Bensons For Beds - Altrincham Reviews 

352
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.6

Unit 2 Bridgewater Retail Park, Manchester Road, WA14 5PZ Altrincham, Cheshire, GB

•

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

The sales advisor (John), was extremely helpful and professional, made my experience easy and fuss free. Not over selling anything or overbearing, straight to the point and 100% about myself and my wi... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

The lady who served / helped us was lovely and extremely knowledgeable. She led us through the different types of mattress from soft to hard with different spring set ups and even let us go past th... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Despite arriving 30 mins before closing time we had the personal attention of one of the salesmen who asked questions to work out what type of mattress might be most suitable for us. He then took us... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Jonathon was very knowledgeable and attentive being able to answer all our queries about the bedroom furniture we wanted. The buying process was smooth and efficient.


Company details

  1. Bedroom Furniture Store
  2. also in
  3. Bed Shop
  4. Bedding Store
  5. Mattress Store

About Bensons For Beds - Altrincham

Written by the company

Information written by the company Bensons for Beds is a British bed retailer, selling a diverse range of beds, mattresses and bedroom furniture across its 170+ stores and online. With over 100 years of retail and manufacturing experience to its name, Bensons understands the importance of creating the tailored sleep experience for customers, putting Sleep Wellness™ at the heart of everything we do. As proud members of FIRA (Furniture Industry Research Association), Bensons has access to an unrivalled hub of expertise, covering all aspects of the furniture industry. This is reflected in our product range, some of which have been awarded the prestigious BSI Kitemark Accreditation, for demonstrating the highest possible quality standards.

Contact info

  • Unit 2 Bridgewater Retail Park, Manchester Road, WA14 5PZ, Altrincham, Cheshire, United Kingdom

  • 1619282704

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

352 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.6

All reviews

(352)

26,907 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 3 out of 5 stars

Protect your rights - ALWAYS buy online

Bensons frequently have sales and promotions so beware of buying in-store! If you buy online you get 14 days rights to cancel for free. If you buy in store, you only get 7 - after that you get stung with cancellation fees and/or amendment fees if you want to cancel or change an order, even if it’s not been delivered yet.

I’m now £90 down - compared to if I’d bought online - as a result of Benson’s reducing their prices in the sale and charging me an 10% amendment fee to reorder. I also have to wait another week for delivery. It’s no fault of the store staff, but I will never buy in store again unless Benson’s change their policy.

November 14, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

Thank you for sharing your feedback. We understand your frustration.

We’re sorry this has impacted your experience and will share your comments with our team.
Thank you again for your feedback—it helps us improve.
Kind regards,
Megan
Customer Care

Rated 5 out of 5 stars

Janet was amazing and extremely helpful…

Janet was amazing and extremely helpful and efficient.

November 25, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

We are happy to hear that you had such a positive and efficient experience. We appreciate your feedback and are glad we could help,
Megan at Customer Care

Rated 5 out of 5 stars

Helpful and informative staff

The informative, helpful and pleasant advice from ( becca , at the altrincham store) and the delivery guys were within the 2hr time frame. Everything ran smoothly and would definitely recommend that store and company to anyone through the helpful customer service I received.

November 10, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

We're delighted to hear about the informative and helpful advice you received at our Altrincham store and that the delivery was on time. We appreciate your recommendation and are glad you were happy with our service,
Megan at Customer Care

Rated 5 out of 5 stars

Great service and delivery

Very pleasant experience. Excellent service from store manager in Altrincham. Fast demo, explanations, arrangements for delivery, courteous etc. Delivery was exactly as arranged and the product is now in place and performing to expectation!
Would have been better if the product hadn’t gone into the sales a few days after we bought at full price!! But that’s the nature of sales- we bought at a acceptable price for us!

November 13, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

We're glad you enjoyed your experience in Altrincham. We appreciate your positive feedback regarding the service and delivery. We note your comment about the subsequent sales event. Thank you for your review,
Megan at Customer Care

Rated 5 out of 5 stars

I absolutely love my new bedroom…

I absolutely love my new bedroom furniture so strong and amazingly sturdy I’m so happy with the arrived on time lovely customer service by the two lovely men who delivered them very professional may I add as well

November 7, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

We're happy to hear that you love your new bedroom furniture and find it strong and sturdy. We appreciate your positive feedback regarding the timely delivery and the professional customer service.💜
Thank you for your positive review Christine. – Lauryn at Customer Care

Rated 1 out of 5 stars

Mis sold mattress and no refund

They sold us a mattress for £1000.99 .
We received the contract via email . They then told us they had made a mistake and could not sell it to us at that price!!! They cancelled the order. But they have not refunded me and are making excuses as to why not .
Dreadful company
To deal with and the manager of the White City store is dreadful , both hopeless and rude

October 27, 2025
Unprompted review
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

Thank you for your feedback, and we're genuinely sorry for the confusion and frustration caused.

We understand how disappointing it must have been to receive confirmation of your order, only to later be informed of a pricing error. Unfortunately, the promotional price applied to your order was incorrect due to human error. As outlined in our terms and conditions, we reserve the right to amend or cancel orders in such cases.

We appreciate your patience and can confirm that your refund has been processed.

Thank you for your feedback.

Kind regards,
Megan
Customer Care Specialist

Rated 5 out of 5 stars

Well worth buying from a shop and a real person. Throughout the process from visit to…

Throughout the process from visit to the store, the welcome, the bed testing experience and delivery everyone I came into contact with were great. The information provided about my mattress purchase including maintenance and how I was kept informed while awaiting delivery was second to none.

