While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

I cancelled my subscription before the renewal. Newspapers debit my account for the payment. The customer service number only allows you to leave VM messages, FB message directs you to email. I hav... See more

Rated 1 out of 5 stars

Poorly managed clown show of a website that overcomplicates simple tasks. Search Bar at the top deselects text after you've selected it with the mouse. Website also struggles with flipping the pages o... See more

Rated 3 out of 5 stars

I generally like newspapers.com, but they make it hard to extract legible clips for your own personal use rather than identifying clips for users on ancestry.com. Additionally if you want to save an... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Another borderline scammy ancestry product that counts on people forgetting they did a free trial and then getting charged a crazy amount. Not worth risking to pay $60 to look at a couple articles.... See more

Company replied

Company details


Contact info

1.3

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

293 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Explanation needed

That's a wonderful explanation that I hadn't found before! If that's what it says in the contract conclusion declarations, maybe it shouldn't just be in English. To be fair, I would like to emphasize that after the cancellation I received the money back immediately.

October 10, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Thank you for your feedback. We appreciate your suggestion that this be included in the future. We will pass this information on to our development team for consideration. We welcome your input, which helps us improve our website with you in mind. Please feel free to continue to share suggestions, concerns, or questions you may have with us. You can do that by emailing support@Newspapers.com for faster response. Thanks

Rated 1 out of 5 stars

It's a scam

It's a scam. There will not be anything available to you unless you upgrade to the more expensive version. Don't waste your money.

September 12, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Kristen-Thank you for your feedback we appreciate the time you have taken to do so. Can you please email me at labass@ancestry.com with the last 4 digits of the card you are charged with, email address that you have used with your account, and full name. I am happy to further investigate. We do have two subscription options. The less expensive is the Basic which includes the 1700's- roughly 1923. Publisher's Extra includes all of Basic and then up to about a month ago. We add around 10 million pages a month. The more expensive option is to cover the copyright laws. I look forward to assisting you with your account. Thanks

Rated 1 out of 5 stars

Rip Off

I have just upgraded my Ancestry membership to get access Newpapers.com, something used to included but the thumbnail image is available now but I can't zoom in. I am beginning to think Ancestry are taking the mick. I have been a customer for over 10 years

August 20, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Nick- Thank you for your recent review. We take these reviews seriously. Can you please email me at labass@ancestry.com? I am happy to further assist you. I will need your email addresses that is associated to your account and the last four digits of the card that is on file in order to locate your account. Thank you.

Rated 1 out of 5 stars
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Sylvia- Thank you for your feedback. We are sorry to hear of your frustrations with the site. Can you please email me at labass@ancestry.com and include the last 4 digits of the card you signed up with and email address. I am happy to further assist you and look into the issue. Thanks

Rated 1 out of 5 stars

Free Trial SCAM

I was told when I signed up for the free trial that I would be paying monthly after. Lo and behold, they just charged me for 6 months upfront. I did not agree to that.

July 31, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Jack St. John- Thank you for your feedback. I am happy to further assist you with this. Can you please email me back at labass@ancestry.com? I will need the email address that you signed up under and the last 4 digits of the card charged to locate your account. Thanks

Rated 1 out of 5 stars

newspaper.com genealogy scam

anc newspaper.com -- an online newspaper archives database for genealogical research -- charged my bank account $74.90 without my authorization. I have never been a subscriber to newspaper.com nor its affiliated parent ancestry.com. Nor did I sign up for a "free trial." I don't know how newspaper.com accessed my info, and discovered the charge while looking for another transaction. I've seen similar complaints about newspapers.com on other web sites, so their scam may be widespread.

July 27, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Geobob- Thank you for your recent review. I am more than happy to look into your charge and when and how this was processed. If you could send me an email to labass@ancestry.com with the last 4 digits of the card being charged, the email address that could have been set up with an account, and your name I am happy to further investigate and help you with the charge. Thanks and have a wonderful day.

Rated 1 out of 5 stars

Horribly run business

I signed up for the loser cost subscription. I attempted to read an article, but had to jump up to the expensive subscription, so I did. This took place over a matter of 5 minutes. Newspapers.com charged me for both subscriptions, which I found out later. I searched for a phone number, and this "business" doesn't even have a customer service phone number. Horrible business practice. I submitted a message through support and also cancelled the subscription. I am beyond disgusted by this so-called business. I want my money back - the email confirmation stated it will be refunded in a few days, I'm still waiting.

July 6, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Edie- Thank you for your review. We take them seriously. I show that you did request the refund a day later from enrolling. It was promptly refunded. Please allow 3-5 business days for the return. I have refunded the 2nd charge of $7.95 today as I received your email today. Please also allow 3-5 business days for this refund. When you are ready to try the site again as we see you did back in 2018 please try the free 7 day trial by going to WWW. NEWSPAPERS.COM/FREE This will allow you to have the Publisher's Extra subscription that allows all content from the 1700's to about a month ago. Thanks

Rated 1 out of 5 stars

I wish I could give them a negative 5…

I wish I could give them a negative 5 stars! You cannot view anything! I cannot even see my great great grandfathers obituary from 1934 without paying $59.00 for the "upgrade." They should be deeply ashamed, but they are not, so the only retaliation we have is to alert others. DO NOT SUBSCRIBE!!!! Genealogy.bank is 1000 times better and they actually have people who answer a phone to help you.

