The Westminster Collection Reviews 4,869

TrustScore 3.5 out of 5

3.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 1,062 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently praise the staff for their helpfulness, politeness, and efficiency in resolving issues. Many people highlight the exceptional customer service, noting that representatives are friendly, professional, and go above and beyond to assist with inquiries and orders. Reviewers appreciate the ease of speaking directly with someone and the quick resolution of their concerns. However, some customers were dissatisfied with the subscription process, reporting that recurring payments were initiated after accepting a free gift, which they found unexpected. There were also instances where people received items they did not order or experienced issues with unsealed envelopes leading to missing contents. While some found the products to be of good quality, others expressed ambiguity regarding product value and order transparency.

What people talk about most

Staff

Reviewers highlight positive aspects of staff. Customers consistently praise the staff for being friendly,... See more

Customer service

People report positive experiences with customer service. Many customers praise the politeness, helpfulness,... See more

Product

Reviewers mention ambiguous feedback about product. While some customers praise the beautiful, stunning, and... See more

Subscription

Customers consistently express strong dissatisfaction with the subscription process. Many report being... See more

Order

Customers had ambiguous experiences with order. Many reviewers reported issues with receiving items they did... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

My specific query , request was dealt with promptly and with care. Good , top quality products can be found here , from classic collections to one off , unique commemorative issues. My proble... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Bought 1 coin and was charged for a subscription. Wasn't transparent to me at the time, really should make it clear if signing up to a subscription. Have returned for a full refund. Update; V... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

My questions about collections were answered by CS. Was number 9 in queue on the telephone before getting through. Information should be available on the website it emailed after placing an order then... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Small wait on phone but kept upto date on wait. Initial call handler was polite and helpful. He quickly passed me to the correct department. Again, a good experience. The man sounded genuinely cheerfu... See more

Company replied


Company details

  1. Events & Entertainment

Information provided by various external sources

Historic commemorative coins, stamps and collectables honouring the nation's most important events and anniversaries.


Contact info

3.7

Average

TrustScore 3.5 out of 5

5K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Could not ask for better service

Could not ask for better service - very helpful

April 8, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi. Thank you so much for your kind words! We’re delighted to hear you found the service so helpful.

Providing the best possible support is always our goal, so it’s great to know we met your expectations. We really appreciate you taking the time to share your feedback 😊 Sally

Rated 3 out of 5 stars

My questions about collections were…

My questions about collections were answered by CS. Was number 9 in queue on the telephone before getting through. Information should be available on the website it emailed after placing an order then would not need a phonecall and waste 30minutes of my time

April 7, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi. Thank you for your feedback—we’re really glad our team was able to answer your questions and support you.

We’re sorry to hear about the wait time and appreciate how frustrating that must have been. We do have a comprehensive FAQ section and an AI assistant available on our website to help with any questions, which can often provide quick answers without needing to call.

That said, your feedback is really valuable, and we’ll continue to review how we make this information as clear and accessible as possible. Thank you again for taking the time to share this with us. Sally

Rated 5 out of 5 stars

Exemplary Service - Thank-you !

The Customer Service Representative was exceptional !

He helped me work out what was going on with my Account and Orders and brought about much more clarity.

Kind and Patient and very understanding and under the circumstances of things that are out of our hands externally, he placed me at ease and reassured me the resolves, of which are in motion as I relay this message.

Exemplary Service - Thank-you !

Westminster Collections Customer Service Representative Sally, asked for the Customer Services Representative that assisted me, his name is;

Mark Reynolds

Thank-you !

April 7, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi. Thank you so much for your wonderful feedback! We’re delighted to hear that our team member was able to provide such clear, patient, and supportive assistance.

It’s great to know they helped bring clarity to your account and put you at ease while resolving things—this is exactly the level of care we strive to provide. We’ll be sure to pass your kind words on to them.

If you happen to remember the name of the person you spoke with, we’d love for you to share it so we can make sure your kind words reach them directly.

