While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

I bought a 8x6 tongue & groove garden shed from this company in the summer. But after erecting it, it wasn't until the end that I realised that the roof didn't fit. It was to small. I messaged t... See more

Rated 5 out of 5 stars

Wow! Fantastic company. Customer service is fantastic, I wanted a few tweaks made for my pent shed… not a problem. Delivered on time, now erected and sitting perfectly in my garden, outstanding qualit... See more

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic products and service. We bought our children's playhouse 9 years ago and just had a new roof fitted which should then make it last another 9 years. Dave and Mark who fitted the new roof did... See more

Rated 5 out of 5 stars

This shed was much better than expected & the comms from Pinelap were excellent as CV19 impacted on the delivery time. The instructions were inside the roll of roofing felt which I didn't see u... See more

Company replied

Company details

  1. Furniture Maker

Written by the company

Pinelap Timber Products Ltd is the North of England's leading manufacturer of garden buildings. We offer a full delivery and fitting of our products in Yorkshire and Lancashire as well as a nationwide delivery only service. We currently manufacture 80...


Contact info

3.5

Average

TrustScore 3.5 out of 5

39 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Aggressive and intimidating driver

After having our delivery left on the drive on the 24th March without a courtesy phone saying we are on the way, which i now know this company dont do unless you ask, while we were out and left it with a neighbour two doors down, who then went on holidayfor a week, Subsequently they took it in and kept the item for safe keeping untill they returned. I rang the conpany to say that they shouldn't be leaving nearly £700 worth of bar on a busy main road unattend which i now thought had been stolen due to it not being on my drive and only having the delivery note pushed through letter box. Straight off the company were very dismissive of my concern and told me to call the police if i thought it had been stolen. After many messages back and forth via amazon, who we brought through, i finally recieved the items from neighbours upon there return. However before getting the items back on the 28th March the driver who had supposedly delivered my bar had turn up to my door at 9.45 to ask if he could have a look in my garden for the delivery to which i said no i dont know who you are and if you want you can come back when my husband is home at this the driver walked down the side of my house and tried my back gate, which was locked, i then said ive told you no your not going into my garden i havent given you consent for that. The driver continued to open my gate and go into my garden ive then stood infornt of him to stop him going any further onto my property. He became aggressive and intimidating and when i tried to stop him he didnt i then said im calling the police for breaking into my home. To which he said good call them as he was walking back to his truck and using his phone. The police have said i need to sort this civilly and with the company but unfortuently the company wont release and details of the driver or speak to me at all as they want the police to deal with it. So over all if you want a company that basically use bullying and assaulting behaviour to stop you complainging them this is the company for you. Ive tried ringing them again this morning to ask for an update to be told by the receptionist get the police to phone us and when explaining that i would need some form of written/emailed proof that they wont talk to me i cant do anything about it. This has apparently come from the manager who i cant speak to but have been given his name but cant disclose that on here as it goes against trustpilots rules. Lets just hope when we come to put the bar up it aint as bad as the other reviews on here.

April 1, 2022
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

It seems very strange to us that after trying several times to contact you via Amazon and your landline phone number to arrange delivery (we had no email or mobile number for you) and getting absolutely no response…. Just 15 minutes after delivery you reply to our delivery messages to say the large heavy wooden garden bar had been stolen!! "All you had was the paperwork."
Even more bizarre… When you request a refund on March 28th (four days after delivery) and claim the garden bar has not been delivered one of our drivers straight away calls round to get some details so we can try to investigate further. No one answers the door but we can see the roofing felt roll with our company name and logo to the side of your house, and what looked like parts of the bar further back in the garden. On approaching to get a better view (and take a photo to show you and Amazon) you suddenly appear and force the driver from your driveway claiming it is decking wood.
Then extremely strange…… 20 minutes after our driver attended, we get an Amazon message again on the same thread and replying to the delivery details to say it was a misunderstanding and you now have the garden bar and wish to drop the matter.
We feel it might have just been easier to reply to our messages so we could have arranged an estimated delivery time. We also understand leaving it on your drive under the watchful eye of a neighbour is inconvenient. Simply as it is large heavy and awkward to move when you return in the car, and to move on your own any distance an absolute nightmare. We do also feel we did our best rather than cancel delivery or return the item. The bad review is unjust and we feel left out of frustration at not checking your details provided on order, messages received on Amazon regarding delivery, and at us actually acting on your claim for a refund taking the claim seriously that the bar could have been stolen, investigating and not just simply returning your money without question. We just hope this is a learning curve and you can enjoy the bar. Many of our customers past and present contact us to say thank you and send wonderful pictures and reviews of the garden buildings we have provided over the years. We can only hope you also enjoy the finished product and contact us with a thank you further down the line.

