D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited Reviews 55

TrustScore 4 out of 5

4.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Visited the keighley store , was assisted by Micheal Chambers , he was very knowledable, polite and professional. Helped me all the way throught the buying process as first time buying a new car my... See more

Rated 5 out of 5 stars

Both my wife and I bought a car from the Leeds DM Keith. The sales executive, Radek Tunega helped us navigate the process. Mr Radek Tunega came across genuine, reassuring and knowledgeable which was... See more

Rated 5 out of 5 stars

Matthew dealt with us as he has before. Warm, friendly and welcoming. No pushiness- just calm clear and informative taking the time to answer our questions and show us the options available to us. All... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

In 2015 I purchased an almost new ‘top of the range’ Nissan Qashqai from Collin Appleyard, main Nissan dealer in Keighley. Since then, it has been regularly maintained in accordance with the manufact... See more

Company details

  1. Car Dealer
  2. Car Inspection Station
  3. Car Repair and Maintenance
  4. Car Service
  5. Used Car Dealer

Written by the company

Now part of the D. M. Keith Motor Group (formerly Colin Appleyard Ltd) we specialise in the sale of both new and used cars, along with all the accompanying services needed to look after your car throughout your ownership. Across our showrooms, over the telephone and online, you will be looked after by a team of long-serving, knowledgeable staff who understand our products and are ready to provide you with the best possible service, all with the backing of a company with decades of experience.


Contact info

4.1

Great

TrustScore 4 out of 5

55 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Very helpful and knowledgeable service…

Very helpful and knowledgeable service from Chloe helping us buy our new Suzuki Vitara, the only downside was the cloth left on the alternator fortunately we got home and found it before any damage could be done.

April 26, 2024
Unprompted review
D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited logo

Reply from D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited

Hi Andrew, Thank you very much for your review. It's really nice to know how pleased you were with your purchasing experience and the service you received from Chloe. We do apologise the cloth hadn't been removed, this was a genuine oversight on our behalf and it has been raised with the relevant department. Thanks again Andrew, we appreciate your feedback and we hope you enjoy your Suzuki Vitara.

Rated 5 out of 5 stars

1st service from new on my ignis,no…

1st service from new on my ignis,no issues ,excellent attention from angela at ashton branch, would highly recommend this good dealership for ongoing help if needed,many thanks

May 23, 2024
Unprompted review
D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited logo

Reply from D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited

Hi Tony, Thank you very much for taking the time to leave us a 5-star review. It's really nice to know how pleased you were with the service you received from Angela. We always strive to offer excellent customer service and we're thrilled to hear Angela achieved this for you. Thanks again Tony, we appreciate your feedback and it's nice to know you'd highly recommend us.

Rated 5 out of 5 stars

New Car Purchase

Just completed purchase of a new Suzuki Swift from Colin Appleyard Huddersfield. All went smoothly on a timely basis. The car sales executive, Matthew, was both professional and very pleasant in discussing and working through the whole process with me. Good job done. Thank you. Nigel

May 13, 2024
Unprompted review
D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited logo

Reply from D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited

Hi Nigel, Thank you very much for taking the time to share your thoughts with us. It's great to hear how pleased you were with the all-round service you received from Matt, we'll be sure to share your kind comments, they mean a lot. As a family run business we do believe it's our duty to provide nothing less than the best service possible and it's a delight to know that's what you experienced. Thanks again Nigel, we value your feedback and we hope you enjoy your New Suzuki Swift.

Rated 1 out of 5 stars

Colin Appleyard Ashton Under Lyne

Despite the not so pleasant experience of purchasing a car from Colin Appleyard Ashton Under Lyne my dad referred a friend to your Huddersfield branch, as Suzuki is a reputable car manufacturing, they just have the misfortune of working with a showroom that employs staff who are both rude and unpleasant to interact with. For referring someone my dad was supposed to get a referral bonus, I have been chasing this for months now out of principal, since July. Amy treats me as if I don't know what I'm talking about and lying about things she's said to me and has made my dad feel belittled and like an inconvenience due to him not being fluent in English, hence me dealing with any issues, sadly every time I have called I have the misfortune of having to speak to her since she was the one who sold my dad the car and for some reason no one else is willing to deal with anything. I last rang asking to speak to a member of the manager team and I was told the manager would call me back that day, this was on the 24th October.
It is incredibly frustrating having to constantly get in touch as I do have a job and can't spend every day calling and asking people to fulfil their promises to their customers.
If I could give 0 stars I would.

