Cadogan Tate Reviews 185

TrustScore 4.5 out of 5

4.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 35 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers consistently praise the staff for their professionalism, helpfulness, and positive attitude, making the entire moving process seamless and stress-free. Many people highlight the exceptional service, noting the efficiency, care, and reliability demonstrated by the teams. Reviewers frequently mention that the company takes great care of belongings, ensuring nothing is damaged or misplaced. However, some customers experienced minor issues with organization during international moves, where items designated for storage were sometimes mixed with those for transport. Despite this, the company's after-care team was noted for effectively resolving these situations.

What people talk about most

Staff

People report positive experiences with staff, consistently praising their professionalism, efficiency, and... See more

Service

Customers consistently note positive experiences with service. Many reviewers highlight the professionalism,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Cadogan Tate moved us over 5 days from our house . The team was professional, competent , helpful , very pleasant to work with and they make the entire process seamless. The team leader, Jimmy, was... See more

Rated 5 out of 5 stars

The Cadogan Tate team were incredible for our house move. Their team were speedy, careful and took the attitude of 'nothing is a problem' which really eased our stress. We found them to be well priced... See more

Rated 5 out of 5 stars

I’m honestly not sure where to begin. They say moving is one of the most stressful things you can go through, and this move absolutely lived up to that reputation—largely due to the complexiti... See more

Rated 5 out of 5 stars

Del and his team were absolutely amazing. Their efficiency, friendliness and work ethics were second to none. They packed up our home in record time and were just as efficient when offloading and... See more


Company details

  1. Business Services

Information provided by various external sources

Established London moving and storage company offering UK, EU and international household removals, fine art storage and shipping and office removals.


Contact info

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

185 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 3 out of 5 stars

Great people, better communication needed

The human factor was the highlight of my experience with Cadogan Tate, very nice people from the commercial agent and project manager to the guys who handled the heavy lifting. Yet, communication was not always easy, I had to chase many times to get information and the delivery date changed multiple times. I had to be very hands-on to get things moving in the right direction, not to mention I managed to get an earlier delivery by calling the driver myself (!). That being said, if you do not mind the stress of last-minute organisational changes, I also recommend the company for their care of my belongings which were meticulously packed and arrived safely.

September 3, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

One of my high-profile clients needed…

One of my high-profile clients needed reassurance that his belongings at his London home in Kensington were in good hands to be delivered to Manchester. Without hesitation I recommended Cadogan Tate. Sam Gray was quick, efficient and only too happy to help. They did a great job and my client was delighted with their service, communication and friendliness. Nothing was too much trouble. Thanks again to Sam and the team at Cadogan Tate.

August 15, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Good experience

Good experience. Friendly, helpful guys who were super efficient and speedy. They took great care with our stuff. Would definitely use again.

August 7, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Smoothest moving I could ever imagine

Amazing service! Guys arrived on time, look after all our stuff as it was theirs with no single item broken in the entire moving and in 3 hours we had all in place in the new house!

100% recommended and we will definitely use Cadogan Tate in our next move!

August 16, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I have now used Cadogan Tate in many…

I have now used Cadogan Tate in many different occasion. They have done large move of 7-9 bedroom homes and have always been meticulously careful to never damage anything or scratch a wall. Even in very difficult setting they have proven their hability to do their job. The back office team is extremely nice and understanding.

They are always on time and their movers keep a smile and are very respectful. In stressful times of moving homes I could t think of anyone else but Cadogan Tate.

Also they are excellent for storage. I have kept my items with them for over 7 years and everything was delivered in perfect condition.

i strongly recommend.

August 18, 2024
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

**Cadogan Tate



**Cadogan Tate - June July 24

Our first experience with Tate in September 2023, during a domestic move, was a resounding success. Consequently, we chose to engage Tate for the second part of our move—this time, an international relocation. Unfortunately, this subsequent experience did not meet our expectations.

Phase 1 London :
We opted for the Grouping-Degrouping service. The preparation of our move in London was subpar. Here are the key issues we encountered:

- Despite clearly communicating that we had a substantial number of books, we were provided with boxes that were too large, the boxes became too heavy, necessitating repacking by the Cadogan team on the day of the move.

- We were informed by a member of the Tate Commercial Team that it was our responsibility to complete a line-by-line inventory with values, and that no assistance would be provided in determining these values. We diligently completed and submitted the inventory a day before collection, only to be told on the day of the move by a different Tate representative that Tate would handle the inventory and valuation—a complete waste of our time.

- Only two Tate staff members were assigned to the job, instead of the agreed-upon three. It quickly became apparent that they were overwhelmed. Despite calling many times for additional support, and being reassured that « help was on the way « nothing happened till late in the day .

The only similarity to our previous positive experience was the hard work and dedication of the team on the ground. They did their best to salvage the situation but were let down by the office.