Rated 5 out of 5 stars

Well done pinelap!

Shed delivered and erected, first class product and service! Highly recommended. Its refreshing that a company does what it says in this day and age, thank you pinelap!

January 26, 2022
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

Thank you for the review, we appreciate the feedback and we're really pleased to hear you're happy with your shed.

Rated 1 out of 5 stars

Ordered a kennel for my dog was not the…

Ordered a kennel for my dog was not the correct size no phone call from the company to ask if it is the correct size or anything once it arrived I emailed and said look take this one back and make me something bigger and if its more I will pay the difference nope they were not having it and basically said sell it on ebay or Facebook and you will get your money back. Never using this company again

October 18, 2021
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

You purchased a kennel from our website selecting the size required. You then also paid for the kennel to be erected for you (including the roof to be felted corner strips and fascia boards to be cut and fitted, roofing nails used and sections screwed and sealed together) once complete and in use a few days, it was then decided you had purchased the wrong size. Unfortunately, we cannot accept return of a dog kennel that has been assembled and used. It is effectively second hand and not hygienic, parts would need to be replaced such as the roof felting also. It is true we can supply a new kennel and agreed at discounted price given your mistake but advised you might be better first trying to sell the kennel you have purchased to recuperate some cost. Simply as a used kennel is not something we can help with or accept as a retuned item. Unfortunately, we do not phone every online customer to check the size of item they purchased is correct, but we do send confirmation and arrange delivery in advance. We just proceed on the basis that the order is correct unless advised otherwise as we can process many hundreds a week.

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic Company

I ordered a Pent eco Shed from Haydock Garden Buildings who are dealers for Pinelap Fencing & Sheds. Can't explain how happy I am with the Pent 6×8ft shed supplied, delivered and erected by Pinelap of Bradford. Very impressed and happy with my purchase. Everything I wanted in a new shed. Thank you Pinelap and Sam who I dealt with. Also thanks to Brian Drake of Haydock Fencing for his help and advice.

September 28, 2021
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

Thank you for the review, it is nice to hear that you are happy with the shed and service. We will also be sure to make both Sam and Brian aware of your comments.

Rated 5 out of 5 stars

I have just received a 8x6foot from…

I have just received a 8x6foot from pine lap after reading some bad reviews after I ordered it I was a wee apprehensive.The shed arrived on time I started to assemble it.I am 71 and my grandson is 14 we assembled it with only one small fault the centre spar on the was a wee bit out.wee would have finished it but the midgies were driving us crazy.All we have to do tomorrow is roof felt and windows.Any tradesmen who couldn’t follow the instructions must have got their papers from Woolworths.I am a retired engineer and grandson is a schoolboy.so I have to thank you for a very good shed.

July 1, 2021
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

Thank you for the review, we do get many good honest reviews. It is the honest good reviews that we like to think influence our customers so we are happy the shed is as expected and easy to assemble for you.

Rated 1 out of 5 stars

Greenhouse is just a shed without windows

Ordered a 6x6 greenhouse from amazon, had a 6 week wait which seemed fair according to Google. The guy who delivered was friendly and helpful but that's where the happy story ends.
Some of the wood was warped, some was actually split and the instructions were as much use as party invite in a pandemic.
Apart from the instructions being less than basic the fact that you needed both extra screws and about 5 tubes of silicone were barriers to completing this jigsaw in any sort of time.
The icing on the cake was that one piece of the roof glazingwas missing meaning I couldn't complete the greenhouse until I had been to a local DIY store and bought some as the company professed all innocence in responsibility for the missing glazing. I waited 2 weeks before purchasing some glazing in the forlorn hope that the Company would sort out my issues.
When completed the greenhouse does look nice but there must be more credible suppliers for this product.

June 13, 2021
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

We do agree when completed the greenhouse does look nice, it is also very good value. From what we can see a lot of the issues had been caused on assembly and we are always here to help with this if you contact us first when unsure.

Rated 1 out of 5 stars

Nightmare to build such a shoddy product.

