Shutterplus Reviews 

233
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I recently needed a replacement louvres and pins for my shutters, and Shutterplus (Hugo) were excellent from start to finish. They responded quickly, identified the correct system, and guided me thro... See more

Rated 5 out of 5 stars

We made our first order with Shutterplus in autumn 2019 after moving into our new house and these were fitted by Hugo and the team before Christmas. We cannot fault the shutters in any way! We’ve had... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Excellent company, chat line good, doesn't matter what stupid questions you ask, they try to help. Our dog damaged about 8 of our shutter slats, we have now replaced them and you cannot tell they we... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Apprehensive ? Yes ? Don't be, we ordered our shutters with some apprehention, no need. Service was very good, detailed drawings sent almost immediately for approval prior to manufacture, replied stra... See more

Company replied

Company details

  1. Window Treatment Store

Written by the company

Shutterplus® is your one-stop solution for everything related to DIY plantation shutters. From DIY ready-to-install shutters, parts and hardware as well as shutter components needed to build your own shutters. All available online at the lowest prices. Serving UK, Ireland, France, Benelux & USA . Standard 12-14 week lead time or Express PolyTherm® 2-3 week delivery. UK 0808 189 0014/www.shutterplus.co.uk ROI 01 903 9796 / www.shutterplus.ie EU +35 38 68107106 / www.shutterplus.eu USA 917 284 9425 / www.shutterpl.us


Contact info

4.7

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

233 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.7

All reviews

(233)

3 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Excellent Company

Wrong goods sent but easily resolved and happy with new replacement. Have used this company several times and can’t fault them😊 Will continue to use in the future.

November 17, 2020
Shutterplus logo

Reply from Shutterplus

Thank you Robert. Apologies for the mix up!

Rated 5 out of 5 stars

I have been looking for months for…

I have been looking for months for somewhere online that sold the right hinges for the shutters and finally this company came up. Good price and quick delivery. So Thanks

October 29, 2020
Shutterplus logo

Reply from Shutterplus

Thank you Mr Jones.

Rated 4 out of 5 stars

Purchased shutter door hinges in order…

Purchased shutter door hinges in order to get the pins as we had lost one and you can't seem to buy just the pins. Hinges arrived and although the pins have a slightly different shape head, they fitted perfectly and did the job.

October 23, 2020
Shutterplus logo

Reply from Shutterplus

Thanks for taking the time to give us a review.

Rated 5 out of 5 stars

Replacement pins

Bought new pins to replace worn pin on plantation shutter slat. Did the job and arrived promptly from shutterplus.

October 12, 2020
Shutterplus logo

Reply from Shutterplus

Thank you very much for your review.

Rated 5 out of 5 stars

Perfect measurement for slat replacement

Perfect measurements and everything fit. I had to gently encourage the staple into the slat with a hammer. I looked up a video that shows the best position to put the staple in and that helped. I would definitely order from them again.

October 8, 2020
Shutterplus logo

Reply from Shutterplus

Thank you Lauren for your kind review.

Rated 5 out of 5 stars

UPDATED REVIEW 2

Hi Sarah at Shutterplus

Originally I said the following: Excellent service and products; great value. Good communication and speedy delivery. Thoroughly recommended, will certainly use them again.
Update 2: Apologies Sarah for previous update which has now been removed. That related to the original shutter company we used before using yourselves to replace the relevant hardware.
SHUTTERPLUS IS EXCELLENT!!!!

October 2, 2020
Unprompted review
Shutterplus logo

Reply from Shutterplus

Hi there.
Who on earth quoted you £100 to replace ONE slat??? Certainly not Shutterplus! Please clarify.

Appreciate your kind review. Thank you.
Sarah
Shutterplus.

Rated 1 out of 5 stars

Been trying to get hold of Hugo but no…

Been trying to get hold of Hugo but no reply on telephone or email. What is going on please?

October 1, 2020
Unprompted review
Shutterplus logo

Reply from Shutterplus

Sorry but we've been a little overwhelmed by the volume of orders we are receiving at the moment. He will be in touch asap. Apologies for the delay.
Sarah
Shutterplus.

Rated 5 out of 5 stars

Communication was a little late and…

Communication was a little late and delivery was longer than expected due to covid and bad weather. However, the shutters were a great price, excellent quality, and took around an hour to fit. I would definitely use Hugo again for my shutters.

September 30, 2020
Unprompted review
Shutterplus logo

Reply from Shutterplus

Thank you Jonathan.

Apologies again for the delay.

Sarah
Shutterplus

Rated 1 out of 5 stars

5 months on and still no shutters!!

I placed an order in May and was given a lead time of 10-12 weeks.

13 weeks later, having received no information, I emailed to check on the whereabouts of my order. I was informed that it had been delayed and was on a shipment that would be arriving the following week.

Two weeks later, still nothing. I emailed again asking for an update. I received a phone call informing me my order wasn’t on that shipment after all and would be on the next one which was due 3 weeks later.

We’re now three weeks on and I still have not received my order, nor any further update as to when it might be arriving. I’ve tried phoning customer service and get a recorded message saying ‘the person you have called is unavailable’

It’s approaching 5 months since I made my initial order now. I was happy to make allowances for a slight delay due to the current global situation, however this is just getting beyond a joke now. I’m incredibly disappointed in the incredibly poor service I have received.

September 29, 2020
Unprompted review
Shutterplus logo

Reply from Shutterplus

Hi Verity.

Really sorry for the delay with your order, but the vessel carrying the container your order was in, was subjected to delays in ports en route following the re-introduction of covid-related restrictions.

I see from the DPD tracking notification that your order was delivered to you this afternoon, so apologies once again for the delay and inconvenience.
Sarah
Shutterplus

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service and quality.

Excellent service and quality.
The shutters were delayed due to obvious Covid issues but I was kept updated every step of the way and am very pleased with quality.

September 28, 2020
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Very helpful staff who responded…

Very helpful staff who responded quickly to any questions. The quality of the shutters was also very good and went together easier

September 21, 2020
Unprompted review
Shutterplus logo

Reply from Shutterplus

Thank you for your review Andy.

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service

Excellent service, shutters came with clear instructions and cut perfectly to size. I would highly recommend Shutterplus.

September 20, 2020
Unprompted review
Shutterplus logo

Reply from Shutterplus

Glad to hear you're pleased with your new shutters Tracey, and thank you for your review.

Rated 4 out of 5 stars

Love the shutters I had made for my…

Love the shutters I had made for my daughters bedroom. Hugo was very fast and efficient at measuring, sending me the quote and fitting. The only negative for me was the long wait time - but they were worth the wait.

September 19, 2020
Unprompted review
Shutterplus logo

Reply from Shutterplus

Thank you Noeleen.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look