to throw it away myself. No replies to any of my emails since. And no solution in sight. Ripped off for the sum of £183

For Helmi - order number is 552414

October 12, 2022
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hello Lucy

thank you for your rating.
I am very sorry to hear about the delay and that we have not informed about it in advance. Also I am sorry to hear about the damage.
Could you share with me your order number so I can check what is the situation with the claim? I did not find the case by your name.

Our deepest apologies for the situation and thank you for your patience.

EDIT: Thank you for the order number. Our After sales team will get back to this as soon as possible via email!

Despite all the trouble have a happy New Year there,

Helmi // Finnish Design Shop

Rated 5 out of 5 stars

Received vase with missing part

Received vase with missing part. Customer rep replied quickly and tried to source part. Failed. New vase finally arrived, in love! Thank you

December 20, 2022
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hi Jennifer,

Many thanks for your review! Glad to hear the situation had been resolved and you're enjoying the item. Wishing you Happy Holidays! - Emmi//Finnish Design Shop

Rated 1 out of 5 stars

Don't trust their website

Placed a couple orders, all with all items marked with "Shipped within 1 working days". Yet all order shipped only at 3+ days.

I'm fine if it takes time to ship. But it annoys me when website lie to convert. No one forces you to claim and/or ship within one day. So be honest and display proper times. Free advice it's always better to underpromise and overdeliver if you want recurring customers!

Update: And on top of that they manage to send the wrong item, with no solution in sight

November 29, 2022
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hello!
Thank you for your feedback. I'm sorry for the delay. We monitor closely preparing times in our warehouse and make changes to our webshop information if we are not able prepare orders in 1-2 weekdays. At the moment we have lot of orders due to our campaign and coming Holiday season. Delivery times in our online shop are estimations and we of course do our best to serve our customers as informed.

I hope we can help you with your design purchases in future despite this customer experience.

Sonja/Finnish Design Shop

Rated 5 out of 5 stars

Perfect Service & Custom Laws

I have ordered an Artemide Tizio Table Lamp online. They shipped my product next following day and It was in the destination country (Turkey-Istanbul) right in time like they said.

But I had an issue with the local Customs on my country and had problems with receiving the product. It was an extraordinary situation and not a failure of the Finnish Design Shop. But they helped me in the best way which I am very thankfull and something I have not experienced on any customer relations before. Thanks!

Please double check your destination countries Custom Regulations before ordering. If you are not in EU there will certainly be taxes and may be some other issues. I was aware of taxes but some countries have newly added extra issues which I have not checked before ordering. So Double check..
Also in my case; Fedex does not have the best shipping operations in Turkey because they have no Customs service locally. You may want to try other shipping options.

And do not panic on reading bad reviews on the Trust Pilot. They do their parts excellent.

Thanks again To Miina, Maiju, Eveliina and Chatbot!!
PS: And lots of love to that Tizio Lamp, wherever it may be... =)

October 25, 2022
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hi there,

thank you very much for your kind feedback!

We're very happy to hear that even though there were some bumps on the road, you've been very happy with us. Thank you also for sharing your experience to others!

I have forwarded your feedback on to others as well to spread your kindness.

Hopefully next time your order will be with better luck! Have a great weekend!

Ronja // Finnish Design Shop

Rated 1 out of 5 stars

Terrible customer service and delivery

Terrible customer service, huge delays on orders, complete lack of communication, unclear delivery terms, unprofessional delivery (no appointment made, etc). Really stay away from this company.

October 26, 2022
Unprompted review
Finnish Design Shop logo

Reply from Finnish Design Shop

Hi Stelios,
Thank you for your feedback, I'm sorry to hear that there has been issues with the order. We are currently looking into the situation and my colleague will monitor this and get back to you via email.
Regardless of the situation, wishing you a great day!

Ella // Finnish Design Shop

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look