While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 607 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Customers frequently found products to be as described and appreciated the ease of assembly for many items, often noting the clear instructions. Many also highlighted positive interactions with customer service, praising their helpfulness and responsiveness in resolving issues. However, some people were dissatisfied with product quality, citing issues like warped parts, missing screw holes, or flimsy construction. Delivery service was also a concern for some, with reports of delays, lack of tracking updates, and couriers not following instructions. A few customers also mentioned receiving damaged items or experiencing difficulties with returns and refunds.

What people talk about most

Product

Clients share ambiguous opinions on product quality and assembly. Many reviewers praise certain items as good... See more

Quality

Customers consistently note ambiguous experiences with quality. While some reviewers praise the good value,... See more

Delivery service

People report ambiguous experiences with delivery service. Many customers praise prompt delivery, good... See more

Order

Reviewers highlight ambiguous aspects of order. Many customers report issues such as not receiving... See more

Customer service

Customers had ambiguous experiences with customer service. Many reviewers expressed dissatisfaction, citing... See more

Reviews shaping this summary

Rated 3 out of 5 stars

The size of the coffee table was perfect for my use but assembly was a little tricky although it did pull together when all bolts were tightened up. However, the table wasn't as "chunky" as it lo... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

The product is great , easy to assemble and solid and good quality. However the actual picture is a bit misleading as it shows a pair of trousers hanging in the unit which is why I brought it ,to han... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I've ordered twice now from vidaXL - it's hard to find 'affordable' wood furniture these days (apart from IKEA) and I'm pretty happy with the two pieces I've got from here. Is it the best quality, no,... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

After looking for several months the large planting troughs were exactly what I was looking for. Some self assembly required and may be difficult if working with limited space depending on size of tro... See more

Company replied


Company details

  1. General Store

Information provided by various external sources

vidaXL is an international online retailer where you can find whatever you need for your home, garden, garage and do-it-yourself projects. Our concept is based on offering a wide range of products that enable people to “live it up for less”. By using simple cost-cutting solutions that do not negatively affect the quality of the products, we are able to make our products accessible for as many people as possible. All processes from product development and purchasing, marketing & sales, logistics and customer services are in our hands. In that way we keep full control over our products’ functionality, quality and costs. Check out also our auctions : https://www.vidaxl.co.uk/auctions/


Contact info

3.0

Average

TrustScore 3 out of 5

9K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 98% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Issue resolved

I had a frustrating issue with the quality of products received and initial Customer Service offered (chatbot). Once I was in touch with customer services employee the issue was swiftly resolved and I was happy with the outcome.

March 2, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Customer,

Thank you for your feedback! We’re glad to hear that your issue was resolved to your satisfaction and that our team could assist you effectively.

Kind regards,
Tanya
vidaXL

Rated 5 out of 5 stars

Surprisingly good customer service

Just to be clear this review is about my customer experience.
Turns out the Evri delivery driver had delivered my parcel to the wrong address.
vidaXL replaced my parcel - even after the original one had come I to my possession.

March 12, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Customer,

Thank you for sharing your experience! We’re delighted to hear that our team was able to assist you and ensure a positive outcome, even with the delivery mix-up.

Kind regards,
Tanya
vidaXL

Rated 1 out of 5 stars

Scam! Waiting for refund

Really upset with them.
Really looked forward to their products. For some reason they couldn't ship them. After I contacting them to find out what is going on they said they will refund my money. After several emails and jumping me from one team to another, long story short, one and a half month later still waiting for my refund.
Don't try them at all their customer service and response to your enquires is a joke. Big scam!!!

March 18, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Avra,

Thank you for your feedback, and I am truly sorry to hear about your experience. I completely understand how frustrating and disappointing this situation must be, especially given the delay in receiving your refund and the inconvenience caused by the back-and-forth communication.

Please be assured that your case is currently under review, and we are actively working on it. We are doing our utmost to resolve this matter as quickly as possible and ensure that your refund is processed without further delay.

We sincerely appreciate your patience and understanding while we work towards a resolution. Should you have any additional questions or concerns in the meantime, please do not hesitate to reach out.

Kind regards,
Catalin - vidaXL

Rated 5 out of 5 stars

Nice chicken run, keeps the revellers safe

Positive experience with the company itself. Chicken run was easy to put together. Looks sturdy. Our two feathered girlie's seem happy anyway which is the main objective.

March 5, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Customer,

Thank you for your positive review! We’re delighted to hear that the chicken run was easy to assemble, looks sturdy, and that your feathered friends are happy.

