Mail Shop  Reviews 

372
•
TrustScore 1.5 out of 5

1.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 2 out of 5 stars

Last experience with You garden with an order for wallflowers,and left very disappointed after planting out. Offer in Daily Mail 20/8 for 20 garden ready plants for £9.99 the code was now inactive an... See more

Rated 1 out of 5 stars

I wonder who dispatches plants that are obviously dead despite the description well established and ready to plant out. Like others I recieved plants which were no more than twigs in half a pot of co... See more

Rated 1 out of 5 stars

Order no. 100519329 Placed on order on 25th March when money was taken & yet to receive the order. I appreciate in the current climate it may be delayed but no tracking or communication makes it very... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Had to give 1 star, deserve no star. Bought plants on 25th April, one plant was delivered dead, completed the online form for Mailshop and plant supplier, phoned them, was promised a refund within 3... See more

Company details

  1. General Store

Information provided by various external sources

Mailshop is a marketplace brought to you by the Daily Mail which offers a range of homeware, furniture, garden ranges, cookware & gifts to buy online through our trusted suppliers


Contact info

1.6

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

372 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.6

All reviews

(372)

3 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Awful

Awful. I ordered some face masks months ago which never arrived. After initially advising me to wait a little longer and that the delivery may be held up due to covid they have not replied to my last 4 emails asking for an update - the last of which requested a refund

September 29, 2020
Unprompted review
Mail Shop  logo

Reply from Mail Shop

Good morning,
We're really sorry to hear you have not received the face mask. Unfortunately due to unforeseen supplier issues there have been problems with customers receiving their orders.
Please email us (on the email below) with your order number we will process the refund ASAP.
Many Thanks,
The Mail Shop Team

Rated 1 out of 5 stars

Orla Kiely face masks

I ordered two of the Orla Kiely face masks several months ago. I was told they would be delivered by 11th September at the latest. After waiting an extra few weeks without a shipping confirmation, I emailed and was told both the masks must have been lost in transit, despite them being shipped separately. I will have to wait 28 days for a refund as they no longer have stock. My father also ordered two masks and neither of his have arrived. It would appear that they completely underestimated demand, failed to ship to multiple people and are keeping their money until they complain in the hopes that people forget. Complete scam. I will never order from them again.

September 23, 2020
Unprompted review
Mail Shop  logo

Reply from Mail Shop

Good morning
We're really sorry to hear you have not received the face mask. Unfortunately due to unforeseen supplier issues there have been problems with customers receiving their orders.
If you want to email us with your order number we will process the refund ASAP.
Many Thanks,
The Mail Shop Team

Rated 1 out of 5 stars

Never again use Mail Shop.

Never again use Mail Shop.
I have the same experience as TTurner.
I also ordered two masks with the Mail in early August and I am still waiting for masks to be delivered.
It is exactly the same story, they have given several deadlines for delivery, still no masks.
Ten days ago they emailed to say all masks were now in their postal service...they must be using RoyalSnail.....

The Mail journalists investigate Companies for taking money and not delivering goods. They should turn their attention to the Mail Shop.

September 23, 2020
Unprompted review
Mail Shop  logo

Reply from Mail Shop

Good morning Mr Snook,
We're really sorry to hear you have not received the face mask. Unfortunately due to unforeseen supplier issues there have been problems with customers receiving their orders.
If you want to email us with your order number we will process the refund ASAP.
Many Thanks,
The Mail Shop Team

Rated 1 out of 5 stars

Deplorable service

We ordered two masks with the Mail, after two months we are still waiting for our masks. They have given us several deadlines for delivery, still no masks. This is the newspaper that boasts about the number of masks it has delivered to the NHS,this truly was a fantastic achievement,but can they tell me why it has taken two months for masks still not in sight.

September 21, 2020
Unprompted review
Mail Shop  logo

Reply from Mail Shop

Good morning TTurner
We're really sorry to hear you have not received the face mask. Unfortunately due to unforeseen supplier issues there have been problems with customers receiving their orders.
If you want to email us with your order number we will process the refund ASAP.
Many Thanks,
The Mail Shop Team

Rated 1 out of 5 stars

Don't believe in buy 1 get ! free here

Purchased a hanging basket of violas with the offer of buy one get one free, filled in the request form and where it asked for how many put in 1 and only one arrived not the "free" one when I complained was told I should have put a 2 in the box COME ON Daily Mail buy one get one "free" they had the cheek to ask me to pay for postage a second time obviously a scam on their part unless I get satisfaction will complain to PayPal for my money back bought loads before never had a problem.

September 21, 2020
Unprompted review
Mail Shop  logo

Reply from Mail Shop

Hi there,

We're really sorry to read your review and appreciate the feedback on not making the website clear enough. If you can send an email to info@mailshop.co.uk we will aim to resolve this today and make sure you are refunded by our supplier.
Thanks,
The Mail Shop Team

Rated 2 out of 5 stars

Disappointed

Ordered two for one offer planted up hanging baskets and only one arrived. Mail Shop said the order had been put through wrongly and ordered the second basket. This arrived after a few days but is very straggly and not a patch on the first one. So the matching pair I envisaged hasn't happened. Disappointing.