Thanks again for taking the time to share your experience—it really means a lot to us 😊 Sally

Rated 1 out of 5 stars

Subscription Trap with crocodile smile

Subscription Trap with crocodile smile.
Avoid!!!

April 8, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi. Sorry to hear that you feel this way and appreciate you taking the time to share your feedback.

We always aim to be clear and transparent about any subscriptions, with details confirmed during checkout and in the order confirmation email. That said, we understand your concerns and how this may have come across.

If you’d like us to review your account and make sure everything is resolved to your satisfaction, please get in touch with our customer service team—we’re here to help.

Rated 3 out of 5 stars

50p collection coin

I received a 50p collection coin that I didn't request, and it was received damaged in transit. I requested a refund and was told that I would get it as soon as I returned the coin. Also asked to have any auto-charges cancelled. The caller was helpful and informed me that this was done, and no further coins would be sent.

April 8, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi, Thank you for your feedback, and we’re sorry to hear the coin arrived damaged—that’s certainly not the experience we want for our customers.

We’re really pleased to hear that our team member was able to assist you and arrange the cancellation and refund process for you. Once the item is returned, the refund will be processed as advised.

If you need any further help in the meantime, please don’t hesitate to get back in touch—we’re always here to support you. Sally

Rated 5 out of 5 stars

I was nice to talk to a human straight…

It was nice to talk to a human straight away and not an automated service

April 8, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi, Thank you so much for your kind feedback! We’re really pleased to hear you appreciated speaking with a member of our team straight away. Providing a personal and supportive service is really important to us, so it’s great to know this made a positive difference to your experience 😊 Sally

Rated 1 out of 5 stars

Not only is this a sneaky subscription…

Not only is this a sneaky subscription service the initial hook of something for 2.99 (delivery only) ended up costing 28 quid.

March 1, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi. We’re sorry to hear how this has come across and appreciate you sharing your feedback. We understand how frustrating this must feel.

Our intention is always to be clear and transparent. The £2.99 charge covers delivery of the initial item, and any subscription, including pricing, is confirmed during the checkout process and in the order confirmation email.

If you’d like us to look into your account or discuss the charges with you, please get in touch with our customer service team—we’re here to help and will do our best to resolve this for you. Sally

Rated 1 out of 5 stars

I placed an order for a spitfire pin…

I placed an order for a spitfire pin badge on the 13th March. They took payment which was just delivery a few days later and said that I would receive the order between 5-7 working days. I checked the website and it said if the order hasn’t arrived after the 7 working days then there’s been a delay and the order could arrive between 10-15 working days. Yesterday, April 6th, my order still hasn’t arrived. I checked my orders and it wasn’t there. I had to go through so many different settings to find it and I had a charge for today, a day into the future for a subscription I never signed up for. I removed my card IMMEDIATELY from their website and moved my money into a different account. I cancelled the subscription, contacted customer service on both issues and received some vapid response. Today, they charged me. Do NOT buy from them. It’s definitely a scam. Contacting the fraud department of my bank. Terrible people.

April 7, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi, We’re really sorry to hear about your experience and understand how frustrating this must have been. This isn’t the level of service we aim to provide, particularly when it comes to delivery times and account clarity.

We only charge a card upon despatch of goods and most deliveries arrive within 3–5 working days, although in some cases they can take a little longer. We appreciate that the delays you’ve described are not acceptable and should have been communicated more clearly.

In relation to the subscription, this is confirmed during the checkout process and detailed in the order confirmation email, however we understand your concerns and how this has come across.

We’re especially concerned to hear about the charge after you cancelled, and we’d like to look into this. Please reach out to us directly with your details so we can investigate fully, resolve this for you, and ensure any necessary refunds are processed. Sally

Rated 1 out of 5 stars

Biggest bunch of con artists going

Biggest bunch of con artists going. They claim in their Facebook advert that they offer a free commemorative coin (glossing over the fact it's £2.99 delivery charge). They then sign up people up to a £19.99 a month subscription service. Nowhere in your ad does it clearly state your a subscription service.

