Boots Kitchen Appliances Reviews 360

TrustScore 3 out of 5

3.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Just spoke with Omar, he was amazing, listened to me and explained everything - so good that I will be ordering again - such an asset to the company!!

Rated 1 out of 5 stars

Called the morning of the delivery to advise it wasn't going to happen. Not happy. I've taken off doors, moved furniture and lost a day's work to be ready for something that was never in stock and was... See more

Rated 5 out of 5 stars

Ordered a tumble dryer from Boots Kitchen Appliances then decided to read the reviews and instantly regretted ordering from this company. However I can say that the service I received was excellent fr... See more

Rated 5 out of 5 stars

I ordered six appliances for a new kitchen we were having installed. Arranged for delivery a few days before fitting. Everything showed up on the day stipulated and have now been fitted. Saved £20 per... See more

Company details

  1. Electronics & Technology

Information provided by various external sources

Fantastic prices on Kitchen Appliances at Boots Kitchen Appliances with an outstanding level of service. Great offers on a massive range of over 4,000 kitchen appliances - save money now.


Contact info

3.0

Average

TrustScore 3 out of 5

360 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Avoid

I ordered a fridge freezer from Boots Kitchen Appliances for £800+.

It arrived in an AO van. The two delivery men had to unbox it to fit it through my door. As they removed the box one of the door handles fell out. Upon seeing this the delivery men inspected the product further by moving some of the polystyrene protection. It soon became clear that the appliance had what could only be described as a 9 to 10 inch gouge to the top corner/side/front to go with the snapped off door handle.

The alarming thing was that had the box fit through my door I would have been non the wiser until the delivery men were back on the road. Another concerning thing was that the polystyrene packaging was perfect and untouched on top of the damage. It seems that someone had packed the product and sent it on its way to my house with this obvious damage!

The delivery men (who I couldn't fault) then rang AO customer service who were really polite but explained that as I had purchased through Boots I would need to contact them. I then rang Boots to speak to a lady (can't recall her name) to be offered 5% off if I kept the appliance which I declined immediately. After some deliberating on Boots side the lady then offered me a 10% discount, however she seemed quite reluctant - remember it had a snapped off door handle and a smashed in / deep gouge to top corner, side, front and I hadn't plugged it in to see if it worked or not. At this point I explained that her offer was insulting and that I wasn't willing to continue with a conversation that she had tried to turn into a negotiation it seemed. I then asked the delivery men to load it back onto the van and take it back to the warehouse / tip for recycling.

I now have to wait for 3 to 5 days from my money back and have bought the same model from Currys but had to stump up an extra £30 for next day delivery as I am currently without a fridge or freezer so need it ASAP.

April 4, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Awful

Awful! Washing machine less than 24 hours old, it’s broken, no replacement, no refund just a goodwill of an engineer in 10 days time!!! Never shopping here again!

UPDATE: AO have replaced the Washing Machine after a lot of negotiations via email and phone calls over the weekend. Although this has been rectified I am disappointed that I had to fight to get a replacement and have not been compensated for the stress and hours of back and forth with what should of been a straight forward process.

February 24, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Don’t touch with a barge pole

Don’t touch with a barge pole! My freezer under 3 months failed and couldn’t repaired, so far so good. Boots customer services (fulfilled by AO) couldn’t offer a like for like exchange, instead offering me one that I had to pay an additional £120 for (I’m single and don’t need 260l freezer space!), then one that wouldn’t work in the garage, and then despite knowing I was disabled offered me one that wasn’t frost free with the assurance I would find little difference these days between it and a frost free freezer. I was also told that the loss of food would be covered giving me an e-mail address to submit my claim, they came back to me saying they wouldn’t cover it after all. In desperation 10 days later, I requested a refund which they processed and only after told me the refund could take 5 working after the appliance is collected. In a world where instant payment is normal, I want the interest!. Collection organised for Sunday after 12pm, i got a phone call at 9am saying they were 10 mins away! Giving the OK I wait, only to get another call to say they couldn’t collect it after all since the lorry was full. **** they knew they were picking it up and it was only just after 9am! I am then told there are no other time lots available and have to commit to yet another day. So now its supposed to be Wednesday and I’m unlikely to get the refund for 3 weeks after the date i notified them that the freezer had failed. I can’t order a new one until then and so will be without a freezer for a whole month. All 10 members of Boots customer services i dealt with were polite, ineffectual and beyond frustrating to deal with, there is no escalation route.

