While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I have been living in common building about more than 6 months. During this time common employees have been always available to assist , and help. They are very polite, smart, and well educated regard... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Overall met expectations. Common provides flexible lease terms and that has been a huge plus for my living situation the past couple years. Issues I've had got resolved. My most recent experience has... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Common offers somewhat affordable co-living apartments. What you save in rent you will pay 10x more in headaches! Any 5 star review you see is fake on this company. Management/Leasing prior to sig... See more

Rated 4 out of 5 stars

Overall, the common living experience has been good, but not amazing. There were some issues when I moved in, and they took some time to resolve, but have finally been resolved. Had a roommate who has... See more

Company replied

Company details

  1. Furniture Store

Information provided by various external sources

With a variety of private apartments, micro studios, and coliving apartments across the nation, Common makes city living better. Coliving at Common offers private furnished bedrooms in beautiful shared suites, competitive rates, free utilities, weekly cleaning, and more while eliminating the hassle of living in the city. That means you never have to worry about cleaning, moving furniture, splitting bills, or buying essentials like soap and toilet paper. You and your roommates share a well-maintained kitchen, a tastefully furnished living room, and hospitality-grade amenities. Now leasing in New York City, Jersey City, San Francisco, Seattle, Los Angeles, Fort Lauderdale, Philadelphia, Chicago, and Washington, DC.


Contact info

3.1

Average

TrustScore 3 out of 5

542 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

This place never responds to anything…

This place never responds to anything and you can not get in contact with anyone besides a useless emergency number where the people say they are going to email the “team,” and that team never responds. The latest problem I’ve had is that one of their maintenance people stole something out of my room. And when I say their team, these aren’t actually employees of theirs, they are 3rd party contractors who are unprofessional, incompetent, and show up in your apartment unannounced, no prior notification, will be in your apartment late at night when you get home, and steal. I’ve been trying to contact Common and they won’t respond. Not including a dryer they haven’t fixed in 8 months.

March 11, 2022
Unprompted review
Common logo

Reply from Common

Hi Tony, thank you for reporting this issue. We take incidents of potential theft very seriously. We will reach out to you directly to continue this conversation and discuss next steps.

Rated 1 out of 5 stars

Terrible customer service and security

I have been waiting for them to fix my sink for 2 years. They have terrible security issues and homeless people steal stuff from the garage all the time.

March 8, 2022
Unprompted review
Common logo

Reply from Common

Hi Sara, thank you for flagging this, and we're sorry to hear about the service delays you've been experiencing. We've escalated your feedback to the appropriate people so we can have this addressed for you soon. Thank you so much for sharing your feedback!

Rated 1 out of 5 stars

Lack of Follow-up

What I find weird is that Common takes the time to respond to my earlier review with
"Our team will be in touch with you to discuss your situation." but doesn't actually follow up with me...

Im still waiting

March 5, 2022
Unprompted review
Common logo

Reply from Common

Hi Ethan! I was able to take a look back at your account and saw that a member of our team was able to follow up with you previously. We apologize for any delays in communication you may have experienced, and are working to constantly improve our response times moving forward!

Rated 2 out of 5 stars

Common does not care

It seems all of the company's money goes into advertising and marketing and none into customer care.

My suitemates are currently dealing with a new roommate that we find to be dangerous. Common has no policy in place that can immediately ensure our safety. Instead they sent us a tone-deaf template email telling us our options are to transfer and risk higher rent or convene a meeting with someone we just said we felt unsafe around. This situation is frustrated by the fact that the property manager in our city of DC is either intentionally secretive about their address and contact or they don't actually maintain one in this city.

Your leasing agent will likely ghost you once you've signed your lease. They don't inforce their policy on smoking. Our building has been dealing with a package thief since at least Junef and they have their employees lie about security cameras. There are no cameras facing the mailbox. There's a singular one outside the front door that we are sure is broken.

Truthfully they deserve less stars, but I was worried the review might be buried.

March 5, 2022
Unprompted review
Common logo

Reply from Common

Hi Zhane, thank you for taking the time to share your feedback with us. We'll be in touch with you directly to discuss this situation.

Rated 5 out of 5 stars

Great help from Gordon

Great help from Gordon. He was really open and quickly answered all of my questions and then some. We had a great conversation and I never felt rushed. In fact, that personal touch is one of the factors that is pushing to me to choose Common.