April 7, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi. We’re sorry to hear about your experience. We always aim to be clear and transparent in our advertising, including any charges and subscription details, so it’s concerning to hear this wasn’t your experience.

For clarity, the subscription and associated costs are confirmed during the checkout process and also detailed in the order confirmation email.

If you’d like us to look into your account and resolve this for you, please get in touch with our customer service team—we’ll be more than happy to help. Sally

Rated 5 out of 5 stars

Pleased with how quickly you dealt with…

Pleased with how quickly you dealt with me.

April 7, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi. Thank you for your kind words! We’re really pleased to hear you were happy with how quickly we were able to help. Providing a prompt and efficient service is something we always aim for, so it’s great to know this made a difference to your experience. Thanks again for taking the time to share your feedback 😊

Rated 4 out of 5 stars

Wasn't transparent to me at the time

Bought 1 coin and was charged for a subscription.

Wasn't transparent to me at the time, really should make it clear if signing up to a subscription. Have returned for a full refund.

Update; Very good response about taking feedback on board so have updated my rating.

April 6, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi. Thank you for your feedback, and we’re sorry to hear that the subscription wasn’t clear at the time of your order.

We aim to make all subscription details visible during the ordering process, so we appreciate you highlighting this and will ensure your comments are shared with the relevant team to help improve clarity for our customers.

We’re glad to hear the items have been returned, and this will be processed once received back at our returns centre.

Thank you again for taking the time to share your experience. Hopefully we can assist again in the future. Sally

Rated 2 out of 5 stars

Get it right.

I ordered the 50p for 50p Titanic coin which I never received as they did not have stock. I then contacted customer services and cancelled the order as well as the collection that was to follow and was credited for the 50p plus postage that I had paid for. A couple of weeks later I received the coloured 50p Titanic coins with an invoice for £31.98 and the 50p for 50p that they did not have in stock the very next day. I then phoned the customer service again and explained that these continuous invoices are stressing me out as I did not want the coins to which he acknowledged that he could see that these had been cancelled. He suggested I return them at the post office to which I objected as the should not have sent the coins anyway, so he proceeded to arrange a pick up through Royal Mail which they duly did and that my account would be credited and there should be a zero balance.Even though the coins have been collected, I continue to receive emails from them saying that my account is overdue and I need to make payment. I have written to them 3 times and attached the proof email I received from royal mail that these were picked up and yet I keep receiving overdue emails.
Can someone please rectify my account and somewhere in the chain there is a lack of communication.
I would not recommend Westminster to anybody

March 30, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi. We’re really sorry to hear about your experience and the stress this situation has caused. This is certainly not the service we aim to provide, and we completely understand your frustration given everything you’ve had to deal with.

From what you’ve described, you took the correct steps by cancelling both the initial order and the collection, and it’s concerning that items were still sent and that you continue to receive payment reminders despite the goods being collected. We also appreciate you providing proof of the Royal Mail collection — you should not be receiving further requests for payment in these circumstances.

This does sound like a breakdown in communication, and we sincerely apologise for the inconvenience this has caused you.

We would really like to get this fully resolved for you as a priority. Please contact our customer service team directly with your details, and we will ensure your account is reviewed, corrected to a zero balance, and that all further communications of this nature are stopped.