October 24, 2023
Unprompted review
D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited logo

Reply from D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited

We are very sorry to have read your comments which have now been addressed by our Group Sales Manager, Mark, who has spoken to your father and also sent a follow up email. We apologise for the experience with our Ashton dealership which is very uncharacteristic (as you will see from our many reviews on Google) & certainly not what we expect. We can confirm that a request for the referral payment has now been sent to our accounts team who will arrange for this to be processed & sent to your father. If you would like to discuss anything further, please feel free to contact Mark direct on the number he has provided in his email.

Rated 5 out of 5 stars

Had my motorcycle in for some repairs…

Had my motorcycle in for some repairs to the service Dept, I would like to say what a top quality service given again, to my vulcan s 650. Thank you.
Phil Hoggard 😊.

September 5, 2023
Unprompted review
D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited logo

Reply from D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited

Hi Phil, Thank you for your feedback. We'll forward your review onto Appleyard Motorcycles.

Rated 5 out of 5 stars

Good dealer

In April last year, I acquired an Ignis from a team based in Ashton-under-Lyne. Now, as I embark on the purchase of another car, I must say the Suzuki team has done a splendid job. They've been punctual, offered fair prices, and honored all our agreements. If Suzuki had a wider range of enticing car choices, I'd undoubtedly consider returning to them.

April 7, 2023
Unprompted review
D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited logo

Reply from D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited

Thank you very much for your 5-star review. It's really nice to know how pleased you were with the all-round service you received from "The Team" at our Ashton dealership, we'll be sure to share your kind comments. Thanks again, we appreciate your feedback and we wish you all the very best with your new purchase.

Rated 3 out of 5 stars

Service Agreement

I'm on my second Suzuki purchased from Colin Appleyard. Whilst I am very happy with my car, I am not happy with the after sales. It may be a minor issue but it's one that's bugging me. I purchased their Service Plan which included a monthly wash and vac. I've now been told I can't have that. Why? It was part of the agreement. I have submitted a complaint which hasn't even been acknowledged. Very poor

May 25, 2023
Unprompted review
D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited logo

Reply from D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited

Thank you for taking the time to leave your feedback. We understand the change to our Service Plan benefits is a disappointment and we are sorry we are no longer offering the car washing service. The decision was based on many factors & was not taken without thought for our customers. We did unfortunately have some who were abusing the facility & it was impacting on the levels of service we were able to offer our customers when they were visiting for their servicing. We would be happy to provide further clarification & feedback for you. Unfortunately we are unable to locate your records as this review does not provide us with your details however if you would like to contact us via our website we will be happy to respond to you - https://www.colinappleyard.com/our-company/feedback/

Rated 1 out of 5 stars

Just phoned to get a price for a…

Just phoned to get a price for a service for my imported Subaru, the receptionist I spoke with had zero customer service skills and had the attitude of a grounded teenager from the very start of the call. when she was unable to help me, I asked her if there was someone else I could speak with? she rudely replied NO. So when I said shall I come down and speak with a manger she said “IF YA WANT” then put me through to her supposed manager who was just as unhelpful and knowledge less as her. I can see why they have so many poor reviews! useless

June 1, 2023
Unprompted review
D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited logo

Reply from D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited

Having spoken to our Huddersfield dealership, it would appear that due to your car being an import we were unable to source the pricing you required via our official Subaru systems. Whilst we appreciate this was frustrating for you, it was reported that your response to this, & the manner in which you spoke to our staff member was inappropriate. With reference to your comment regarding negative reviews, for some unknown reason this appears to be isolated to the few we have received on TrustPilot as if you check out Google or Reviews.co.uk this is certainly not the case. We apologise that we were unable to assist you with your Subaru and hope you have managed to find an alternative solution.

Rated 1 out of 5 stars

Peanuts

Booked in for a service and MOT to only be told on that morning there was no curtesy car, even though one had been booked two weeks previous. I was informed this when I rang up to check…..
Absolute shambles of a company.
I guess you you pay peanuts you get…..

