Banner for School Wear United

School Wear United Reviews 

749
•
TrustScore 4 out of 5

4.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 208 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently praise the exceptional quality, durability, and perfect fit of the school clothing, noting how comfortable the garments feel for their children throughout the school day. People also deeply appreciate the remarkably fast delivery service, convenient website navigation, and the helpful sizing tools that make ordering uniform pieces simple, quick, and entirely stress-free. Some reviewers were not happy with occasional order discrepancies, such as receiving incorrect items or experiencing unexpected sizing inconsistencies, and mentioned that having to cover return postage costs for exchanges made the whole process frustrating.

What people talk about most

Product

Reviewers mention positive feedback about product, highlighting excellent quality, durable fabrics, and a... See more

Quality

Customers expressed great satisfaction with the product quality, frequently praising the durable fabrics,... See more

Delivery service

Reviewers highlight positive aspects of delivery service, consistently expressing satisfaction with the fast... See more

Order

Consumers find order experiences to be sharply divided. While many reviewers expressed total satisfaction,... See more

Service

People report positive experiences with service, frequently praising the professional staff, fast delivery,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Messaged company regarding parcel not being delivered when it should have been and they replied straight away. Order actually came same Dayi messaged so was very happy with service. Will definitely u... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

The quality and fit of the school shorts is really good. I think measuring the waist is a better idea than using age size. The delivery service does take quite some time though which I would say is t... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Great choice of standard sizes and reasonably priced adjustments where needed. Only bought trousers but they seem well made time will tell. Delivery was fast with messages letting me know what was goi... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely perfect, true fit to size we measured at home and compared online no alterations needed. Son impressed how well they feel extremely happy with these trousers. Zero tightness around the wais... See more


Company details

  1. Clothing Store
  2. Clothing Wholesaler
  3. Outdoor Clothing and Equipment Shop
  4. Plus Size Clothing Store

Written by the company

Welcome to Schoolwear United, your trusted destination for high-quality, sustainable school uniforms and accessories. At www.schoolwearunited.co.uk , we make shopping for schoolwear simple, affordable, and ethical. Our carefully curated range includes everything from classic blazers and trousers to PE kits, footwear, and eco-friendly options, all designed with durability, comfort, and style in mind. We believe that great schoolwear should make a positive impact. That is why we are committed to sustainability, ethical sourcing, and quality craftsmanship. Every product includes clear details on fabrics, fit, and care instructions so you can make informed, confident choices. Our website is designed to make life easier for busy parents and schools. You can shop by school, category, or size with ease, and our detailed size guides help ensure the perfect fit the first time, reducing hassle and waste. At Schoolwear United, shopping is more than just a purchase. It is a partnership built on trust, quality, and care. We pride ourselves on exceptional customer service, secure payments, and reliable delivery, supported by a friendly UK-based team ready to help whenever you need us. Join thousands of families who choose Schoolwear United for school uniforms that last, fit beautifully, and support a more sustainable future. United in quality, comfort, and care for the next generation.


Contact info

4.2

Great

TrustScore 4 out of 5

749 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 95% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.2

All reviews

(749)

210 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

I still haven’t received my item nor…

I still haven’t received my item nor had a reply to my email or my WhatsApp awful customer service

February 3, 2026
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thank you for your review, David. We are sorry to hear about your concern. We have checked the tracking for your order and can confirm it was sent using Premium Express Delivery, which had an estimated delivery window of Friday 6 February to Saturday 7 February when the order was placed.

According to the courier tracking, the parcel was delivered on 7 February, which was within the stated delivery timeframe. If you have not been able to locate the parcel, please contact us at sales@schoolwearunited.com
or WhatsApp +44 7418 310685 and we will gladly help investigate this with the courier.

Rated 4 out of 5 stars

Good communication with the seller

It took long for my delivery because it was seize 50. but finally We are happy to receive it. good communication with the seller.

February 1, 2026
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thank you for your review, Edith. We understand your frustration and apologise for the delay. As discussed when we spoke, the size 50 chest blazer is a special order size and is not part of our standard stock range. It has to be made to order.