Thank you for bringing this to our attention, and again, we’re very sorry for your experience. Sally

Rated 1 out of 5 stars

Horrible customer service and standard

Hi. I placed an order with yourselves on the 1st of April. On the I emailed 1 hour later to have all orders linked to subscriptions cancelled. Phone first thing in the morning to make sure it was sorted. Was reassured all orders were cancelled that I wouldn't be hit with an unexpected bill next month. That I wouldn't have to wait to recieve my first order to cancel. Got emails today to say orders linked to subscriptions where dispatched and the email from yourselves tells me I do have to wait for first order and that they were already dispatched bear in mind the guy on the phone said he checked the email youd sent and reassured me that they were definately all cancelled. There's still 4 items NOT cancelled I can see through my account that are linked to subscriptions that yourselves wont even have in stock for DAYS. the day I called it was still 2-3 days for dispatch so plenty time to NOT send them. I can see plenty linked to subscriptions that have been sent to my address despite what your staff told me.

Thankfully I recorded the whole conversation. Screen recorded every correspondence and have screenshot daily the updates and what my account is saying.

You can fix this or ill be sending every last piece of it to trading standards, the fraud team with the bank and my father who is a solicitor and would be happy to help me out.

This is an utter joke and total scam

Not to mention the only reason I dint realise I was signing up to a subscription was because the writing stating theyre linked to subscriptions is in the fine print at the bottom

Already breaking trading standards with the false wording even then "cancel at any time with NO obligation" id say the inability to cancel orders. Inability to cancel subscriptions without the hassle of paying and receiving an order having to send it back etc is definately not mentioned under the subscription information in small print sure is an obligation.

If say its interesting that you have had the complete inability to cancel 4 outstanding subscriptions particularly that YOU dont even have in stock. And the cheek to say "we cant cancel these because they've been dispatched" 3 days after I was reassured they were cancelled .

April 5, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi. We’re really sorry to hear about your experience and can completely understand how frustrating and upsetting this situation must be, especially after you took immediate steps to cancel and were reassured that everything had been resolved.

This is not the level of service we expect to provide, and it’s concerning to hear that you’ve received conflicting information. We appreciate you bringing this to our attention, as this is clearly something we need to look into urgently.

While some orders may already be in process, we would always aim to be clear and accurate about what can and cannot be stopped, and we’re sorry that this wasn’t your experience.

Please be assured that you can return any unwanted items to us for a full refund under our 30-day free returns policy, and we will also ensure that any active subscriptions are cancelled to prevent further charges.

Given the circumstances, we would really like the opportunity to review your account in detail and put this right for you as quickly as possible. Please contact our customer service team directly, quoting your details, so we can investigate fully and work towards a resolution.

Thank you for your patience while we work to resolve this for you. Sally

Rated 1 out of 5 stars

The Westminster Collection Scam

I ordered a coin priced at 50 p. It arrives. A month later, my card is automatically set up for a deduction of over 25 pounds and again the following month. My bank, suspecting a fraud, blocked my card. I had to manage without a card until my new one arrived. I can see online that several people have been duped thus. The use of the name Westminster and the use of Royalty coins etc. gives them a terrible cover. Could I report them to the government, the police or a consumer watchdog so that they don't scam others?It would be interesting to ask the owner of Westminister Collection if he would mind paying for a coffee at Starbucks and then find that the small print on the bill said he was subscribed to 25 pounds a month.

December 16, 2025
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi. We’re sorry to hear about your experience. This is certainly not the level of service we aim to provide, and we appreciate you taking the time to share your concerns.

We would never intentionally take a payment without permission. Some items can be part of a wider collection, and details of this – including any future deliveries and charges – are outlined on the product page, during checkout, and in the confirmation email. That said, we’re sorry if this wasn’t clear in your case.

Please also note that all items we send are covered by our 30-day free returns policy. Any unwanted items can be returned for a refund, and our team can also assist in cancelling any ongoing subscriptions to prevent further charges if you haven't already cancelled via your online account.

We’re here to help and want to make sure this is put right for you. Sally

Rated 1 out of 5 stars

Subscription trap

Trapped me into a subscription without making me aware of it. Charged me £30+ before I unsubscribed from it. This is how they make their money.

April 3, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi. Thank you for your feedback, and I’m really sorry to hear about your experience.