Kind regards,
Tanya
vidaXL

Rated 3 out of 5 stars

This was a rip-off! But 👍 to their customer service

We bought what looked like a square white wooden planter. Described as “Solid wood pine.” What came was a cardboard box with 20 lengths of wood, some wooden pegs and some screws. You are supposed to assemble these into a square box shape, but it has no base so I can’t use it as a planter…and the quality of the finish leaves a lot to be desired. I paid £65.99 for that - what a waste of money.
Clearly VdaXL thought so too, as they have offered a 50% refund. Partially restored my opinion of the company.

March 15, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Hello Peter,

Thank you for taking the time to update your review.

We’re sorry again to hear that the planter didn’t meet your expectations in terms of design and finish. That said, we’re really glad our customer service could help and that we were able to find a satisfactory solution together.

We truly appreciate you sharing your experience, as it helps us improve both our products and the support we provide to our customers.

Kind regards,
Tanya - vidaXL

Rated 1 out of 5 stars

Comes in so many little pieces to put…

Comes in so many little pieces to put together. Definitely a two person job. It’s a flimsy frame and the screws don’t hold the frame together that well. It creeks and isn’t sturdy. Unfortunately, doesn’t seem to be worth the money.

February 10, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Baiba,

Thank you very much for taking the time to share your feedback.

We are very pleased to see that your case has now been successfully resolved, and we truly appreciate your patience and cooperation throughout the process.

We’re also glad we were able to support you and reach a positive outcome together.

If you ever need any assistance in the future, please do not hesitate to reach out — we are always happy to help.

Kind regards,
Tanya
vidaXL

Rated 1 out of 5 stars

estimated delivery date completely…

estimated delivery date completely missed, what is the point of having one if your processing time is longer than the estimated arrival?

March 15, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Dan,

Thank you for your feedback.

We are sorry to hear that your experience with the estimated delivery date did not meet your expectations, and we understand how frustrating this can be. This is not the experience we aim to provide.

We would also like to kindly clarify that your order was delivered on 17th March 2026 at 20:24, which was within the expected delivery timeframe provided.

We have reached out to you via email and have also attempted to contact you by phone on several occasions, however we have not yet been able to connect with you.

If you still require any assistance or would like us to review anything further, please feel free to reply to our email or you can email us to feedback@vidaxl.co.uk, and we will be happy to help.

Kind regards,
Tanya
vidaXL

Rated 5 out of 5 stars

Very good

Easy to install and meet the purpose

March 8, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Customer,

Thank you for your positive review. We are happy to hear that the product was easy to install and meets your needs.

Kind regards,
Elyn
VidaXL

Rated 4 out of 5 stars

I've ordered twice now from vidaXL and pretty happy!

I've ordered twice now from vidaXL - it's hard to find 'affordable' wood furniture these days (apart from IKEA) and I'm pretty happy with the two pieces I've got from here. Is it the best quality, no, but I like the clean japanese/scandi style design of the pieces I got and the fact I can stain or paint the untreated pine if I'd like. I didn't have to break the bank either. Assembly was also pretty straight forward and only needed a screwdriver and hammer.

February 26, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Customer,

Thank you for your positive review. We are glad to hear that you are happy with your purchases, the design, and the ease of assembly, as well as the good value for money.

Kind regards,
Elyn
VidaXL

Rated 4 out of 5 stars

Great product, great value & good service

Great product. Great value. Arrived quickly although not as stated by the company but they sent communication to apologise and keep me updated and it still arrived within a week.

Much cheaper than alternative products at similar standard. Very happy with what I received.

March 8, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Customer,

Thank you for your feedback. We are pleased to hear that you are happy with the product, its value, and our service. We appreciate your kind words and recommendation.

Kind regards,
Elyn
VidaXL

Rated 2 out of 5 stars

Still making this bed

Still making this bed. Have never seen as many pieces. It is a work in progress. Not for the faint hearted.

March 14, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Mrs. Davis,

We regret to see that we have not received a response to our previous email.

We previously reached out regarding your concern and wanted to ensure everything has been properly addressed and that you have received the support needed from our side.

If you still require assistance, please feel free to reply to the email
or contact us at feedback@vidaxl.co.uk.

Kind regards,
Tanya
vidaXL

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely awesome.

Absolutely awesome and black glass fits like a glove,couldnt buy better anywhere.

March 12, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Customer,

Thank you for your positive review. We are delighted to hear that you are very satisfied with the product and that it fits perfectly.

Kind regards,
Elyn
VidaXL

Rated 1 out of 5 stars

you get what u pay for

well they look ok for a quick cheap kitchen but if you expecting luxury go for a more expensive one
all the wood is flimsy looks ok in but I'm have a new kitchen done in the next yr so it'll do till then
I would rate the quality most of the doors are chipped and marked and one is split but under the laminate I'm awaiting replacement well email to say they will

March 10, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Sarah,

Thank you for taking the time to share your feedback.