March 1, 2022
Unprompted review
Common logo

Reply from Common

Hi Emmanuel, we are very happy to have provided you with such a positive experience! It was great meeting you and I wish you the best in all your future ventures! If you ever need anything else from us, please feel free to give us a call or stop by. Have an awesome day! -Cedric Gordon

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT RENT FROM COMMON

DO NOT RENT FROM COMMON. Worst living experience of my life. I could go on and on about the long list of issues I’ve had living with them. But to highlight a few, they locked me out of my apartment because they screwed up on the terms of my lease and thought I had already moved out when I still had a month left, and they were incredibly rude when I tried to contact them to have this issue fixed. They’re impossible to get in touch with to have property issues fixed, and any emergency issues they always just say “we’ll communicate this to our team” and then NOTHING ever gets done. They’re the most unprofessional and poorly communicated leasing team I’ve ever seen. I promise you will have a horrible experience living at any of their locations. They get you because the apartments are nice, but the terrible management IS NOT worth it, I promise you.

February 27, 2022
Unprompted review
Common logo

Reply from Common

Thank you for providing us with your feedback. We are terribly sorry to hear about your experience with Common! Please reach out directly to our Member Services team at members@common.com so we can work to turn your experience around.

Rated 5 out of 5 stars

Amazing property

Zack was great from the tour to the agreement details. Everything worked. Thank you.

February 26, 2022
Unprompted review
Common logo

Reply from Common

Thank you so much for your kind words Mat! I'm always still available if you ever need anything in the future while you're with us!

- Zack

Rated 5 out of 5 stars

I love living at Common

I love living at Common. I am appreciative of the care and support from the team. Thank you sincerely.

February 26, 2022
Unprompted review
Common logo

Reply from Common

Thank you again for taking the time to let us know how we did. We hope you have a great day! We look forward to your next visit! Take care!

Rated 5 out of 5 stars

COMMONS comes through responding to a question regarding my lease

Asked to have my lease sent to me and asked to have Commons articulate when the 6-weeks rent free would 'kick-in' and i was sent same-day an email with my lease attached, as well as a few sentences explaining how the 6-weeks rent free would be executed. On this particular occasion, Commons came through with exactly what I needed in a time efficient manner.

February 17, 2022
Unprompted review
Common logo

Reply from Common

Thanks for the review! We are very happy to have provided you with such a positive experience.

Rated 5 out of 5 stars

I just wanted to say thank you to…

I just wanted to say thank you to Jessil for your assistance with the power outage in our unit caused by a malfunctioning oven range. The technician arrived quickly and restored power to the unit. The faulty oven was also replaced the next day. Awesome customer service!!!

February 16, 2022
Unprompted review
Common logo

Reply from Common

Onyx, thank you for your kind review; we are happy to pass along your comments to the team here!

Rated 2 out of 5 stars

Lots of issues regarding getting our…

Lots of issues regarding getting our garbage picked up, fixing broken appliances, and communication with us throughout the year.

February 12, 2022
Common logo

Reply from Common

Hello, Thank you for taking the time to share this feedback, and we're sorry to hear your experience has been anything less than great. We're escalating this feedback to our management team, but please reach out to our Member Support team for more direct follow up!

Rated 5 out of 5 stars

A rarity nowadays

Thank you to whomever I spoke with on the phone and escalated the matter to Frances and thank you to Frances for her prompt attention and kindness that I received my package safe & sound. It’s a rarity to have this qualities nowadays. Frances and Sion is a valuable asset to Common.

February 11, 2022
Unprompted review
Common logo

Reply from Common

Hi Irene, we are very happy to have provided you with such a positive experience!

Rated 2 out of 5 stars

Unreliable service, beautiful apartment

The space itself is beautiful.
Unreliable service regarding essential repairs, delivery of supplies, cleaning, WiFi and door that occasionally doesn’t open.

February 7, 2022
Common logo

Reply from Common

Hello, thank you for taking the time to share this feedback, and we're sorry to hear that your experience hasn't been up to par. We'd love to be able to turn your experience around - please reach out to our Member Support team so we're able to help address your concerns, and follow up on your feedback!