February 20, 2023
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Received an email from this company…

Received an email from this company through Trust pilot, looking for more details about my previous review on the 18-11-22. That was on the 04-01-23. Having submitted the requested details, I still haven't heard from the company. Very disappointed.

November 18, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Absolutely appalling service

Absolutely appalling service. Please avoid at all costs.
I first placed our order on 14/01/2023 for a HOTPOINT tumble dryer, I received a phone call the day before the delivery due date to say my item was out of stock and was sent unsuitable alternative replacements so we waited until the next delivery date and then the same thing happened again.
I phoned the company myself today as I checked AO.com, (the supplier for Boots) and the tumble dryer was in stock so I have arranged delivery for 8/2/2023.
I asked about compensation and I was ignored. I asked if I can have a specific time frame for delivery considering how much we have been messed around and I was told of course, for an extra £25.!!
We went with Boots as we thought they were a reputable company. Never again.
Reference- BTS9105078

January 14, 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Diabolical service

Diabolical service. Ordered a dishwasher. They delivered it, broke the top of it while carrying it inside and didn’t connect it properly. Contacted them again as it wasn’t working. They sent a Bosch engineer who said they had got the whole connection wrong.
Contacted them again, promised to bring a new one. They turn up and say they can’t connect it because there is something wrong with my plumbing (that was never raised on the first or second visit). They offered to give me a miser £30 to compensate me which is ridiculous considering they battered my machine and never connected it properly. Never ever again

February 2, 2023
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Customer services non existent

I have only given 3 stars for a reason, ordering and delivery we had no problem with but I am still waiting for the points to be added to Advantage card. I was told this would happen within 14 days of delivery it is now 21 days since the washing machine was delivered. The phone number doesn't connect and I just got a reply from the online form to say they needed my kitchen card number whatever that is. I gave them the order number so you would think it would be easy enough to sort it out from that. Not happy
Update to this review I eventually got through to a very nice lady on the phone, she filled an online form out whilst I was on the phone and sent it through to the relevant department and I had my points within 24 hours so the problem is now resolved. So I have upped my rating from 3 to 4 stars, If it had been sorted sooner I would have given 5

January 31, 2023
Unprompted review
Boots Kitchen Appliances logo

Reply from Boots Kitchen Appliances

Good morning Sylvia,

Thank you for your review.

I am sorry to hear you didn't receive your advantage card points for your purchase and had trouble getting through to us to resolve this. I can appreciate you would be looking forward to spending your points.

It's great to hear this was sorted for you by my colleague and you have since been awarded the points for the purchase, but apologies for the delay on this.

Kind regards
Becky

Rated 5 out of 5 stars

Issue resolved thank you

Eventually I was able to get our issue resolved (3 month old Samsung washing machine with defective drum) with superb assistance from an extremely proactive lady (Sam), thanks for the determination and professional stance from the outset, you are a credit to the company.

January 23, 2023
Unprompted review
Boots Kitchen Appliances logo

Reply from Boots Kitchen Appliances

Good morning,

Thank you for leaving a review.

I am sorry to hear you had a problem with your washing machine but it's great to hear Sam managed to turn this around and get that resolved. Your feedback is appreciated and we hope you will continue to shop with us in the future!

Kind regards
Becky

Rated 1 out of 5 stars

Sold us faulty Samsung fridge

Sold us faulty Samsung fridge. No compensation offered

December 2, 2022
Unprompted review
Boots Kitchen Appliances logo

Reply from Boots Kitchen Appliances

Good morning,

Thank you for your review.

I am sorry to hear you had received a faulty appliance from us, I can appreciate this would be disappointing. Sadly, we haven't received any order details to look further into this but if you do need any assistance, please give our team a call on 0344 879 3483.

Kind regards
Becky

Rated 1 out of 5 stars

Sold a cooker hood for £600 which…

Sold a cooker hood for £600 which required a kit for £150 for it to work. No mention of it in the installation instructions. Merely stated carbon filters are required( about £20!). After several workmen trying to ascertain what was required, several calls and emails to both the manufacturer and AO Retail Limited (a private Limited company), who appear to operate under the name of Boots, the best they could offer was for me to return the product. Shocking customer service.

December 1, 2022
Unprompted review
Boots Kitchen Appliances logo

Reply from Boots Kitchen Appliances

Good afternoon Mary,

Thank you for your review.

