Scot Plants Direct Reviews 

55
•
TrustScore 3 out of 5

3.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

This is the first time I’ve used this company and a very pleasant experience . I was let down badly by another company for gooseberry bushes and went in search online. I’m so glad fate intervened beca... See more

Rated 5 out of 5 stars

I have had beech hedging, amelanchier and privet hedging over the last 10 years. I cannot praise the growers highly enough, as the plants are always well grown and re-establish quickly in my garden.... See more

Rated 2 out of 5 stars

Left it late to order 25 bare rooted hazel whips but they then took 6 weeks to arrive and looked pretty dead when they did. Planted them straight away in a compost mix and watered regularly. 9 neve... See more

Rated 1 out of 5 stars

After an order for Bay Hedging in 2020, which was delivered on time, many of the plants died. I had repeated promises for replacements but they never arrived. After many emails through 2021 they now... See more

Company details

  1. Garden Center
  2. also in
  3. Wholesale Plant Nursery

Written by the company

ScotPlants Direct is a specialist online plant retailer supplying high-quality hedging, shrubs and trees to customers across the UK. We work with trusted nursery partners and experienced growers to provide carefully selected plants that perform reliably in British gardens and landscapes. Whether you are a homeowner improving your garden, a landscaper working on a client project, or a trade customer sourcing plants in volume, we aim to make buying plants straightforward, transparent and stress-free. Our range includes bare root hedging, rootball trees, pot grown shrubs, ornamental trees and seasonal lines — all chosen for health, structure and long-term garden performance. Quality and plant care are at the heart of what we do. Every order is handled by people who understand plants, not just parcels. We provide practical guidance before, during and after planting to help customers achieve the best results. From planting advice to delivery updates, our team is committed to clear communication and dependable service. We also offer a 12-Month Plant Guarantee giving customers added peace of mind when investing in their gardens. At ScotPlants Direct, we believe successful gardens start with strong plants, honest advice and reliable support — from the moment you order through to long after your plants are in the ground.


Contact info

3.1

Average

TrustScore 3 out of 5

55 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 11% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.1

All reviews

(55)

23 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Impressive

We are delighted with our delivery of yew hedge plants! They were very well packaged and communication for delivery was very good. To plant 30+ plants is quite a daunting task but we felt excited about our beautiful new plants - perfectly strong, healthy and straight - and we managed to get them planted out today. The root balls were quite large so we were digging for hours :) … We received instructions with the delivery but adjusted the spacing to our requirements. Would recommend this company and not hesitate to order again. Good value for money.

November 7, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Fobbed off by their Customer service

I order one plant and received a box full of mud,a crushed plant, and a muddy plant pot. Some blame naturally goes on the delivery company. However, the plant was poorly packaged and no response from their customer service after complaining and sending photos.

August 27, 2025
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Slow delivery

Delivery took weeks and I had to chase on multiple occasions. When it finally arrived. 3 of the barefoot plants I ordered were in a bad state and didn’t recover. I emailed the team and they asked me to wait 4 months to see if they were in fact alive. Sadly they didn’t recover. After a few emails back and forth, ScotsPlants have agreed to replace the plants like for like which means I need to wait 5 more months until they’re in season again.

February 14, 2025
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

I ordered 15 "Japanese Holly 60/90cm 5L…

I ordered 15 "Japanese Holly 60/90cm 5L Pot Grown (Ilex Crenata)" on 13th June 2025.
When they came they where in 3L pots and where 45cm.

I phoned on 25th June and the person I spoke to agreed to refund the difference between the plants I ordered and the size down they delivered.

Today, 3rd Aug 2025, they still have not issued this refund. I've contacted them again to chase it up. If they do refund I'll update this review but right now I'd give them -1 if I could... Avoid!

***Update***
Scot Plants Direct have now issued the refund. I am impressed by the responsiveness when I chased it up. Review upgraded to 3 star as the plants (though smaller) are good quality, 2 stars dedicated for the slow refund.

June 13, 2025
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Very Sad

ordered 10 raspberries canes only delivered 9, ok, so of the 9 only 4 have grown, not at all impressed. To my knowledge the area has never grown soft fruit before.

