Ambient Lounge EU Reviews 

66
•
TrustScore 4 out of 5

4.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I discovered Ambient Lounge while on the hunt for a cozy chair for an awkward sized small room. I was a bit sceptical to buy furniture with bean bag beads (for various reasons) but after talking to l... See more

Rated 5 out of 5 stars

Ambient lounge were great to deal with - hats off to Chelsea for her customer service. Got a pair of outdoor Sunbrella fabric Butterfly Sofas (then bought ottomans afterwards). They took their time ex... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Whilst the product does appear to be sturdy, it’s unfortunate they don’t offer a money back guarantee or something similar. I bought this dog bed after extensive research and many good reviews, I thou... See more

Rated 5 out of 5 stars

I love my ambient lounge bean bags! I have Butterfly Sofas in Sakura Pink and Crimson Vibe in 3yrs now but still look great up til' now! Great fabric! The indoor butterfly sofa really perfect on my be... See more

Company replied

Company details

  1. Home & Garden

Written by the company

Initially launched in the UK and Australia in 2004 - Ambient Lounge® is now a global brand sold in most developed countries; and focused on industry leadership and continual ground-breaking innovation. Industry leaders agree that Ambient Lounge® bean bags are a paradigm shift in the evolution of bean bags; creating a style used in high profile projects for designer clubs, cafes, penthouses, cinemas and luxury apartments - as well as student dorms and Air BnB housing.


Contact info

4.2

Great

TrustScore 4 out of 5

66 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.2

All reviews

(66)

18 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Communications

I have no issue with purchases I have made from Ambient Lounge.
However, private messages sent from their social media account are quite disturbing. Message was sent through to the head office but no acknowledgement and no apology was received.
Be very careful of any communication with this company.

April 16, 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

No money back guarantee, dog won’t use the bed.

Whilst the product does appear to be sturdy, it’s unfortunate they don’t offer a money back guarantee or something similar. I bought this dog bed after extensive research and many good reviews, I thought this was the one. The dog won’t even go near it, we required an XXL as we have big boy, we’ve tried for a few weeks now and nothing, he just won’t use it. I’m now £243 down the drain, which is rather disappointing.

February 3, 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

cozy bean bags - definitely a must have!!!

I discovered Ambient Lounge while on the hunt for a cozy chair for an awkward sized small room. I was a bit sceptical to buy furniture with bean bag beads (for various reasons) but after talking to live chat eventually bought a twin couch. The grey linen fabric is beautiful but also surprisingly resilient. Filling was pretty easy with the zip system they provide. Both myself and my partner love it and you wouldn't even know it actually filled with bead because its feels so sturdy. Would definitely recommend.

December 27, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Not fit for purpose

Not fit for purpose. Incredibly poor return policy. A very, very bad experience with a company that's just not that bothered.
If you buy a 4 seat sofa/lounger, you expect it to function as a 4 seat sofa/lounger as that's what it is pretending to be, but these ones won't. Unless of course you expect it to compress until you are sitting 10 inches off the ground within 3-4 months. The company website seems to think it will take a year, but their special pellets don't last long. The company knows it's a problem and asks you to accept it as normal, even giving you some top up pellets when this happens for the first time, but it will happen again and again over the life of your couch/lounger as you will most likely be using it every day. This will cost you £42 per bag, and the 4 seater will use that up in one top up, which you will probably need to do 3 times a year. Misleading? I think so. Expensive and unreasonable upkeep? I think so.
The company will say it is to be expected as it's "soft furniture" and not a couch/sofa at all, even though it is designed to do the same job. It does not, not even close.
I thought when I bought this, their specially formulated filler was different than regular old foam pellets, and it would work. I was wrong. There are 2 comfort modes; super firm when new/freshly topped up and floppy, sitting near the floor, difficult to stand up, needing to kick and fluff it back up EVERY SINGLE TIME you go to sit on it, after 3-4 months.
The return policy.
You have 2 weeks and it must not be used. That's tricky when it's a 4 seat sofa/lounger. How is 2 weeks, unused going to tell you how bad the filling is or how it will perform 3 months from then? If I was using it outside of it's intended purpose, I would understand a reluctance to refund, but it does not do what it is designed to do. It is not fit for purpose!
Consumer Protection and Trades Description will also be hearing from me as I feel they are getting this wrong.
The customer service team will write you nice, reasonably toned emails BTW, but at the end of the day, you were a fool to have bought a product so unfit for its intended purpose and you should have realized this as soon as it arrived at your door, certainly before the plastic wrap came off.

