Just Tyres - Buckingham Reviews 

256
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.4

Unit 4 The Swan Business Centre, Osier Way, MK18 1TB Buckingham, England, GB

•

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Last minute rescue, had a huge screw in one rear tyre and both rears were around 2mm, I was travelling quite a distance the next day so booked in same morning for replacements in the afternoon, these... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I ordered online my choice of 2 Dunlop Sports tyres including fitting and chose an appointment time and date. Shortly thereafter, Just Tyres phoned to rearrange the appointment date due to Bank Holi... See more

Rated 5 out of 5 stars

Used Buckingham centre for 2 new tyres. Really friendly and helpful folks there. I ordered one tyre but needed two, he explained why (I wasn’t upsold but genuine discussion around options). They reba... See more

Rated 2 out of 5 stars

Young staff's smoke breaks by the entrance seem far more important than serving waiting customers. Perhaps staff could stagger their smoke breaks and go around the back of the building to smoke. Recep... See more

Company replied


Company details

  1. Tire Shop

Written by the company

We pride ourselves on being one of the largest independent tyre retailers in the UK with 39 fitting centres located around the country. We are passionate about providing a high level of service which is why all of our tyre experts are trained to the highest standards in both technical knowledge and customer service. With a wide range of tyres in stock, we are confident that if you use Just Tyres to supply and fit your tyres, you will not be disappointed.

Just Tyres, great, professional service for every customer

Written by the company

We are dedicated to providing an outstanding service to each of our customers. We'll do this by listening to your requirements and understanding your needs, we'll then make the best recommendation and ensure that you are happy with the finished results.

Price Promise Guarantee

We guarantee to refund the difference!

We guarantee to refund the difference!
We’re confident in our competitive tyre prices and are happy to offer our lowest price guarantee. If you can produce a current and local (within 20 mile radius), advertisement or written quotation for the tyre you bought at a lower price within 7 days of your purchase, Just Tyres guarantees to refund the difference. Please note that this guarantee does not apply to internet based offers/quotes.

Contact info

  • Unit 4 The Swan Business Centre, Osier Way, MK18 1TB, Buckingham, England, United Kingdom

  • 01280428082

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

256 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 17% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.4

All reviews

(256)

3,688 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service.

Two run flats installed on my BMW at a good price and with commendable efficiency. Everyone from the boss to the youngest member of the team are very friendly and professional.

May 30, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Supplied and fitted 2 Dunlop Sports tyres.

I ordered online my choice of 2 Dunlop Sports tyres including fitting and chose an appointment time and date. Shortly thereafter, Just Tyres phoned to rearrange the appointment date due to Bank Holiday.
I attended the rearranged appointment. Refit was done quickly plus an extra suggested as wheels were alignment was out, the cost of which was reasonable.
Very pleased with the tyres and how helpful and friendly the staff were.

May 23, 2024
Rated 5 out of 5 stars

The prices I got online were good

The prices I got online were good. Shopped around and got a reasonable price. I went back to the Buckingham branch as the manager was very helpful in fitting me in the day before Boxing Day with a puncture.
Today’s experience was good. A bit slower than was first told but the 4 guys working there are rushed off their feet and feel they need a bigger space to work in. They were trying to fit everyone in and had to keep shuffling cars around.

May 4, 2024
Rated 5 out of 5 stars

Roger and the Team Five Stars!

Picked up a slow puncture (nail) and called Roger at Buckingham branch, always busy, always polite, always looking to help. Drove straight there and Roger and the team were excellent (I have now used them three times, always on point). Back on the road in no time. I know Roger has delivered almost 15 years of excellent service to the Just Tyres Team and he is a credit to you.

April 11, 2024
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Good price on tyres

Good price on tyres. Waited 30 minutes for tyres to be fitted, improved on last visit. Happy with service.

March 25, 2024
Rated 4 out of 5 stars

Excellent manager.

Depot manager had only one other member of staff to help. They were extremely busy and I had to wait a little longer but I could see the pressure the manager was under, so no problem. How he manages the 'office' along with fixing punctures, changing tyres and everything else is beyond me! Well done.
(Prices very competitive, probably the best around)

March 25, 2024
Rated 1 out of 5 stars

4 new Tyres charged a double the normal price !!

Car with 2 burst tyres ( pothole down the road ) arrived on the back of a recovery truck. Decided to change all 4 tyres and was advised to go for a Good wet grip tyre ( which made sense as it is my son's car and it rains all the time here... ).
The one star is for the fact that they sold it to me a twice the price advertised online ! I realised that when the mechanic from next door told the 4 guys changing my tyres " Hey ! I have never seen you change tyre that quickly ... " . Did they change the tyres quickly : yes. Did that justify charging me £125 for a tyre i can buy online for £65 : no. Do I feel I have been ripped off and taking advantage of : yes. I won't go back and I would advise anybody to check prices online "before" committing to any work being carried out by this branch of Just Tyres.

March 5, 2024
Unprompted review
Just Tyres - Buckingham logo

Reply from Just Tyres - Buckingham

Thank you for taking the time to leave a review for our company, we strive to achieve a high level of customer satisfaction and so it was disappointing to read your review. We are very sorry for any inconvenience caused as a result of the service you received. Furthermore, from our understanding we believe you received free tracking because you had to wait outside for 15 minutes before we could get you in to our centre ready for any work, also at the point of deciding to change all four tyres, you were made aware of the price of tyres at that given time. The work was completed quickly as you had stated that you needed to get back to work as soon as possible. Our online prices differ to our centre prices due to directly being ordered through our suppliers, and the price for our centres are based upon the stock available at the time and the convenience of getting the tyres then and there. Again, we truly apologise for you experience and please be assured that our Divisional Manager for the centre has spoken to the team involved and addressed the issues you have raised. we’d be grateful if you could contact us on either 01908 634700 or customerservices@justtyres.com to allow us to get back in touch.

Rated 1 out of 5 stars

Scary and terrifying experience

Online search for tyres perfect exact match with just tyres ordered online for the first time. Time slots every 30mins, so booked it for 16.30. The 30min time slots indicated they would turn it around in 30mins.
Got to the location where booked on time (The Buckingham branch) This is where it all went wrong.
There was no where to park the place was very busy with lots of people waiting and people walking out not being able to get the work done. next a tyre fitter comes out and ask what am I here for. I reply "I am here for three tyres booked for 16:30, I then tell him which tyres they are and the reasons why. He then tells me he is not going to change those he is going to 3 others with no justifiable reason to back it up. eventully after some heated discussion he agrees to change what I have asked for.
We wait in the waiting area for about an hour then another tyre fitter who I think is the manager tells me he can t do the tracking there is not 2 new tyres on the front, I reply that was what was agreed so what has happened. then the other tyre fitter came in and started arguing with me. The manager fitter eventully interveined and said he will sort it. Next all we hear is Tools being thrown about, alot of arguing and it looked like a couple raised fists. I dont think any of the tools hit any cars, they were very lucky. It is a wonder the police were not called.
Another hour and half later it is finally done, I have no confidence that the job has been done correctly. If this is an example of a just tyres branch, I think some major PR customers skills need to be rolled out over all your branches. I need to know this has happened for the safety of me and my family before I set foot into another Just tyres.

February 13, 2024
Rated 3 out of 5 stars

Good customer service in store

Good service eventually, but by using the just tyres website and putting in my number plate it comes up with one option of tyre - turns out they were off-road. New ones ordered on site. Should have done that in the first place I suppose…
In general the staff at Buckingham are super friendly and helpful which is why I would still return.

February 2, 2024

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look