We currently have confirmation that it is due to arrive with us by Wednesday and it will be dispatched to you immediately once it reaches our warehouse. When we spoke, we also offered the size 48 which was in stock, and you kindly confirmed you were happy to wait for the correct size.

We appreciate your patience and will ensure it is sent out as soon as it arrives.

Rated 5 out of 5 stars

Great price and fast delivery

Great price and fast delivery

February 11, 2026
Unprompted review
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thanks so much. Great to hear you found good value and quick delivery.

Rated 1 out of 5 stars

Poor quality for the price…

Bought my son 5 pairs of school shorts and within the 2nd week of wearing them the hook from the hook and eye fastening at the top of the fly, has fallen off of 3 pairs!! Terrible quality and clearly a design flaw. Absolutely awful for shorts which were roughly £40 a pair!!!! I’ve had better longevity from cheap supermarket uniform, but sadly he’s outgrown their sizes.

January 21, 2026
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thank you for your feedback, Katy. We are very sorry to hear about this issue with the hook fastening. That is certainly not the level of quality we expect from our products.

Please contact us at sales@schoolwearunited.com
or WhatsApp +44 7418 310685 with your order details so we can arrange for the shorts to be returned and inspected. We will of course look to replace or refund any faulty items. We appreciate you bringing this to our attention.

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service

Excellent service. Quick delivery and very competitive prices. Would definitely recommend.

February 9, 2026
Unprompted review
School Wear United logo

Reply from School Wear United

That is wonderful to hear, Carole. We are glad you had a smooth experience and found good value with us.

Rated 5 out of 5 stars

Very good for bigger than average boys

Lovely quality school trousers and reasonably priced. Supermarket trousers just don't fit my grandson comfortably so I'm very happy to have found this website!

January 24, 2026
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thanks so much, Karen. Great to hear the fit worked better than supermarket options and that you were pleased with the quality. We really appreciate your support.

Rated 5 out of 5 stars

Very good experience

Very good experience. Fast delivery and the product quality is great. Unfortunately my son already lost the jacket on the residential trip from school.

January 22, 2026
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thank you for your lovely review, Laura. We are pleased to hear you had a good experience and were happy with the quality and delivery. Sorry to hear the jacket was lost on the residential trip, that is always frustrating. If you need a replacement, we would be happy to help.

Rated 5 out of 5 stars

I’m a repeat customer 😍

I buy the thick cotton polo shirts for my autistic daughter who has sensory preferences. She likes the thickness of the fabric. I like the way these polo shirts wash and dry so well (including tumble drying in the wet months).

January 20, 2026
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thank you for your lovely review, Frances. We are so pleased the polo shirts suit your daughter’s sensory preferences and that you are happy with how well they wash and dry. We truly appreciate your continued support.

Rated 3 out of 5 stars

Very low at the back compared to the…

Very low at the back compared to the front, which makes them fall down constantly.

January 20, 2026
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thank you for your feedback, Laura. We are sorry to hear the fit was not comfortable. Different body shapes can affect how the rise of trousers feels, especially in elastic waist styles. Please contact us at sales@schoolwearunited.com
or WhatsApp +44 7418 310685 and we can help you find a better fitting option or arrange a return.

Rated 5 out of 5 stars
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thank you for your review, Sean. We are pleased your order arrived quickly and look forward to serving you again.

Rated 5 out of 5 stars

Easy to order

Easy to order, good quality, fast post out

January 30, 2026
Unprompted review
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thank you for your review, Bob. We are pleased to hear ordering was easy, the quality was good, and your order was sent out quickly.

Rated 2 out of 5 stars

OK products. Awful awful support.

+ OK products.
- Awful support.
- Pricey.

Come on guys you need to do better than this. Your support is an AI chatbot, that's completely useless. No online support whatsoever. Long wait times. Cut off.

Bought 2 items, one was the incorrect order (this seems common). You have to send back at your own cost (5.25) and beg for a refund, then chase many times to get the actual item you ordered.

Save yourself the hassle.