September 18, 2020
Unprompted review
Mail Shop  logo

Reply from Mail Shop

Hi there,

We're really sorry to read your review and appreciate the feedback on not making the website clear enough. If you can send an email to info@mailshop.co.uk we will aim to resolve this today and make sure you are refunded by our supplier.
Thanks,
The Mail Shop Team

Rated 1 out of 5 stars

The Mail on Sunday / You Garden £10 off THE ELUSIVE £10 OFF

The Mail on Sunday / You Garden £10 off offer, expires 16/09/2020. I tried to order at 08.30 (had to make sure I had funds in the bank Monday morning) but the offer DOES NOT EXIST or has EXPIRED. Checking the newspaper I can see offer is subject to availability, but why on earth give an expiry date 3 days after the offer, when it clearly ran out way before expiry date? I've sent complaints to both You Garden and Daily Mail shop and leaving this review here in the possibly forlorn hope that Mail Shop / You Garden might honour their offer.

September 14, 2020
Unprompted review
Mail Shop  logo

Reply from Mail Shop

Hi Ms Dolman,

This is the first complaint we have seen with the voucher code not working and we had orders right up until the 16th September. While the offer was subject to availability in terms of what could be ordered the voucher was working up until the 16th.
If you would like to call the supplier today on 01613 331 615 I have raised to the Marketing Manager there and they will speak to you about this matter privately.
Thanks
The Mail Shop Team

Rated 1 out of 5 stars

I ordered a mans face mask

I ordered a mans face mask, upon arrival it would not stretch to fit round my ears and the face covering would not safely cover my mouth and nose. When I complained they said there was only one size, small. This important fact was not included in the promotional description and this mask was inadequate for my petite 12 year old granddaughter. I was advised to return the mask, at my own cost, and to date have had no response.
Bearing in mind the present circumstances requiring the wearing of masks, i find mail shop to be both negligent and irresponsible. Disgaraceful.

September 12, 2020
Unprompted review
Mail Shop  logo

Reply from Mail Shop

Hi Jeff,

We're really sorry to hear your feedback the face mask.
If you want to email us with your order number today we will process the refund ASAP.
Many Thanks,
The Mail Shop Team

Rated 1 out of 5 stars

NO REFUND AFTER 6 MONTHS

I placed an Order with Mailshop in March for a shaggy rug, when I received the rug the colour was completely different and the quality was terrible. I contacted Mailshop for a refund and was sent a form (bare in mind it cost me £35 to return the rug). It has now been 6 months and countless emails and still NO REFUND. Both Mailshop and the carpet company are stating that the refund should come from the other. Never ever again will I shop with them. I paid for the item on your website, but yet you will not give me my refund. Absolute shambles!!!!!!!!

September 3, 2020
Unprompted review
Mail Shop  logo

Reply from Mail Shop

Hi Vanessa,

Apologies to read your review, please can you contact info@mailshop.co.uk with your order number and we will sort this out for you today.

Thanks,
The Mail Shop Team

Rated 3 out of 5 stars

Poor design and shoddy service

A Zennox Stick Vac sounds like a bargain. it isn't! If you want a powerful cleaner its fine - until you try to move it across a carpet. Then, a rubber piece, like a windscreen wiper, acts like a handbrake on a car. It sticks solid. To me that is a fault. To Mail Shop's 'customer service' operator its 'what a vac should do' so its 'not faulty'. Interested in Trust Pilot reviews? Obviously not from what I've just been reading. Interested in Trading Standards? No. Deliberately obstructive? YES! What a vac should do is clean carpets, not stick to them! They expect me to return this at my expense ('only' £6) to get back my original payment. This rating was 1*. It still is for the cleaner and the 'customer service' operator. A letter to Daily Mail letters produced a very fast response from Adam, who sorted this out and sent a prepaid return label. Well done him!

September 1, 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I was tempted to buy the trailing…

I was tempted to buy the trailing pansies advertised on 29 August 2020
However on checking the reviews noticed many extremely bad ones.... suspiciously all the good ones had the same date 10/11 June 2020
Comments please

August 31, 2020
Unprompted review
Mail Shop  logo

Reply from Mail Shop

Hi Christina,
Thanks for leaving your review. During the COVID-19 lockdown period we did have an issue with our plant supplier and long lead times for delivery which in turn meant we did receive quite a number of complaints. Since the relaxation of some of the lockdown rules we have worked with the plant partner to ensure we are offering a great service to our customers.
If you would like to speak to the plants partner who can offer you some additional reassurance please visit the webite where you will be able to see their phone number: https://plants.mailshop.co.uk/
Many thanks,
Thanks,
Natalie