March 27, 2023
Unprompted review
D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited logo

Reply from D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited

We are aware of the review you have also left on Google & as stated, would like to look into your comments further. Unfortunately without any detail as to your identity we are unable to do this so could we please ask that you complete the feedback form via our website? Once received, a member of our customer service team will then be able to follow this up for you and provide a detailed response. The form can be found at https://www.colinappleyard.com/our-company/feedback/

Rated 1 out of 5 stars

Purchased a new X Trail on 23/3:20 from…

Purchased a new X Trail on 23/3:20 from Colin Appleyards on the 20/2/23 the vehicle went into limp mood and several warning lights came on , Rang service at Appleyards , to book in to get problem sorted said they couldn’t book in until April, I reminded him warranty ran out on 23/3/23 he said he couldn’t help and I would have to pay for problem sorting out , rang Bristol st Motors Bradford got the way work sorted no problem, so 0 star for Appleyards and won’t be dealing with them again , they were ok when I was buying this 30k vehicle very disappointed

March 14, 2023
Unprompted review
D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited logo

Reply from D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited

Hi Mr King. We are aware of your comments having read & responded to your review on Google. We are very sorry that we were unable to accommodate your vehicle on this occasion which was due to an unexpected volume of work resulting from a manufacturer recall which has meant our service department have been fully booked. It is always our policy to be honest with our customers & offer the most suitable option which on this occasion was to take the vehicle elsewhere whilst it was still covered by the manufacturer warranty. Again we apologise we were unable to assist you but glad to hear you were able to have the issue rectified.

Rated 5 out of 5 stars

very efficient staff very polite and…

very efficient staff very polite and nothing is too much trouble excellent customer service I will definitely have my car serviced there again ray mck

January 10, 2023
Unprompted review
D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited logo

Reply from D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited

Thank you for taking the time to send us your feedback. It's great to know how pleased you were with the service you received from us. As a company we pride ourselves on providing great customer service and it's nice to hear you have experienced this. Thanks again, we appreciate your review and we look forward to providing you with the same great service in the future.

Rated 1 out of 5 stars

Happily took my deposit Money in March…

Happily took my deposit Money in March on a new Nissan Juke. Car still not arrived and not due until October/November at the easiest. I now hear through the grapevine that Colin Appleyard is closing down in September. No mention from them with regards to what is happening with MY money or order and it would seem it’s up to me too find out. Disgusting from an “alleged” reputable company that’s shutting down

July 20, 2022
Unprompted review
D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited logo

Reply from D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited

We are very sorry to read your comments & can assure you that Colin Appleyard Ltd is not closing it's doors! We apologise that you have not been provided with an update on the status of your order & would obviously like to discuss this with you. Unfortunately we are unable to establish your identity as you have not provided a name or any contact details so could we please ask that you get in touch with our Nissan dealership at your earliest convenience so we can discuss further. Many thanks.

Rated 1 out of 5 stars

Do not use this car company absolute…

Do not use this car company absolute con artists!

I bought a car from them had nothing but problems with it.
The service staff can’t sort out the issue and the customer service staff are rude! I would stay well clear off this dealership and advise people to go else where!

July 6, 2022
Unprompted review
D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited logo

Reply from D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited

We are very sorry to read your comments about the way in which you felt you were treated when visiting our dealership. This is certainly not the level of service we would expect from our team and would like to follow this up. If you could please provide us with some further feedback via https://www.colinappleyard.com/our-company/feedback/ we will ensure your this is looked into.

Rated 5 out of 5 stars

Highly Recommended

The staff, in particular Ami were very helpful and provided lots of information. I decided to purchase a car from them as not only was it value for money but the service and attention to detail was excellent.

June 1, 2022
Unprompted review
D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited logo

Reply from D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited

Hi Shaun, Thank you very much for taking the time to share your thoughts with us. It's great to hear how pleased you were with the service you received from Ami and the team at our Ashton dealership and we'll be sure to share your kind comments, they mean a lot. As a company we pride ourselves on providing great customer service and it's nice to hear you have experienced this. Thanks again Shaun, we appreciate your feedback and we wish you many miles of safe and enjoyable motoring in your Dacia Duster.

Rated 5 out of 5 stars

Huddersfield branch is fab

I purchased a car from Colin Appleyard in Huddersfield. Wonderful customer experience from start to finish. You feel very looked after as a customer and they go above and beyond every time. Particular credit to Flo and Steve Bagnall who were fantastic

May 30, 2022
Unprompted review
D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited logo

Reply from D. M. Keith (Colin Appleyard) Limited

Hi Jen, Thank you for your 5 star review. It's great to hear how pleased you were with the service you received from Flo, Steve and the team at our Huddersfield dealership, we'll be sure to share your kind words, they mean a lot. As a company we pride ourselves on providing great customer service and it's nice to hear you have experienced this. Thanks again Jen, we appreciate your feedback and would like to take this opportunity to thank you for choosing Colin Appleyard to supply your new car.