September 1, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Quality is amazing

Quality is amazing, and really good bang for your buck - got a pet bed for my little pup too and he adores it. Visited their Huntingdale showroom and Grant is an absolutely legend in helping out

June 5, 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Fantastic Purchase!

I am so pleased with my loungers. They are gorgeous and super comfy. They are such a big hit in my home, I never get to sit on them. My children have claimed them for watching movies and gaming. Everyone that comes to our home asks where they are from. I can’t wait to use them in the garden. Great buy!

March 17, 2023
Unprompted review
Ambient Lounge EU logo

Reply from Ambient Lounge EU

Thank yoou so much, Gemma! We are very happy to hear that they are so popular in your house :) Indeed, the outdoor season starts soon and we hope you can enjoy some relaxing hours in your garden! We are here for you anytime, if you need us! Best regards, Laura from ambient lounge

Rated 1 out of 5 stars

this is a bad company for customer…

this is a bad company for customer service. the low life clowns that they use as a courier dpd are even worse. I have waited 3 days and no delivery although it is promised. I am going to take legal advice soonest.

November 23, 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I bought the L shaped sofa ambient…

I bought the L shaped sofa ambient lounge claim it was completely my order and not made up from cancelled orders or returns I disagree all components with different shapes and sizes and it looks like a dogs breakfast nothing like what is shown on there website. It’s lumpy bumpy and the most uncomfortable thing to sit on if you try lying down on it is uneven. So between poor customer service plus misleading information on website about comfort design. I have had to cancel all visitors as I would be ashamed to have any visitors attempt to sit on this nasty piece if furniture that I regret deeply in buying false advertising on comfort made to order not in my case.
If this was tested prior to being dispatched there is no way the a reputable company would have allowed the sofa to be dispatched in this way.

The company have removed any way to write comments on both Facebook and Instagram plus members of their own staff have written reviews here on trust pilot which I find rather alarming.

Update 22nd July 2023 They have refused point blank to communicate with me blocked me on Instagram and Facebook they are not a company to be trusted as I have pointed out to them .
UNDER the CONSUMER RIGHTS ACT 2015 which they have violated by not responding or rectifying my issues as the sofa was not as described or fit for purpose they sent me filling to resolve the issues - sign of guilt of failure at there end to sending out damaged items 2 inner sections with holes in no wonder it is not comfortable I am pursuing them via legal means so as well as value of item compensation and legal fees will also apply, so my advice is do not shop with them.

November 14, 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I am in love with my ambient lounge…

I am in love with my ambient lounge sofa. i ordered a luscious grey mod 6 with their new soluxe filling for my cinema room and it looks amazing! i am so happy with the quality of the fabric and it is a beautiful shape. The best thing about it is you can easily unzip and move around as it is so lightweight! ( Great when sibling don't like each other)
Thanks so much to Sonal for great customer service and helping me choose this product.

September 14, 2022
Unprompted review
Ambient Lounge EU logo

Reply from Ambient Lounge EU

Hi Sarah, thank you for your lovely feedback. Glad that you're loving your modular lounge set with our new soluxe filling mix. You deserve ultimate comfort:)

Rated 5 out of 5 stars

I love my ambient lounge bean bags

I love my ambient lounge bean bags! I have Butterfly Sofas in Sakura Pink and Crimson Vibe in 3yrs now but still look great up til' now! Great fabric! The indoor butterfly sofa really perfect on my bedroom and the outdoor one really nice on my Garden! Great customer service too. Will highly recommend this brand!

