poltronesofà - Basildon Reviews 

2,124
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.6

Pipps Hill Retail Park, Miles Gray Road, SS14 3AF Basildon, Essex,, GB

•

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 2 out of 5 stars

POOR CUSTOMER CARE AND SERVICES. I purchased the furniture for export to Africa and your company refused to credit the VAT to my account. Secondly, I gave the details of shipper to your company to de... See more

Rated 5 out of 5 stars

Felt very welcomed was not harassed by the shop assistants was left to browse and when we found the sofa we liked the sales assistant was very professional and dealt with our sale with expertise. The... See more

Rated 5 out of 5 stars

Visited the store with a rough idea of what we were looking for. So much to choose from, however store assistant George was Brilliant and assisted us on finding our leather sofa and riser recliner. G... See more

Rated 5 out of 5 stars

Overall a good experience Had to wait a fair time for delivery. Not unusual with furniture companies . I was under the impression these sofas (Poltronesofa) came from Italy - however the wordin... See more


Company details

  1. Furniture Store

About poltronesofà - Basildon

Written by the company

poltronesofà

Visit poltronesofà

poltronesofà is a leading European sofa and armchair specialist, founded in Italy in 1995. With over 30 years of experience and more than 300 stores across Europe, we’ve spent decades perfecting quality sofas - bringing together inspirational Italian design, hand-selected stylish fabrics, and a relaxed in-store experience, we call it the Italian Touch
Flexible finance packages

You could also take advantage of one of our easy to arrange finance options in store and online on any sofa range.
Come and sit with us

With 97 locations nationwide, your nearest poltronesofà is closer than you think. Find your local store here.
You can explore the full collection online at www.poltronesofa.co.uk. Prefer to talk it through? Our team is on hand at 0800 7310048.

Written by the company


Contact info

  • Pipps Hill Retail Park, Miles Gray Road, SS14 3AF, Basildon, Essex,, United Kingdom

  • 01268 663180

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.6

All reviews

(2,124)

20,011 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Great service from Callum

Went into store today just to look for some inspiration. We was greeted by Callum and he explained all we needed to know.
After some time we found a sofa we loved. Asked Callum for some help with colour options and i Can Not thank him enough for his help. He was knowledgeable and So helpful as we spent (what felt like) hours looking at colours and materials. Nothing was too much trouble for him and he was amazingly patient as we went over and over different options…
The whole team were lovely also as we all chatted about different topics.
Callum, thank you again for your help and patience in helping us find the perfect sofa.

August 23, 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great service

From choosing the sofa in the shop, great service. Also excellent delivery guys very professional and helpful. Thank you

August 19, 2026
Rated 5 out of 5 stars

Buying a recliner armchair

Was approached by a representative of the company to enquire as to our needs and pointed in the right direction. Any questions/ help required to ask.
Found it to be a good experience would definitely go back.

August 11, 2026
Rated 1 out of 5 stars

Delivery date and time set

Delivery date and time set, but driver calls up early to try and deliver when no one home. Told driver that we would be home earliest 15.30. my time slot was for 17.20-1745. driver was hoping for 11.30. no calls nothing . Nothing the following day., until my wife called the Basildon branch were we placed order. They couldn't even get logistics to deliver on a time that suited us as a good will gesture, after spending £3500 . Yes they apologised but, you'd think they would go the extra mile to keep a customer happy. Asked for refund as I feel as tho they have broken the contract. But they say they have done nothing wrong. Just keep saying we want to deliver the settee to us , but I'm worried same thing will happen . Don't were I stand as a customer who's paid everything up front.

August 7, 2026
Unprompted review
poltronesofà - Basildon logo

Reply from poltronesofà - Basildon

Good Afternoon Anthony,

Thank you for your review.

I am sorry to hear you are unhappy with the delivery crew making contact with you due to the delivery time being earlier than expected, We apologies for any inconvenience this may have caused.

We are unable to offer a timed delivery service and any delivery times given are estimates only as delivery's into other customers home could be a quicker/longer process than others which can lead to the next following customers being earlier/later than estimated. Our delivery crew would also make contact with the customer prior to arriving with their exact time slot to give the customer time prior to the delivery arriving.

If no one is available at your address to take delivery, the products will be returned to our distribution centre, in which case the customer would be contacted to rearrange delivery.