The greenhouse was delivered without any of the windows.
The windows that came a few days later were for the wrong shed.
Then roofing felt was sent instead of windows.
Finally, I got the right windows.
Then the nightmare really started.
The 'instructions' are a joke. Very poorly written. The builders I had employed to put it together were flummoxed.
The nails and screws supplied are completely rubbish and of a very poor quality and were binned.
It became increasingly clear that not only had I been sent the wrong windows but I had been sent the wrong wood to go around the windows. The builders were here (having been put off twice due to the window situation), it was the weekend, so a trip to the local builders' depot was in order to get the right fittings.
The roof was not watertight by any means. Another trip to the builders merchants for lots (and I do mean lots) of silicon sealant.
So 2 weeks delay due to the window situation, twice postponing the builders & over £100 on extra wood and sealant and it was built.
And then despite the sealant, it leaked and leaked and leaked. The entire roofing section is warped.
The builders have been back and done their best to make it watertight, with additional wood & even more sealant.
The quality is just shocking.
As one of the builders said, it would have been easier, cheaper and quicker to get them to build one from scratch.
It would certainly have been less of a headache.

June 11, 2021
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

We appreciate that the mix up with the glazing was our fault and apologise for this, it was resolved very quickly once we had been made aware of a problem. However, the item is very simple to install with instructions provided, it is simply put, supplied in seven large sections including the internal potting shelf that just screw together internally. We would think if “The builders you had employed to put it together were flummoxed” alarm bells would ring as anyone with basic DIY skills should be more than able to assemble this greenhouse. We do concede the finishing touches such as beading the glazing in place are not always so simple, but we are always on the end of the phone to help if required. The correct wood was sent to bead your glazing in place as this was checked again. We can only suggest the £100 additional timber and the adaptations your “builders” have made to the product are the cause of any issue as we sell hundreds of greenhouses throughout the year for self-build with very little issue

Rated 1 out of 5 stars

If I could give this company zero stars…

If I could give this company zero stars I would.
Spent over £1100 on a new greenhouse, the assembly instructions are poor and the quality of the product not good. I had to use over 11 tubes of frame sealer, in addition to the silicon sealer advertised to made this good. The roof sections I had to pull together with ratchet straps to make them true before screwing together as they were so warped. They advise the glass sizes needed and I bought accordingly, 3 of the pre-cut frames would not accept the glass as they were too small and not accept the glass cut as it was; if I had not got a plunge saw I would have had to have the glass recut.
Finally on completion of the greenhouse I find that the door is severely warped, called for a replacement and was advised that is the nature of the product and was refused a new door even thought they had supplied a warped one. Asked if I could buy a new one and the answer was no as they could not guarantee the new one any better.
Nature of product fine, it will warp a little over a few months, but I do not expect to be supplied with a warped product from the outset!
Quality of product 3/10
Customer Service 0/10

Go buy elsewhere and shop around - this is not for a DIY erection.

Update following response:-
I never sent you pictures of the warped door, was never asked for them.!!!

Glass was cut to size as advised and it would not fit as described..

June 9, 2021
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

Following the images received we disagree the door is not warped and sits well in the frame and is held firm with the turn buttons one top and one bottom it also locks as it should. We do not provide glass but if cut to the correct size as advised it would fit perfectly well as with the twin wall glazing we supply ready cut to size.

Rated 5 out of 5 stars

Exceptional

From start to finish their customer service was spot on - there's not a single thing that they could have done better. Communication was fantastic and product arrived on date stated. Delivery driver was friendly, helpful and even brought the product round to the side of the house where it was safe. Overall, you won't get a better company or customer service.

April 22, 2021
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

Thank you for the review, we are more than happy you see the product as "fantastic"

Rated 5 out of 5 stars

Wonderful service

We were unable to be at our house yesterday when shed delivered but have been amazed at the wonderful service offered by this company. The staff could not do enough to accommodate us in these unusual times and the delivery service was exemplary -many thanks to Stuart who took everything in his stride!
Have yet to see/ construct shed but if it’s as good as the service it will surpass expectations

November 20, 2020
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

Thank you for the review, we do try our best to accommodate our customers. We are happy to meet your expectations.

Rated 5 out of 5 stars

O.M.G

O.M.G! What a FANTASTIC company. These guys make the BEST, STUDY, EXCELLENT QUALITY most BEAUTIFUL children's playden on the planet. I bought one and converted it into a mansion for a beautiful dog.

Note: after a year later from purchasing the house, we made it and PineLap were available to help with any questions I had, so they didn't abandon us. This is called amazing customer service.