We certainly don’t want any customer to feel they’ve been enrolled in a subscription without being fully aware. We aim to make all subscription details clear at the point of sign-up, so it’s concerning to hear this wasn’t your experience.

We’d really like the opportunity to look into this for you and make things right. If you have't already, please get in touch with our customer service team directly so we can review your account and discuss this further.

Thank you for bringing this to our attention. Sally

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service

I telephoned regarding an issue and the individual who answered was amazing. He went above and beyond to rectify my issue. Was well impressed excellent service second to none. Thank you

April 2, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi. Thank you so much for your wonderful feedback!

We’re delighted to hear that you had such a positive experience and that your issue was handled so well. It’s especially great to know that Erick went above and beyond to help – that’s exactly the level of service we strive to provide.

Your kind words and recognition really do mean a lot, and we’ll be sure to share this with the team.

Thanks again for taking the time to share your experience! Sally

Rated 5 out of 5 stars

Great experience

The young man was very helpful he listened to my comments and he was so polite and helpful i can't remember if he said his name was Jeremy or Jamie but very good experience Thank you
Just on another note the envelope that my coin came in was open and the coin was not in there please if possible could the envelopes have some sellotape or something to secure them .

April 2, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Hi. Thank you so much for your kind feedback – it’s lovely to hear you had such a positive experience. I’ll be sure to pass your comments on to Jeremy; I know it will mean a lot to him to hear how helpful and polite you found him.

I’m really sorry to hear about the issue with the envelope and your missing coin – that’s certainly not the experience we want for you. I can confirm that Jeremy has arranged a refund for the missing item.

We also really appreciate you highlighting the packaging concern, and your suggestion about securing envelopes is a great one. This feedback will be shared with the relevant team so improvements can be made.

Thank you again for taking the time to share your experience. Sally

Rated 5 out of 5 stars

I called the coustomer care and told my…

I called the coustomer care and told my problems they sorted out within minutes and they were very curtious and very polite it their talk.
Well done keep up the good work.
Thank
Victor David

April 1, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Thank you for taking the time to share your kind feedback, Victor.

We’re really pleased to hear that our customer care team were able to resolve your issue quickly and that you found them courteous and polite throughout your call. Providing a friendly, efficient, and helpful service is very important to us, so it’s great to know we delivered this for you.

Your comments will be shared with the team, and we truly appreciate your encouragement.

Thank you again for your support, and we look forward to assisting you in the future.

Rated 5 out of 5 stars

great service

problem dealt with quickly and I was kept informed of progress

March 31, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

Thank you for your positive feedback.

We’re really pleased to hear that your issue was dealt with quickly and that you were kept informed throughout the process. Providing clear and timely updates is very important to us, so it’s great to know this made a difference to your experience.

If there’s ever anything else we can help with, please don’t hesitate to get in touch.

Rated 1 out of 5 stars

Do not sign up to their offers

Do not sign up to their offers. They will constantly harass you, demanding money for nothing. It’s an absolute nightmare. I emailed when nothing had been shipped and they said they’d ensure nothing would be. They then started demanding £1.99 saying my “account is overdue”, even though they’d already said nothing would be sent. I’m now in contact with Trading Standards.

UPDATE
I have been in contact with your customer service team for almost 30 days but they ignore what I say and just keep hounding me. (MA06126)

April 2, 2026
Unprompted review
The Westminster Collection logo

Reply from The Westminster Collection

We’re very sorry to hear about your experience and appreciate you bringing this to our attention.

We’d like to reassure you that the £1.99 charge relates to the original item ordered, rather than any subscription. If you were advised that no items would be sent, we understand how receiving a payment request would be confusing and frustrating, and we sincerely apologise for this.

This is certainly not the level of service we aim to provide, and we would like the opportunity to look into this further for you. Please contact our customer service team so we can review your account and resolve this matter as quickly as possible.

Your feedback is very important to us, and we’re sorry for the inconvenience caused.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look