Overall, there was poor planning, inadequate manpower, inconsistent communication, contradictory statements from the office, and too many people involved, leading to a dilution of responsibility. The timeline we were promised (9 am to 4 pm) was not respected, causing unnecessary stress and work for us.

**Phase 2 - France**

The second phase of the move was to take place in France, and it proved to be an ongoing challenge to determine when the shipment would arrive. We were informed on Thursday, July 25th, that the shipment would arrive during the week starting July 29th. We confirmed our availability, with the exception of July 31st—ironically, the only date that was offered to us. There was no flexibility provided.

It became a struggle to obtain the next possible delivery date. Fortunately, thanks to the persistent efforts of our Move Coordinator, we finally received a confirmed date August 12th .
The unloading, unpacking, and disposal of packaging materials were handled smoothly, and the team on the ground, led by Michel, was excellent.

In Summary:

- Poor commercial/sales preparation, marked by confusion and incoherence.
- Competent support from the Move Coordinatore
- Excellent team on the ground.

August 12, 2024
Unprompted review
Cadogan Tate logo

Reply from Cadogan Tate

Thank you for your recent review. We are pleased to hear that your initial move with us was a success but, obviously, we are upset to learn that your subsequent move did not run entirely smoothly. We have reviewed your file and were surprised to learn that the wrong boxes were delivered for prepacking as the job sheet does make it clear that a number of book boxes should have been delivered. This has been brought to the attention of the operations team. Regarding the customs paperwork it is the client’s responsibility to declare a value for the consignment and we cannot suggest a value as the declared value impacts on the liability for taxes and duty. Upon checking with your move coordinator there does seem to have been a small misunderstanding in that the coordinator offered to assist you with splitting the overall value between the various categories. In respect of the issue with too few staff this has been brought to the attention of the operations team, unfortunately, on rare occasions, we are left unexpectedly short staffed due to situations such as crew members phoning in sick or similar. Your feedback is extremely useful and your comments, along with your file, will be passed on to our Learning and Development team so that they can review procedures and training in order to improve our service. Once again thank you for your feedback and we hope that you are now happily settled in your new home.

Rated 1 out of 5 stars

Issue with moving team in France

While CT service in London was impeccable, the French part of my move was handled by subcontractors who were substandard. This led to damage to furniture and a lot of confusion regarding the delivery of my piano. Eventually, the insurance covered the damage and the piano was sorted after a protracted insurance claim process. Check your contract for terms of delivery abroad.

July 3, 2024
Unprompted review
Cadogan Tate logo

Reply from Cadogan Tate

We are very sorry to hear about your unfortunate experience with us. Rest assured your claim is being dealt with and we expect to resolve this situation to your satisfaction in the near future.

Rated 2 out of 5 stars

Don’t use them, too big to care

Don’t use them. Very good customer service, we chose them for peace of mind, we trusted their reputation. Sadly the reality was very different - (boxes lost, damage, badly planned moving time, customer service became bullish and dismissive) and despite repeated requests to speak to a manager, three months later still no conversation.

March 7, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Perfect service

We contracted Cadogan Tate to help us during filming at a sensitive private residential location with many high ticket art pieces and furniture. They cleared the property exactly to our instruction, taking extra care and time to package up the high ticket items for storage.

We then had them on standby on the shoot day to move any items required for shot. The team were patient, always on time and easy to get hold of whenever we needed help. They were proactive and always had a solution to any issues we had.

During the reinstatement process they took their time to reference photos to ensure items were put back as they were initially found.

The service overall was very professional and efficient, we had no breakages, no delays and no problems. I would highly recommend Cadogan Tate and will be using them again on future film productions.

July 11, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Absolutely appalling service, do not use!

Absolutely appalling service! Never use this company unless you want to loose your furniture, waste thousands of pounds and deal with people that can't organise anything to save their lives!!

We have paid tens of thousands in storage fees and they can't organise a thing, they are utterly terrible in every single way!

Just to point a few things out so everyone is aware:

1. We had paid Cadogan Tate to remove a large volume of our furniture from their containers so our own removals company could collect. (The client was due to move back into their house the same week) However on the morning of the collection we had a call from our removal team saying CT couldn't locate half of the furniture. We did not receive a call from anyone not even a Manager in advance explaining the situation, apologising, or even to say they were going to do their best to sort this out ASAP. Instead we ended up having to pay thousands to rent furniture for my client as they were moving into their house that week.
If this wasn’t bad enough and having got no where for 6+ months and half of our furniture still missing, CT requested that I had to go to storage myself and sift through containers to find our items. After I had done this, 1 valuable piece of antique furniture was still missing and to this day still is. (Over a year down the line)
To add insult to injury CT cannot still provide me with an update with this claim or any answers to the missing item of furniture even though I have spent a huge amount of time chasing the situation. I have moved on now and am now speaking with a Manager yet incredibly still receiving the same appalling service and attitude.