Rated 1 out of 5 stars

Colin Appleyard Suzuki Bradford, The worst car buying experience that left me out of pocket by £700 and without a car.

Appalled beyond words by the car buying experience at this Suzuki Dealership. Cancelled the Sale and walked away. Buyer beware!
My daughter and I contacted the garage to enquire about a vehicle we had seen online. We were told the car was in huge demand and to get to the garage ASAP. This we did the same day and took our part exchange for a valuation. Agreed a price to part x and pay a deposit that would on completion of the sale be transferred to pay for The Gap Insurance. The salesman was very chatty, discused his wife, family, father, previous jobs etc constantly talking over myself and my daughter, twice walking off, dealing with other customers through most of the conversation, we repeatedly told him when he asked, should we want to put some cash into the deal, that the part x was the only amount we had and the small deposit was to pay for the gap insurance only. Repeated this to him again when my second daughter arrived.
We paid by debit card for the deposit. We agreed a monthly payment that would fit our budget and applied for finance. We were contacted the next day regarding the trade in and agreed to a lower valuation and for the difference of this to be financed and added to the monthly payments. Again the salesman talked very quickly and talked over me clearly not listening. My daughter signed the online docs. We set up a new insurance policy and paid the administration costs. Very excited, today my daughter was due to collect her car, this afternoon on arrival she was asked for her £1000 deposit that was visible on the paperwork but had never been discussed or agreed to. The same salesman talked in circles I stuck to my guns as we did not agree any further deposit with him. Only ever the trade in, had I known of this, why would my daughter have turned up to collect her new car with no knowledge of the £1000 money due. Of course we were not in a position to buy the car, we cancelled the sale. To add to this catastrophic experience, instead of refunding the small deposit we had paid, we were charged it a second time, now costing my daughter over £500 in error, then refunded which will take days to show In her account and has now left her in her overdraft, we taxed the new car and now have to wait for the log book to arrive to cancel it and lose 1 months road tax payment, further more we have been told to make a third 25 mile round trip to return it to the dealership, which i will not be doing
it can be collected, as well as the cost of admin charges from our insurers. We are now left in debt, out of pocket by £140 road tax, insureres charges of £50, fuel £40, and costs of refunds £505, totalling over £700. To add to this we are probably unable to proceed to purchase any car as we need to wait for the finance to clear down. I am frustrated beyond words to have not even, out of courtesy, received any communication from a senior Manager with an explanation. My daughter is in tears, she has wasted a whole afternoon
with no new car. Absolutely dreadful service. I am Head of a .com Trade Sales Division with 15 Account Managers reporting into me, should I have had knowlege of this type of shocking experience from one of our customers
the outcome would have been very different, this gives car salesmen the type of reputation they have tried desperately hard to leave behind.

December 17, 2021
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Excellent service even being 200 miles away

I recently purchased a qashqai via the internet as i had a Qashqai before so i knew all the gadgets it has. I lived 200 miles away from the showroom so needed a better view of the car than a picture. I spoke to Patrick who duely sent me a video within the hour. I agreed to purchase the car after leaving a deposit and from then on Patrick ensured that the sale went threw without a hitch. Patrick was outstanding keeping in contact through out the transaction a true asset to the company. I would highly recommend the company no matter how far away you are from them

December 1, 2021
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Shocking decline in customer service

My second experience with Colin Appleyard has been shocking. 12th April - finally allowed to test drive again i arrange an appointment for 08:30. Salesman is over an hour late. Then the incorrect spelling of my name in all finance documentation. Asked for a copy of the pre-sale inspection report. Still waiting for it to be emailed. Then an incorrect title used on V5 etc - had to get everything changed. Now there is something wrong with the car. Car taken to Colin Appleyard on 20th August and a fault diagnosed - as well as the handbrake tightening as the car had decided to start rolling away. Last phone call regarding the problem on 10th September. I know i should be chasing this up - but I have really lost all patience, they don't care about after service. Nothing since. Shockingly poor from a once trusted brand.

November 11, 2021
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look