I am sorry you were unaware that an additional kit was required for the cooker hood ordered. Sadly, we've not been provided with the order information to look into this further for you or flag this with the website team if this information is missing, I'm unsure if it is at the moment.

I'm sorry for any inconvenience caused and I hope you may consider shopping with us in the future.

Kind regards
Becky

Rated 5 out of 5 stars

Good customer service

I ordered a fridge freezer from Boots - there were issues with the size and a different one was selected. The process, customer services and delivery were all very good. I have to give a special mention to the delivery guys (and sorry I didn’t get their names) as they were so patient and helpful. New fridge freezer looks great!

October 11, 2022
Unprompted review
Boots Kitchen Appliances logo

Reply from Boots Kitchen Appliances

Good afternoon,

Thanks for leaving such a great review.

I am sorry the original item wasn't suitable but it's great to hear we managed to sort the exchange quickly and the delivery crew were super helpful as well. I will ensure to pass on your kind words to the crew.

I'm delighted you are happy with your purchase and we hope to see you shopping with us again in the future.

Kind regards
Becky

Rated 4 out of 5 stars

Easy to deal with.

Easy to place order online for a new washing machine. Staff friendly and helpful. Kept informed about delivery with link to haulier on day of delivery to track it. Would have given five stars but earliest delivery was 15 days from placing order. Wanted that particular washing machine so was prepared to wait.

November 2, 2022
Unprompted review
Boots Kitchen Appliances logo

Reply from Boots Kitchen Appliances

Hi Bob, thank you for taking the time to leave your review.

I'm delighted to hear that we impressed you, although I can certainly appreciate the lengthy wait for the intended model took the edge off a near-perfect experience!

Many thanks,

Andy

Rated 1 out of 5 stars

New larder fridge ordered, fails to work and Boots/AO/Beko refuse to refund me

New larder fridge ordered. Delivered and after waiting a number of hours, it was switched on and filled with the food items from the old fridge which had been taken away.
Next morning the butter in the top of the fridge was liquid and the fruit and veg in the lowest compartment was frozen solid. A thermometer showed the top shelf at 22c and the bottom most at -15c.
Contacted Boots straight away and an engineer came out a week later. He was at a loss as to the cause of the fault and, believe it or not, recorded it as "No fault found". Not really surprising as he didn't actually look for one. B & R Services please note.
Consequently, despite the fridge being useless and is now standing in the dining room doing nothing. Boots, AO and Beko refuse to refund my money, falling back on the engineers report.

November 8, 2022
Unprompted review
Boots Kitchen Appliances logo

Reply from Boots Kitchen Appliances

Good afternoon

Thank you for your review.

I am truly sorry to read of the issue you experienced with your fridge and can appreciate how disappointing this would be. I can see you spoke with a member of our team who managed to get everything sorted and organised a return of the appliance.

I am sorry for any inconvenience this may have caused you and I hope you will continue to shop with us in the future.

Kind regards
Becky
Boots Kitchen Appliances

Rated 5 out of 5 stars

Another great job by Boots Kitchen…

Another great job by Boots Kitchen Appliances. Had a Washing machine delivered and fitted a month ago and today they came back with a Dish/washer. The driver called in advance with a precise time. He disconnected the old one and connected the new one Another great job ! I can't thank BKA enough. Placed the order on Wednesday and delivered on Friday ! Super service. Thank you !

November 4, 2022
Unprompted review
Boots Kitchen Appliances logo

Reply from Boots Kitchen Appliances

Good afternoon Ben,

Thanks for taking the time to leave a review.

It's great to see you're a returning customer and have been happy with the service we provide. We pride ourselves on our customer service so it's amazing that you've had such positive experiences with us. We hope to see you shopping with us again in the future!

Kind regards
Becky
Boots Kitchen Appliances

Rated 5 out of 5 stars

Ordered a new range cooker after ours…

Ordered a new range cooker after ours gave up the ghost. Was delivered within a week with great service from the installers (Kieran & Gary).

October 14, 2022
Unprompted review
Boots Kitchen Appliances logo

Reply from Boots Kitchen Appliances

Good afternoon Helen,

Thanks for leaving your review.

I'm delighted to hear you're happy with your new cooker and everything went smoothly with the delivery. I will be sure to pass your feedback on to Kieran and Gary!

