While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 3 out of 5 stars

I bought a spare cover for my therapy blanket. Because I live in Highlands, despite being on the UK mainland I was charged more for postage than the cost of the cover - around £30. I can understand... See more

Rated 1 out of 5 stars

Have sent numerous email requesting how to return an item, just get a generic response giving a support ticket number, then nothing further to my questions! There is no phone number to be able to spea... See more

Rated 1 out of 5 stars

Ordered both the blanket and cover but was Only sent the cover, which came in a damaged envelope. Contacting customer services is a real pain and so far they seem convinced I should receive the blanke... See more

Rated 1 out of 5 stars

Maybe a good product. I don’t know. It was too heavy to lift from the box!! I have asked the company to accept return and pay return costs. They have refused pointing to their terms and conditions!! I... See more

Company details

  1. Bedroom Furniture Store
  2. Living Room Furniture Store
  3. Mental Health Service
  4. Sleep Clinic

Information provided by various external sources

The UK's BEST weighted blanket for stress, anxiety & sleep.


Contact info

2.9

Average

TrustScore 3 out of 5

217 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Looking for a cozy blanket

I have been using my weighted blanket for over a week now. It did take a bit of getting used to but now I love it.
I wanted something that is not going to be too hot, also I am delighted that it has a cover which it will make it easier to clean.

February 1, 2023
Rated 1 out of 5 stars

I have emailed to find out if I have…

I have emailed to find out if I have been sent the wrong purchase or if it is just misleading, I ordered queen\king size, barely covers my small double with a gap at either side. Not possible for two to sleep under.

January 3, 2023
Rated 5 out of 5 stars

Simply brilliant service.

Having been given the run around by a 3rd party seller on a well known site.. I almost gave up in despair for getting a couple of blankets as a Christmas gift. The site was great to use, and the communication from the seller was excellent.! Any mails sent answered promptly. Items arrived on time and are far better than I could have hoped.

December 21, 2022
Rated 4 out of 5 stars

Provides the desired comford, relief, and improved sleep as it should...

Very happy with our purchase. The blanket is very well made, and has a nice velvety texture. The weight is well distributed within the cells, and provides the desired comfort, relief and improved sleep as it should. Only downside is that we thought it would be slightly bigger as a Queen size, but it fits well over a standard double bed. Everything else is great and we can happily recommend to anyone looking for a decent blanket.

December 12, 2022
Rated 1 out of 5 stars

6 WEEKS AND NO DELIVERY!!!

6 WEEKS AND NO DELIVERY!!!
I DID NOT RECEIVE MY ORDER AND NO UPDATE FROM THERAPY BLANKET I feel like I've been scammed, to be honest. I would like to think it's not a scam, but I ordered last Oct. 2, 2022, and did not receive my purchasae until today, Nov. 2. On October 19, my shipment was marked successfully delivered even if there was no package received. On October 20, I wrote Therapy Blanket an email that my shipment was marked delivered by the courier without me receiving any item. Today is Nov 12, 6 weeks after my purchase, and still, I don't have any blanket nor any refund.

First, there was an error in Therapy's checkout system such that it incorrectly changed the address I typed and selected from the dropdown menu by itself. Second, I asked for proof of delivery but until today, there is no proof of delivery such as a photo or any proof of signature that the parcel was received or any advice at all as to where my parcel is. There is also no option in the checkout system for me to select whether I would require a signature or not for the delivery or should I require extra cover for the shipment to New Zealand or not. I am very surprised how the company can be very dismissive about the matter knowing your customer did not receive their package for 6 weeks.

I have been asking for my refund or replacement as promised in their guarantee but this is utterly a false advertisement! This is the worst purchase service I have ever experienced. I don't have a blanket and this has been occupying my headspace for 6 weeks now and Therapy is poorly responsive and without any sense of urgency to address the matter. I am still hoping this is not a scam of course but as of now, while I have already paid $208 and not have received anything, it's a big sham.

November 12, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Excellent product

Excellent product, well thought through design - especially the zip which stops the cover from bunching. Also, good clear website information, speedy delivery and great customer service. Really can’t fault product or company!

October 31, 2022
Rated 4 out of 5 stars

Great service and great blanket

I received the blanket last week. The service was excellent with it arriving the day after ordering. I ordered it as I have CFS/ME and struggle with my sleep. It took 2 nights to get used to it but I do really like it. It's certainly comforting but unfortunately unlike other users I still haven't slept through a whole night.
The bamboo duvet cover and pillow case feels super luxurious though

September 28, 2022
Rated 5 out of 5 stars

Lap blanket for holiday

Ordered a lap blanket to take on holiday. Kept informed of transit. Arrived on time.
The blanket is excellent. Our autistic 13yr old loves it and is “testing” it every day before we go away. It’s now part of the furniture! Thank you 😊

July 20, 2022
Rated 1 out of 5 stars

I ordered a king size does not even fit…

I ordered a king size does not even fit the bed not what i thought it would be like

July 5, 2022
Therapy Blanket logo

Reply from Therapy Blanket

Hi Darren,

Weighted blanket sizes are not the same as traditional quilt sizes. They will cover the top of the bed as the weight is more beneficial on top of the human body and bed instead of falling over the sides. The dimensions were also provided on the website and FAQs.

We'd like to help and make sure you get the best options for your purchase. We have sent you an email to assist you further.

Rated 1 out of 5 stars

I contacted them via email within hours…

I contacted them via email within hours after purchasing to ask to cancel. I have had no response no refund. There was no phone number available on the website no contact name address phone number etc. Only email and the company has not to date replied to my email. So very bad customer service. Now stuck with blanket and no refund. Very bad communication well no communication as no response from them.

June 12, 2022
Therapy Blanket logo

Reply from Therapy Blanket

Hi, we understand that you've wanted to opt for a cancellation upon placing an order. We at Therapy Brand aim to provide products that our customers need and will benefit from. We totally welcome returns, exchanges and cancellations as per customers request. However, we have looked up all our emails but have not found any request under your order number and this email address. Have you used a different email address by any chance?

We have sent you an email for further assistance. You may also contact us at support@therapybrand.co.uk and one of our support team should be able to help immediately.

Rated 3 out of 5 stars

too heavy

too heavy, not wide enough for a double bed, and the zippers on the cover don't adjust very well, but it did give me deeper sleeps nonetheless.

May 28, 2022
Therapy Blanket logo

Reply from Therapy Blanket

Hi Ja, we're glad that your new Therapy blanket has helped improve your sleep!

We understand that you'd prefer a wider blanket, though. As mentioned in our product description, the blankets are not the same as our usual doona/duvet sizes as the weight is more beneficial on top of the human body and not necessarily overlapping to the sides of the bed.

You are welcome to exchange for a larger Queen/King blanket as preferred. Let us help you with the process! Please reach our team to proceed and we will assist you asap - support@therapybrand.co.uk

Rated 3 out of 5 stars

I did not do enough research and the…

I did not do enough research and the items I ordered were not suitable. More helpful information would be very useful.

May 18, 2022
Therapy Blanket logo

Reply from Therapy Blanket

Hi Annie, thank you for trying Therapy. We understand though that while our products work incredibly for most, the result may still vary per customer and we'd like to make sure we can help you check your best options. We sent you an email for further assistance.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look