July 1, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Thank you for giving us a review at Newspapers.com. Our Newspapers Basic subscription covers content anywhere from the 1700's up to the year 1922. Almost everything 1923 and after is still under copyright and is the Publisher's Extra content. There are some exceptions to this dependent on the newspaper, but 1923 is typically the copyright year. An agreement with the copyright holders/publishers has been made to be able to digitize these records. We had to pay more to get permission to upload that content to our website, and therefore require an upgraded subscription level, Publisher's Extra. With this level we are able to provide access to our customers to content as recent as last month. Available dates may vary depending on the specific newspapers. This information is on the site. As far as cancellation I am happy to further assist you. I need your email address that is associated to the account. and the last 4 digits of the card that is being charged. Please email to labass@ancestry.com. Again we apologize for the frustration you have felt and I am happy to further assist you.

Rated 1 out of 5 stars

Was charged 59.99 to my card today for…

Was charged 59.99 to my card today for something I haven't subscribed too, yet even used ancestry, no need too. How do I get a live agent? This is ridiculous since I have a varo card so I add money to my card to pay a bill and can't even pay my bill now cause of some charge I didn't authorize.Will be going to BBB if this isn't resolved.

June 18, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Thank you for your recent review. I am happy to further investigate your charge. Please email us at labass@ancestry.com with your email address that could be associated to an account, the last 4 digits of the card charged, and full name. I will be able to look for the account. Thanks

Rated 1 out of 5 stars

I am incredibly disappointed in the…

I am incredibly disappointed in the Newspaper service or rather lack thereof. After having to pay twice for the service-- once through ancestry and once to the newspapers.com itself, I cannot access the majority of article I try to open. I have tried to look at dozens of articles that appear in my hints for ancestry in the last few months and when I try to open the article , I receive this message "This page is not available". Your service is not inexpensive, and I would really like to know what I am paying for?
Nothing it seems. BTW, don't bother trying to contact them on their website. After submitting you will get a message "sorry-- your comments not received."

June 10, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Colleen- Thank you for the recent review. We apologize for the frustrations. I am happy to further assist you. Can you please email me at labass@ancestry.com? I will need the last 4 digits of your card that is on file and your email address that would be associated to your account. Thanks

Rated 1 out of 5 stars

They give you the run around

I signed up for ancestry(4-6-22) and I cancelled on(4-8-22) but didn’t know the newspaper.com was connected too so I been trying to cancel that too but they still been taking $59.90 out my account but according to the fine print it supposedly be a one time fee but it’s not, I been calling and leaving voicemail,if you call the 1-877-519-0129 you have to leave a voicemail n I hope they call you back..

June 7, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Tawanda- Thank you for your review. I left you a voicemail earlier this morning. I am sorry that we haven't been able to connect. Please email me at labass@ancestry.com. I am happy to further assist you and look for your accounts. You may have more than one. Thanks

Rated 1 out of 5 stars

Clips sent by email cannot be read

Have been a subscriber to Ancestry for over 20 years and am an off and on again subscriber to Newspapers.com that most unfortunately is also owned by Ancestry. If you save an article to Ancestry without clipping it, the article is often to blurry to read. If it is a long obit, it is both too blurry and way too small to read. Clips I can almost always read. There is an email option in clips, but email recipients can’t read them.

May 27, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Thank you for the recent review of Newspapers.com. Can you please send me a screenshot of the blurry article, the URL, and the last 4 digits of the card that you have associated with your account? I will also need your email address and name that is associated to the account and I am happy to investigate this issue for you. Thanks

Rated 1 out of 5 stars

Can I give a rating if “ZERO”

Can I give a rating if “ZERO”? I have been trying to cancel a subscription and can’t get any help. I sent them 4 messages and get an email stating they’ll get back to me and I won’t get service any quicker by responding g to their emails. In one of the emails, it states that I must notify them within 2 days of being charged (after trial). In their website it states to go into account and click the “cancel” button. Well guess what. There is no cancel button on my accounts:subscriptions page. Now, when I try to submit another message to them, I get a prompt if “OOPS. There’s been a problem. Fill out the form below”. IVE DONE THAT AND IT KEEPS KICKING ME OUT!!!
Beware of the inability to get in contact with them. poor customer service!!
Oh….I didn't find this website useful either, hence why I want to cancel!!!
I also just read the other reviews in this site. When they respond to the complaint and give an email in which to contact, I tried everyone of them. Contact not valid!!!