Kind regards
Becky
Boots Kitchen Appliances

Rated 1 out of 5 stars

Disgusting Customer Service, Do Not Accept Returns Of Damaged Items

Bought a Samsung cooker hood a couple of months ago along with loads of other items for a major kitchen renovation. Got to the point of opening the box and glass poured out. There was zero protection around the glass panes and when querying this with boots the claimed the photo of the box being delivered showed no damage and because I'd reported it damaged rather than faulty, there was nothing they could do. Despite the law stipulating 6 months as the period that goods not being in a reasonable working order should be repaired or replaced, they're having none of it, despite me showing them legal evidence that they should be honouring this timeframe. But told me they were really sorry (as if I care) and that if I'd told them perhaps only a few days past their deadline they'd have taken pity on me. I'm £800 out of pocket and they just don't care, and invited me me to claim on my own contents insurance to cover the cost and/or escalate through Mastercard. Absolutely livid.

AVOID, AVOID, AVOID.

October 19, 2022
Unprompted review
Boots Kitchen Appliances logo

Reply from Boots Kitchen Appliances

Good afternoon Nicholas,

Thank you for taking the time to leave us a review, I hope you are well.

We have tried to reach out to you via TrustPilot so that we can help you but we have not received a response to our request for information.

Please accept my apologies for any inconvenience caused and if we can help with anything else, please don't hesitate to contact us.

Kind regards

Natalie
Boots Kitchen Appliances

Rated 1 out of 5 stars

Beko dishwasher fault and no refund

Note this is a genuine review. Beko dishwasher failed, already had two engineers visit. It lasted only two years. Boots offered to replace it earlier this year, but withdrew the offer when the pump fault occurred and I called to accept their offer. Order Number: BTS8882672 Boots Kitchen Appliances

October 12, 2022
Unprompted review
Boots Kitchen Appliances logo

Reply from Boots Kitchen Appliances

Thank you for taking the time to leave your review.

I'm sorry to hear about the issues you've recently encountered with your product and completely understand how difficult you would find it without a working dishwasher.

I can see that even though the warranty ended in 2021, your complaint was picked up in February 2022 and although we had agreed at the time that we could replace this due to previous issues you encountered however an engineer was booked instead through Beko. We had tried to call you shortly after the visit to maintain correspondence however there was no answer or response until 8 months later.

Unfortunately due to the excessive amount of time since the manufacturer warranty expired we would wouldn't be in a position to replace your product.

We have outlined what we can do to help however this has been rejected so I'm sorry that couldn't accept your terms.

Regards,
Andy AO

Rated 3 out of 5 stars

HORRIFIC QUE TIMES FOR CUSTOMER SERVICES

Bought a Samsung fridge freezer, on the 09th of October. It was delivered on the 11th of October. Fantastic service. HOWEVER. The electronic control inside the fridge does not work. I am now trying to get hold of customer services on their 0345 number. I am 75th in the queue, and will take 65 minutes to answer. What a joke. Come on boots. Why not provide an 0800 number.
Do you really have that many problems with your appliances, that customers have.

October 13, 2022
Unprompted review
Boots Kitchen Appliances logo

Reply from Boots Kitchen Appliances

Good afternoon,

Thank you for taking the time to leave us a review, I hope you are well.

We have tried to reach out to you via TrustPilot so that we can help you but we have not received a response to our request for information.

Please accept my apologies for any inconvenience caused and if we can help with anything else, please don't hesitate to contact us.

Kind regards

Natalie
Boots Kitchen Appliances

Rated 1 out of 5 stars

Bought a washing machine

Bought a washing machine. It is all good and phones are answered in no time but if there is an issue phones are never answered. I spent two days holding each time for over 45 minutes even though the recorded message said 15 mins waiting time. Ended up reading sales team after numerous failed attempts lady promised manager will ring back. AO company just using the Boots Appliance name to get buisness but there is no customer service. I was told this Morning there are only nine customers waiting to be connected to AO customer service and had 65 staff to deal with nine customers. Obviously it is deliberate not to answer the customer calls with issues. I am waiting for the call from the manager promised by member of sales team.Fingers cross. Extremely bad customer service/after care.

October 13, 2022
Unprompted review
Boots Kitchen Appliances logo

Reply from Boots Kitchen Appliances

Good afternoon,

Thank you for taking the time to leave us a review, I hope you are well.

We have tried to reach out to you via TrustPilot so that we can help you but we have not received a response to our request for information.

Please accept my apologies for any inconvenience caused and if we can help with anything else, please don't hesitate to contact us.

Kind regards

Natalie
Boots Kitchen Appliances

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look