Many Thanks
Poltronesofa at ScS

Rated 5 out of 5 stars

Yes we had a very helpful experience…

Yes we had a very helpful experience with your very helpful the 2 young lady staff at your basildon site went above and beyond with their advice and service explaining the about the technology and all we needed to know

August 1, 2026
Rated 4 out of 5 stars

Not too intrusive whilst we were…

Not too intrusive whilst we were browsing but available for advice when needed

July 28, 2026
poltronesofà - Basildon logo

Reply from poltronesofà - Basildon

Good Afternoon Karen,

Thank you for your review.

We’re pleased to hear you had a positive experience with us.

If there’s anything we could have done to make it a 5-star experience, we’d really appreciate your feedback.

If you feel happy to update your review, you can do so in your TP account by going to ‘My Reviews’, locating this review, and selecting ‘Edit’, where you can amend both the rating and review content.

Kindest,

Lauren - Poltronesofà at ScS
Social Media Team

Rated 2 out of 5 stars

Not what we expected from your fitters

We were told by email to expect the fitting team between 11-25 and 11-35am. They finally turned up at just after 3pm. We were not updated about the change in the fitting time and no apology or explanation was given. When the fitting team finally arrived they were helpful and polite but couldn't wait to finish and leave. We noticed the new section of furniture was not fitted correctly and had to ask them to correct it.

August 2, 2026
poltronesofà - Basildon logo

Reply from poltronesofà - Basildon

Good Afternoon,

I hope you are well and thank you for your review.

I am so sorry to see your delivery time slot was delayed. We do always advise the time slot given is an estimated time and this is subject to change. However, I am sorry you were not informed about the change.

I will ensure the feedback is reached to the relevant departments.

Kindest,
Tegan - Poltronesofa at ScS
Social Media Team

Rated 1 out of 5 stars

Disappointed

Ordered furniture 6th April, planned delivery date 31st July. Received emails and text messages the day before and on the day confirming planned delivery with estimated times. I organised the donation of my existing furniture for the same day to accommodate the new furniture.

Received call after delivery window to confirm the delivery is not possible, offering delivery the following week, 4 days after the original date. I asked the distribution centre if there are good
will gestures or partial refunds due to delayed delivery, I was told to ring the local store, the store told me to ring head office but there are no options to speak to head office.

Disappointed the delivery was cancelled after the allotted time, we have no furniture for 4 days, and I was passed around the various teams with no response to potential reimbursements

July 31, 2026
Unprompted review
poltronesofà - Basildon logo

Reply from poltronesofà - Basildon

Good Morning,

Thanks for taking the time to leave a review.

We're really sorry your delivery didn't go as planned. We completely understand how frustrating it must have been to receive delivery confirmations, arrange for your old furniture to be donated and then find out that your order wasn't coming.

We're also sorry you were passed between different teams when you were trying to get some answers. We can appreciate why that added to your frustration.

If you send us an email to socialmedia@poltronesofa.co.uk with your order details so we can take a look into this.

Thanks again for your feedback, and we're sorry for the inconvenience.

Kindest,
Tegan - Poltronesofa at ScS
Social Media Team

Rated 4 out of 5 stars

We love our new sofa

We love our new sofa. The delivery was quite late but we were not worried because we were kept informed and it was easy to call and talk to someone for reassurance. The delivery was really easy and done in a matter of minutes. The reason for the 4 star rating is the lack of flexibility with delivery. I was expecting more notice than just a few days. In store I was told I’d get a week or two which is more time to arrange collection of the old sofa and time off work. Having to drop plans at the last minute was inconvenient. It wasn’t a big problem but I would have appreciated more honesty or more notice/flexibility.

July 26, 2026
poltronesofà - Basildon logo

Reply from poltronesofà - Basildon

Good Afternoon Michelle,

I hope you are well and thank you for sharing your feedback.

We really appreciate your comments are are pleased that your delivery went smoothly on the day and that you were kept informed throughout.

I am sorry to read that you were not given sufficient notice for your delivery date and understand how important this, especially when you need to make arrangements.
I will make sure that your feedback is passed over to our bookings team as this helps us to improve our customer experience moving forward.

I hope that you are enjoying your new furniture.

Many thanks.
Lynsey - Poltronesofa at ScS
Social Media Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look