May 27, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Thank you for the recent review. We strive to help our members. Sorry to hear that you have had such a frustrating time in getting the help you deserve. If you would please email me at labass@ancestry.com? Please include the last 4 digits of the card being charged, the email address and name that is associated to your account and I am happy to further assist you. Thanks

Rated 1 out of 5 stars

Worthless bait and switch scam

I paid for a subscription, and my subscription has netted me access to zero articles and obituaries in the twentieth century. Virtually everything is paywalled behind an additional fee in their"Publisher Extra" subscription. So, completely worthless.

May 22, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Sara- Thank you for your recent review of Newspapers.com. I am more than happy to send you searching techniques to our site. It is vast as papers date back to the 1700's to about a month ago. We add 10,000 pages ever month. I am happy to discuss the differences of our options and what they include. May I please have you message me at labass@ancestry.com? Thanks

Rated 1 out of 5 stars

Ancestry All Acess upgrade waste of time

Just upgraded my ancestry account to All Access hoping to find some obituaries in newspapers but everything seems to be behind a further Publisher Extra paywall. Really disappointed and wish I hadn’t have bothered. Feels like a scam to be honest.

May 20, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Kev R- Thank you for your Newspapers.com review. I am happy to further assist you. Can you please email me labass@ancestry.com? I am happy to investigate and explain our levels of services. Thanks

Rated 1 out of 5 stars

According to newspapers.com I am interested in their crap articles!!! Charged me big time!!!

According to newspapers.com I am a guest through ancestry.com. But I was charged $59.60 on my credit card yesterday. That's a 6 month subscription that is listed on the site. I never ordered 6 months of this crap newspaper site. I'm pissed. Cancelling Ancestry.com over this because they are crap as well. Long story short on ancestry, they ripped me off of all the info I had on two trees. Which is BS.

April 17, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Kim- Thank you for your recent review. I am more than happy to follow up with your concern. May I please have you email me at Labass@Ancestry.com? I will need your email address that is associated to your subscription and the last 4 digits of the card that is charged in order to find your account. Thanks

Rated 1 out of 5 stars

Sorry I Fell For This Scam

I have signed up for Newspapers.com several times over the years to look for information pertaining to my Ancestry.com trees. The last time I signed up, almost everything I wanted to see required an additional payment. So basically, the money you pay for the membership gets you nothing. I'm so irritated with this service and also disappointed that Ancestry.com continues to post information that you can't access unless you pay for this additional membership - only to find out that you still can't access anything once you've paid.

March 9, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Ginger- Thank you for contacting us thru this review. I am happy to look into your subscription for you. Please email me at labass@ancestry.com and I can help locate your account. Thanks

Rated 4 out of 5 stars

Signed up for 7-day trial

Signed up for 7-day trial. Could not find any articles, I was searching. Kept getting message check back later. Next day I emailed asking to cancel subscription. 2 days later, I received an email stating I did not have an account. On 3/3/22 there was $74.90 debit to my bank account. Have emailed again trying to settle this issue, no response, Called Ancestry Spoke to Supervisor Jassa. She said "this is a 3rd party company. Ancestry has no control over them, no access to their record or fund. Newspaper.com does not have a phone. there is no one there. They just check messages" # I Was contacted by Lana. She discovered my email address was wrong in their records. This is why they couldn't find my information or contact me. She cancelled the subscription and refunded my $74.90. Thank you, Lana for the Great job,

March 6, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Thank you for the review. I would love to help. Please email labass@ancestry.com and I can further assist you. Thanks- ***You are more than welcome and thank you for your patience in getting your account figured out.

Rated 1 out of 5 stars

Bait and Switch Scam just waiting for a Class Action Lawuit

This is a bait and switch scam. Newspaper.com and Ancestry (another ripoff scam) need to be subjected to a class action lawsuit for their extremely deceptive "All Access" claim. The fact is that Ancestry sells their "All Access" subscription, which is already at an OBSCENELY HIGH PRICE and then, when you try to access Newspaper.com, they try to bilk you for more even money. I'm not about to pay more for something that is already grossly expensive! To top it off, I have many decades of experience researching genealogical sources and the vast majority of stuff on Ancestry is USELESS, which serious researchers must now wade through endless searches just to find meaning full information (no, downloading Aunt Mable's JUNK family tree isn't worth a thing). When trying to connect to Newspaper.com, using your "All Access" account only pops up demands to pay MORE. Ancestry and Newspaper.com needs to be sued for their bait and switch tactics.

February 23, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Thank you for contacting Newspapers.com. Can you please email me at labass@ancestry.com with your account information and I happy to look into your account more closely. Thanks

Rated 1 out of 5 stars

Similar to other comments here...

Similar to other comments here.... I got an ancestry membership with all access in order to get newspapers.com. ANYTHING I attempted to access required additional membership fees.
This is a scam on the part of ancestry and newspapers.com.
Someone from either, please contact me.
thank you. Carol F

January 29, 2022
Unprompted review
Newspapers logo

Reply from Newspapers

Carol.....please contact me directly at josansom@ancestry.com. Thank you so much!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look