November 10, 2022
Unprompted review
Ambient Lounge EU logo

Reply from Ambient Lounge EU

Thank you for the lovely feedback Laarni! We're happy that you're still loving your bean bags. You deserve to be cozier:)

Rated 5 out of 5 stars

Outdoor butterfly Sofas are brilliant

Ambient lounge were great to deal with - hats off to Chelsea for her customer service. Got a pair of outdoor Sunbrella fabric Butterfly Sofas (then bought ottomans afterwards). They took their time explaining how to clean and that i can leave outside. They also got them pre-filled for me because i didn't want to fill them myself. Have been brilliant (my neighbors also ended up getting some)

November 1, 2022
Unprompted review
Ambient Lounge EU logo

Reply from Ambient Lounge EU

Thank you for taking the time to give us your valuable feedback Andy. Much appreciated. We ensure to give our customers the great products and the best customer service:)

Rated 1 out of 5 stars

I have had this dog bed just under 2…

I have had this dog bed just under 2 year when the first cover zip broke xxl dog bed and now the second cover zip has broken. It was bought for my hard working assistance dog. The company have decided either I have broken the zip or my assistance dog has chewed it and offered a poor 20 % off another bed cover why would I want 20 % a cover that won’t last, these beds a aren’t cheap and I would expect it to last. Stay away and buy from someone else Custer service is diabolical!

October 26, 2022
Unprompted review
Ambient Lounge EU logo

Reply from Ambient Lounge EU

Hi Catherine, we are very sorry if you have experienced as such. It's a very rare case we encountered. Our UK team will be happy to assist and discuss with you and resolve this matter.

Rated 5 out of 5 stars

Got two large cappuccino dog beds for…

Got two large cappuccino dog beds for my golden retriever & Australian shep.

They love them! Cozy and easy to clean. Would recommend

September 21, 2022
Unprompted review
Ambient Lounge EU logo

Reply from Ambient Lounge EU

Hi Jennifer, glad that your dogs are loving their new beds. Thank you so much for the great feedback:)

Rated 1 out of 5 stars

Avoid

Thought I had found the perfect bed for my dog, but which was unfortunately out of stock. So I called to find out when it was likely to be available and was told to email the address on the website.
OK. Did that.
Three days later, no response. Called up and was again told to email in.
I didn't bother
If its this hard to try to SPEND money with them, I can only imagine what aftercare is like. Oh wait! I don't... just need to read the other reviews for this company.
The business should at the very least train their staff to
1. Call potential customers back and
2. Cross or Upsell if what the customer wants isn't available!
So basic.

January 29, 2022
Unprompted review
Ambient Lounge EU logo

Reply from Ambient Lounge EU

Dear Cordy, we are sorry you had a unsatisfying experience. I checked again and unfortunately I can´t identify you, we didn´t receive any email with this or a similar name for the last 30 days. May I ask which customer service you contacted? Europe or UK? Other customers usually are very happy with our very kind and tailored customer advisory as you can see in the latest reviews. Please understand that we are a worldwide ONLINE-Shop and same as Amazon or any other big online group, we can´t call customers back personally all around the globe. But we reply to any emails in less than 24h, even on Sundays, so please feel free to contact me again at info@ambientlounge.eu if you have questions regarding our stocks or products. Have a nice Sunday! Laura from Ambient Lounge EU

Rated 5 out of 5 stars

Purchased an Acoustic sofa and matching…

Purchased an Acoustic sofa and matching ottoman about 2 years ago from Ambient Lounge and I am so please to say they still look amazing from the first day I received them. Easy to fill and assemble.

September 10, 2021
Unprompted review
Ambient Lounge EU logo

Reply from Ambient Lounge EU

Thank you so much for your nice feedback Dominic. We're glad that you're still loving your acoustic sofa:)

Rated 5 out of 5 stars

Great Customer Service and Dog Bed

Received my dog bed order after 3 working days filled already which is very nice! My pooch loves it so much as it's uber soft. I envy him! The staff is very nice. She recommended me the best fabric cover option and suitable bed size for my dog. Great customer service! I recommended it to my friend and he just placed an order too! Very satisfied customer here

September 10, 2021
Unprompted review
Ambient Lounge EU logo

Reply from Ambient Lounge EU

Your pooch deserves the best. Thank you for the great feedback Margaret. We're always happy to assist you:)

Rated 1 out of 5 stars

This company has the worst customer…

This company has the worst customer service. They agreed to partner with us as an influencer and we asked for a medium pet bed for our small dogs. They said ok and then sent us a large pet bed. I asked if this was an accident and they said no and refused to send me the medium size we agreed on. Then they said they wanted to end the partnership and take The bed back. After I asked again to exchange it, they blocked me on Instagram. They didn’t listen to the size I asked for and decided on their own.

September 10, 2021
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look