July 11, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

No idea why there are such low reviews

No idea why there are such low reviews, albeit only a few but these guys were fantastic. They also Glenmore Direct too. Went online and was reticent because of reviews but the prices were so good so I thought I’d see if they answered the phone which they did immediately. I had a price on their website for £147 for 60 x Japanese Holly and on the phone he gave me another £20 off of that which was great and that included shipping. That was yesterday and from Scotland they overnighted 40kg of plants and they arrived exactly when the tracking said, less than 24 hours later. They were boxed beautifully (look on Google maps for pictures). The plants look healthy and I honestly couldn’t be more pleased. Brilliant!

July 11, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

A+ seller

So I buy a lot of plants online and was almost put off by some of the reviews but they had some blueberry plants in a combination I couldn't find anywhere else, so I gave them a shot. I immediately had an order confirmation, the following day a confirmation the order was being dealt with. I decided to follow up 4 days later, had a quick response plus a message from the courier. A solid box without even a dent, the best packaged plants I've ever seen (and I've seen a lot!), all healthy good sized plants - ok, so a couple of immature berries got knocked off but that's hardly a shocker. Would use again any day.

June 26, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

First rate service

I have purchased hedge plants on a number of occasions and found the advice from Saffron on type of plants, size etc. to be invaluable also very competitive price. Earlier this year some of the hedge plants died, probably due to to lack of rain, so I contacted Barney at Scotplants who could not have been more helpful. Plants were replaced with the minimum of fuss, arrived on time and excellent quality. Top service in my book and will be buying from Scotplants for all my future requirements.

June 16, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great Customer Service

Great Customer Service.
Have ordered a couple of times from Scot Plants Direct and both times have been kept up to date with delivery times. Good advice as to how to look after the plants and when there was a problem it was sorted with no fuss and made me feel like a valued customer.
Top marks and will be ordering again.

June 11, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Ordered a second time

Ordered a second time. Delivery was quick, and the plants arrived healthy and well packed. Customer service is really good. Highly recommend for anyone needing hedging and shrubs!

May 10, 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Pleased with Service

My plants arrived well packaged and healthy.
I had phoned to ensure that they would not arrive when I was away. They came within 30 minutes of our return - it was quite spooky!

May 16, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Extremely long delivery, poor quality

I ordered a yew tree plant on this website. It took nearly a month to arrive, after chasing by emails. The quality of the plant is just terrible, completely different from the pictures on the website. Unfortunately I threw away the package box, otherwise I would have returned the plant to them. It is totally waste of money. Avoid this company at all costs.

May 12, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Poor success rate; poor plants

I bought six glen ample bare root raspberry canes for my newly constructed and prepared bed - three have grown but three just looked like dead sticks and did nothing. Foolishly I ordered another three - and these have done nothing at all; I’ve since replaced them with potted plants I bought at a local garden centre.

March 23, 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Poor communication …

I ordered £1000.00 of lawn turf with £250 of delivery charge. (Accepted because of our location) They took my order and money then a few days later canceled the order. No explanation. I emailed to ask why and have not had the curtesy of a reply. Hence the orders for 100s of bare root trees this autumn will be going elsewhere.

May 1, 2025
Unprompted review
Scot Plants Direct logo

Reply from Scot Plants Direct

Thank you for your feedback. We would like to clarify that the order was cancelled and a full refund issued within 24 hours of the order. As we do not operate over weekends or bank holidays, replies to further queries were addressed promptly after the bank holiday. We regret any inconvenience caused and appreciate your understanding.

Rated 1 out of 5 stars

Failed to grow, the raspberry lot of 40 bare…

I bought the raspberry lot of 40 bare rooted plants last year and planted them right away using the gel growing compound advised by Scot Plants. It is now the new year, April coming on May and over half of the plants have either died completely breaking off at ground level or there is no sign of life in them. I have contacted Scot Plants twice to advise them and ask what might be done to remedy this disappointment but have NOT received any replies to my emails. I quoted the order number and date with the reference purchase code so it should be easy enough to locate my initial order. I am now forced to replace these failed raspberry canes and try and move forward having 'wasted my time' using Scot Plants. To be fair some, less than half are showing some green leaves but overall I have wasted money and the delay has cost me time, at 70 time is something in short supply!
I see Scot Plants reply they have uplifted in reply, JUST to be clear, scot plants suggest a refund and informed me they would make a full refund, that said UNFORTUNATELY scot plants have NOT followed this thru and I at Scot Plants request sent my bank details for the refund and as I say here NO REFUND has been made! I continue to confirm Scot Plants make alot of 'noise' saying they will make a refuind then Scot plants do not make the refund, rather they just JISTICULATE suggesting they have made contact/a refund/ or contact, all of which is UNTRUE, not a lie but UNTRUE, so Scot plants still as others have reported not a good supplier of plants especially when they FAIL. I expect If I was MONTY DON a full refund would be made but as an 'ordinary' buyer Scot Plants simply do not 'give a toss' . I suggest any prospective buyer avoids 'Scot plants'.