Rated 1 out of 5 stars

Disappointed with my trees

Unfortunately can’t give any stars. Ordered two cypress trees that were a lovely conical shape for my front door step. What I received was four trees that looked like branches stuck into a flower pot. I phoned the Mail Shop partner and they sent me replacements which were same as first ones. I spoke to the supplier and the person I spoke to said they could not supply tres like the advert After a lot of hassle I receive an email from Mail shop that no refund as the trees were as they should be and will look like those advertised when mature, I’m 75 so I’m. It sure if I’ll ever see them like advertised

July 13, 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Unfortunately can't give no stars

Sent completely different item as item ordered apparently out of stock. No note included to inform me of this . Was told could refund money for original item. No mention of the extortionate postage cost for an item I hadn't ordered and didn't want. Wish I'd read these reviews before I ordered. Perhaps Mail Shop should too then maybe they would give a better level of service.

July 8, 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

An Indoor Red rose for Valentines Day.

This order from Mail Shop was for an Indoor Red rose, and for Valentines Day. The advert was a lovely display that would last many weeks, I am sure. Order number OR5754618 dated 11/02/20. It arrived 16/02/20. Whilst the outer box was intact the inner packaging was pathetic, being a plastic wrap around the plant but was not sealed at the base, so when it was lifted out of the box 50% of the dry compost fell out all over the kitchen floor. The plant looked rather forlorn. A very amateur packing job which didn't allow for any disturbance of compost in transit. The plant was nothing like the advertisement in the Sat. Mail.
I wrote to Mail Shop saying I had to go out to the shops and buy decent Roses, having already spent £15.98 on the Mail Shop Red Rose.
I wrote to Mail Shop about 10 days later having waited to see what would happen to the Rose, having repotted it. One shoot out of three died and there was never more then 3 roses appeared on the plant. With Lockdown having started I didn't expect a reply. I wrote again two weeks ago still no reply. No acknowledgements either. Photos were sent with the emails. Without any shadow of doubt the Mail Shop should give up using this supplier of plants. One Star is one too many.
Trustpilot's help in contacting Mail Shop would be appreciated.

July 5, 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

If I could give no stars

If I could give no stars, I would. I ordered 10 hybrid tea roses, a cost of £29.98 on 3rd May, Also a further 10 carnations, which I am not concerned. The roses however were folded in 2 batches of 5 which horrified me as to size and weight. I had just purchased a ton of the finest topsoil and prepared it for the big day of planting. I planted all 10, 3 feet apart, within 1/2 hour of delivery with the appropriate feed. I month later it looks as if 5 of the 10 are dead. There are only 2 plants that look healthy. A bit of greenery in 3 more and brown stalks in the remainder. I feel I have been conned. I wish I had waited till the garden centres re-opened and paid the extra for all my hard work. David Jessup

July 1, 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Horrendous Customer Service

Had to give 1 star, deserve no star. Bought plants on 25th April, one plant was delivered dead, completed the online form for Mailshop and plant supplier, phoned them, was promised a refund within 3 days, did not happen, 5 weeks later finally an e-mail, response not possible - returned as 'undeliverable'. Stay away

June 20, 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Poor Service

The item I purchased was damaged so had to arrange to have it collected. That was back at the beginning of June and I am still waiting for my refund. Don't use their 08434935000 telephone number - it is a premium number - added over £5 to my phone bill. Won't be tempted to buy from Mail.Shop again.

June 18, 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Dissapointed

I have twice ordered mop and first time was toid my payment hadn’t gone through so order had been cancelled ,only found this out when queried where my order was ,also ordered a garden vacuum only to be told this was out of stock and hoping to deliver end of July .Not very satisfied with my experience Pauline Harris

June 18, 2020
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

I ordered Everbearer strawberry plants…

I ordered Everbearer strawberry plants on 28 April 2020. Order number OR6365336. When they arrived they were found to be a rotten mess. Following my complaint replacements were sent 22 May 2020. OR6569388. These where in an even greater stinking slimy mess. I was promised a refund which 18 days and 2 phone calls later has still not arrived. My daughter in a district nurse so I order a Caring Heroes NHS Teatowel to give her Order No 100556918 date 9 May 2020. Heard nothing since.Love the paper not at all in love with the shop. UPDATE 24/6 Teatowel arrived thanks. Invoice for strawberry plants definitely marked MAIL SHOP, refund still awaited.

June 16, 2020
Unprompted review
Mail Shop  logo

Reply from Mail Shop

Hi Robin,
Thanks for getting in touch. The First order you refer to is not one on Mail Shop but I think it is from a MyMail promotion with a 3rd party supplier. I have asked the team to get in touch regarding your refund to the supplier and ensure this is actioned.
In terms of the NHS Tea Towel, I've just spoken to the team, they will be with you no later than the 26th June (delayed delivery due to social distancing in the warehouse).
I can only apologise for any inconvenience caused.
Thanks,
The Mail Shop Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look