Looking forward to the future when I purchase another item from them.

Thank you guys.

November 13, 2020
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

Thank you for the review, we hope the dog loves it as much as you do.

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic!

Fantastic!! We received our lovely cabin shed today and only had to wait a couple of weeks for delivery which is amazing! The shed is fabulous and we were kept up to date on delivery etc. very pleased and would recommend

November 6, 2020
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

Thank you for the review, we are very pleased you like the shed / cabin.

Rated 1 out of 5 stars

Child’s faulty playhouse

Received item on 15th September. It was just left on the driveway as nobody home. When we arrived home, we noticed many parts of the house were damaged and we had no assembly instructions.
It has been put up and treated with a wood treatment, and after 2 weeks, the door no longer closes as it has warped. The door is also falling apart.
I am very disappointed with the overall quality of the house. It is most definitely not worth £650.
Would not recommend and I feel it will need replacing very soon. Very, very poor. Company has failed to reply to emails. Terrible customer service. Would not recommend.

October 10, 2020
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

We disagree strongly with this review. Some weeks after delivery you contacted us and with reluctance did eventually send photos. The door was not falling apart it was smashed, snapping the 12mm thick T&G boards, even bending the hinges and lifting some of the ring nail fixings also. We advised it was clear as day the door had been damaged with some force and a replacement would be chargeable. This is when it was clear you wanted a new door free of charge. We agree the item was left on your drive, but delivery was arranged two weeks in advance, and we never once changed the delivery date or details and have the messages on file to back this up. On the day of arrival, we had been advised it must be left on the driveway as nobody was home. The instructions had been stapled to the back of your invoice and posted through the letterbox with photos taken as a POD.

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic

Had to wait a few weeks for our summerhouse, but it is absolutely stunning. Really good top quality wood and it was so easy to put together. Great service by this company and delivery service. Would highly recommend.

September 25, 2020
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

Thank you for the review on the "stunning summerhouse" we are happy you like it.

Rated 5 out of 5 stars

Great Service

So pleased with the deluxe dog kennel, it looks lovely and is sturdy. Everyone was so helpful, would definitely recommend.

September 22, 2020
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

Thank you for the review we are happy you are pleased with the kennel.

Rated 5 out of 5 stars

Good value for the price.

The summer house turned up on time and the delivery team were friendly and helpful. Instructions were included but it is all very self explanatory really. In one day I had it built and given 2 coats of wood treatment. For the price I paid this summer house represents good value for money. No complaints at all.

August 13, 2020
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

Thank you for the review, we are happy you like the summerhouse.

Rated 5 out of 5 stars

This shed was much better than expected…

This shed was much better than expected & the comms from Pinelap were excellent as CV19 impacted on the delivery time.

The instructions were inside the roll of roofing felt which I didn't see until towards the end of assembly. Made one call for advice which was clear and concise.

Compared to other sheds I had looked at this unit is far far better. The wood was well packed and arrived in good condition.

Wouid definitely recommend.

July 17, 2020
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

Thank you for the review, we are happy you like the shed and that you would recommend us.

Rated 2 out of 5 stars

I ordered and paid for a shed over two…

I ordered and paid for a shed over two weeks ago. I was told it would be delivered and erected on the 1st April 2020.
I was sent a statement, stating that due to 'Covid 19, the manufacture of my shed would be delayed.
WELL ACTUALLY, MY SHED IS STOOD IN THEIR YARD!! THEY ARE LITERALLY MINUTES FROM WHERE I LIVE.
I called, leaving two telephone messages, suggesting that they could drop the shed outside my gate, and we would erect it, or, as in the second call, they could erect it in the garden, whilst we remained in the house.
IF postmen are 'safe to go to someone's door, then I'm sure that the men at Pinelap are safe to deliver and erect my shed, in a garden where they would be 30+ feet away from the house!
I've had no response to my email either, stating that they have broken our buyer/seller contract, by not keeping to the agreed delivery/ assembly time.
To date, no response.
That's £304.00 down the pan!!!!
My next step is Trading Standards.

April 11, 2020
Unprompted review
PineLap logo

Reply from PineLap

As you are aware, the government nationwide lockdown for Covid 19 happened just before your item was due to be delivered. As a responsible employer we took the appropriate steps at the time to protect our staff and our customers. You were kept up to date all along , and your shed was delivered a few weeks later as soon as we were able to re open safely by following all government guidelines. Thank you for your custom . Pinelap

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look