Rated 5 out of 5 stars

Mr Cedric was awsome to show the rooms…

Mr Cedric was awsome to show the rooms and the apartment he has very good communication skills and above all he is extremely professional.

February 7, 2022
Unprompted review
Common logo

Reply from Common

Hi Arundhati, I am very happy to have provided you with such a positive experience! We are always more than happy to assist you if anything else comes up. Take care!
-Cedric Gordon

Rated 5 out of 5 stars

Zack was very responsive and clear…

Zack was very responsive and clear about options and when I wanted to wait because of covid didn't pressure me and I appreciated that. All the interactions and responses from the whole team have been great and my suitemates are all super cool.

February 7, 2022
Unprompted review
Common logo

Reply from Common

Thank you again for taking the time to let me know how we did. We hope you have a great day and let me know if you ever need anything!

Rated 5 out of 5 stars

Frances was incredibly helpful/calm and…

Frances was incredibly helpful/calm and explained to me exactly what I needed to know. Keep doing a great job Frances!

February 4, 2022
Unprompted review
Common logo

Reply from Common

Thank you for your kind review; we are happy to pass along your comments to Frances!

Rated 1 out of 5 stars

Steer Clear of Common

My wife had inspected and agreed to lease a unit at Common Madison in Seattle in early August 2021. She signed the lease, paid first and last months’ rent as well as other fees. Two weeks later, she received a phone call from one of the admissions team saying the unit was not available due to prior commitments. She was given the option of leasing another unit at Common Summit located at 1722 Summit Ave in Seattle instead. She accepted with the understanding that the unit would be comparable.

On August 28th, we were in the process of moving her to the Summit unit #307. The neighborhood was not comparable to the Madison location. It had no elevators, no view, poor lighting, and a quick check of registered sex offenders revealed a total of 15 within a one-block radius. A similar review of the Madison property revealed zero. Not a single day or night has ever been spent by us at either unit.

I find it interesting that our daughter, under her married name, looked into the Common Madison property on September 1, 2021, and was told that a unit was available. My wife was never offered another unit in the same complex. We suspect that this may be an instance of a bait and switch tactic.

Since September 1, we have repeatedly tried to contact the Common “team” and have had no success. When they respond, they typically state that our questions/concerns are being transferred to another “team member” who never responds.

We had an appointment with a Commons representative for a phone consultation regarding the termination of the lease on September 10, 2021, and she did not honor the meeting nor offer an explanation.

We have been trying to negotiate with the Commons team in good faith, but they don’t seem to be communicating internally or are just trying to wear us down. We have extensive records of communication efforts we have made to Commons to resolve this situation, but as stated before, we are told that another “team member” will contact us and then we are ignored. At this point we have paid Commons $4,090.77. We finally opened a dispute case with Visa and
some funds were returned to us and future charges frozen. At this point, Commons still owes us $2,290.77

We are considering legal action to cease the continuing billing for a unit that has never been occupied. Apparently, Common has recently contacted the King County eviction prevention and rent assistance office to apply for assistance to pay for a bill that is not valid. Any legal counsel charges we incur will be added to the funds we have not been reimbursed by Common.

February 3, 2022
Unprompted review
Common logo

Reply from Common

Hi Margot - thank you for taking the time to leave this review! We're sorry to hear of your experience. We did some investigating, and found that a member of our team was previously working with you towards resolution here. We no longer manage your home, but please follow up with your current property manager if you have further questions!

Rated 1 out of 5 stars

If I could put a zero I would

If I could put a zero I would, this company is like a used car salesman bate and switch. If your not willing to pay $1500 don’t bother the false $1004 is a bate to get calls, they string you along if you did get the grand prize of the lessor rent with a shared bathroom 🚽 your lucky otherwise look at Eddy there’s more options for the price Common is charging, the clue is if you can afford $250 more oh and another $250 more you can rent from common otherwise look elsewhere if I could give 0 review I would

February 2, 2022
Common logo

Reply from Common

Hi Melissa, Thank you for taking the time to share this feedback, and we're sorry to hear that your experience was anything less than stellar. Our listings do state that room rates are starting at the lower price points, but the prices do increase based upon the amenities offered for the specific unit. We apologize if that wasn't clear and have made sure to share your feedback with the appropriate teams.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look