October 6, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

We're happy to hear that everyone you interacted with, from the store visit to the delivery, provided a great experience. It's wonderful that you were well-informed about your mattress purchase. Thank you for your review Neil – Lauryn at Customer Care 💜

Rated 1 out of 5 stars

Disappointed with the false…

Disappointed with the false commitments. During our inquiry, the sales representative assured us that the order would be delivered the following week. However, after placing the actual order, the delivery date was set for one and a half months later. The store should be transparent and inform customers about delivery timelines upfront instead of misleading them. This experience was at the Altrincham Retail Park store.

October 1, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating delays can be. While we always aim to provide accurate delivery estimates, availability can sometimes change at the point of order confirmation. We’ll follow up with the Altrincham team to ensure communication is clear and transparent going forward.
Thank you,
Megan
Bensons for Beds Customer Care Team

Rated 5 out of 5 stars

Snowy Owl.

The staff at Altrincham - Becky, Janet And Chris were very helpful.thank you.

September 24, 2025
Unprompted review
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

We're happy to hear that our Altrincham team was so helpful! We appreciate you taking the time to share your positive experience with us.
Thank you,
Lauryn at Customer Care

Rated 5 out of 5 stars

Great service

Chris, in store was very friendly and knowledgeable. He gave us all the information we needed to be able to make a decision on the nest mattress for us.
Communication with Bensons was great after the purchase - they kept us informed of when the delivery would be and on the day we were able to track the van. As promised, we got a call from the driver letting us know that he was on the way with the mattress.

September 21, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

We're happy to hear that our team member was helpful and knowledgeable, assisting you in selecting the perfect mattress. It's great that our communication and delivery tracking met your expectations. Thank you for your positive feedback!
Thank you,
Lauryn at Customer Care.

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

Chris looked after me well with all the indecision I had about how firm medium soft supersoft extra firm he got me there in the end with a great deal and a great team you have at the Altrincham store they are a credit to your company

September 13, 2025
Unprompted review
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

Thank you so much for your kind words, we are thrilled to hear that Chris and our team at the Altrincham store were able to assist you with finding the perfect mattress. We take pride in providing excellent service and making our customers happy. Thank you for choosing us.

Rated 5 out of 5 stars

I was very very pleased with how lee…

I was very very pleased with how lee helped me nothing was to much trouble for him .I cant wait for my new mattress to arrive which is monday i actually purchased this from unit 6 white city park Manchester the staff were wonderfull

September 10, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

Thank you for taking the time to leave us a great review! We are thrilled to hear that Lee provided you with exceptional service and we can't wait for you to receive your new mattress. Our team at Unit 6 White City Park Manchester take pride in providing wonderful customer experiences and we are so happy that you had a positive one. Thank you for choosing us!

Rated 5 out of 5 stars

The sales lady was very attentive

The sales lady was very attentive, showing us many mattresses of different types, and allowing us to try them. Also the sleep meter was an interesting aid to choosing.

August 28, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

We're glad you enjoyed your experience and found the assistance helpful Janice. It's great to hear that our team's attentiveness and the sleep meter were beneficial in your mattress selection. Thanks for your feedback!
Take care,
Megan at Customer Care

Rated 5 out of 5 stars

A very helpful and friendly lady…

A very helpful and friendly lady assistant.
Plenty of time given to try out the bed I eventually ordered. I believe the lady's name was Rebecca.

September 8, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

We're happy to hear that you found our assistant helpful and friendly! We appreciate you taking the time to share your positive experience and are glad you were able to find the perfect bed.
Take care,
Megan at Customer Care

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

The staff greet you as soon as you walk in, which we find is rare these days. We have shopped at this store a few times now and we always walk out feeling happy with our purchases. The staff have always been fantastic helping with product choice and when going through payment options.
Great customer service, will be back again

August 30, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

We appreciate you taking the time to share your positive experience. We're glad to hear that our team has consistently provided fantastic assistance with product selection and payment options. We look forward to your next visit in the future, Megan at Customer Care

Rated 5 out of 5 stars

Bed & Mattress

Helpful advice. Excellent king size bed and Benson's own brand pocket sprung mattress for a little more than £600 including delivery so I think that's good value for money. All gone to plan so far but the important bit remains - will delivery be on scheduled date?

August 23, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

We're happy to hear that you found our advice helpful and are pleased with your new bed and mattress. We appreciate your feedback on the value. We hope you love your new order, Megan at Customer Care

Rated 5 out of 5 stars

Buying a Bed

Excellent service and advice on best type of bed for back arch

August 15, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

We're happy to hear that you found our service excellent and our advice helpful in choosing the best bed. Thank you for your positive feedback, Megan at Customer Care

Rated 5 out of 5 stars

Easy to talk to

Easy to talk to with lovely attitude to get what we needed without any pressure.

August 10, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

Thank you for your kind words! We strive to provide a positive and pressure-free experience for all our customers. We're glad we were able to assist in getting what you needed. See you again soon, Megan at Customer Care

Rated 5 out of 5 stars

Thanks Chris

Chris was very helpful and professional. Many thanks

August 8, 2025
Bensons For Beds - Altrincham logo

Reply from Bensons For Beds - Altrincham

Thank you for sharing your positive experience with us! We pride ourselves on providing helpful and professional service to all our customers. We appreciate your support, Megan at Customer Care

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look