January 28, 2026
Unprompted review
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thank you for your feedback, Jon. We are sorry to hear you felt unsupported and that you received an incorrect item. That is not the experience we aim to provide. When an error is ours, return costs and replacements should be handled smoothly, and we apologise if this did not happen quickly enough in your case.

Please contact us at sales@schoolwearunited.com
or WhatsApp +44 7418 310685 with your order details so we can review this properly, resolve any outstanding issues, and improve where we have fallen short.

Rated 3 out of 5 stars

Too tight in the hips for sturdy

Delivery and time taken was ok after initially not getting the website to work. The trousers feel good quality but sadly for sturdy trousers the waist size is good but far too small in the hips and upper thighs which should also be bigger for a sturdy size

January 6, 2026
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thank you for your feedback, Lee. We are glad the delivery and quality were good, but sorry to hear the fit was not right in the hips and thighs. Fit can vary between body shapes, even within sturdy ranges. Please contact us at sales@schoolwearunited.com
or WhatsApp +44 7418 310685 and we can help you find a more suitable style or arrange a return.

Rated 5 out of 5 stars

Perfect sport mouthguard!

I ordered an adult sport mouthguard for my son and can highly recommend this product. We followed the instructions and after putting the mouth guard in hot water, we managed to get the perfect fit. Good price and good quality!

January 6, 2026
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thank you for your lovely review, Cecilia. We are really pleased to hear the mouthguard fitted perfectly and that you were happy with the quality and price. Great to know the instructions helped achieve the right fit.

Rated 5 out of 5 stars

the quality of the clothing is really…

the quality of the clothing is really exceptional. the colours are vivid and the material used are warm and long lasting. Enough room within the clothing to both fit now & be able to grow into. In short, I’m totally satisfied with my purchase and will be back to purchase year after year

January 19, 2026
Unprompted review
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thank you for such a wonderful review, Ms Johnson. We are delighted you are happy with the quality, warmth and lasting wear of the clothing. It is great to hear the fit allows room to grow too. We truly appreciate your support and look forward to helping you again in the future.

Rated 5 out of 5 stars

Really pleased with the school trousers…

Really pleased with the school trousers for my 5 year old. We couldn’t find any that would fit properly - these are great as the stretchy waistline gives him lots of flexibility.

January 2, 2026
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thank you for your lovely feedback, Claire. We are so pleased the trousers were a great fit for your little one and that the stretchy waistband made them comfortable and flexible. That is exactly what we aim for.

Rated 1 out of 5 stars

The wrong size shin pads were sent and…

The wrong size shin pads were sent and I can't find any email to confirm my purchase in order to return them and replace with the correct size.

December 30, 2025
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Hi Ceri, thanks for flagging this. Sorry the shin pads were not the correct size. Don’t worry about the missing email, we can still trace your order from your name and address. Please contact us at sales@schoolwearunited.com
or WhatsApp +44 7418 310685 and we will arrange the right size and guide you through the return.

Rated 1 out of 5 stars

Did not receive my parcel

Did not receive my parcel

December 16, 2025
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thank you for your feedback, Eva. We understand how worrying it can be when you feel a parcel has not arrived. Due to the Christmas closure between 16 December and 1 January, orders were dispatched once we reopened. Your parcel was delivered on 3 January using the quickest delivery option.

Please contact us if you need any further clarification or support and we will be happy to assist.

Rated 1 out of 5 stars

Awful it’s been 2 weeks i haven’t…

Awful it’s been 2 weeks i haven’t received my delivery contract them several times no reply.

Awful

December 16, 2025
School Wear United logo

Reply from School Wear United

Thank you for your review, Khaibar. We are sorry for the concern caused while waiting for your order. We were closed for the Christmas period from 16 December until 1 January, which was communicated on our website and in the order confirmation email.

We have checked your order and can confirm it was dispatched using the quickest delivery option once we reopened. Royal Mail shows it was delivered on 3 January to the highest point of the property. The parcel arrived before schools reopened and within the delivery timeframe shown on the product page.

If you need any further assistance, please contact us at sales@schoolwearunited.com
or WhatsApp +44 7418 310685 and we will be happy to help.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look