We are sorry to hear about your initial experience with the product and understand how disappointing this must have been, especially with the issues you encountered.

We’re grateful that you allowed us the opportunity to assist you further, and we’re pleased that we were able to support you directly and work towards a positive outcome.

Your feedback is very important to us and helps us continue improving both our products and overall customer experience.

If there is anything else we can assist you with in the future, please don’t hesitate to reach out—we’re always happy to help.

Kind regards,
Tanya
vidaXL

Rated 1 out of 5 stars

I ordered a Day Bed online but could…

I ordered a Day Bed online but could not put it up straightaway as decorating. When I came to put up the bed there were missing parts and also wrong part sent. I contacted the company with no response to date. As this company is attached to B&Q I believed they would be reputable. We live to learn.

January 31, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Veronica,

Thank you for your feedback.

We’re very sorry again for the issues you initially experienced with the missing and incorrect parts — we completely understand how frustrating that must have been.

We’re pleased that we were able to work together on this and managed to collaborate and found a satisfactory solution. We truly appreciate your patience and the opportunity to make things right.

If there is anything further you may need, please don’t hesitate to reach out — we’re always here and happy to help.

Kind regards,
Tanya
vidaXL

Rated 5 out of 5 stars

Easy to order

Easy to order , delivery was fast, product was as pictured on the website.

March 7, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Customer,

Thank you for your positive review. We are pleased to hear that you found the ordering process easy, the delivery fast, and that the product met your expectations.

Kind regards,
Elyn
VidaXL

Rated 4 out of 5 stars

lovely unit

Bought a lovely unit on there and was impressed with the overall quality. Only reason for 1 less star is that the pieces weren't labelled so made the task of assembling longer and trickier to work out as so many similar looking pieces.

March 6, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Customer,

Thank you for your feedback. We are glad to hear that you are impressed with the overall quality of the unit. We appreciate your note regarding the assembly and invite you to contact us at feedback@vidaxl.uk for any further assistance.

Kind regards,
Elyn
VidaXL

Rated 5 out of 5 stars

Great Service & Product

No issues ordering. Details of delivery were clear and within stated timelines. Good quality products. Would use again 100%

February 26, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Customer,

Thank you for your positive review. We are delighted to hear that you were satisfied with our service, delivery, and product quality, and we appreciate your recommendation.

Kind regards,
Elyn
VidaXL

Rated 5 out of 5 stars

Teak Table

We bought a teak table at a really competitive price - probably a third of that of household brands and are very happy with it. It was a longish delivery time and a two hour table construction time but the final table is of very high quality, a handsome piece of garden furniture and , if the last one is anything to go by, will probably outlast us! A real bargain! The company were great to deal with and customer services promptly dealt with a question I asked. I’d recommend my teak table to others - but have a good range of tools on hand to build it.

March 1, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Customer,

Thank you for your positive review. We are thrilled to hear that you are happy with your teak table and found it to be a great value. It’s wonderful to know that you are satisfied with both the quality and our service.

Kind regards,
Tanya
vidaXL

Rated 1 out of 5 stars

Very cheap quality

Very cheap quality. Not worth the price.
I bought 2 pieces when I was on holiday. My husband assembled both. He said it wasn't easy as it has very tiny bits.
I can see the quality. The wardrobe is covered in a very thin layer of white paper, and the drawers are not smooth to the touch. I won't recommend the brand.

March 12, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Samar,

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry that the wardrobes’ quality and assembly did not meet your expectations.

As we discussed during our recent phone conversation, I will continue to assist you to ensure all your concerns are fully addressed. We understand how frustrating it can be when assembly and product quality fall short, and we truly appreciate you taking the time to share your experience. We’ve also sent you an email to follow up and explore the best way to resolve this matter.

Kind regards,
Tanya -vidaXL

Rated 2 out of 5 stars

Inaccurate instructions and no…

Inaccurate instructions and no instructions to assemble the drawers. All parts were lettered and numbered on the instructions but not on the actual parts.

March 12, 2026
Unprompted review
vidaXL logo

Reply from vidaXL

Dear Jennifer,

Thank you for your feedback.

We are very sorry to hear about your experience and understand how frustrating it must have been to deal with unclear instructions and unlabelled parts during the assembly process. This is certainly not the level of service we aim to provide.

We have made several attempts to contact you via email and phone but have not yet received a response. We truly want to ensure your concern is properly addressed and resolved.

If you still require assistance, please feel free to reach out to us at feedback@vidaxl.co.uk, and we will be more than happy to support you further.

Kind regards,
Tanya
vidaXL

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look