2. On more occasions than not, our removal team have arrived and the items have not been ready for collection, resulting in the team having to wait for hours at our own personal cost or they have had to leave for another job, again unnecessarily costing us a considerable amount of money and still the job incomplete.
Our removal team whom we have always been able to rely upon and have a good relationship now understandably have refused to deal with Cadogan Tate as they have wasted so much of their time and had experienced such rudeness from their team when on site.

3. We have had items of high end furniture delivered to the house that weren’t ours! (From this, I am assuming our lost piece of furniture is most likely sat in someone else's home?!)

The above points are just to name a few, there are many more. I totally understand everyone makes mistakes, we are all human. However, to have this happen on so many occasions from a so called reputable company is beyond shocking.

After so many issues over such a long time I don't think it is wrong to have expected a call from someone in a higher position at CT to go through the service we have received and to try to sort this out for us from a customer relations perspective if nothing else.

We have used other storage companies over the years yet have never ever experienced such poor service and communication like this before.

If you are looking for a high end storage/removal company, Gander and White are worth every penny and can’t do enough for you! They put Cadogan Tate to shame.

July 1, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Perfect removal experience

Perfect removal experience. All of our things were handled with great care (we have antiques, collections of eggshells, fossils, etc.). Vinnie, the team leader, was a great communicator (a critical element in a successful move). Steve the handyman helped us with a few extra things. The whole crew was friendly, fast, and very professional.

June 10, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Very disappointing for such a reputable…

Very disappointing for such a reputable and expensive domestic removal company. They make you pay in advance so you have no way of sorting out issues after the move. My “move manager” was passive aggressive and took no responsibility for the items that have gone missing that was clearly their fault. My initial move 2 years ago my bed was put in storage - or so i thought. When bringing out of storage for the move which incidentally they forgot on my move day! The guys discovered that one of the main bed slats and all the screws were missing and not correctly tied together. Apparently they have searched everywhere in my containers and the warehouse and they are lost. However it is not their responsibility as apparently even though i took insurance out for that move when they went in to storage I didn’t take the insurance out for this current move so that makes the parts not insured!! Go figure. Bitterly disappointed haven’t offered any assistance to source the lost items just 40 pounds. so 3 weeks later and a lot of waiting around for them im still sleeping on a mattress on the floor all because of their negligence. For over £2500 for 2 half days of work I would expect and deserve much better competent service especially from Cadogan state

June 12, 2024
Unprompted review
Cadogan Tate logo

Reply from Cadogan Tate

Thank you for your review, we are naturally disappointed to learn that you were dissatisfied with the service that you received. We have investigated and note that, obviously, there were some issues. It was a partial removal from store and the bed should have been delivered in the first lot, but this did not occur, and the bed was delivered the following day. Regarding your claim when you booked the removal out of store you did decline the offer of Full Value Protection and it was pointed out to you at the time that although you had taken out insurance cover for the removal to store and were covered whilst in store you do need to cover yourself for the entirety of the process, the move to store, the period in store and the move from store. You were informed of this in an email and that email did also state that should you decline our offer then we would only be liable up to our contractual limit (£ 40 per item). Once again, we are sorry that you are disappointed that you feel that the suggested settlement amount is unfair.

Rated 5 out of 5 stars

Leticia, Simon, Adam and Crew

Leticia, Simon, Adam, and the moving crew from Cadogan Tate made what was a stressful and daunting move into a quick, stress free experience. Without their prompt service, attention and skill, we would surely not have managed. Even in the face of several delays to delivery time, and difficult circumstances for moving, they loaded and unloaded in an hour tops.

Truly exceptional. Thank you!

May 15, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Don’t consider using Cadogan Tate

Don’t consider using Cadogan Tate for removals.

They preport to do everything properly and they take 100% of the costs upfront, so I comment further !

In reality they do not do the things that they had agreed to do….as an example unpacking valuables etc. Nor do they actually fulfil their obligations. Our move was over three days and on the last day everything was rushed as the next day was Good Friday. As a result lots of items were not removed, nor were boxes unpacked as previously agreed. Any damage that occurred was only subsequently discovered and they totally avoid any explanation. Items that should be been delivered upright were actually delivered on their side and damage and leakages occurred. Some items were broken/missing and damage occurred to picture frames, furniture and computer equipment . I’ve emailed on several occasions and all I get is a response that “we will be in touch” but after seven weeks this is frankly a joke. I will have to revert to legal action.

Avoid them at all costs

March 26, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Absolutely brilliant! Highly recommend

The whole Cadogan Tate team were absolutely brilliant and made our house move so seamless and stress free.
They coordinated the removal of some extremely heavy furniture without any complaints and were all a total pleasure to work with.
Highly recommend!

April 26, 2024
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look