April 26, 2025
Unprompted review
Scot Plants Direct logo

Reply from Scot Plants Direct

Thank you for your feedback. We’d like to clarify that the refund was issued promptly after communication with the us. We also note that this review was posted before reaching out directly to our team for clarification. We are always happy to assist and address any concerns when given the opportunity. Thank you for your understanding.

In regards to the refund it can take up to 5 working days to reach your account - due to it being sent from business account.

Rated 1 out of 5 stars

I spent £129 and they sent me the wrong…

I spent £129 and they sent me the wrong hedge plants. They were tiny so it has taken 18months for me to realise they are not a hedging plant- confirmed by an expert gardener. The company refuses to reimburse me or send me the correct plants and I even offered to dig up the wrong plants and send them back. they are disgraceful and I will pass this info to fellow gardeners.

April 18, 2025
Unprompted review
Scot Plants Direct logo

Reply from Scot Plants Direct

We're truly sorry to hear about your experience and that the plants didn’t meet your expectations. We understand how disappointing this must be, especially after investing time and care into them. As per our terms and conditions, we ask that any issues be reported within 12 months of purchase so we can resolve them promptly. Unfortunately, as this period has passed, we're unable to offer a refund or replacement. We do genuinely appreciate your feedback and regret that we couldn’t assist further in this case.

Rated 1 out of 5 stars

if I could give 0 stars I would

if I could give 0 stars I would. Had to chase delivery. Delivery when it came incomplete. Some of the Plants delivered were disappointing based on other similar products purchased elsewhere. Issue is still not resolved. AVOID.

April 14, 2025
Unprompted review
Scot Plants Direct logo

Reply from Scot Plants Direct

We did reach out via email offering a replacement or refund for the one missing plant, but unfortunately, we didn't receive a response. The request for a full refund was based on the pot size, but our listing clearly states that the plant size—not the pot size—is approximately 20-40 cm, and this was accurately reflected in the products delivered as per your pictures provided to us. All plants supplied were healthy and met our usual quality standards. We're always happy to resolve genuine issues, but we do need communication in order to do so.

Rated 1 out of 5 stars

Ordered tree, got twig.

Was looking for a birch tree, and couldn't find any nurseries in Central Scotland that stocked any, so decided to mail-order one. Used Scot Plants Direct as I supposed they were going to be closer than most others. Paid £43 for what was described as a bare root tree minimum of 150cm. The website showed an example of a multi-branched young tree, so I wasn't expecting anything large or mature. What I got was basically a stick (single stalk) with some roots. Honestly it's thinner than the bamboo cane that I've used to stake it. Feels like I've been taken for a ride with the price I paid, and what they suggested I was getting on their website. I did feed this back to them, via their website, but I guess they don't care as they didn't reply. My advice for anyone thinking about ordering from this website is to find out EXACTLY what they're offering to send you; don't just think that their website is at all accurate. Then shop around for somewhere with a bit more honesty.

November 11, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Unreliable Suppliers of Plants…

Plants ordered from Scotplants months ago although I accept with seasonal fruits that they have to be taken out of the ground at the right time. Problem is I received an email telling me they had shipped with an expected delivery date, plants did not arrive. Very unreliable and don’t respond to emails so also very unprofessional. This order was a test to see if we could rely on them to deliver but turns out they are not. Will not be using them again.

November 10, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

above and beyond

Super communication and good plants with keen prices
Not open weekends but my order was left for me to pick up as i was passing that way on my way home to the sticks. They also replaced 2 packs of rootgrow that had been removed from transit boxes on my first order.
Will be my go to place for plants from now on.

August 17, 2024
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look